Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:en xenonit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

    #16
    Hommatte xenon jälkiasennus sarjan myös pitkiin niin homma on ratkaistu. Käy ihan samalla tapaa myös pitkiin kuin lyhyisiinkin.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

    Comment

    • Kaivo
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 866
      • Helsinki/Nurmijärvi

      #17
      Topikin alottajalle sitten tiedoksi että noita ei kannata katsastuksessa pitää paikoilla


      Spiddu Kaivon nimimerkillä
      E39 530iA 2001

      Comment

      • B_MAN
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 42

        #18
        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Eli sulla on vakioumpiot ja niihin laitettu lyhyisiin tuollainen xenon muutos-sarja ja ccfl angel eysesit. Eli niinkuin jo sanoin, että jos haluat pitkiinkin xenonit ostat tuollaisen h7 xenon muutos-sarjan (vaikkapa samanlaisen joka on nyt lyhyissä valoissa) mieleiselläsi värilämpötilalla vaikkapa juuri tuo 8000k ja isket kiinni autoon.

        mistäs sellasen löytäs mahd.halvalla, jos mahdollista niin pistä suora linkki tohon sarjaan ni tiedänpähä minkälainen sen pitää olla..!
        eli siihen pitää asentaa viel uus tollanen ballasti ja sit vetää johot pitkille jne..??

        Comment

        • B_MAN
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 42

          #19
          Originally posted by Kaivo View Post
          Topikin alottajalle sitten tiedoksi että noita ei kannata katsastuksessa pitää paikoilla


          Spiddu Kaivon nimimerkillä
          jaa a, onks noi muka suomes kielletyt vai?? eikös xenonit saanu olla jälkiasennettuna autos jos siit vaan löytyy valojensäätö namiska??

          Comment

          • Ozzy #69#
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1641
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by B_MAN View Post
            jaa a, onks noi muka suomes kielletyt vai?? eikös xenonit saanu olla jälkiasennettuna autos jos siit vaan löytyy valojensäätö namiska??
            Pitää olla myös xenoneille hyväksytyt umpiot, valojen pesurit ja se korkeudensäätö. Noita nyt löytyy joka paikasta noita jälkiasennus settejä
            esim. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf ja täällä foorumillakin niitä monet kaupittelevat.

            En tiedä minkä merkkinen sarja sulla niissä lyhyissä on mutta sen näet vaikkapa niistä ballasteista.
            G20 330e M-Sport sunset orange

            Comment

            • phz
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 9

              #21
              ja jos oikeasti halvalla haluaa niin ebaysta ku osaa etsiä niin 46e kotia toimitettuna jälkiasennussarja

              Comment

              • B_MAN
                BTCF Member
                • Mar 2005
                • 42

                #22
                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                Pitää olla myös xenoneille hyväksytyt umpiot, valojen pesurit ja se korkeudensäätö. Noita nyt löytyy joka paikasta noita jälkiasennus settejä
                esim. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf ja täällä foorumillakin niitä monet kaupittelevat.

                En tiedä minkä merkkinen sarja sulla niissä lyhyissä on mutta sen näet vaikkapa niistä ballasteista.
                Katoin tota ballastia niin oli kyl niin ahtaassa paikassa ettei nähny minkä merkkinen ois.. Onkos sil mitään väliä jos se on eri merkkinen pitkillä ja käykö pitkiin se H7 ja 8000k vai kannattaisiko siihen laittaa vaik 6000k?? ja jos millään kehtaat niin repäise joku linkki tuolt sivult mikä ois hyvä vaihto ehto laittaa sit kiinni.. ja onks noi miten vaikee asentaa noihin pitkiin, tai yltä päätä ku ei oo ikinä tullu laitettua tuommosia..?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14350
                  • Oulu

                  #23
                  Itse suosisin valotehon takia 4300k tai 5000k.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1641
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by B_MAN View Post
                    Katoin tota ballastia niin oli kyl niin ahtaassa paikassa ettei nähny minkä merkkinen ois.. Onkos sil mitään väliä jos se on eri merkkinen pitkillä ja käykö pitkiin se H7 ja 8000k vai kannattaisiko siihen laittaa vaik 6000k?? ja jos millään kehtaat niin repäise joku linkki tuolt sivult mikä ois hyvä vaihto ehto laittaa sit kiinni.. ja onks noi miten vaikee asentaa noihin pitkiin, tai yltä päätä ku ei oo ikinä tullu laitettua tuommosia..?
                    Ei ole väliä vaikka olisi erimerkkinen, kunhan polttimo on sama mikä sielä ny on eli ilmeisesti tuo H7 ja tuo värilämpötila ihan oman maun mukaan. Hyviä ohjeita löytyy netistä ja mukanakin tulee luultavasti ohjeet.

                    Tuossa yksi esimerkki: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • B_MAN
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 42

                      #25
                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      Ei ole väliä vaikka olisi erimerkkinen, kunhan polttimo on sama mikä sielä ny on eli ilmeisesti tuo H7 ja tuo värilämpötila ihan oman maun mukaan. Hyviä ohjeita löytyy netistä ja mukanakin tulee luultavasti ohjeet.

                      Tuossa yksi esimerkki: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22
                      jeps, erittäin paljon kiitoksia..! nyt kun viel kerrot et onks 6000k polttimot esim. tehokkaammat valoltaan kuin nuo 8000k vai kuinka..?? ja onks nois joku tieliikenne kielto jos menee tiettyyn värilämpötilaan??

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        #26
                        Originally posted by B_MAN View Post
                        jeps, erittäin paljon kiitoksia..! nyt kun viel kerrot et onks 6000k polttimot esim. tehokkaammat valoltaan kuin nuo 8000k vai kuinka..?? ja onks nois joku tieliikenne kielto jos menee tiettyyn värilämpötilaan??
                        Ei, eli miten kauemmaksi mennään valkoisesta valosta ( 4300k) mitä heikommaksi kokonais valoteho muuttuu. Eli 4300k on 3200 lumenia, 6000k on 3000 lumenia ja 8000k on noin 2800 lumenia enään jäljellä. Vrt vuoksi halogeeni valoissa teho on noin 900 lumenia.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1641
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Juu ja tuollaisen taulukon löysin vielä:

                          Värilämpötila Väri Valoteho
                          4300K Kellertävä 3100 lm
                          5000K Valkoinen/kellertävä 3000 lm
                          6000K Valkoinen/sinertävä 2900 lm
                          8000K Vaalean sininen 2500 lm
                          10000K Sininen 2300 lm
                          12000K Syvän sininen 2100 lm
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • B_MAN
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 42

                            #28
                            hyvä homma, tällä mennään sit etiä päin..! taidan ottaa nuo 8000k ku lyhkäsetkin niil ovat ni ompahan samanlaiset sinertävät sit..!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎