2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
No hiukan aikaa kului ja mitä ihmettä!? E60 alkoi oikeasti näyttää hienolta ja E39 oli auttamatta vanhan näköinen sen rinnalla. E60 facelift on suorastaan törkeän tyylikäs, etenkin M-paketilla, ja e39 näyttää aivan eri vuosituhannen autolta...siis sitähän se toki onkin, mutta ero näyttää suuremmalta kuin mitä pelkkä yksi sukupolvi antaisi ymmärtää.
Ehkä muotoilullisesti E60 näyttää olevan eri vuosituhannelta, mutta tekninen ja sähköinen toteutus ei nyt ainakaan suuria edistysaskeleita ole 39:stä ottanut. Joissakin asioissa on menty myös takapakkia... esim. lämmityksen ohjaus.
Ulkoisesti E60 on keulaa lukuunottamatta mielestäni melkoisen ok, sisustuksessa useimmat E60 jäävät jälkeen materiaaliensa puolesta kolmeysiltä, mutta tämä seikka on varmaankin rahalla korjattavissa. Osittain sisustus on muotoilullisesti selvästi onnistuneempi (penkit, ovet, keskikonsoli) kuin E 39 mutta kojelaudan muotoilua en 60:n osalta kyllä kaikilta osin voi lähteä ylistämään.
Herää nyt sinäki todellisuuteen että E30 on vanha kantikas paska.
Näin se vaan menee. mutta meni kyllä jonkin aikaa että silmä tottui noihin uusiin, mutta ei ne nyt rumia ainakaan ole kun vertaa uusiin audeihin ja mersuihin toisaalta
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ei mutta jos totta puhutaan, niin mielestäni on hyvä, että BMW:ltä löytyy paljon erilaisia malleja ja mallisarjoja. Löytyy uusia ja vanhoja, sporttisia ja pappamallisia, avoautoa ja perhetouringia. Tietyn ikäisiä malleja löytyy edullisesti harrastustaan aloittaville tai muuten pienemmällä budjetilla liikkeellä oleville. Tämä kaikki ei kuitenkaan liity enää ihan älyttömästi itse topicin aiheeseen.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Odotan mielenkiinnolla, milloin keskustelu siirtyy koskemaan E36:sta..
Bangle ei ole syypää 36:n muotoiluun joten sen voi jättää keskustelun ulkopuolelle..
Plus turha sanoa Hammulle mitään e36 taxin rumuudesta koska se tietää sen ja sitä ei vittuakaan kiinnosta, luulen.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mitä helvettiä? Bangle oli parasta, mitä BMW:lle on sattunut 80-luvun lopun jälkeen. :think
Bangle ei ole ainoastaan tulevaisuuden superklassikoiden luoja, vaan edelläkävijä, joka noiden mallien kautta luotsasi koko modernin autoteollisuuden/-muotoilun uudelle vuosituhannelle. Joku toimii aina suunnannäyttäjänä - tämän ajan autoissa näkyvä kädenjälki kuuluu Banglelle, oli keulalla mikä merkki tahansa.
Täytyy myöntää, että olin alunperin Bangle -vihaaja suorastaan. Mutta jo nyt kyllä osaa todellakin sanoa, että näistä Bangle-butteista tosiaan tulee tulevaisuuden superklassikoita.
Katselin pari päivää sitten juttua 87 vuoden Mersusta ja mietiskelin itsekseni, että autot olivat jo silloin (ja sitäkin ennen) lähes täsmälleen samannäköisiä kuin olivat aivan 1900 -luvun lopulle asti. Ensimmäinen todellinen muutos tosiaan tapahtui vasta kun Bangle pääsi BMW:n muotoiluun vaikuttamaan. Jo nyt näkee kuinka kymmenet muut automerkit ovat räikeästi kopioineet Banglen muotokeinoja. Ehkä räikeimpinä kopioina voi mainita Mersun uudet C ja E -mallit.
30 vuoden kuluttua kuolataan ja haaveillaan upouudesta ja alkuperäisestä 6 -sarjalaisesta.
Mutta ei tuo van Hooydonkin uusi Sieben hassumman näköinen ole
__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
E6x on aivan susiruma. Että voikin premium-merkin pilata tommosella muotoilulla. Yhä vaan, kun semmosen näkee, niin tulee mieleen joku avaruusaluksen ja lentävän auton hybridimonsteri.
Sisusta on jotain järkyttävää. Ei se, että mittariston tausta muutettiin täysin vanhasta klassisesta BMW-linjasta, jonka olisi voinut pitää vielä muutoksin mukana, mutta koko kojelauta ja asetelma tehtiin rumaksi ja epäkäytännölliseksi. Jos jotain erityisen hyvää pitää autosta sanoa, niin diesel-malleissa moottorin ääni on vaimennettu hyvin (vaikkei auto muuten yhtään hiljaisempi kuin vanhat olekaan). Samaten Comfort-penkit on todella hyvät. Ja ihan uusimmat sporttiratit tuntumaltaan mahtavia. Ja sitten on vielä aktiiviohjausta, dynamic driveä jne jne.
Minusta vaan auton muotoilu on niin tärkeää, että vaikka noissa uusissa malleissa olisikin paljon muutakin hienoa (niinkuin onkin), niin tuo silmään tarttuva ulkonäkö sisältä ja ulkoa pilaa minusta kokonaisuuden niin tehokkaasti, ettei synny ainakaan itselläni mitään omistamisen halua. Facelift on hienompi tietysti, mutta auton peruslinjat edelleen samat rumat, jotka ei mun silmää miellytä.
Jos jotain erityisen hyvää pitää autosta sanoa, niin diesel-malleissa moottorin ääni on vaimennettu hyvin (vaikkei auto muuten yhtään hiljaisempi kuin vanhat olekaan).
Mielestäni E60 530dA mallin moottori pitää kyllä erittäin kovaa meteliä ainakin kiihdytyksissä. En voisi kehua moottoriäänien osalta hiljaisemmaksi kuin E39 530dA mallia. Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment