Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d -99 - 02 informoikaa autosta..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remolux
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 294

    530d -99 - 02 informoikaa autosta..?

    kyseinen kärry alkoi kiinnostamaan kun kaikki paaplaa sen tilavuudesta ja taloudellisuudesta. itteeni kiinnostanu bmw autot aina mutta sortunu tietyistä syistä etuvetoisiin. elikkä..

    kertokaapas auton tyyppivikoja kun sillä on ajettu n.200tkm? mitä suurempia huoltoja edessä joihin pitää kiinnittää huomiota normaalia suuremmalti? mitä pitäisi osata katsella kuunnella normaalia tarkemmin koeajo tilanteessa?

    omassa käytössäni autosta tekisin pakettiauton, osaako joku kertoa dieselveromäärän henkilöautona sekä pakettiautona?

    jos jollahin on tarjolla kyseinen malli niin vois tulla äimistelemään ja vaikka hieromaan kauppoja.
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #3
    3/2000 alkaen automaattivaihteisiin malleihin tuli imusarjan läpät. Ne voivat irrota, mennä imukanavia pitkin moottorin sisälle ja aiheutaa suurta tuhoa. Jopa alle 100tkm ajetuista on rikkoontunut. Onneksi nämä läpät voi poistaa imusarjasta, jolloin ongelmaa ei tarvitse enää murehtia.

    Automaattivaihteistoissa on ollut kestävyysongelmia. Jopa alle 150tkm ajetuista on rikkoontunut. Vaihtolaatikko Saksasta alkaen n. 1500 euroa rahteineen, vanha täytyy antaa vaihdossa.

    Suuttimet alkavat hajoilla jossakin vaiheessa, jopa alle 200tkm ajettuna. Kuulemma 6kpl sarja alkuperäisiä suuttimia jopa useita tuhansia euroja.

    Turboahdin voi hajota jossakin vaiheessa, jopa alle 150tkm ajetuista on rikkoontunut. Hinta ostopaikasta riippuen 900 - 1500 euroa + asennus.

    Jos tehoja ei löydy koeajolla, niin ilmamassamittari on yksi todennäköinen vikakohde. Uuden hinta on n. 150-350 euroa ostopaikasta riippuen.

    Kulutus vaihtelee ajotavasta riippuen n. 5 - 9 litran välillä / 100km.

    E39 korimallissa on yleisesti ottaen seuraavia ongelmia:

    - Mittariston, ajotietokoneen, radion ja ilmastointilaitteen näyttöjen pikselivikoja.

    - Ruostetta erilaisissa saumakohdissa mm. ovet, konepelti ja peränkontin luukku.

    - Akselistojen puslissa ja nivelissä välyksiä, jotka aiheuttavat tärinää. Ei tosin mahdottoman hintaista korjata, etuakselistoon kaikki uudet puslat ja nivelet alkaen n. 250 euroa + asennus.

    E39 530d(A) on miellyttävä käyttöauto ehjänä. Kannattaa ostaa ehdottomasti hyvin pidetty yksilö, eikä sitä halvinta pommia ilman huoltokirjaa. Itse suosittelen erityisesti M-Sport paketilla olevia autoja. Search hakutoiminnolla löydät lisätietoja automallista.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Remolux
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 294

      #4
      Tuhannet Kiitokset tästä tieto Pläjäyksestä.. empä ois arvannu jotta näin nopiaa löytyy.. kiitos kiitos

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎