Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäistä autoa ostamassa, 735?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • omppuomppu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 43
    • sipoo

    #16
    Originally posted by Janttux View Post
    Huh! Kiitos kaikille vastauksista. Eikö tuo olekaan V8? Mielestäni eilen jostain katsoin, että taisi olla kasikoneella.. Mitälie tultu katseltua! Rivi6 ei kyllä houkuta niin paljon enää ja jos on kalliskin? Tuo suomaksen ehdotus näytti ihan hyvältä, mutta kyllä pari ensimmäistä autoa pitäisi olla manualeja, että pääsee vähän leikkimään! Mitähän tässä nyt tekisi? Kuinka hyvin nämä muuten taittavat mutkia, tossa katsomassani 735sessa ainakin oli alustasarja, ei kai pitäis hirveän helposti puskea?


    *Suora kutonen!
    ...mutkia taittaa ja leikin kestää mukavimmin varmasti joku e30 tai e36 korinen, hieman havittelemaasi pienempikorinen BMW. 5- ja7-sarjalaiset enemmän "mukavaan matka-ajoon" suunniteltuja.

    Comment

    • Kimmo_M
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 507
      • Suomi

      #17
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Jep. Onhan tuo melko vastenmielisen näköinen noissa myyntikuvissa.
      Kunnossa ollessaan mitä mainioin auto. Vaan jos ei ole huollettu niin remontteihin saa uppoamaan tonnin jos toisenkin.
      Ehkä joku M50 moottorilla varustettu E36/E34 ennemmin?
      Ehdottomasti ennemmin m30 moottori, kuin m50. m50 remontit ei ainakaan halvempia ole.
      Itselläni oli muuten ensimmäinen bemari juurikin 735i manuaalina. Hyvä auto lujalla tekniikalla. Jos JanttuX johonkin rallin ajoon olet autoa ostamassa, niin sitten taitaa e32 olla väärä valinta.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Kimmo_M View Post
        Ehdottomasti ennemmin m30 moottori, kuin m50. m50 remontit ei ainakaan halvempia ole.
        Itselläni oli muuten ensimmäinen bemari juurikin 735i manuaalina. Hyvä auto lujalla tekniikalla. Jos JanttuX johonkin rallin ajoon olet autoa ostamassa, niin sitten taitaa e32 olla väärä valinta.
        M30 on kyllä kestävä. Mutta se yläkertaremontti. Noilla kilometreillä se olisi jo pitänyt tehdä ja jos ei ole tehty kunnolla niin sehän maksaa. Osalla tuntuu olevan tyylinä jos nostajia antautuu niin pikakorjaus eli pari uutta nostajaa, vanhoilla romuilla kasaan ja myyntiin.
        Moneenko M50:seen joutuu 200-300tkm välissä tekemään nokka/nostaja remontin?
        M30:ssä se on lähes väistämättä edessä..?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Janttux
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 3
          • Helsinki, Finland

          #19
          Noniin! Olen kyllä miettinyt ja katsellut, enkä löydä autoa, joka itseäni tyydyttäisi paremmin kuin tuo 735 manuaali. Ainoa joka enää epäilyttää, kuinka paljon hajoavaa osaa tuossa sitten on? Onko tämä yleensä sitä, että ostetaan vanha auto, ja korjataan koko ajan? Itse olen aika huoltapitävä kuski, mutta jos edelliset eivät olleet, se kostautuu minulle. Pystyykö tällä 3.5 litran rivikutosella ajelemaan suht huolettomasti? Kiitos.

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #20
            Vanhoissa voi aina olla vikaa vaikka miten, kannattaa ostaessa katsoa ja kokeilla että kaikki oleellinen pelaa kuten kuuluukin. Ja ei autoista voi yleisesti sanoa että mitä hajoavaa niissä on, ihan mitä vain voi hajota koska tahansa. Ja elä nyt seuraavaksi kysy että mitä kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa
            M550d

            Comment

            • Erh4be
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 341
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Janttux View Post
              Onko tämä yleensä sitä, että ostetaan vanha auto, ja korjataan koko ajan?
              Tuota ei osaa varmaksi sanoa kukaan, mutta jos on ostamassa yli 20v vanhaa autoa ihan jokapäiväiseen käyttöön niin varmasti remonttiakin saa tehdä aina välillä. Eikös se ole mukavaakin kun oppii samalla vähän tekniikasta jne.
              Kuluvia osia ja mahdollisesti jotain muitakin osia joutuu varmasti vaihtelemaan välillä, mutta niin se on jokaisessa autossa ja tuon ikäisissä varsinkin, oli kyseessä sitten vaikka E34 tai E36.

              Sinuna ostaisin tuon pois kuleksimasta jos siltä tuntuu, ei tuossa nyt varmasti kuinkaan käy kun ei ole tuon kalliimmasta autosta kyse
              E90 325i M-Sport -06
              --------------------------
              Ex: E36 325i Coupe -94
              Ex: E39 523i -98

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3196
                • Saarijärvi

                #22
                Ohan tuo ensimmäisen ilmotuksen 735 halpa, varsinkin ilman kesäpyöriä suhteessa siihen millasen auton saa. Mutta... mieluummin ehkä pikkasen enemmän pätäkkää pöytään ja pari vuotta tuoreempi kasikoneinen 730/740 hankintaan. Tässäkin on se, että ensimmäisen e32:n jälkeen alkaa vähän jo tietää millasen oikeesti haluaa, itellä taitaa olla seitsemäs menossa ja noi suunnitelmat näiden suhteen on aika selviä.

                Jos yhtään tykkää rempata, niin kannattaa ostaa se halpa ja teknisesti hitusen heikko, osat on niiiiin halpoja alustaan ja koneeseen, että suosiolla vaan kaikki uutta. (korin ruosteita ja rokattuja kangaspenkkejä ei sen sijaan kannata sietää) Sitä remppaa joutuu kuitenkin tekemään... nää autot kyllä ilmottaa ennen katsastusmiestä, että jotain on rikki.

                Edit: niin ja näistä vehkeistä löytyy yleensä yli kymmenen kohtaa pitkä vikalista, kun vähän rupee miettimään. Korjaamista on viikottain mikäli on tarkka vehkeistään, kunnes tilanne saturoituu pieneen säätämiseen. Yleisimmät viat, jotka asiaan vihkiytymättömälle aiheuttaa ongelmia ja päänvaivaa:

                Ilmastoinnissa jotain häikkää: kenno vuotaa, miekka rikki, vesiventtiilivikoja jne. R12-kylmäaineet hanurista
                Pakoputki rikki: helvetin kalliita osia suhteessa vaikka volkkareihin
                Nokka naputtaa M30: kansiremppa ei oo oikeesti halpa
                Kangaspenkit rikki: voivoi
                Kardaani hakkaa lattiaa: murrokset, nivelet, keskilaakeri.. kaikki menee kun aikansa on hakattu
                Jarrurempat: Pari vuotta sitten oli melko kallista, nyt liki ilmasia jarruosia saksasta
                Valoilla ei nää mitään: uudet umpiot vaan tilaukseen
                Automaattilaatikko rikki: Ei tyhjäkäyntiä nelivaihteisella, viisvaihteisessa muita ongelmia. Tähän pitää vaan varautua
                Manuaalilaatikko rikki: kakkosen synkro paskana, vaihekeppi heiluu löysänä: vaihdevivuston puslat rikki
                Kytkin jäykkä: niin on
                Pyyhkijät, keskuslukitus, servotronic jne. ei toimi: GM-boksin releet jumii
                Kaikki valot ei toimi ja CC hakkaa erroria mittariston täydeltä: LKM-boksin releet kaipaa uudelleenjuotosta ja se kuuluisa sinappirele
                Sähkölasit ei toimi: varsinkin takaikkunan laseissa nostinvikoja, onneks on purkuautoja
                Keskuslukitus toimii hassusti: moottori/mikrokytkin/säätövikoja
                Mittaristo sekoilee: konkat vuotaneet nesteet ulos
                Ohjauksessa klappia: simpukan kiristys, ohjausakselin kiristys, uudet osat raidetankoon.. ja silti saattaa jäädä väljäks
                Kone vuotaa öljyä: vanhoja isoja tiivisteitä mm. M30 öljypohjassa ja ketjukotelon päädyssä.. vähän ilkeitä vaihdeilla, osat ihan halpoja
                Alustassa ei katsastuksessa klappia, mutta kolisee ja vetelee: KAIKKI osat vaan vaihtoon, reaktiotangot, alatukivarret, koiranluut, taakse samaa settiä
                Takapäässä kolisee: jouset hinkkaa yhteen, takakelkan isot puslat finaalissa (taas vittumainen kotosalla vaihdella)
                Lista on loputon... mut nää viat yleensä tulee vastaan aika nopeesti
                Last edited by Morkai; 22-04-2009, 07:57.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by Janttux View Post
                  Noniin! Olen kyllä miettinyt ja katsellut, enkä löydä autoa, joka itseäni tyydyttäisi paremmin kuin tuo 735 manuaali. Ainoa joka enää epäilyttää, kuinka paljon hajoavaa osaa tuossa sitten on? Onko tämä yleensä sitä, että ostetaan vanha auto, ja korjataan koko ajan? Itse olen aika huoltapitävä kuski, mutta jos edelliset eivät olleet, se kostautuu minulle. Pystyykö tällä 3.5 litran rivikutosella ajelemaan suht huolettomasti? Kiitos.
                  Morkai tuossa yläpuolella tiivistikin jo tärkeimmät pointit hyvin, mutta...

                  Onhan se asia niin, että jos lähdet 20 vuotta vanhaa Bemaria ostamaan, niin kannattaa suosiolla varautua siihen, että rempattavaa riittää - sitä enemmän, mitä pedantimpi omistaja olet. Sanotaan niin, että kyllä aika hyvä tuuri saa käydä, ettei E32:sta tule ensimmäisen vuoden aikana vastaan mitään laitettavaa.

                  Bemarit on tehty ajamisen iloa silmällä pitäen ja monet tekniset ratkaisut (alusta yms.) ovat muihin aikalaisiin autoihin nähden hienompia, mutta luonnollisesti herkempiä. Jos vaikkapa seiska on ollut esimerkiksi suomalaisilla perusjunteilla viimeiset 5 vuotta päivittäisessä ajossa "corolla-tyyliin" ilman mitään erikoishuolenpitoa, on varmaa, että palikoita saa vaihdella sieltä sun täältä - esimerkiksi juuri alustasta, ja yleensä raskaalla kädellä.

                  Itse olen tähän päivään mennessä omistanut muutamia hieman vanhempia Bemareita, ja vaikka kyseessä onkin ollut melko siistikuntoisia yksilöitä, eikä ajamista estäviä vikoja ole tullut vastaan, niin vikalista on kyllä aina ollut kaikissa autoissa vähintään 5-10 kohdan pituinen. Tässä siis kaikki pienemmätkin viat. Moni fanaattinen harrastaja saattaa vakuuttaa vanhempienkin Bemarien olevan erinomaisia ja halpoja käyttöautoja, mutta onhan se nyt taivaan tosi, että jollain muun merkkisellä ritsalla pääsee varmasti halvemmalla ja vähemmällä vaivalla. Se uniikki fiilis ja mielihyvä, jonka BMW:n omistamisesta ja laittamisesta sekä BMW:llä ajamisesta saa, onkin sitten aivan toinen tarina...
                  Last edited by Madfexx; 23-04-2009, 18:10.
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • h3ba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 334
                    • Oulu

                    #24
                    Itellä oli eka autona 735ia, mukava peli ajella, siis HELVETIN mukava peli ajella. Jos ei katsonut sitä paljonko se söi.. Mun aikana siitä ei hajonnut mitään joten varaosien hinnasta en osaa sanoa yhtään mitään..

                    Mutta en voi kuin kehua itse autoa Ensimmäiseksi autoksi varmaan joku käyttökustannuksiltaan halvempi ois parempi, tiedä sitten
                    MB S210 320CDI Avantgarde -00
                    xXx:
                    MB S124 300TDT -92

                    MB C124 300CE 24V Sportline -91
                    MB W124 300D -93
                    BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                    MB W201 190D -84
                    BMW E32 735iA -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎