Noniin eli eilen tuotiin uutisissa esille ehdotus että ajokorttia pitäisi uudistaa 10-15 vuoden välein ja ammattikuljettajilla tämä väli olisi vain 5 vuotta. Maassa kuin Suomessa jossa tämä autoilu on ihan ilmaista niin tästähän ei jää yhtään sellainen maku että olisi kyse rahastuksesta. Tähän mennessä olen ajatellut että ei tämä autoilu voi enää millään tulla kalliimmaksi kun autot ovat aivan naurettavan hintaisia muihin maihin verrattuna, vuotuinen katsastus (joka on itse asiassa ihan hyvä sillä vanhat pommithan maksaa ihan törkeesti täällä ja siks niillä ajetaan aivan liian kauan, esim. oma 12 vuotta vanha auto), vuodesta -95 joka vuosi maksettu autovero (joka nyt keksittiin muuten vaan, ja on tänä päivänä ns. päästövero) ja bensa on maailmanlaajuisesti kalliimmasta päästä (sillä se bensan kulutus ei määrää niitä päästöjä, vai mitä?). 
Mutta kyllähän se tapa keksittiin, taas voi instanssit veloittaa paperitöistään ja mieleen tulee tuli heti se leimavero vai mikä se on joka maksettiin kun ajokortti hankittiin. Veikkaisin että tämän joutuu maksamaan joka kerta kun kortti uusitaan, sillä pitää tehdä uusi hakemus uudella kuvalla joka kerta kun kortin uusii! Ei se nyt taas niiiiiin älytön summa ole, mutta joku 50€ kuitenkin ns. ei mistään, ja tähän päälle vielä ne lomakkeet, lääkärintarkastukset ynnä muut paskat... Kun joka suunnasta lypsitään sitä rahaa niin rupee mietityttämään se että kuinka paljon paskaa suomalaiset autoilijat on valmiita nielasemaan ihan suosiolla?
Eri asia on sitten vanhempien kuljettajien kanssa, mutta tämä on ihan hallinnassa nykyisellä menetelmällä ainakin mun mielestä.
Rupes ottaa päähän jostain syystä tämä.. Nyt saa selittää miten väärässä olen ja kommentoida tyyliin; "mitäs täällä itketään taas, köyhät kyykkyyn", ja niin edelleen!

Mutta kyllähän se tapa keksittiin, taas voi instanssit veloittaa paperitöistään ja mieleen tulee tuli heti se leimavero vai mikä se on joka maksettiin kun ajokortti hankittiin. Veikkaisin että tämän joutuu maksamaan joka kerta kun kortti uusitaan, sillä pitää tehdä uusi hakemus uudella kuvalla joka kerta kun kortin uusii! Ei se nyt taas niiiiiin älytön summa ole, mutta joku 50€ kuitenkin ns. ei mistään, ja tähän päälle vielä ne lomakkeet, lääkärintarkastukset ynnä muut paskat... Kun joka suunnasta lypsitään sitä rahaa niin rupee mietityttämään se että kuinka paljon paskaa suomalaiset autoilijat on valmiita nielasemaan ihan suosiolla?

Rupes ottaa päähän jostain syystä tämä.. Nyt saa selittää miten väärässä olen ja kommentoida tyyliin; "mitäs täällä itketään taas, köyhät kyykkyyn", ja niin edelleen!

Comment