Millä edellytyksillä '90-luvulla Suomeen tuodun auton saisi rekisteröityä?
Tausta: auto (ei tosin BMW, mutta ei kai se haittaa?) on tuotu Saksasta Suomeen '90-luvun lopussa ratapäiväautoksi, eikä siitä ole maksettu veroja eikä sitä ole rekisteröity Suomeen. Auto palveli ensimmäistä omistajaa pari vuotta, minkä jälkeen siirtyi nykyiselle omistajalleen. Nyt eläkeikäinen omistaja olisi valmis luopumaan autosta. Kyseinen yksilö on ratahistoriastaan huolimatta teknisesti rekisteröitävissä, ehkä jopa museoitavissa.
Mitä papereita autosta pitäisi löytyä, että auton saisi rekisteröityä Suomessa tieliikenteeseen? Täytyykö löytyä jotain alkuperäisiä Saksan-aikaisia papereita, tai kauppakirjoja tuonnin jälkeisestä omistajanvahdoksesta tms? Mitä ansoja tällaiseen voi liittyä? Onko mitään toivoa, vai pitäisikö unohtaa koko juttu?
Tausta: auto (ei tosin BMW, mutta ei kai se haittaa?) on tuotu Saksasta Suomeen '90-luvun lopussa ratapäiväautoksi, eikä siitä ole maksettu veroja eikä sitä ole rekisteröity Suomeen. Auto palveli ensimmäistä omistajaa pari vuotta, minkä jälkeen siirtyi nykyiselle omistajalleen. Nyt eläkeikäinen omistaja olisi valmis luopumaan autosta. Kyseinen yksilö on ratahistoriastaan huolimatta teknisesti rekisteröitävissä, ehkä jopa museoitavissa.
Mitä papereita autosta pitäisi löytyä, että auton saisi rekisteröityä Suomessa tieliikenteeseen? Täytyykö löytyä jotain alkuperäisiä Saksan-aikaisia papereita, tai kauppakirjoja tuonnin jälkeisestä omistajanvahdoksesta tms? Mitä ansoja tällaiseen voi liittyä? Onko mitään toivoa, vai pitäisikö unohtaa koko juttu?
Comment