Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i vs Corvette C6 (+996 Turbo)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ++500Nm
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1356
    • Turus nykyää

    BMW 335i vs Corvette C6 (+996 Turbo)

    Foorumilaisten asiallisia mielipiteitä, tack.

    Onko Corvettesta ympärivuotiseen käyttöön?
    Vertailu olisi siis 335i (Karala) kutitettuna versus C6 (6,0 vakio).
    Suorituskyky kiinnostaa, mutta täytyis pystyy ajamaan vuoden ympäri.

    Vette on trimmattua Penaria nopeempi, mutta miten käy talviajo...?
    Lohkoläppäriä varmasti tarttis ja löytyykö sopivankokosia talvipyöriä?

    Käytettyä C6:ta saa jo "suht järkevään hintaan" , kun ymmärtääkseni uutena se on kuitenkin melko tyyris.
    Tuodaanko sitä edes virallisesti Suomeen, kun Chevrolet-myyjän sivuilla esiintyy vaan nubirat, kaleokset ym shiatsut...?!?

    Ja sitten pakkaa sekoittaa vielä Porsche 911 Turbo (996).
    Porkke ois neliveto kivasti talvea varten, mutta kovasti matala jäisiin spooreihin ja saako siihen minkäänlaista koneen lämmitintä...?!?

    Hinnassa Vette vetää pidemmän tikun Porkkeen, koska -05 Vette näyttäis olevan yli 15t€ edullisempi, kuin -02 Porkke.

    Jotaan tarttis tehdä, kun oma rakas E60 530dA lastulla 272 hv / 565 Nm alkaa tuntuu niin perusperheautolta, että särtsikkäämpää autoa kaipaa.

    Asiallisia kommentteja ja ehdotuksia (ja tähdellisiä näkökulmia talvikäyttöä varten) otetaan vastaan.
    Last edited by ++500Nm; 27-04-2009, 09:27.
    Blow My Whistle
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2016
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by ++500Nm View Post
    Foorumilaisten asiallisia mielipiteitä, tack.

    Onko Corvettesta ympärivuotiseen käyttöön?
    Vertailu olisi siis 335i (Karala) kutitettuna versus C6 (6,0 vakio).
    Suorituskyky kiinnostaa, mutta täytyis pystyy ajamaan vuoden ympäri.

    Vette on trimmattua Penaria nopeempi, mutta miten käy talviajo...?
    Lohkoläppäriä varmasti tarttis ja löytyykö sopivankokosia talvipyöriä?

    Käytettyä C6:ta saa jo "suht järkevään hintaan" , kun ymmärtääkseni uutena se on kuitenkin melko tyyris.
    Tuodaanko sitä edes virallisesti Suomeen, kun Chevrolet-myyjän sivuilla esiintyy vaan nubirat, kaleokset ym shiatsut...?!?

    Ja sitten pakkaa sekoittaa vielä Porsche 911 Turbo (996).
    Porkke ois neliveto kivasti talvea varten, mutta kovasti matala jäisiin spooreihin ja saako siihen minkäänlaista koneen lämmitintä...?!?

    Hinnassa Vette vetää pidemmän tikun Porkkeen, koska -05 Vette näyttäis olevan yli 15t€ edullisempi, kuin -02 Porkke.

    Ja tämä ei ole mikään trolli, vaan jotaan tarttis tehdä, kun oma rakas 530DA lastulla 272 hv / 565 Nm alkaa tuntuu niin perusperheautolta, että urheiluautoa kaipaa.

    Asiallisia kommentteja ja ehdotuksia (ja tähdellisiä näkökulmia talvikäyttöä varten) otetaan vastaan.
    Vikakoodit ensin lukuun ja paikkakunta näkyviin.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Kyllähän sitä talvella ajaa vaikka mopolla alasti jos vaan on bad enough dude.

      Eli lyhyesti joo.

      Molempiin saapi webastoa.
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • Polar
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2045
        • Espoo

        #4
        Sen jälkeen mitä itse tullu ajeltua liukkaalla, niin en corvettea ympärivuotiseksi autoksi pysty suosittelemaan. Lyhyesti sanottuna aika perseestä ajaa liukkaalla.
        Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
        - Official member of Team Järki & Kohtuus -
        - You gotta pay to play -

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19178
          • -

          #5
          Corvette C4 Convertible ja Corvette C5 Targa mallit omistaneena sanoisin, että suurin ongelma ajaa talvella on auton mataluus. Toinen ongelma voi muodostua koripaneelien ja maalipinnan kestävyydestä talvipakkasilla. Auto voi siis käytännössä kulua aika nopeasti, jos pohja raapii koko ajan maahan ja koripanelit muuttavat muotoaan lämpötilanvaihtelujen seurauksena. Tästä voi pahimmillaan seurata maalipinnan halkeamisia ja niin edelleen.

          Corvetteen löytyy kyllä ainakin sopivan kokoiset Keski-Euroopan talveen tarkoitetut kitkarenkaat. Moottorinlämmitin löytyy myös melko varmasti, varmasti sekä lohkolämmitin että webasto ovat asennettavissa kyseiseen moottoriin.

          Kyllä suosittelisin melkein jotain muuta autoa ympärivuotiseen ajoon. Tai tietysti yksi vaihtoehto olisi Corvette kesäautoksi ja joku toinen auto talveksi.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • 3vo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 47
            • Hki

            #6
            Kaverilla oli aikoinaan C5 Corvette ja ajeli sillä vielä pari talveakin. Sälli asuu Jyväskylässä ja päristeli ympäri suomen sillä kelillä kun kelillä. Ei kyllä kuulema mikään herkku ajettava talvella mutta tuntuhan tuo tiellä pysyvän raskaahkosta kaasujalasta huolimatta

            Comment

            • samuzz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 422
              • 017

              #7
              No itse kyllä noista 3 vaihtoehdosta kallistuisin selkeästi porkkeen jos täytyy ympärivuoden ajaa ja jälleenmyyntiarvokin säilyy tod.näk. parhaiten tuosta porukasta.
              RR Sport

              Ex.
              330D M-Sport | 320i | CL500 | 120d | Z3QP | 328i M-Tech Cabriolet | 328i M-Tech Coupè | A8 Quattro

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                #8
                Originally posted by ++500Nm View Post

                Ja sitten pakkaa sekoittaa vielä Porsche 911 Turbo (996).
                Porkke ois neliveto kivasti talvea varten, mutta kovasti matala jäisiin spooreihin ja saako siihen minkäänlaista koneen lämmitintä...?!?
                Eihän tässä ole mitään valintaongelmaa edes olemassa!!!

                Jos 911 Turbo on listalla niin...

                Vakioalustaisella 996:lla pärjää vallan mainiosti Suomen talvessa, siinä en näe minkäänmoista ongelmaa.
                Moottorinlämmittimen kanssa tilanne on se että valmistaja (porsche siis) ei suosittele lämmittimen käyttöä koska se saattaa aiheuttaa hankaluuksia nestekierrossa. Muistaakseni kuitenkin esim DEFAlla on olemassa tuote myös 911 (996) Turboon.
                Eberi-/Webastopuolesta en muista miten sellainen mahtaa mahtua Turboon?!

                335i coupe on ehdottomasti PARAS, päivittäiseen käyttöön oleva "tavallinen" auto mitä minulla on ollut. Moottori on jo vakionakin loistava, alustaltaan auto on erinomainen, ohjaus on tarkka ja tunnokas jne jne jne jne, kiitosta voi jakaa oikeastaan kaikesta kyseiselle autolle, mutta jos vaihtoehtona on 911 Turbo niin..eihän 335i silloin ole edes vaihtoehto!?

                Vette on minulle perskohtaisesti tuntematon peli, joten siihen en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata..mutta sen voin oikein hyvillä mielin vakuuttaa että kun vaihtoehtona sinulla on 911 Turbo niin kun olet sellaisen koeajanut niin vasta sitten tietää miksi 911 Turbo on...no, niin spesiaali peli kuin se on.

                911 Turbon eduksi on sanottava myös se, että huikean suorituskyvyn lisäksi se varsinkin vakioalustaisena käy oikein hyvin päivittäiseen, ympärivuotiseen käyttöön. Eihän siinä alustassa tietysti liikaa varmuusvaraa ole, mutta sillä kyllä siis pärjää siinä kuin vaikkapa 335i:lläkin maavaran puolesta myös talvikelillä.
                Myös se voitaneen laskea 911 Turbolle eduksi että tehosta, suorituskyvystä ja virittämisestä pitäville se on mitä parhain valinta. 911 Turboon on tarjolla toinen toistaan laadukkaampia virisarjoja ja niistä kyllä löytänee jokainen makuunsa ja toiveisiinsa sopivan vaihtoehdon. Virityspotentiaali kun ei tuosta autosta ihan heti lopu kesken.

                Eli vaikka kaikki kolme ovatkin erittäin hienoja autoja niin ei tuossa silti ole mitään valinnanvaikeutta: 911 Turbo on noista ylivoimainen ykkönen!

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3413
                  • UKI, Suomen New York

                  #9
                  Täältä ääni myös 911 Turbolle. Vettet on muovileluja eikä sellaisella kannata talvella ajella. C4/C5/C6 ja lukuisia 911 turboja ajaneena ei vettejä voi verratakaan 911 turboon. Totaalisesti eri fiilis kabiinissa.

                  Pieni varoituksen sana tosin, älä osta sitä halvinta turboa. Tai jos ostat niin varmista että sulla on kunnon puskuri lompakossa. Tuolla jenkkilässä tuli nähtyä paljon halpoja huonossa pidossa olleita 996 turboja ja niiden omistaminen on kaikkea muuta kuin halpaa.
                  Itse satsaisin hommaan niin että ostaisin Porsche liikkeestä jatketulla takuulla.
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎