Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chris Bangle lähtee BMW:ltä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #16
    Originally posted by tuumas View Post
    Samalla kummastuttaa että BMW on tehny samaan aikaan kauheimman ja typerimmän mallin koskaan, X1:sen
    Heh, mielipiteitä on monia, kuten tässäkin jo todettiin. Mutta itse odotan tuota X1:sta enemmän kuin mitään muuta BMW:n mallia moniin vuosiin. Se nimenomaan olisi (mielestäni) kaikkea muuta kuin "typerä": Kohtuullisten mittojen auto, jonka tekniikaksi saattaa saada silti jotain potentiaalista.

    Ja toinen suosikkini: E60 sedan. Myydyin automalli piiitkään aikaan. Yleisö taitaa kuitenkin tykätä vaikka forumeilta saakin lukea koko ajan päinvastaista.
    ---

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      #17
      Originally posted by -Tapi View Post
      Heh, mielipiteitä on monia, kuten tässäkin jo todettiin. Mutta itse odotan tuota X1:sta enemmän kuin mitään muuta BMW:n mallia moniin vuosiin. Se nimenomaan olisi (mielestäni) kaikkea muuta kuin "typerä": Kohtuullisten mittojen auto, jonka tekniikaksi saattaa saada silti jotain potentiaalista.

      Ja toinen suosikkini: E60 sedan. Myydyin automalli piiitkään aikaan. Yleisö taitaa kuitenkin tykätä vaikka forumeilta saakin lukea koko ajan päinvastaista.
      Taivahan tosi, itse en vain voi kuvitella koskaan tarvivani vastaavaa autoa enkä pidä ulkonäöstä mutta se on vain minun mielipide ja ymmärrän ja yritän ymmärtää että jotku siitä pitävät E60 sedanhan on aivan mahtava (varsinki siis m-sporteilla) enkä näe miksi sitä parjataan? :think Makunsa kullakin sanoi musti kun...

      Comment

      • Kande
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 155
        • Kokkola

        #18
        Kyllä näitä Banglen tuotoksia katselee nykyään mielellään. Alkuun vaikuttivat jopa todella ihmeellisiltä ja rumilta suurin osa mutta pitkässä juoksussa olen noista oppinut pitämään kaikista, paitsi ehkä X6:sta jonka filosofiaa en vaan voi ymmärtää. Kaunis korihan siinä on joka voisi perinteisenä autona olla ihan pirun hieno mutta "maasturina" jotain ihan käsittämätöntä. Oma silmä on tottunut jopa X3:een joka alkuun oli suorastaan hirvitys.

        E60 varsinkin m-sportina on ehkä yksi hienoimmista autoista tällä hetkellä eikä E9x sarjassakaan mitään sellaista vikaa ole mitä ei voisi pienellä tuunauksella korjata.

        Se etu näissä on, että kun niihin hitaasti lämpenee niin kestää katselua pidempään.

        Ei sillä, itse pidän myös esim E36:sta varsin onnistuneena korimallina, varsinkin m-sport touring on todella hieno.
        Volvo S80 D5
        Golf IV Variant 02


        BMW exlist:
        E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

        Comment

        • Erh4be
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 341
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by r.w. View Post
          Vaikka kaikkien aikojen parhaaksi Bemariksikin tituleerattu E39 on kaikin puolin hieno auto, on se muotoilun ja teknisten uudistustensa puolesta ainoastaan hieman uudempi vedos E34:stä, joka mallina on legendaarinen jo ainoastaan M5:n takia.
          Ei tuo E39 korimallina tänäkään päivänä ja ainakaan faceliftinä ole mielestäni vielä mitenkään vanhan näköinen, vaikka olisikin vain vähän uudempi vedos E34:sta. E34 on taas kuin suoraan 70-luvulta, mutta todella tyylikäs korimalli sekin Eikös E39 ole myös legendaarinen M5:n takia siinä missä kolmenelkkukin...

          Jos E39 on vain pikkuisen uudempi vedos E34:sta niin samaa voidaan sanoa E46:sta ja E36:sta.
          E90 325i M-Sport -06
          --------------------------
          Ex: E36 325i Coupe -94
          Ex: E39 523i -98

          Comment

          • Susi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 473
            • Kuopio, Suomi

            #20
            Täytyy sanoa, että Banglen tuotoksiin oli kyllä melkoisen kova tottuminen.

            Kun E60 tuli markkinoille, olin tosi pettynyt, kun E39:n hienoista ja tyylikäistä linjoista tyyli muuttui johonkin hhmm linjattomaan suuntaan. Olin samoilla linjoilla niin monen muun kanssa, että Bangle-way pilasi BMW:n tyylin aivan täysin.
            Samoihin aikoihin markkinoille tullut Audi A6 oli mielestäni paljon paremman näköinen ja minua tosissaan harmitti, kun Audi oli tehnyt niin paljon paremman näköisen auton kuin BMW.

            No hiukan aikaa kului ja mitä ihmettä!? E60 alkoi oikeasti näyttää hienolta ja E39 oli auttamatta vanhan näköinen sen rinnalla. E60 facelift on suorastaan törkeän tyylikäs, etenkin M-paketilla, ja e39 näyttää aivan eri vuosituhannen autolta...siis sitähän se toki onkin, mutta ero näyttää suuremmalta kuin mitä pelkkä yksi sukupolvi antaisi ymmärtää.

            Samalla kun E60 on ruvennut näyttämään yhä paremmalta eikä se näytä vielä päivääkään vanhalta, on uusikoppainen A6 näyttänyt vanhalta ja tylsältä jo hyvän aikaa.

            Ehkä tämän takia minä en suunnittelekaan autoja...

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Susi View Post
              E60 facelift on suorastaan törkeän tyylikäs, etenkin M-paketilla
              Tyylikäs ei ole minun mielestä oikea sana kuvaamaan E60:tä, kyllähän siihen nyt jo alkaa tottumaan, ja muutama yksilö on näyttänyt jo hyviltä jopa keulasta katsottuna. Silti, katselen liikenteessä E-sarjan Mersuja ja näen jostain syystä ne (vanteista ja väristä riippuen) melkoisen tyylikkäinä, missä vika? Eikä E61:n kylkilinjan tarkastelukaan lähietäisyydeltä tilannetta parantanut, rumalta se näytti.

              Mutta sopivilla varusteilla/väreillä E60/E61:n saa sisältä hienoksi. Silloin ollaan kyllä tosi kaukana siitä merkkiliikkeen aidosta Suomi karvalakki E60:stä jossa kaikki näytti olevan halpaa harmaata muovia.
              E39 528iA

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #22
                Originally posted by Erh4be View Post
                Ei tuo E39 korimallina tänäkään päivänä ja ainakaan faceliftinä ole mielestäni vielä mitenkään vanhan näköinen, vaikka olisikin vain vähän uudempi vedos E34:sta. E34 on taas kuin suoraan 70-luvulta, mutta todella tyylikäs korimalli sekin Eikös E39 ole myös legendaarinen M5:n takia siinä missä kolmenelkkukin...
                Ei mun tarkoituksenani ollut, että kaikkien pitäisi alkaa puolustelemaan omaa autovalintaansa. Pointti ei myöskään ollut E39:n vanhahtavuus, vaan se, ettei se tuonut mukanaan yhtään mitään uutta, vaan vanhoja, tuttuja ja totuttuja ratkaisuja.

                E34:n tapaus eroaa siinä, että M5:n julkaisussa luotiin käytännössä samalla kokonaan uusi autoluokka, vaikka mallin juuret jo E12 ja E28 -aikoihin juontavatkin. Ei tämä oikeasti ole näin vaikeaa..?

                Onko muuten kukaan muu huomannut, miten M5 ja M3 ovat muodostuneet eräänlaisiksi referenssimalleiksi tehokkaiden katuautojen suorituskyvylle. Malleiksi, joihin kaikkien kilpailijoiden uusia haastajia aina verrataan. Kun Volvo näyttää M5:lle perävaloja, on se oman threadinsa arvoinen tapaus, sekä kaupunkien kaduilla huhutaan aina, minkä tahansa muun merkin sijaan, nimen omaan "Bemarintappajista." Loanheitto ja länkytys on tietysti aina kovaa, mutta rivien välit kertovat minusta lähinnä suuresta arvostuksesta ja statusasemasta.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • bmw e34
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 633
                  • raahe

                  #23
                  onhan tuon bangle tuotoksiin jo tottunut, ja muistissa on kyllä hyvin se kun E60 julkistettiin niin ensireaktio oli että "hyi helvetti kuinka järkytävän näköinen laitos". vaan nythän se jo onkin saakelin hyvän näköinen ulkoapäin kun on ööga tottunut siihen. mutta se mikä ei ole muuttunut vieläkään hyvän näköiseksi on tuo E60/E65/E90 sisusta, jumalauta minkä näköinen esim. tuo kojelauta on keskeltä, 2000-luvun autossa joku saakelin 50-luvun kiikarimankka (lämmönsäätimet ) ja se pullottaa ulospäin kuin pässinmulkku. ainut oikea muotoilutyyli tuossa asiassa on BMW :n perinteinen linja eli kallistettuna kuskiin päin ilman tuommoisia pullistuksia. toivottavasti banglen lähtö palautta asiat sen suhteen "back to basics" tolalle. enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin tuon asian suhteen.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15229
                    • Ajamisen Iloa

                    #24
                    Uskon että BMW:n kaikki mallit ovat olleet pakollisia kehitysaskeleita jotta BMW on edelleen tuottava ja innovatiivinen kärkimerkki vuonna 2009.
                    Designin kanssa välillä käytiin valitettavan syvällä (esim. X3, 7-sarja)

                    Uskon onneksi myös että tulevaisuus näyttää paljon valoisammalta BMW:n ulkonäön suhteen. Uudet mallit näyttävät sen että vaikka muotoilu on jatkossakin uutta niin sen ei tarvitse olla luotaantyöntävää vaan esteettistä ja raikasta designiäkin voidaan tehdä. Sisustusten osalta BMW kaipaa lisää intiimiyttä, ajatelkaapa kuinka seksikäs, elegantti ja todellinen ajajanmalli vaikka ykkössarja voisi olla sekä sisältä että ulkoa, nykyinen on kuitenkin harmittavan kaamea rottelo.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7398
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Tyylikäs ei ole minun mielestä oikea sana kuvaamaan E60:tä, kyllähän siihen nyt jo alkaa tottumaan, ja muutama yksilö on näyttänyt jo hyviltä jopa keulasta katsottuna.
                      Kuulostaa mun ajatuksilta. E60 on monilta osin jotenkin kolhoa muotoilua. Sirous, keveys ja hienostuneisuus ovat jääneet vähemmälle. Parhaimmillaan E60 on suoraan takaa tai takaviistosta. Takavalot on upeat. Ja myös takapuskuri M-versiona on hieno ja sopii auton tyyliin täydellisesti.

                      Suurimpana ongelmana E60:n muotoilussa on mun mielestä keula ja varsinkin ajovalot. Keula vaatii ehdottomasti sen M-puskimen, ainakin prefacelift. Myöskään ovien muotoilu ja koko kylkilinja ei ole mun mieleen. Kattolinjakaan ei ole paras mahdollinen, vaan auto näyttää turhan korkealta.


                      Originally posted by TJJ View Post
                      Silti, katselen liikenteessä E-sarjan Mersuja ja näen jostain syystä ne (vanteista ja väristä riippuen) melkoisen tyylikkäinä, missä vika?
                      En ole yleensä ollut Mersun muotoilun ystävä, mutta varsinkin uusi C-sarja on minusta hyvin onnistunut. E-sarjassakin on keveyttä ja hienostuneisuutta jota E60:stä puuttuu.

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Sisustusten osalta BMW kaipaa lisää intiimiyttä ...
                      Samaa mieltä. Toisaalta kyllä pidän BMW:n hyvin niukasta sisustustyylistä uusissakin malleissa, mutta jotain rajaa siinäkin tarvitaan.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 04-02-2009, 19:56.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Scattman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 466
                        • 00500

                        #26
                        E34 takas!



                        (hyi)

                        kyllä banglen muotoilu vaan oli bemarille juuri oikea, 2000-luku on tullut. (Jos sitä ei nämä "oldskool"-harrastajat eivät ole huomanneet?)
                        On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                        Comment

                        • Onicle
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 409

                          #27
                          Harmi, tykkäsin hänen malleista. No toivottavasti uusi kaveri osaa myös asiansa
                          E31 850 -91
                          EX: E36 325i -93 Coupé
                          EX: E30 318i - 89

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            #28
                            Eikö tämä korkea hartialinjatyyli tullut ekana mietona versiona jo Ford Focukseen 90-luvun puolella. Samalla tavalla edelläkävijänä kun oli joskus 80-luvulla Ford Sierra...Musta ainakin nuo E60 linjat on ihan tota samaa 2000 taitteen linjaa korostettuna, että miten se yksi mies kaiken aikaan sai, kun automuotoilussa aina kaikki tuppaa kopioimaan toisiltaan. Vertaa esim E39 Touring muodot jotka on kopiotu V70 Volvoon esim nokkapellistä aivan suoraan. Tässä vain BMW oli ensin.

                            E60:sen muodoissa on hieman liikaa HIP HOPPIA ja BLING BLINGiä premium autoksi. Joku heitti hyvän kommentin että mersulla tämä premium juttu on tajuttu paremmin.
                            Last edited by jpeltoma; 08-02-2009, 10:03.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Nytkö BMW sitten muuttaa dramaattisesti autojen muotoilua kun yksi mies lähtee talosta? Tuskin.
                              Kolariturvallisuus tulee sanelemaan enemmän ja enemmän autojen muodot, jeesuscoupea ei enää tule. Nykyauton on oltava niin turvallinen että jos törmää mummoon taajamanopeudessa, tämän permanentti tai mummon rollaattorin ohjauskulmat ei saa mennä pieleen.
                              Last edited by petrolhead; 08-02-2009, 09:43.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • kiloWatti
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 88
                                • Tampere

                                #30
                                Ehdottomasti E60 on yksi kauneimpia BMW-luomuksia, uusi seiska erittäin hieno (ja sen edeltäjä yksi maailmanhistorian rumiluksia), uuden Z4:n keula on automaailman kaunein, 6-sarjan coupet upeita ja myös X6 hurjuudessaan miellyttää silmää. Tietysti olen myös tyytyväinen omaani, Banglen faceliftaamaan 3-sarjalaiseen, eli pidän kaverin muotoilua onnistuneena ja tältä uudelta kaverilta odotan vielä enemmän.

                                Entisenä audistina mielenkiinto niitä kohtaan loppui niihin ledipelleilyihin ja nyt taas valorinkelit keulalla ilahduttavat suunnattomasti, klassista!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎