Eipä oo tainnukertaakaan jättää. En ainakaan muista, että niin olisi käynyt. Faijan e91 bemarista hajos kerran suuttimet ja se sippas kotipihaan. Tielle ei silläkään jääty.
Kahesti, ekalla kerralla e34:sesta hajos bensapumppu tien päälle, toisella kerralla e32:nen alko pätkimään tien päällä ja syy löyty kun ruiskuboxin sähkölaatikko oli piripinnassa vettä.
Tais olla 2003 kun mun E30 325 sedan ei lähteny käyntiin koska akku oli tyhjä ja virtalukko paskana.
Se on ainoa kerta kun bemu on jättäny mut tielle, muilla automerkeillä sellaista on käyny erittäin usein.
E39 530d sammui muutaman kerran kesken ajon, pari kertaa akku meni tyhjäks kauppareissulla
E39 523i sammui myös kesken ajon
E46 330 cabrio ei lähteny parkkipaikalta käyntiin sitä on sattunu muutaman kerran
tässä oon jo ruvennu miettimään merkin vaihtoa kun tuntuu että mä olen kirottu bemarien suhteen
Kerran meinasi yksi ix jättää stadiin kun ecu boxi vähän lämpeni, matka jatkui kun jäähtyi. Toinen kerta jäi kun 316 hajos trikker pyörä hajosi, kiva soitella kavereilta kyytiä, että olisi vähän kiire, kun kuuma kesä ja kauppakassit mukana. Ei millään meinannut kyytiä tulla
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
tosin E30 325 hajos kerralla pari rengasta jolloin jäätiin myös tien päälle
sama on kyllä käyny muutamalla toisellakin merkillä ajaessa
polttoaine on päässy loppumaan kahdesti, kerran bemarista ja toisella kerralla vahnasta fordista
Kolme kertaa, 2 kertaa syynä ollut se, että käsijarrulelut on korkannu reiästään ulos rummun sisään ja näiden tyhjentämisellä on päässyt jatkamaan matkaa.
Viime kerralla jätti liikennevaloihin syynä se, että vaihteensiirtäjän sokka korkkasi ja huonommin sai sitten vaihteita enää päälle
BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05 Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Jos ei joskus sattunutta bensan loppumista lasketa, taitaa luku mennä nyt laskentatavasta riippuen kahdessa tai kolmessa.
~2007 e30 316 jätti Nekalaan valoihin korttelin päähän autosähkökorjaamosta. Jysähti laturista jännitteensäädin laakista oikoseen, ja imas samalla akun tyhjäksi. Liki oli ettei palanut koko paska siihen paikkaan. Onneksi oli työkaluja vähän matkassa, niin ruuvasin laturin irti, ja kävin vaihtamassa sen ehjään sielä autosähkökorjaamossa. puolen tunnin päästä työntämällä käyntiin, ja matka jatkui ongelmitta uudella laturilla.
~2011 e34 jätti töistä lähtiessä, kun leikkasi apulaitehihnan kiristimen rulla kiinni. Toki sain auton nilkutettua takasin työmaalle, ja siitä vielä korjaamolle parsittavaksi, mutta kotiin tarvi mennä jalan.
Syksyllä 2012 Räjähti e24:stä takarengas vauhdista motarilla, eikä tietysti juuri ollut varapyörää kyytissä. Tämä menee kyllä enempi omaan, kuin bmw:n piikkiin. Kaksi omaa virhettä: paskat renkaat, ja ei varapyörää. Lisäksi sain työkaverin hätyytettyä tuomaan korvaavat pyörät, eli jalkamieheksi en siis joutunut.
Näiden lisäksi ilmavaivaista e30 ix:ää on tarvinut muutaman kerran jäähdytellä tien poskessa, mutta matka on kuitenkin sitten taas aina jatkunut.
E34 525i -89 jätti tielle kun laturi hajosi ajossa, lähti käyntiin normaalisti mutta pikku hiljaa alkoi elektroniikka putoilemaan pelistä. Ensin mittaristo ja sitten valot ja lopulta kone sammui. Ladattu akku tilalle ja himassa laturin vaihto.
Z3 jätti tielle kun en luotin että bensaa olisi tarpeeksi . Ei ollu , no kanisteri takarontista ja meno jatkui tankkauksen jälkeen. On muuten mielenkiintoinen tuo Z3 bensamittari (E36 sama?), kauan näyttää täyttä ja sitten puolivälin jälkeen putoaa ku kivi kohti tyhjää . Maksimissaan jotain 450km tuli ajettua tankillisella. Toisella kerralla paisari poksahti ja hinurilla kotiin. Uusi paisari ja taas toimi, kumman heikkoja nämä Bemarin jäähdytysjärjestelmät.
E90 on ollut toistaiseksi temppuilematta, kop! kop!
Comment