Lisättäköön et paras raskaan kaluston saundi lähtee ehdottomasti 70-luvun Detroit Dieselin kaksitahtikoneista suorilla putkilla. todella härskisti laulaa ja melkeen pelottava saundi moottorijarrutuksella.
Kyllä määää tykkäsin ku vuosien 1977-1981 väliin valmistettu Ferrarin V8:n parku selän takana 8000+ rpm, ja ku kabiinissa ollu muutenkaan mitään äänieristettä niin
Moottori tosin tais olla enempi ku entisöity hyvin...
Missä koneessa mielestänne on paras moottorijarrutus tai kylmäkäynnistys saundi?
Heh, tätä ei valitettavasti oo päässy livenä kuuntelemaan, mutta juutuupi videon välityksellä tulee ainaki selkäpiitä karmivia kylmiä väreitä ja iho menee kukonlihalle:
Paljon toki tulee moottoria mieleen missä saundit on kohdillaan mutta en koskaan unohda sitä ääntä kun käynnistin oman E46 M3 ekan kerran käyntiin tallissa SuperSprintin Race äänenvaimentimen ja hiilikuituisen imukotelon asennuksen jälkeen! Ja vielä kylmäkäynnistyksen raaempi saundi kun tyhjäkäynti on korkealla.
Samalla autolla siltojen ja tunnelien alitukset on yhtä juhlaa lasi raollaan Wroooom!
Auton keulasta kuuluu voimakas imuääni kiihdytettäessä ja takana vaimennin pauhaa.
Saa nähdä (tai siis kuulla) minkälaiset saundit laittaa S54 moottori isolla turbolla kun hukkaportti on ulkoilmaan screamerinä...
Comment