Terve
Tässä hiukan tarinaa yhdestä Helsinkiläisestä BMW merkki kolarikorjaamosta joka vaurioitti autoani huollossa ja josta valitin ja voitin koko jutun .
No homma lähti niin että eräs toinen liike kolhi autoani heidän pihalla ja vakuutukseenhan se meni. Viikkoa tätä ennen autostani hajosi ovenkahva jostakin syystä-> joko joku rikkoi sen tai hajosi pakkasesta. Ilmoitin vakuutusyhtiöön että joku rikkonut kahvan. Päätin kuitenkin hankkia kahvan itse ja vaihdattaa sen korjaamolla koska näin se tulisi halvemmaksi. Koska muitahan vaurioita ei ovessa ollut. ( Huom. vahingot kirjattiin vakuutusyhtiön tietokantaan) No vein autoni BMW kolarikorjaukseen ja ovenkahvahan vaihettiin omaanlaskuuni.
Hain auton huollosta ja maalaus yms. muut korjaukset näyttivät kaikin puolin ihan hyvältä. Kovin tarkasti en katsonut koska oli pimeää ja sateista sinä päivänä. Noh siinä sitten pesin auton muutaman viikon päästä ja huomasin että ei perkele ovenkahvan ympärillä on ruuvarin jälkiä ja maali oli hiukan lähtenyt. !!! Jälkiähän ei ollut ennen korjaamolle vientiä. !!
Siitä sitten kiroilemaan autoliikkeeseen. ! Kolarikorjaamon työnjohtajan vastaus oli että ei se heillä ole tullut. ! ja hän kävi muka kysymässä korjaamonkin puolelta että ei siinä jälkiä ollut. Paskan marjat äijä veti ihan lonkalta juttua ilman että ois tarkastanu edes kuka korjas ja koska. !!
Työnjohtaja anto vaan esimiehensä numeron että soita tolle. ! Ei jumanauta että näin punasta, lähdin ovet paukkuen ja sanoin että tästä tehdään kuluttajasuojaan juttu. !!
No siitä sitten soittelin kuluttajasuojaan ilman että olisin soittanut kyseiselle esimiehelle. Kuluttajasuojassa sanoivat että minun pitää tehdä virallinen reklamaatio kyseiseen BMW huoltoon .
Noh sehän passaa. ! Kun satun olemaan yhdessä kansainvälisessä yrityksessä Projekti / Laatupäällikkönä joten syön tuollaisia pikku firmoja aamupalaksi reklamaatioiden suhteen.
Naputtelin 3 sivuisen reklamaation kuvien kera viralliselle reklamaatiopohjalle ja soitin herra esimiehelle että tällasta on sattunu ja että minulla on virallinen reklamaatio ja asia on kirjattu kuluttajasuojakantaan. Kävin viemässä reklamaation hänelle ja hän sanoi että palaa asiaan.
Korvaukseksi vaadin koko oven maalauksen tai 200 euroa korvauksena.
Kyseinen summahan on varsin pieni jos koko oven joutunee maalaamaan mutta tällaisissa tapauksissa kun auto ei ole kovin uusi niin täyttä korvaussummaa ei suurella todennäköisyydellä saa. Ja oveni korjaus paikkamaalilla onistunee varsin siististi ja huomaamattomasti sen verran pieni vaurio oli onneksi, vauriohan oli oven kahvan upotuksen reunassa. Juurikin siinä kohtaa mistä kahvaa on hyvä vääntää pois ruuvarilla .!! Tais olla huono päivä korjaajalla. !!
Meni alle viikko ja nöyrä korjaamopäällikkö soitti sieltä että joo joo tää on selvä juttu että anteeksi tapahtuneesta maksamme vaaditun summan. !! ja pahoitteli asiaa. Ok ,,asialista toimintaa.
Homma oli sillä selvä ja rahat tippu tilille.
Tapahtuneesta oppi sen että en enää ikinä vie autoani korjaamolle ilman että olen ottanut valokuvat joka suunnasta autosta, koska millään et pysty todistamaan muuten että oliko vaurioita vai ei ,, ennen korjaamolle vientiä. !
Minut todennäköisesti pelasti se että olin kuvaillut vakuutusyhtiön tietokantaan vaurion ja sanonut vielä että muita vaurioita ei ole kuin se ovenkahva. Vakuutusyhtiöhän nauhoittaa myös kyseiset keskustelut joten olisin voittanut jutun mennen tullen jos olisi tarvinnut ottaa kuluttajasuoja avuksi.
Joten muista tämä jos joudut vastaavaan tilanteeseen :::
- valokuvaa auto ennen kuin viet sen huoltoon, valokuvaa erityisesti korjattava kohteet
- muista että sinulla on aikaa 2kk valittaa vaurioista jos havaitset sellaisia, muuten autoliike voi pestä kätensä
- tee virallinen reklamaatio aina vahingosta ja anna se vaurion aiheuttajalle
Toivottavasti tästä on apua jollekin....
Hyvää kesän jatkoa kaikille. !!
-RR-
Tässä hiukan tarinaa yhdestä Helsinkiläisestä BMW merkki kolarikorjaamosta joka vaurioitti autoani huollossa ja josta valitin ja voitin koko jutun .
No homma lähti niin että eräs toinen liike kolhi autoani heidän pihalla ja vakuutukseenhan se meni. Viikkoa tätä ennen autostani hajosi ovenkahva jostakin syystä-> joko joku rikkoi sen tai hajosi pakkasesta. Ilmoitin vakuutusyhtiöön että joku rikkonut kahvan. Päätin kuitenkin hankkia kahvan itse ja vaihdattaa sen korjaamolla koska näin se tulisi halvemmaksi. Koska muitahan vaurioita ei ovessa ollut. ( Huom. vahingot kirjattiin vakuutusyhtiön tietokantaan) No vein autoni BMW kolarikorjaukseen ja ovenkahvahan vaihettiin omaanlaskuuni.
Hain auton huollosta ja maalaus yms. muut korjaukset näyttivät kaikin puolin ihan hyvältä. Kovin tarkasti en katsonut koska oli pimeää ja sateista sinä päivänä. Noh siinä sitten pesin auton muutaman viikon päästä ja huomasin että ei perkele ovenkahvan ympärillä on ruuvarin jälkiä ja maali oli hiukan lähtenyt. !!! Jälkiähän ei ollut ennen korjaamolle vientiä. !!
Siitä sitten kiroilemaan autoliikkeeseen. ! Kolarikorjaamon työnjohtajan vastaus oli että ei se heillä ole tullut. ! ja hän kävi muka kysymässä korjaamonkin puolelta että ei siinä jälkiä ollut. Paskan marjat äijä veti ihan lonkalta juttua ilman että ois tarkastanu edes kuka korjas ja koska. !!
Työnjohtaja anto vaan esimiehensä numeron että soita tolle. ! Ei jumanauta että näin punasta, lähdin ovet paukkuen ja sanoin että tästä tehdään kuluttajasuojaan juttu. !!
No siitä sitten soittelin kuluttajasuojaan ilman että olisin soittanut kyseiselle esimiehelle. Kuluttajasuojassa sanoivat että minun pitää tehdä virallinen reklamaatio kyseiseen BMW huoltoon .
Noh sehän passaa. ! Kun satun olemaan yhdessä kansainvälisessä yrityksessä Projekti / Laatupäällikkönä joten syön tuollaisia pikku firmoja aamupalaksi reklamaatioiden suhteen.
Naputtelin 3 sivuisen reklamaation kuvien kera viralliselle reklamaatiopohjalle ja soitin herra esimiehelle että tällasta on sattunu ja että minulla on virallinen reklamaatio ja asia on kirjattu kuluttajasuojakantaan. Kävin viemässä reklamaation hänelle ja hän sanoi että palaa asiaan.
Korvaukseksi vaadin koko oven maalauksen tai 200 euroa korvauksena.
Kyseinen summahan on varsin pieni jos koko oven joutunee maalaamaan mutta tällaisissa tapauksissa kun auto ei ole kovin uusi niin täyttä korvaussummaa ei suurella todennäköisyydellä saa. Ja oveni korjaus paikkamaalilla onistunee varsin siististi ja huomaamattomasti sen verran pieni vaurio oli onneksi, vauriohan oli oven kahvan upotuksen reunassa. Juurikin siinä kohtaa mistä kahvaa on hyvä vääntää pois ruuvarilla .!! Tais olla huono päivä korjaajalla. !!
Meni alle viikko ja nöyrä korjaamopäällikkö soitti sieltä että joo joo tää on selvä juttu että anteeksi tapahtuneesta maksamme vaaditun summan. !! ja pahoitteli asiaa. Ok ,,asialista toimintaa.
Homma oli sillä selvä ja rahat tippu tilille.
Tapahtuneesta oppi sen että en enää ikinä vie autoani korjaamolle ilman että olen ottanut valokuvat joka suunnasta autosta, koska millään et pysty todistamaan muuten että oliko vaurioita vai ei ,, ennen korjaamolle vientiä. !
Minut todennäköisesti pelasti se että olin kuvaillut vakuutusyhtiön tietokantaan vaurion ja sanonut vielä että muita vaurioita ei ole kuin se ovenkahva. Vakuutusyhtiöhän nauhoittaa myös kyseiset keskustelut joten olisin voittanut jutun mennen tullen jos olisi tarvinnut ottaa kuluttajasuoja avuksi.
Joten muista tämä jos joudut vastaavaan tilanteeseen :::
- valokuvaa auto ennen kuin viet sen huoltoon, valokuvaa erityisesti korjattava kohteet
- muista että sinulla on aikaa 2kk valittaa vaurioista jos havaitset sellaisia, muuten autoliike voi pestä kätensä
- tee virallinen reklamaatio aina vahingosta ja anna se vaurion aiheuttajalle
Toivottavasti tästä on apua jollekin....
Hyvää kesän jatkoa kaikille. !!
-RR-
Comment