Originally posted by Rockford
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autojen parkkipaikka naarmuttelusta...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyrkkisääntönä parkkeerauksissa kannattaa käyttää seuraavaa hyväksi todettua: yritä etsiä parkkipaikka aina omaa autoasi kalliimman kulkuvälineen vierestä, joka on talvellakin puhtaaksi pesty. Tämä kertoo yleensä siitä, että omistajakin välittää auton kunnosta eikä kolhi omaansakaan turhaan toisen kylkiin. Paras paikka on tietysti kahden tuollaisen välissä.
Myös ns. pystyparkit ovat hyviä, jos ovikolhaisut ahdistavat liikaa!
Ja maalaamalla naarmuiset/kolhuiset ovet tai kyljet jälki harvoin hyväksi tulee. Wanhoissa autoissa saman sävyn saaminen maalipintaan voi olla mahdoton tapaus. Maalauksen jäljet näkyvät lähes tulkoon aina, kun kyseessä ovat isommat pinta-alat esimerkiksi yksi kokonainen ovi.
Comment
-
-
Kiinnostava topikki ja jännää lukea miten eri mieltä porukka täällä on. Ite en jättäisi autoani ikinä invapaikalle enkä varmaan moneen vuoteen vielä perhepaikoille, ja mielestäni on tyhmää jos joku näin tekee. Jätän autoni kauas sisäänkäynnistä missä autoja ei ole sillä olen 25v ja kävely tekee hyvää niin kun joku jo täällä sanoi, enkä halua siihen naarmuja (vaikka teinicoupé E36 onkin). Kuitenkin siihen on tullut naarmuja, kolhuja, porukka on käyny sormella kirjoittamassa kaikkea tyhmää siihen kun se on ollu likainen jne. Jos näen että joku pakittaa jonkun toisen auton päälle oli merkki, malli, vuosimalli ihan mikä tahansa, niin otan varmasti rekkarin ylös ja ilmoitan omistajalle. Toisten ihmisten omaisuutta ei vahingoiteta, eikö tämä oo aika helppo sääntö? Ei edes vaikka se olisi väärin pysäköity tai vastaavaa, näin on isi ja äiti opettanu mulle ainakin kun olin pieni. Ja se että maksaisi vaan pari hunttia korjata jotain kolhuja niin on mielestäni todella tyhmä kommentti. Jos mulla olisi harrasteautona esim E30 joka on vielä alkuperäisessä maalissa, niin eihän siinä auta mikään jos joku sen naarmuttaa. Tiedän että auto ei ole monen tuhannen arvoinen, mutta pilalla se olisi kuitenkin jos vähän liioittelee. Ja Rockford sen sanoi, ei muakaan kiinnosta maksaa muiden välinpitämättömyydestä.BMW M5 -95, Fjordgrau
BMW M535i -86, Polarissilber
BMW 325i -87 M Tech 1, Diamantschwarz
BMW 740i -94, Aspen-silber
BMW X1 xDrive20d -16, Alpinweiss 3
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostNo jo on aika valopäistä puhetta Mitä helvetin järkeä on maalata osia sen takia, kun JOKU MUU niitä paskoo säännöllisesti? Toisekseen esim. e30:ini pelkät kyljet jo maksoivat 1t€, että en viitsisi niitä alkaa kittailemaan. Niin, katsos pelkkä maali ei riitä niihin vitun vekkeihin, vaan ne pitää pahimmillaan oikoa ja kittailla useaan kertaan.
Toisekseen, kaikilla ei ole väsynyt orginaali väri ja sävyero tulee heti, jos maalaat pelkän yhden alueen. Herää nyt vähän.
Toisekseen, jos upotan usemman 10t€ autoon ja olen saanut sen juuri valmiiksi. Joku sitten monottaa ovella kylkeen lommot, niin mitäpä luulet miltä tuntuu? Vittu näin säälittävään paskaan viitsisi edes perustella, jos joku ei oikeasti tätä tajua.
Eikun yhyy yhyy, meitsin täytyy sitten vaan mennä dösällä, voi jeesus.
Kysymys: Miten ennen selviydyttiin hengissä ilman invaparkkeja saatika noita naurettavia perheparkkeja? Vanhemman velvollisuus on huolehtia lapsen turvallisuudesta ja Bemuissahan on kaikissa lapsilukot, joten mihinkäs ne lapset autosta "säntäävät" ?
Mainittakoon vielä, etten itse varsinaisesti kuulu kumpaankaan koulukuntaan tässä keskustelussa, mutta harkitsen vakaasti toiseen siirtymistä kokemusteni ja näiden kirjoittelujen provosoimana...Last edited by Laku; 16-01-2010, 12:28.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Jaahas tää sanaharkka on jatkunut jo seuraavallekin päivälle... No kuten jo aiemmin sanoin, niin kyllä ensisijaisesti ihmisten tulisi ottaa toisten omaisuus huomioon ja lopettaa se kylkien kolhiminen ja monottaminen. Vai kulkevatko nämä autonkolhijat jalkakäytävälläkin tönien jatkuvasti vastaantulevia?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVai kulkevatko nämä autonkolhijat jalkakäytävälläkin tönien jatkuvasti vastaantulevia?
Eli A & B -tapaukset eivät varmasti töni kävellessä vastaantulijoita, C -tapaukset saattavat näin tehdäkin.
Comment
-
-
Onpa jännä, vähän alta 10v tullut autolla ajettua ja aina ajan niin lähelle parkkiin kun sattuu helposti löytyy paikka, esim markettien parkkiksella. Enkä muutenkaan katso mitään muutakun että auto on laillisesti parkissa.
Tuloksena ei yhtään lommoo tai naarmua.. ainakaan en ole huomannut ja yleensä kyllä katson omia autoja suht huolella että ainakin vähänkin isomman naarmun, maalin lohkeemisen huomaisin.
Se on ihan jees että jengi parkkeeraa kauimmaiseen ruutuun mut kyl aika pitkään katsoisin että mitähän tolla on pyörinyt mieles jos on kahteen ruutuun vetänyt tms.
Itse kun lähden autosta ulos laitan aina käden oven siihen kohtaan mikä osuisi naapurin autoon, eli sormet ottavat ekana jos ottavat = ei varmasti tule osumia kun itse lähden autosta ulos.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Itse threadia sen kummemmin lukematta...
Itse olen kans säästynyt ovenkolhuilta ja naarmuilta, *kopkop* koputtaa puuta eli päätä.
Yritän kyllä vähän katsoa mihin autoni jätän, en isojen autojen lähelle jossa on pitkät ovet, en coupe autojen viereen jne.
Usein kuskin puolelle, koska oletan että auton omistaja sillä ajelee ja yrittää oven aukaisun aikana edes hitusen kunnioittaa toisten autoja.
Jos löytyy betonipylväs esim. parkkihallista niin sen juureen tähtään aina, tai nurkkapaikat jossa on vähän enemmän "pelivaraa".
Vanhojen paskojen viereen en myöskään jätä, varmasti ei välitetä mistään kun ovi osuu toisen auton kylkeen.
Pyrin myös ajamaan keskelle ruutua, vituttaa kyllä jos joku vitun munapää sankari parkkeeraa vinoon/viivan päälle, ihan vitun säälittävää välinpitämättömyyttä. Oletan että nämä tämmöset tosimiehet eivät myöskään käytä vilkkua liikenteessä. Eivät myöskään anna tietä naisille.
Tosimies on niiiiin tosimies.
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostOnpa jännä, vähän alta 10v tullut autolla ajettua ja aina ajan niin lähelle parkkiin kun sattuu helposti löytyy paikka, esim markettien parkkiksella. Enkä muutenkaan katso mitään muutakun että auto on laillisesti parkissa.
Tuloksena ei yhtään lommoo tai naarmua.. ainakaan en ole huomannut ja yleensä kyllä katson omia autoja suht huolella että ainakin vähänkin isomman naarmun, maalin lohkeemisen huomaisin.
Se on ihan jees että jengi parkkeeraa kauimmaiseen ruutuun mut kyl aika pitkään katsoisin että mitähän tolla on pyörinyt mieles jos on kahteen ruutuun vetänyt tms.
Itse kun lähden autosta ulos laitan aina käden oven siihen kohtaan mikä osuisi naapurin autoon, eli sormet ottavat ekana jos ottavat = ei varmasti tule osumia kun itse lähden autosta ulos.
Itsekkin toimin näin.. En myöskään jätä autoa invapaikalle.. Joskus läpällä olen jättänyt auton kahteen ruutuun, tämä taisi olla kalajoki 2007 ja abc:n piha.. mutta sitä en sis normaalisti harrasta.. Auto vaan suosiolla sinne kauvimmaiseen ruutuun, se 50-100 metrin kävelymatka ei nyt varmasti ketään tapa. Eihän tuollaista perus e39:iä edes kehtaisi jättää kahteen ruutuun, muut katsoisivat että onpas siinä sokea pappa, kun ei edes ruutuun löytänyt. Tosin, mun ton käyttiksen kyljet ja ovet on kyllä niin hakattu ja naarmutettu, että itseäni vituttaa. Olivat jo siis ennen minulle tuloa. (ensimmäinen omistaja vanhempi herrasmies täälä suomessa) Mutta minkäs teet. kyllä niistä saa vahalla pahimmat piiloon, mutta jos hyvän haluaisi, niin todennäköiseti pitäisi ylimaalata koko kottero (vm 01 145tkm..)
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View Post"Ei ollut vain ja ainoastaan henkilökohtaisesti sinulle."
Kunhan kommentoin ja aiheutan keskustelua. Ei kannata ottaa juttuja henk.koht, en minäkään ota.
Originally posted by Pande View PostItse kun lähden autosta ulos laitan aina käden oven siihen kohtaan mikä osuisi naapurin autoon, eli sormet ottavat ekana jos ottavat = ei varmasti tule osumia kun itse lähden autosta ulos.
Välillä kyllä syö, kun naapuriautoilija ei olekaan tajunnut, että viereisessä parkissa on coupe. Ihan yhtä pienestä raosta ei noista ovista mennä, kuin mitä sedanilla tai farkulla liikuttaessa.
Comment
-
-
ukolla on aina tapana jos joutuu johonkin kahen auton väliin ajamaan parkkiin niin otta noitten rekkarit ylös ja heti kauppa käynnin jälkeen pyöriä auto pari kertaa ympäri ja ettiä jälkiä...vähän kyllä iän tuomia pään pehmennys oireita kylläkin....mutta kerran olin veljen corvetella liikenteesssä ja jätin yöksi auton kadun laitaan ja aamulla lähin kanttaamaan kaupungille ja älysin lapun pyyhkijöissä ja siihen joku oli kirjottanu=anteeksi mutta pakitin autosi keulaa todella lähelle ja pelkäsin että ottiko peräkoukku kiinni jos havaitset jälkiä niin ota yhteyttä ja oli numerot,nimet ja kaikki tiedot...eikä siihen mitään ollu osunu...että tuommoisia ihmisiäkin löytyy..
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostItse tavallisesti aina sylkäisen sellaisen auton päälle joka on väärin pysäköity. Saattaa avainkin pyyhkäistä kylkeä, jos sopivasti ja huomaamattomasti pääsee vetämään.
Pääsee meinaan henkilö kasailemaan leegolinnoja kuin lapsena konsanaan.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostItse tavallisesti aina sylkäisen sellaisen auton päälle joka on väärin pysäköity. Saattaa avainkin pyyhkäistä kylkeä, jos sopivasti ja huomaamattomasti pääsee vetämään.
Mitä helvettiä tällaista tekevien päässä liikkuu? Kerran voit yrittää, mutta se jääkin sitten viimeiseksi kerraksi
Comment
-
-
Originally posted by Stirlitz View PostMitä helvettiä tällaista tekevien päässä liikkuu? Kerran voit yrittää, mutta se jääkin sitten viimeiseksi kerraksi
Itsellä on todella ahdas parkkihalli ja kaksi lasta täytyy aamuisin saada autoon mukaan. Välillä on ollut ongelmia kun viereisen paikan omistaja parkkeeraa ihan vieri viereen.
Vasta kun tuota on tapahtunut muutaman kerran, laitan lapun muistutukseksi. Hermot on toistaiseksi tallellaLast edited by ka00z; 16-01-2010, 18:58.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Comment