Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audista Bemariksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiloWatti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 88
    • Tampere

    #31
    Ihan samat kokemukset ajonvakautuksesta itselläkin, BMW on sivistynein. Takaveto menee totta kai quattromieheltäkin (on tullut ajettua helevetin hankalaa etuvetoa ihan riittävästi), vasta mie viime viikolla mersua hiekalla pyöritin. Hyvin teki neljä rinkulaa hiekkakentälle ;-). Nelivedon ero takavetoiseen on se, että sillä voi edetä suoraan kylki edellä - nämä on kursseilla kokeiltu - mutta siitä ei sinänsä ole hyötyä tieliikenteessä ;-). Takavetoinen on varmaankin myös kikkailumielessä kiva.

    Vaunuja ei ostella enää, nyt on jo kolmet kahdelle pojalle - eiköhän jotkut niistä sovi demariinkin kun tarvitsee. Vaimoni vaunuhullu, mies autoenthusiaisti..

    Tuosta M Sport paketista, hmm...kovasti kannustusta tulee siihen, mutta. Onko hassua ottaa 320d:hen sellainen, pitäisikö olla sportimpi? Audissa on nyt sporttipenkit, mietin että vähempikin riittäisi seuraajassa. Alusta ja ratti on tulossa joka tap, mutta niistä selviää satasilla. Onkos vertailukuvia, missä karvalakki ja M Sport vierekkäin, näkisi vähän eroa? (karvalakissa metalliväri sitten tok.)

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #32
      Originally posted by kiloWatti View Post
      Tuosta M Sport paketista, hmm...kovasti kannustusta tulee siihen, mutta. Onko hassua ottaa 320d:hen sellainen, pitäisikö olla sportimpi? Audissa on nyt sporttipenkit, mietin että vähempikin riittäisi seuraajassa. Alusta ja ratti on tulossa joka tap, mutta niistä selviää satasilla. Onkos vertailukuvia, missä karvalakki ja M Sport vierekkäin, näkisi vähän eroa? (karvalakissa metalliväri sitten tok.)
      Sporttialusta ja -ruori on ihan minimivaatimus, mutta ota nyt hyvä veli ainakin sporttipenkit siihen kinneriin. Se on just se asia joka alkaa vituttamaan kahden kuukauden päästä. Niistäkin selviää sopivalla satasnipulla.
      Puskurit jne. on sitten ihan puhtaasti makuasiaa, MINUN mielestäni E90-m-sport puskurit (varsinkin etu) ei ole kovin hyvännäköiset. Se on kyllä faktaa, että jos autossa on full M-sport paketti, niin auton haluttavuus käytettynä on moninkertaisesti parempi eli helpompi myydä ja saa enemmän fyrkkaa.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        #33
        Originally posted by BeamR View Post
        Se on kyllä faktaa, että jos autossa on full M-sport paketti, niin auton haluttavuus käytettynä on moninkertaisesti parempi eli helpompi myydä ja saa enemmän fyrkkaa.
        Varmasti näin, mutta ei tästäkään omiaan pois saa. Jos siitä nyt jotain viisi tonnia maksaa, niin kolmen vuoden päästä pari tonttua on tiukassa. Kannattaa ostaa vain jos oma maku edellyttää. Sporttijakkarat minäkin tilaisin. Jakkara on käytössä joka kilometrillä, jonka autolla ajaa.

        Pojat taitaa haluta mieleisiä käytettyjä e90:iä muutaman vuoden päästä myyntiin.

        Comment

        • kiloWatti
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 88
          • Tampere

          #34
          Jos otan M sport-paketilla niin ihan omaksi iloksi otan, sen verran olen jo itsestäni tähän ikään oppinut että seuraavakin auto on 1-2 vuodeksi ja vaihto tapahtuu autoliikkeessä, uuteen.

          Audissa on S line ulkopaketit, xenonit, quattrot ja muut, mutta ihan peruskauran hintaa tuosta vaihdossa tarjotaan. Eikä nettiauton benchmarkkaus anna paljoakaan parempaa hintaa.

          Comment

          • ruikki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 585

            #35
            joko oot päättäny tuleeko neli- vai kaksvetonen??
            ainaki tuo e46 malli jossa on erilainen tuo nelivetosysteemi ei oo mielestäni yhtää mukava kikkailuun.
            jarruttaa vissiin aina sitä rengasta joka on heikoimalla pidolla. kikkailu ajo on jokseenki arvaamatonta ja repivää.
            kaasua oltava reilusti että menee luistossa ja puskemista esiintyy. pito on järkyttävä ja vauhti nousee helposti.
            onhan se neliveto mukava jos ei tartte pahemmin kikkailla. pakenee hyvästi myös liukkaalla.
            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

            Comment

            • kiloWatti
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 88
              • Tampere

              #36
              Kyyllähän se takavetoinen pitää olla. ;-) Ja businetti. Käyn varmaan huomenna asioimassa ja kokeilen tuon vaunuasian nykymalliin. Sitten päätöstä perrkele tai koko homma jäihin. Tourinkia siis ollaan ostamassa, vaikka ulkonäköasioista voidaan keskustella takapihalla. Semmoinen minimitilavaatimus perheellisellä.

              Comment

              • kiloWatti
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 88
                • Tampere

                #37
                Vertailu Auto Bildissä kolmen saksalaisen uutuusmallit.

                Nach dreieinhalb Jahren liftet BMW seine 3er-Reihe. Reichen die Verbesserungen, um den Audi A4 und die Mercedes C-Klasse zu schlagen? AUTO BILD vergleicht die Kombimodelle.


                1. Audi, 2. BMW, 3,. Mercedes-Benz.

                Eri asia sitten mitä itse kukin painottaa.

                Comment

                • 535SD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1068
                  • Lahti

                  #38
                  Nuo sporttipenkit ovatkyllä ihan ehdottomat kun muistaakseni alle tonnin maksavatkin vielä.
                  Olleita ja menneitä
                  1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                  Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                  Comment

                  • haba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 723
                    • Helsinki

                    #39
                    M sporttia ei tainnut saada business yhteydessä. Mutta ota tosiaan sportti penkit ehdottomasti. Hifi-kaiuttimetkaan ei järkyttävästi maksa extraa, mutta soi paljon mukavammin. Peruutustutka myös ihan kiva lisä.. saahan noihin euroja menemään

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      #40
                      Sporttipenkkejä pidän minäkin ehdottomana valintana joista ei kannata tinkiä.
                      Audin sporttipenkit ovat hyvät, mutta BMW:n ovat paremmat-> ne ovat todella hyvät, suosittelen!

                      Comment

                      • kiloWatti
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 88
                        • Tampere

                        #41
                        Onkos urheiluistuimista muuta iloa kuin sivuttaistuki? Hyöty suoraa moottoritietä ajellessa?

                        Comment

                        • LCN
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 529
                          • Kouvola

                          #42
                          Originally posted by kiloWatti View Post
                          Onkos urheiluistuimista muuta iloa kuin sivuttaistuki? Hyöty suoraa moottoritietä ajellessa?
                          Parempi perseelle ja selälle.
                          E36 320i -98 M-Sport
                          Ex: E36 325i -92

                          Comment

                          • Sigfried
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 261
                            • Rannalla

                            #43
                            Originally posted by LCN View Post
                            Parempi perseelle ja selälle.
                            + säädettävä reisituki. Muutenkin sporttipenkin saa juuri oikeaan asentoon. En vaihtais pois

                            Comment

                            • DWHLL
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 189
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by kiloWatti View Post
                              Onkos urheiluistuimista muuta iloa kuin sivuttaistuki? Hyöty suoraa moottoritietä ajellessa?
                              Säädettävä sittaistuki/leveys !
                              Ainakin ykkösessä on, varmaan isommissakin...
                              ------------
                              f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                              e91 325d -07 Alpinweiß

                              ex:
                              e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                              e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                              e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                              e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                              Comment

                              • jva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1419

                                #45
                                Sporttipenkin ja tavallisen penkin eron huomaa HETI kun istuu sporttipenkkiin ja ero senkun kasvaa sitä mukaa kun matka yhtäjakoisessa maantieajossa pidentyy.
                                Ylipäätään sportpenkin nimikkeessä etuliite voisi yhtä hyvin olla jokin muukin kuin "sport", koska loppupeleissä kyseisellä penkillä ei sinänsä ole juurikaan tekemistä varsinaisesti autourheilun/kisajakkkaran kanssa, ehkä yhtä hyvin penkkiä voisi kutsua myös...hmm..no, vaikka premium-penkiksi, koska se tarjoaa paremman tuen ja enemmän säätöjä ja sitä kautta paremman mukavuuden

                                Ehkäpä tavallisen ja sportpenkin eroa voisi kuvailla vaikka sillä että ero on jotain samansuuntaista kuin vaikkapa 5-sarjan BMW:n ja Avensiksen ero. Molemmat ovat hyviä, mutta useimmat ajaisivat paljon mieluummin 5-BMW:llä Hangosta Utsjoelle, ihan vain siksi että BMW:llä on, urheilullisuudestaan huolimatta, tai juuri siksi, mukavampi ajaa pitkää maantiesiivua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎