Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harrasteauto ja liikennevakuutuksen bonukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    Harrasteauto ja liikennevakuutuksen bonukset

    Noniin, onko olemassa vakuutusyhtiötä joissa liikennevakuutuksen bonukset nousisivat edes jonkin verran autolle joka on käytössä alle 180 päivää vakuutuskaudella (Tapiolassa ja IFissä näin). Eli toisen auton liikennevakuutuksen bonukset jauhaa nollaa kun auto ei ole tarpeeksi ajossa. Moottoripyörille eri yhtiöillä on omia käytäntöjä ainakin.

    Tai onko joku saanut tingattua liikennevakuutukseen jollain tavalla bonuksia koska mikään säännös ei tuota bonuskäytäntöä ole enää rajoittanut.

    Nyt on pieni kyselykierros menossa kun pitää hankkia lisävakuutusta muutenkin, niin jos samalla löytäisi fiksumpi ratkaisu autolle...

    Ps. IF tarjoaa alle 27v. kuskeille joilla on neljä vuotta kolaroimatta takana +20% liikennevakuutukseen.
    Last edited by JiiP; 22-04-2009, 20:55.
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #2
    Niin, tuo liikennevakuutuksen bonusjärjestelmä on laissa määritetty, siten sen kanssa ei yhtiöillä ole suurta pelivaraa - ainakaan perusehdoissa. 180pv pitää olla auto ajossa vakuutuskaudella, jotta se keräisi liikennevakuutukseen bonusta. Sillä sipuli.

    Muiden vapaaehtoisten autovakuutusten kanssa onkin sitten hajontaa yhtiöstä riippuen.

    Tiedän Juha ongelmasi.. Ei ole halpaa ottaa harrasteautoa ajoon. Käyttiksellä kruisaaminen on siihen nähden pelkkä vitsi kustannusten puolesta vaikka on kaikki kaskot ja muut turvat.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 908
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by JiiP View Post

      Ps. IF tarjoaa alle 27v. kuskeille joilla on neljä vuotta kolaroimatta takana +20% liikennevakuutukseen.

      Onko varmasti näin? Ei käsittääkseni vak.yhtiöllä ole oikein yks.puolella oikeuksia antaa bonuksia liikennevakuutukseen mitenkään spesiaalisti :think

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Turvassa oli joku järkevä bonus systeemi. Jotain sai vähemmilläkin päivillä.

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          #5
          Originally posted by aaronp View Post
          Onko varmasti näin? Ei käsittääkseni vak.yhtiöllä ole oikein yks.puolella oikeuksia antaa bonuksia liikennevakuutukseen mitenkään spesiaalisti :think
          Tarkoitti vissiinkin tätä: http://www.if.fi/web/fi/HENKILOASIAK...s/default.aspx

          Neljän perättäisen vahingottoman vakuutuskauden jälkeen yksityiseen käyttöön rekisteröidyn henkilöauton bonus kasvaa yhden kerran 5 prosenttiyksikön sijasta 25 prosenttiyksikköä. Mikäli näin saatu bonuksen määrä laskennallisesti ylittää 70 %, on bonusalennus 70 %. Vahingottomalla vakuutuskaudella ajoneuvo ei saa olla liikennekäytöstä poistettuna yli 220 vuorokautta.
          -22 Lexus ES300h
          -23 Nissan Leaf

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • aaronp
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 908
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by GameOver View Post
            Tarkoitti vissiinkin tätä: http://www.if.fi/web/fi/HENKILOASIAK...s/default.aspx

            Neljän perättäisen vahingottoman vakuutuskauden jälkeen yksityiseen käyttöön rekisteröidyn henkilöauton bonus kasvaa yhden kerran 5 prosenttiyksikön sijasta 25 prosenttiyksikköä. Mikäli näin saatu bonuksen määrä laskennallisesti ylittää 70 %, on bonusalennus 70 %. Vahingottomalla vakuutuskaudella ajoneuvo ei saa olla liikennekäytöstä poistettuna yli 220 vuorokautta.
            No perkeles joo, täytys viä selvittää et siirtyykö noikin bonukset jos vaihtaa heti yhtiötä uudelleen Ja toki kannattaa laskea ne liikennevakuutukset muilla yhtiöillä koska niissä on oikeasti eroja.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Miksei voi siirtää niitä käyttöauton bonuksia siihen harrastepeliin ja kerää sit siihen käyttöpeliin taas ne bonukset ja kas... Näin sulla on molemmissa autoissa hyvät bonukset.
              Toki tuo ottaa oman aikansa, mutta onhan se alkujaan ottanut siihen käyttöpeliinkin oman aikansa hankkia ne bonukset.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Miksei voi siirtää niitä käyttöauton bonuksia siihen harrastepeliin ja kerää sit siihen käyttöpeliin taas ne bonukset ja kas... Näin sulla on molemmissa autoissa hyvät bonukset.
                Toki tuo ottaa oman aikansa, mutta onhan se alkujaan ottanut siihen käyttöpeliinkin oman aikansa hankkia ne bonukset.
                Tämähän toimii silloin kun on käyttis käytössä yli 180pv ja muun aikaa se on "seisonnassa". Muutoinhan se käyttis sitten on 0-bonuksilla sen aikaa kun kesäauto on isoilla bonuksilla. Mutta jos on vaikka E39 käyttöautona ja vaikka Z3 kesäautona, mutta haluaa kuitenkin käyttää myös E39:ä kesällä, ei tämä onnistu. Siis tämä oletuksella että molemmat autot on ns. kalliita vakuuttaa. Toki jos on Corolla Verso käyttöautona, silloin kannattaa sen liikennevakuutuksen bonarit siirtää kesäksi zetaan.

                Tätä asiaa tiedustelin kun oli -88 Corolla remonttiautona yhden talven. Kun sanoin että on kaksi autoa ja yksi kuski, eli silloin kun ajan Corollalla, BMW on tallissa ja päinvastoin. No, täti sanoi että ei auta kun se bonus on vakuutus (eli auto) kohtainen. Siihen sanoin että miksikäs sitten mun bonus siirtyy mun mukana uuteen autoon eikä mene uudelle omistajalle...johon täti sanoi että bonus on henkilökohtainen. Jolloin ihmettelin että 20s sitten se bonus olikin autokohtainen ja nyt se onkin henkilökohtainen

                Eli Pohjolantädin mukaan ainoa tapa saada ykkösauton bonus kakkosautoon on laittaa ykkönen liikennekäytöstä pois ja bonarit kakkoseen. Mutta jos haluaa molemmilla ajaa, niin bonarit kalliimpaan. Eipä ne Corollan 0-bonarilliset liikennevakuutukset sinänsä ollu kun 400/vuosi, mutta BMW:llä "hieman" enenmmän.

                Yksi optio tietenkin on löytää joku sukulainen jolla on bonuksia mutta ei autoa ja laittaa kesäpeli sen nimiin. Esim mummo joka myynyt auton pois ja bonukset vielä olemassa.
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Ei kai niitä bonuksia tartte kokoajan siirrellä. Siirtää käyttöauton täydet bonukset harrastepeliin ja ajelee 14v ja avot, molemmissa täydet bonukset

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by jsa014 View Post
                    Tämähän toimii silloin kun on käyttis käytössä yli 180pv ja muun aikaa se on "seisonnassa". Muutoinhan se käyttis sitten on 0-bonuksilla sen aikaa kun kesäauto on isoilla bonuksilla. Mutta jos on vaikka E39 käyttöautona ja vaikka Z3 kesäautona, mutta haluaa kuitenkin käyttää myös E39:ä kesällä, ei tämä onnistu. Siis tämä oletuksella että molemmat autot on ns. kalliita vakuuttaa. Toki jos on Corolla Verso käyttöautona, silloin kannattaa sen liikennevakuutuksen bonarit siirtää kesäksi zetaan.

                    Tätä asiaa tiedustelin kun oli -88 Corolla remonttiautona yhden talven. Kun sanoin että on kaksi autoa ja yksi kuski, eli silloin kun ajan Corollalla, BMW on tallissa ja päinvastoin. No, täti sanoi että ei auta kun se bonus on vakuutus (eli auto) kohtainen. Siihen sanoin että miksikäs sitten mun bonus siirtyy mun mukana uuteen autoon eikä mene uudelle omistajalle...johon täti sanoi että bonus on henkilökohtainen. Jolloin ihmettelin että 20s sitten se bonus olikin autokohtainen ja nyt se onkin henkilökohtainen

                    Eli Pohjolantädin mukaan ainoa tapa saada ykkösauton bonus kakkosautoon on laittaa ykkönen liikennekäytöstä pois ja bonarit kakkoseen. Mutta jos haluaa molemmilla ajaa, niin bonarit kalliimpaan. Eipä ne Corollan 0-bonarilliset liikennevakuutukset sinänsä ollu kun 400/vuosi, mutta BMW:llä "hieman" enenmmän.

                    Yksi optio tietenkin on löytää joku sukulainen jolla on bonuksia mutta ei autoa ja laittaa kesäpeli sen nimiin. Esim mummo joka myynyt auton pois ja bonukset vielä olemassa.
                    Vaihda yhtiötä. Kyllä mä olen ainakin saanut siirrellä bonuksia autosta toiseen, kuinka lystää.

                    Käyttöauto on käyttöauto, en mä ainakaan sitä laita kesäkuukausiksi seisontaan. Käyttöauto on kokoajan vakuutuksissa ja harrasteautot vain kesäkuukaudet. Minulle harrasteauto on vain harrasteajoa varten. Ei sillä ajeta esim kauppaan, edes kesällä, vaan aina lähdetään käyttöautolla.

                    Minulla ainakin on toiminut tuo antamani malli, että siirrän käyttöautoon kertyneet bonukset harrasteautoon ja kerään sit taas käyttöautoon uudet bonukset. Talvi-Tojotan/Nissanin vakuuttaminen on muutenkin niin halpaa, että siinä on hyvä kohde kerätä bonuksia.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • JiiP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1734
                      • Tampere

                      #11
                      Nyt on pieni kyselykierros tehty ja kaikissa yhtiöissä on tuo 180pv käytössä. Muutama yhtiö ei suostunut antamaan wanhalle (>15v) autolle törmäysturvaa. Ja Pohjantähti ei suostunut antamaan ALPINAlle minkäänlaista kaskoa.

                      Jos tuon harrastepelin joskus ehtisi ottaa käyttöön niin homma menee jotenkin niin, että kun syksyllä ajot loppuu niin tuo 0%-vakuutus siirretään vielä hetkeksi käyttöautolle, jotta vakuutukselle tulee se 180pv täyteen ja bonukset nousee. Sitten taas käyttöautolle bonuksellinen vakuutus päälle.

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Niin, tuo liikennevakuutuksen bonusjärjestelmä on laissa määritetty, siten sen kanssa ei yhtiöillä ole suurta pelivaraa - ainakaan perusehdoissa. 180pv pitää olla auto ajossa vakuutuskaudella, jotta se keräisi liikennevakuutukseen bonusta. Sillä sipuli.
                      Joo, eli joskus on ollut näin, mutta ei ole enää. Näin olen ymmärtänyt ja ainakin Tapiolassa näin sanottiin. Mitään yhtiötä ei ole vaan kiinnostanut tehdä minkäänlaista irtiottoa, paitsi nyt IF..

                      Originally posted by aaron
                      No perkeles joo, täytys viä selvittää et siirtyykö noikin bonukset jos vaihtaa heti yhtiötä uudelleen Ja toki kannattaa laskea ne liikennevakuutukset muilla yhtiöillä koska niissä on oikeasti eroja.
                      Ei pysy bonukset. Mutta toisesta yhtiöstä voi vaihtaa IF jos nuo bonukset haluaa, eli ei tarvitse olla neljää kolaritonta vuotta IF:ssä.
                      Official member of BTCF-Sauna Team
                      E46 316i -03
                      Ex:
                      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #12
                        Minullakin sama ongelma ettei harrasteautoon kerry mitenkään bonuksia kun seon 1-2kk / kesä ajossa. Käyttis on ympärivuoden ajossa ja vakuutuksissa myös.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10506
                          • Saaressa

                          #13
                          Mutta onko se sittenkään niin kallista.
                          Jos vaikkapa harraste/kesäautosi vakuutukset ovat noin 1000e luokkaa vuodessa ja ajelet sillä (lue: pidät vakuutuksissa) 2-3 kuukautta vuodessa puhutaan kuitenkin vain 167-250e kuluista. Mulla ainakin tollanen raha menee jo viikonlopussa baariin tai bensaan.. :think

                          Ja ainakin if vakuutusyhtiöstä sai vuoden -87 bmw e30:iin sekä vuoden -88 e30:iin täyskaskon.
                          Juuri maanantaina vakuutusyhtiössä käydessäni vuoden -88 E30 Liikennevakuutus/ ns. osakasko, liikennevakuutuksessa bonuksia 10% teki muistaakseni yhteensä 708e/vuosi. Täyskasko tuohon päätyyn olisi ollut n. 80- 100e luokkaa. Ja nykyään tuohon ns. osakaskoon kuului ilkivaltaturma samaan rahaan.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • JiiP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1734
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by duuk View Post
                            Mutta onko se sittenkään niin kallista.
                            Jos vaikkapa harraste/kesäautosi vakuutukset ovat noin 1000e luokkaa vuodessa ja ajelet sillä (lue: pidät vakuutuksissa) 2-3 kuukautta vuodessa puhutaan kuitenkin vain 167-250e kuluista. Mulla ainakin tollanen raha menee jo viikonlopussa baariin tai bensaan.. :think
                            No mulla on harrasteauto yleensä sen 4-5kk ajossa niin siinä bonukset vähän tuntuu ja pikku kikkailu kahden vakuutuksen kanssa kannattaa. Baarissa en oikein käy, niin ei sieltä saa säästettyä.

                            Edit: Ja vielä se, että jos/kun tähän talouteen tulee vielä kolmas kinneri joka olisi täysipäiväisessä ajossa niin siltäkin kannalta toinen bonuksellinen liikennevakuutus olisi jees.
                            Last edited by JiiP; 23-05-2009, 18:32.
                            Official member of BTCF-Sauna Team
                            E46 316i -03
                            Ex:
                            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10506
                              • Saaressa

                              #15
                              Originally posted by JiiP View Post
                              No mulla on harrasteauto yleensä sen 4-5kk ajossa niin siinä bonukset vähän tuntuu ja pikku kikkailu kahden vakuutuksen kanssa kannattaa. Baarissa en oikein käy, niin ei sieltä saa säästettyä.

                              Edit: Ja vielä se, että jos/kun tähän talouteen tulee vielä kolmas kinneri joka olisi täysipäiväisessä ajossa niin siltäkin kannalta toinen bonuksellinen liikennevakuutus olisi jees.
                              Viittasinkin Antti O:n kommenttiin 1-2kk silloinhan ei yleensä isoista rahoista ole kyse.
                              Mutta mutta ite ainakin tein nyt niin että tuossa käyttöruoskassa on mun entinen harraste autojen vakuutus ja tossa M-Tech:ssä on entinen käyttöauton vakuutus. Näin ollen saan siihen toiseenkin vakuutukseen kerrytettyä bonuksia, koska tuo e30 liikennevakuutus ei 0 bonuksillakaan mikään järisyttävä ole..

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎