Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audista Bemariksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiloWatti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 88
    • Tampere

    Audista Bemariksi

    En ajatellut tosin ihan tuunaamalla, vaan kaupan kautta muuttaa.
    Eli nyt alla vm 2006 Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI Tiptronic, ja autonvaihto mielessä, kun mittarissa lukee jo yli 70tkm. Dieseli olisi myös noilla BMW:n huikean pienillä nykykulutuksilla mieleen. Kiikarissa olisi uuden faceliftin mukainen 320dA Business tai mahdollisesti 320d A xDrive, kun ei tiedä pysyykö tällainen nelivetoon tottunut tohelo enää tiellä takavetoisella autolla. Haluatteko ottaa kantaa, kumpi oisi kivempi? Business on varustelultaan hieman parempi ja hinnaltaan edullisempi. Onko tuon teholuokan autossa tarvetta nelivedolle - kunhan ei ole etuvetoinen.

    Varmasti on 1,600 kertaa kysytty, mutta millainen BMW on käytössä, huoltoväli, ongelmat, ilonaiheet (no ajettavuus yms paremmuus onkin jo tiedossa ahkeran opiskelun ja useiden koeajojen perusteella), murheet? Onko mainittavaa? Merkkien merkki muutamana vuonna kertoo jotakin tyytyväisyydestä, mutta omakohtaiset kokemukset nimenomaan uusista autoista? Audiväki ainakin kehuu demarin hyvät puolet avoimesti.
    Nyt kun Autokeskus ja Metro-Auto myyvät (esim täällä Tampereella) BMW:tä, onko tietoa huoltojen paremmuudesta/huonoudesta em seudun tarjoajissa.

    Tuo 320d:hän on turpomoottori, eli sitä saanee viriteltyä, jos niin huimalle päälle sattuu. Kannattaako tehonlisäys ja onko asiasta muita kokemuksia kuin mitä nyt gti-palstalta mutuja luin ;-)?

    nimim. demari tilaukseen?
    Last edited by kiloWatti; 26-08-2008, 13:53.
  • ///Masa
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 1468
    • Salo

    #2
    Tervetuloa vaan BMW-kuskiksi. Kyllä kai nykyelektroniikalla pysyy mikä tahansa normiajossa hallinnassa, itse ostaisin takavedon ehdottomasti.
    BMW E30 M3
    BMW E46 M3
    BMW E118 1800

    Comment

    • ruikki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 585

      #3
      miksei 330d? nii palijo kallimpi:think
      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

      Comment

      • DWHLL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 189
        • Espoo

        #4
        Itse olen nyt muutaman kuukauden ajellut 120d:lla, joka on toki eri auto, mutta moottori on sama 177hv versio. Moottorissa on ihan kivasti suorituskykyä varsin kohtuullisella kulutuksella. Ei se nyt mikään varsinainen tykki ole, mutta harvoin sillä jalkoihinkaan jää..

        Omien E90 kokemusten perusteella ottaisin kyllä mieluummin takavetoisen version, koska x-mallit tuntuu jotenkin kömpelömmiltä ja kyllä se ylimääräinen voimansiirto kuitenkin suorituskyvyssä tuntuu.

        Yleisesti ei ole uudesta bemusta ollut pahaa sanottavaa juurikaan, joten voin kyllä suositella.
        ------------
        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
        e91 325d -07 Alpinweiß

        ex:
        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

        Comment

        • Heku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 469
          • Kuopio

          #5
          Nyt kun ei olla ostamassa urheilu vaan käyttöautoa en keksi yhtään syytä mikä puoltaisi ottamaan takavedon.

          Comment

          • Kekkeruusi
            Banned
            • Sep 2006
            • 508

            #6
            Originally posted by Heku View Post
            Nyt kun ei olla ostamassa urheilu vaan käyttöautoa en keksi yhtään syytä mikä puoltaisi ottamaan takavedon.
            Kulutus?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16360
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Heku View Post
              Nyt kun ei olla ostamassa urheilu vaan käyttöautoa en keksi yhtään syytä mikä puoltaisi ottamaan takavedon.
              Jotain rajaa sentään, ei etuvetoa...

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16360
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by hö! View Post
                Tervetuloa vaan BMW-kuskiksi. Kyllä kai nykyelektroniikalla pysyy mikä tahansa normiajossa hallinnassa, itse ostaisin takavedon ehdottomasti.
                Nykyelektroniikalla... Niin surullista mutta totta, kai...

                Comment

                • Heku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 469
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Jotain rajaa sentään, ei etuvetoa...
                  Bmw ei onneksi toistaiseksi valmista e9x malleja etuvetona

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3830
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Heku View Post
                    Nyt kun ei olla ostamassa urheilu vaan käyttöautoa en keksi yhtään syytä mikä puoltaisi ottamaan takavedon.
                    Tosiaan edellämainittu kulutus, tietysti auton hankintahinta, ja se asia että nämä nykypäivän talvet ja teiden suolaus tekevät nelivedosta varsin tarpeettoman.. Tietysti jos on jotain "normaalista poikkeavaa" ajoa talvisin (painavan kärryn vetoa, kotipiha jyrkän mäen päässä, tms), niin sitten ehkä.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • JayJay-
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 625
                      • jkl

                      #11
                      Omasta mielestäni 300 sarjalaisten pahinvika on aina on ollu ahtaus ja se että sisätilaltaan ovat hirveitä kun vertaan audii tai mersuun. "Kyllä takaveto aina etuvedon voittaa!". Itellä oli myös aikoinaan audi "ei nelivedolla" ja voin sanoa omasta mielestäni tuolla nykyisellä on turvallisempaa ajaa kuin etuvedolla talvella/liukkailla. "Ei herneita" käy vielä ennen bemukan ostosta koeajamassa c mersu.
                      Autoton..
                      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Tervetuloa siirtymään käyttöautosta harrasteauton käyttäjäksi.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • kiloWatti
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 88
                          • Tampere

                          #13
                          Olen minä C mersun ajanut, viime talvena 320 CDI 4Maticin, hyvä oli ko jot hitto, mutta en raaskinut maksaa 70k€ kun tuntui nykyistä pienemmältä. Taitavat nuo sisätilat olla mutuja, kun nyt itsestä tuntuu 3-sarjalainen ihan ok:lta, talvella mersu tuntui pieneltä, Audi on ok selkeine takakontin linjoineen ym. Voisihan nuo uudelleen kiekaista vaikka peräkanaa. Uusi Audi ei jostain syystä iske, kyllästyttää vain.

                          Tuli talvella koeajeltua myös useampikin xDrive, ja ne olivat hyviä, itse asiassa liiankin sivistyneitä (tylsiä) ajettavia. 320dA taas lähti valoista kuin neliveto, kiitos DSC:n.

                          520d A vastaisi muutoin kaikkiin nelihenkisen perheemme rukouksiin takapenkin mukitelineineen ja kahdet vaunut imuroivine takakontteineen (sedan!) ym. mutta kun mallilla on jo ikää niin siitä tuli sellainen olo että uutta autoa ostamassa ja vanha malli alla. Taustaksi vielä, että hieman ennen "järkiini tuloa" jos nyt olen tulossakaan, olin ihan tosissani hankkimassa joko GLK:ta tai Q5:sta. Mersun kulmikkuus puraisee vieläkin, Q5:ssa taas S Tronic ja ripeys, 6.5 sek 0-100km/h (3.0 TDI). Mutta kuten joku kysyikin miksei 330d, niin just siks kun Suomessa on tuo ylinopeusraja aivan turhan matala kunnon autoille, niin pitää täällä peräpohjolassa vaan kärvistellä karvalakki päässä.
                          Last edited by kiloWatti; 26-08-2008, 20:41.

                          Comment

                          • ruikki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 585

                            #14
                            minä sitä ehotin ku mainitsit tuossa että 320d:tä voisit piristää hetken päästä nii miksei suoraan sitte 330d/xd.
                            ja ku joku meinas että takaveto vie vähemmän ku neliveto nii tosihan se on. neliveto vie 0,5-0,7 litraa enemmän eli ei juuri mitään, siis dieselinä.

                            320d xdrive 0-100km/h 8,2s.
                            325d 0-100km/h 7,4s (ei vissiin tehä nelivetoisena)
                            330d xdrive 0-100km/h 5,9s.
                            335d 0-100km/h 6,0s. (ei vissiin tehänelivetoisena)
                            kyllähä se aika namu ois tuo 330d xdrive eikä jää ku 0,4s. neliveto bensa 335:lle kiihytyksessä 0-100km/H
                            Last edited by ruikki; 26-08-2008, 21:03.
                            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 998
                              • 29100/310053

                              #15
                              Originally posted by kiloWatti View Post
                              520d A vastaisi muutoin kaikkiin nelihenkisen perheemme rukouksiin takapenkin mukitelineineen ja kahdet vaunut imuroivine takakontteineen (sedan!) ym. mutta kun mallilla on jo ikää niin siitä tuli sellainen olo että uutta autoa ostamassa ja vanha malli alla.
                              Minusta nykyinen 5-satku on silti ulkoa ja päältä uudemman näköinen kuin 3-sarja... tekniikkahan on pääsääntöisesti 1:1 samaa muiden kanssa, automaagikin ois nyt tarjouksessa 520d businekseen. Tokihan mallisarja on vaihtumassa, jolloin omilla tai pankin rahoilla ostamiseen sisältyy tavallista reippaampi arvonlaskuriski. Tiedä sitten voiko uusi korisarja olla yhtä radikaali harppaus kuin kuin E39 vs. E60?
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎