Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottoreiden tehon pudotus 2012 --> ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    moottoreiden tehon pudotus 2012 --> ?!

    tuossa kun lueskeli tuulilasia niin pisti silmään yksi artikkeli ja varsinkin osa siitä, siinä joku järjen riemuvoitto heittää niin nohevaa settiä ettei äkkiä uskoiskaan :


    ".... Autoilijoiden etuja ajavat autoilujärjestöt eivät ole täysin vakuuttuneita. Euroopan autoliittojen (EAC) toimitusjohtaja Matthias Knobloch suhtautuu penseästui ehdotuksiin. Hänen mielestään EU:n komissio puuhastelee pikkuasuoiden parissa. Olennaisempi kysymys on se, että hyvin suuressa osassa uusia autoja on ylitehokas moottori . Tarvitseeko uuden auton ostaja välttämättä 170 hevosvoimaa, vai riittäisikö yhtä hyvin 130?. Tätä kysymystä EU ei edes uskalla esittää, eikä se sisälly lainkaan niihin teemoihin, joita EU on esitellyt omassa Cars21-ohjelmassaan, jonka se esitteli autoteollisuudelle helmikuussa 2007, toteaa Knobloch. "

    -tuulilasi 17.4.2009

    siinä pikkuisen ajattelun aihetta että tarviiko se M5 ihan oikeasti pistää jo tilaukseen hyvissä ajoin ja toivoa sillä aikaa sitä loton päävoittoa.

  • persenaama
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 178

    #2
    varmasti jo lähitulevaisuudessa enemmistö autoista on jokatapauksessa sähkökäyttöisiä ja bensa/diesel/maakaasuvehkeiden kanssa pelaaminen jää vain harrastustoiminnaksi. tuntuisi kyllä ihan turhalta polttomoottorien aikakauden lähestyessä loppuaan, alkaa enää rajoitusten kanssa pelleilemään. eiköhän ne aktiiviliikenteestä poistu ajan kanssa hyvin nopeastikin.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by bmw e34 View Post
      tuossa kun lueskeli tuulilasia niin pisti silmään yksi artikkeli ja varsinkin osa siitä, siinä joku järjen riemuvoitto heittää niin nohevaa settiä ettei äkkiä uskoiskaan :


      ".... Autoilijoiden etuja ajavat autoilujärjestöt eivät ole täysin vakuuttuneita. Euroopan autoliittojen (EAC) toimitusjohtaja Matthias Knobloch suhtautuu penseästui ehdotuksiin. Hänen mielestään EU:n komissio puuhastelee pikkuasuoiden parissa. Olennaisempi kysymys on se, että hyvin suuressa osassa uusia autoja on ylitehokas moottori . Tarvitseeko uuden auton ostaja välttämättä 170 hevosvoimaa, vai riittäisikö yhtä hyvin 130?.

      -tuulilasi 17.4.2009.
      170hp moottori voi olla ympäristöystävällisempi kuin se lussumpi.
      Monella ihmisellä on ylisuuri asumaväljyys ja ylisuuri televisio jotka kuluttavat enemmän turhaa energiaa kuin minä ja alitehoinen (170hp) autoni.
      Kaikille standardikokoinen auto, kämppä ja 16" TV...
      Last edited by petrolhead; 17-04-2009, 11:47.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • valtonen.
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 283
        • jyväskylä

        #4
        no tuo 170hv on ihan sopiva.. mutta kun joillakin on 300hv normaalissa perheautossa tai vähän yli 230hv pakettiautossa, siinä vaiheessa menee jo yli!

        Comment

        • persenaama
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 178

          #5
          Originally posted by valtonen. View Post
          no tuo 170hv on ihan sopiva.. mutta kun joillakin on 300hv normaalissa perheautossa tai vähän yli 230hv pakettiautossa, siinä vaiheessa menee jo yli!
          eikai ne tehot automaattisesti saastuta niin paljon kuin ajotyyli.. pienitehoisella autolla on inhottava ajaa. pakettiautoissa on hyvä olla paljon tehoa, niillähän liikutellaan joskus painaviakin tavaroita. turha vedättää alitehoista konetta rikki, parempihan siinä on olla kunnolla vääntöä. polttoaineen kulutuskin pienenee kun sitä mottia ei tarvitse rääkätä kaasu pohjassa.

          Comment

          • henu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 702
            • 01520

            #6
            Originally posted by bmw e34 View Post

            tuossa kun lueskeli tuulilasia niin pisti silmään yksi artikkeli ja varsinkin osa siitä, siinä joku järjen riemuvoitto heittää niin nohevaa settiä ettei äkkiä uskoiskaan :


            ".... Autoilijoiden etuja ajavat autoilujärjestöt eivät ole täysin vakuuttuneita. Euroopan autoliittojen (EAC) toimitusjohtaja Matthias Knobloch suhtautuu penseästui ehdotuksiin. Hänen mielestään EU:n komissio puuhastelee pikkuasuoiden parissa. Olennaisempi kysymys on se, että hyvin suuressa osassa uusia autoja on ylitehokas moottori . Tarvitseeko uuden auton ostaja välttämättä 170 hevosvoimaa, vai riittäisikö yhtä hyvin 130?. Tätä kysymystä EU ei edes uskalla esittää, eikä se sisälly lainkaan niihin teemoihin, joita EU on esitellyt omassa Cars21-ohjelmassaan, jonka se esitteli autoteollisuudelle helmikuussa 2007, toteaa Knobloch. "

            -tuulilasi 17.4.2009

            siinä pikkuisen ajattelun aihetta että tarviiko se M5 ihan oikeasti pistää jo tilaukseen hyvissä ajoin ja toivoa sillä aikaa sitä loton päävoittoa.
            meni jutulta pohja jo tuossa vaiheessa. (tuulilasia )

            mutta asiaan. kai ne tekee kaikkensa, että tulevaisuudessa jokainen ajais jollain saatanan mopoautolla mikä kulkee max 40km/h.
            ei voi aina ymmärtää pieni kansalainen mitä näiden herrojen/rouvien päässä liikkuu tuolla instituutissa
            Ford Mondeo ST220
            Suzuki GSX1300R Hayabusa

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3823
              • California

              #7
              Originally posted by valtonen. View Post
              no tuo 170hv on ihan sopiva.. mutta kun joillakin on 300hv normaalissa perheautossa tai vähän yli 230hv pakettiautossa, siinä vaiheessa menee jo yli!
              no mun mielestä 300hv on juurikin sopiva tehomäärä isoon ja raskaaseen perheautoon... Puolet vähemmän riittää jos painoa on puolet vähemmän.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • DWHLL
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 189
                • Espoo

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                170hp moottori voi olla ympäristöystävällisempi kuin se lussumpi.
                Monella ihmisellä on ylisuuri asumaväljyys ja ylisuuri televisio jotka kuluttavat enemmän turhaa energiaa kuin minä ja alitehoinen (170hp) autoni.
                Kaikille standardikokoinen auto, kämppä ja 16" TV...
                177hp, jos tarkkoja ollaan

                Jos telkkareista tulee 16-tuumaisia, niin mitenköhän vanteille käy..? :think 8"?
                ------------
                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                e91 325d -07 Alpinweiß

                ex:
                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                Comment

                • jopeh
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 694
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by BMW View Post
                  no mun mielestä 300hv on juurikin sopiva tehomäärä isoon ja raskaaseen perheautoon... Puolet vähemmän riittää jos painoa on puolet vähemmän.
                  Juuri näin...
                  "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                  Comment

                  • alonap-1
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 824
                    • Hollola

                    #10
                    Kun autojen tehoja ollaan jo kirjaamassa rekisteri otteisiin, voin aika varmaksi olettaa kilowatti rajoituksien tulevan kortti-järjestelmään. Kuten moottoripyörissä.
                    42 1:1,6 70/30

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by henu View Post
                      meni jutulta pohja jo tuossa vaiheessa. (tuulilasia )
                      +1 !
                      Originally posted by valtonen. View Post
                      no tuo 170hv on ihan sopiva.. mutta kun joillakin on 300hv normaalissa perheautossa tai vähän yli 230hv pakettiautossa, siinä vaiheessa menee jo yli!
                      Siinä kun litrasta Nissania kierrätetään yli neljän tonnin joka paikassa, voi isokoneisella autolla ajaa isolla vaihteella ja niin ettei kierrokset nouse yli 2500 kertaakaan. Isolla kuormalla isokin kone toimii taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti.
                      Last edited by petrolhead; 17-04-2009, 15:46.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎