Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paras ulosajo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1494
    • Ilvola

    Paras ulosajo

    Hei mikä jäänyt mieleen?

    Tai kuten HURU-UKKO asian alempana ilmaisee:
    Originally posted by huru-ukko View Post
    Aloittaja ilmeisesti tarkoittaa tapauksia,joissa ihmisille ei käy kuinkaan,mutta kalusto saattaa kärsiä - siis sellaisia harmittomia tupsahduksia, joita tulee tämän tästä, jos lunta on riittämiin - ainakin ajotaitoa enemmän...
    Mulla yks kivoimmista:
    Kaverit sano tanssireissulla TALVELLA JÄISELLÄ kapeella mökkitiellä: "Koitas meneekö toi mutka 60km/t".
    Mittari tasan 60km/t ja... ei pysynny alkuunkaan, mutta nojas nätisti pajukkoon kylki - lätis pitkään ja heitti takas tielle oikeessa suunnas

    Kesällä vastaava hieman suuremmalla nopeudella, jengi hiljaa 50m ennen mutkaa ja räjähti nauruun kun selvittiin.

    Vielä yksi:
    "En mää vauhtia pelkää, mut tien loppumista kyllä!"
    Siinä tapauksessa oli 5m:n mökkitien poikki tehty uusi maantie edellisen kesän muistikuvan jälkeen... 5cm painui takarengas uuden sorapenkan ulkoreunalla luisussa ja pudotusta 5m (seuraavan aamun tarkistus). Noo se nyt ei ollu niin kiva.
    Last edited by tsbmw; 23-12-2010, 04:32.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5
  • PeteS
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 2766
    • Ylivieska

    #2
    Kaverille tapahtunutta:
    Oli kuskina mesellä jätkille ja illan mittaan kyytiläiset alako yllyttään kuskia että meneekö mese luisua jne. No kaveri oli tuumannu pojille että "Älä opeta isääs naimaan" ja mese luisuun ja pari mutkaa etiäpäin ja mese kanavaan. No tähänpä oli kyytiläiset tuumannu kylmän rauhallisesti " Voi vittu! En oo ikinä nähny että mese menee näin komiasti luisussa!"

    edit: Jaa tää meni heti offtopic puolelle kun otsikko muuttu...
    Originally posted by EGoman
    on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
    Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
    E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      #3
      Yks lapsuuden ystävä joskus teinivuosina vetäs datsun cherrynsä katolleen pellolle ja kun toinen kaveri siinä ylösalaisin vöissä roikkuen alkoi kömpiä ulos autosta niin kaverini totes että; venaa, kuunnellaan tää hyvä biisi loppuun ensin...

      Tais muuten olla OT. Sen verran sekaisin kun ei ole pariin päivään syönyt ja nyt parannellaan vodkalla vatsatautia...
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        #4
        Rapatessahan roiskuu... Yksi naurettavimmista on väkisin jäänyt mieleen. Niitä satasen talvipommeilla penkkaan nojailuita en oo viittiny edes laskea.

        Joulukuussa -01 (sain kortin toukokuussa -01) olin matkalla peuramaalle pyörittelemään Volvo S90 3.0:lla. Olin siinä matkalla todennut kaverille pikku sladittelun yhteydessä, että "täähän rupee kohta sujumaan tää takapotkulla ajelu".

        Päästiin peuramaalle vievälle pikkutielle ja juuri kun tullaan itse hiihtokeskuksen alueelle, on alamäessä kohtuupituinen, loiva, oikealle kääntyvä mutka. Tässä mutkassa lähtee sitten n. 30km/h vauhdista volvo tarjoamaan persettä sivulle (D-asennossa, eli veto päällä vaikkei kaasua painettukaan). Ohjaan tietty vastaan siihen asti, kunnes ratti on tapissa.

        Mutkan jälkeen tulee suora, alamäkeen vieläkin. Auto liukuu sitten täysin poikittain tietä pitkin. Suunta on oikea, mutta auton asento vaan on mitä sattuu. Kaverin kanssa keretään oikein ihailemaan maisemia sen muutaman kymmenen metrin aikana, jonka auto liukuu. Lopulta lähtee oikenemaan, mutta haukkaa sitten oikealla etukulmallaan penkkaan ja sujahtaa nätisti sinne kinokseen.

        Tämän jälkeen kömmin autosta ulos, ja nakkasin tupakin huuleen. Liukastuin sitten suorilta jaloilta vielä selälleni, kun tielle pääsin. Kohtuullisen liukkaassa kunnossa tuntui olevan tie kun otetaan huomioon vielä se, että neliveto-Hiaceen piti tunkea kaveriporukka takaluukkuun, ennen kuin se sai pitoja nypätäkseen meidät ulos penkasta. (siis alamäkeen.)

        Eihän tää mikään vakava homma ollut, mutta naureskellaan kaverin kanssa tälle vieläkin. Auton vahingot rajoittuivat irronneeseen roiskeläppään.
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • alonap-1
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 824
          • Hollola

          #5
          Kaverilla lähti vanha datsuni valotolppaan, potaatti oli ollut näkemässä koko tilanteen ja kirjoitti sakot liikenteen vaarantamisesta. "kun oli sitä käsijarrua vedetty vähän liikaa". Ei kaveri viitsinnyt sanoa että tukivarsi repeytyi irti korista juuri tilannetta ennen ja otti sakot ennemmin kuin olisi menettänyt kilvet työmatka-ajokista
          Last edited by alonap-1; 24-01-2009, 23:03. Reason: tähdennys?
          42 1:1,6 70/30

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #6
            Jaa a, ensiautolla (bmw) olin liikkeellä stadissa ja matkalla johonkin keskikesän autotapahtumaan pasilan messukeskukseen. Ilma oli upea, aurinko paistoi ja mikään ei voinu sinä päivänä mennä pieleen. Melkein. Tulipa joku mesen 190 tötterö siihen kisaamaan, selvästikin samaan määränpäähän. Piti sitten meselle näyttää kuin hienosti penari menee sladissa, ja kun piti vetää oikein laajimman sladin kaavan mukaan, osui takavanne katukiveen. Vanne sirpaleiks, tukivarsi käyräksi kuin mikä. Jätkät paino ohi peukkku pystyssä mesessä
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5541
              • Kankaanpää

              #7
              Itellä on yks-suuntasella vaa pyörähtäny jolloi sai silmät hävetä päästä. Mut mun mielest thread, jonka sais lyyä lukkoo, mut silti johki sais tälläset kommellukset lyödä johonkin kasaan.


              EDIT: Muuta keskustelua (kommellukset) tai tjsp..
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • PeteS
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 2766
                • Ylivieska

                #8
                Originally posted by garfunkel View Post
                Mut mun mielest thread, jonka sais lyyä lukkoo, mut silti johki sais tälläset kommellukset lyödä johonkin kasaan.


                EDIT: Muuta keskustelua (kommellukset) tai tjsp..
                Siirto gallup puolelle?
                Originally posted by EGoman
                on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                Comment

                • IKa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 877
                  • Klaukkala

                  #9
                  Originally posted by tsbmw View Post
                  Hei mikä jäänyt mieleen?
                  Itselleni on jäänyt parhaiten mieleen, kun oltiin joskus talvella -85/86 Juankoskella ajoa treenaamassa 100A Datsunilla (1200cc kone ja piikkirenkaat). Ensin laiteitettiin noin 5Km tienpätkä kiinni ja sitten aloitettiin lähettämään LA-puhelimella autoja kelloa vastaan pikikselle.

                  Itse tutustuin rataan vain pelkääjän paikalta. Aluksi vanhan liiton Eskortin kyydissä, mutta lopulta tuli kaverin vuoro ja niin meikäläinenkin sitten kiipesi 100-amppeerin kyytiin. Juuri ennen lähtömerkkiä kaveri kommentoi legendaarisesti: "eiköhän panna ennätys uusiksi".

                  Kyyti oli kylmää ja tulosta syntyi, mutta viimeinen mutka ennen maalia ei ollut enää hallinnassa ja siitä alkoi hanki kutsua. Maalitolppaa kolistellen mentiin ulos niin pitkälle ja niin syvään hankeen, että paikalla olleet kertoivat auton hävinneen aivan kokonaan hangen sisään.

                  Sielä sitä sitten istuttiin keskellä peltoa 100-amppeerin sisällä ja ihmeteltiin kuka sammutti valot ja miksi ovet eivät avaudu. No, onneksi meidät sentään lopulta löydettiin sieltä ja hankea saatiin sen verran kaivettua, että kuskin ovi saatiin raolleen.

                  Pikiksen aika oli_kuin_olikin kuskille uusi ennätys joten ei harmittanut, vaikka hiki tulikin lunta lapioitaessa.

                  Ilkka
                  G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Paras ? Kaikki ulosajot on ollu ihan perseestä.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5541
                      • Kankaanpää

                      #11
                      Originally posted by PeteS View Post
                      Siirto gallup puolelle?
                      Petes, ideaa.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1763
                        • Honkajoki

                        #12
                        ..................
                        Last edited by okko; 25-01-2009, 17:39.
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • huru-ukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 4052
                          • Inkoo/Portimao

                          #13
                          Aloittaja ilmeisesti tarkoittaa tapauksia,joissa ihmisille ei käy kuinkaan,mutta kalusto saattaa kärsiä - siis sellaisia harmittomia tupsahduksia,joita tulee tämän tästä,jos lunta on riittämiin - ainakin ajotaitoa enemmän...
                          No yx sellainen kivaksi jäänyt tupsahdus sattui inttiaikaan - aikaan,jolloin nopeusrajoituksia oli vain juhlapyhinä ja Keski-Suomen läänin pohjoisrajalta ylöspäin sai ajaa hanat auki - tosin suuremmat nopeudet olivat vain mittarivirheiden varassa.
                          Edellä posottaa naapurikomppanian junnu Kadett-ooppelillaan (armeijassa kun ollaan ja Opel'han on toisinpäin LEPO - kuten minä sen lapsena kuulemma luin...) kolmosta ja nelosta vatkaten,jotta saisi mun "munavolvoni" (PV 544 Sport med 123GT,viimeisin oikea volvo siis) jäämään.Jätkät yllytti ja sen keulapainosen PV:n persus kiemurteli koko ajan rinnalla ohi pyrkien,kunnes:
                          Tiukka oikea,jossa jo kevätaukingon sulattamat raiteentapaiset keskellä ja sisäkurvi aurattu ojan päälle.Tietäähän sen,että piti yrittää ikäänkuin leikaten ooppelin konttiin kiinni ja - sitten humpsahti keula nuoskaan ojaan,tökkäs siinä kunnolla ja alettiin niinsanotusti kääriin sätkää.Volvo pyöri jonkun kerran pituusakselinsa ympäri ja jäi kuskin ovi ylöspäin syvään,leppoisaan hankeen.Senverran jännää oli,että kun sai ähellettyä oven pystyyn,niin piti kusasta kynnykseltä,ennenkuin ryhtyi tekemään tilastoja...
                          Kolmestaan katosta sisään painunut lomarassi pyörilleen ja potkimaan sisältä kattoa taas kuplaksi.Kuskin lokasuoja siinä jäi käteen,kun niissä munavolvoissa oli rungon ja suojan välissä se kanttinauhaa keräämässä suolaa,eli varmistamassa ruostumista.
                          Pahinta tässä tupsahtamisessa oli,että metsäreissulla pöllityt jäiset hapanlimput pyörivät kuin myllynkivet mukana ja hakkasivat naaman mustelmille ja yx kyytiläinen myöhästy jatkokuljetuksesta eli "jäi ilman" sinä viikonloppuna"....
                          Last edited by huru-ukko; 25-01-2009, 07:39.

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #14
                            Omia kokemuksia löytyy myös jokunen, mutta ehkä mielenkiintoisin ja se kerta jota voi muistella hymyillen tapahtui palttiarallaa vuonna -97 tai -98. Oli keski talvi ja lunta aika reippaasti, tarkemmin kun muistelen niin kyseessä täytyi olla juuri talvi -97/-98 jolloin tuota lunta tosiaan oli poikkeuksellisen paljon myös etelässä?? Ajelin kaverin kanssa peräkkäin Liedon "hiekkatie EK:ta", oli pimeää ja pakkasta ehkä 10 astetta, tien pinta oli kovan lumen peittämä, ei varsinaisesti jäässä. Pitoa oli kuitenkin ihan kohtuullisesti 175 nastarenkailla. Autona minulla oli -91 GSI Kadetti eli huikeat 150hv joka monessakin tilanteessa meinasi olla liikaa. Kadett on melko kevyt auto 1050kg tjsp joten teho paino suhde kuitenkin ihan kohtuullinen. No kaveri kertoi kun taipaleelle lähdettiin, että tässä on aivan loistava tie näyttää hieman ajotaitoja ja varsinkin kesällä todella toimiva pätkä, koska mutkien ansiosta nopeutta ei ihan hirveästi pysty kelaamaan. Siitä sitten innostuin ja olo tuntui vähintäänkin Vataselta. Tie on muutaman kilometrin mittainen ja alku lähti ihan hyvin liikkeelle, varovasti ja harkitusti kunnes vajaa pari kilometriä ennen tien yhdistymistä 8-tielle tuli innostuttua hieman liikaa. Tulin loivasti oikealle kaartuvaan mutkaan 60-70km/h, mutkan jälkeen avautui ehkä kolmen sadan metrin pituinen suora, jonka molemmilla puolilla oli suuri peltoaukea. Hieman ennen mutkan päättymistä painoin lämän tiskiin ja mielessä ajattelin, että miten paljon mahdan saada nopeutta sille pitkälle suoralle ja pystyisin tekemään kaveriin, joka ajeli perässä, vielä suuremman eron. Sitten yli varmana kuskina piti vielä "hieman" kokeilla pitoja ja kaasu pohjassa kierrokset melkein tapissa runttaus kakkoselta kolmoselle ja rattia kääntelemällä laitoin auton vastaheittoihin siinä suoralla, täysin harakiri kokeilu. No ei montaa sekunnin kymmenystä homma pysynyt hallussa jonka jälkeen auto taittui aivan poikittain ja tiesin, että nyt se on menoa. Vauhtia oli varmaan vajaa sata siinä vaiheessa. Kadett luisui sivuttain kymmeniä metrejä vasenkylki edellä kohti vasemmalla olevaa peltoaukeaa. Sitten pientä jytinää ja tärinää jonka jälkeen auto pysähtyi, ihmettelin jo siinä vaiheessa, että eikö tässä tämän pahemmin käynytkään.. Astuin ulos autosta ja putosin toista metriä syvään veto-ojaan. En oikein voinut uskoa silmiä, koska auton eturenkaat olivat tienpuoleisella reunalla ja takarenkaat pellon puoleisella, oja siis siinä välissä. Hetken auton ympärillä pyörittyäni totesin ettei lommon lommoa pelleissä jne. Kaverikin sitten lipui paikalle päätään pyörittäen ja pienen naurujen/pähkäilyjen jälkeen ei siinä muuta kuin Oili Jaloselle hinausautoa soittamaan. Kun hinuri saapui niin ensimmäisenä kuski meinasi vetää auton ojan yli johon totesin ettei kuule onnistu, koska viimeistään siinä vaiheessa olisi vaurioita tullut ties minne! Sanoin kuskille, että työntää kelkan eturenkaiden alle ja työntää auton keula ylhäällä suoraan pellolle. Ajan sieltä sitten omin avuin pois. Näin toimittiin ja kaverin pihalla todettiin sitten syntyneet vauriot paremmin. Ainoastaan takavaimennin oli kääntynyt auton alle ja siinä kaikki. Joskus on ollut myös tuuri mukana, koska tapaus olisi voinut todella päättyä vaikka 10 voltin kautta ojaan katolleen tms..
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 315
                              • Mouhijärvi

                              #15
                              Ehkä paras näkemäni on tuossa melko äskettäin tapahtunut, jonka kaveri toteutti talvilintta-Omegallaan. Tuolla kotitiellä on semmonen 3-4 mutkan luisukombo, johon kaveri ensimmäiseen mutkaan otti luisun, josta vastaheitolla aikoi seuraavasta suoriutua. Harmi vain, että ennen ensimmäistä mutkaa alamäessä vauhti pääsi kasvamaan hieman liian suureksi. Ooppeli ei enää vastaheitosta pysynytkään lapasessa ja auto kääntyi tiellä 180 astetta mennen perä edellä tien vieressä olevan ladon seinään. Oja jäi vinosti keskelle auton alle ja toinen takapyörä ilmaan, eikä auto tullut omin avuin pois lukkperälläkään. Hinattiinpa se sitten isäukon Hiluxilla pois, jolla ajelin perässä ja todistin tämän kommelluksen.

                              Ooppelista meni korin takaosa kieroon, takaluukku nousi vähän ylös ja takalamppu painui hieman takaluukun alle, mutta yhtään lommoa pelteihin ei tullut. Lisäksi pakoputki kärsi hieman vaurioita. Ainiin, ladon seinästä katkesi noin 5 lautaa, ihan läpi asti ei valitettavasti mennyt, kun seinän takana oli jotain rompetta. Enpä ole pitkiin aikoihin nauranut niin vapautuneesti, kun näin Ooppelin perse edellä ladon seinässä ja pääsin toteamaan "Vatasen jalat, omat kädet"!
                              Last edited by gubbe89; 22-12-2010, 03:45.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎