Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 5.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiherpiipero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 90

    750 5.4

    Ajoneuvo-Id: 2524650

    Nyt olis sitten tämäkin hurahtanut bemareihin :think

    Tuolla nettiautossa eräs kovastikin kiinnostava auto olisi, täysin kesä käyttöön.

    Haluaisinkin nyt sitten tietoja tuosta 5.4 750 mallista, viat, erittäin pahat viat ja yleisimmät syyt miksi auto tallin perukoilla viihtyy... Jos sellaisia on.
    Itse en ole miljonääri että aina jonkun valon syttyessä autoa kiikutetaan lähimmälle laakkosen korjaamolle... Mutta toisaalta ei kiinnosta ostaa kesäautoa jonka kanssa saan viettää laatuaikani tallissa remonttia tehden!

    Jos jollain kovasti kokemusta kyseisestä mallista, tai jos sattuu ko. auton tietämään, niin olisi loistavaa jos hieman jakaisitte tietoja myös tänne keskiseen suomeen =)
    Last edited by Wiherpiipero; 18-05-2009, 14:28. Reason: En onnistunutkaan vaihtamaan otsikkoa "/ (enemmän kyseleväksi)
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Tuossa nyt ainakin pari aikaisempaa ketjua E38:sta


    http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e38

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e38
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Wiherpiipero
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 90

      #3
      Näissä kovasti puhuttiin noista laatikko vioista.. Kuinka tällainen orastava vika todetaan jos sellaista on syytä epäillä ja onko se ennemmin sääntö kuin poikkeus, että tuo automaatti ei vain kestä??

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Pistäs searchiin ZF 5HP30 niin alkaa tulemaan tietoa kyseisestä boksista enemmän ja vähemmän.
        Hieno laatikko eikä ne nyt ihan tosta vaan hajoa, kestävin automaattiboksi mikä bemarilta löytyy.
        Öljyt ja pikku kuulan vaihtamalla sillä ajaa vaikka ja kuinka pitkään.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Wiherpiipero
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 90

          #5
          Onko tuossa e38 sama V12 pata kun 850 benarissa... Kun kauhukseni muistelin että joskus "joku" olisi haukkunut 850 juurikin tuon koneen kestävyyden takia.

          Olenkohan nyt ihan väärässä??:think

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            850i:ssä on yleensä vanhempi m70 5.0 kone joissa on jonkin verran sähkövikoja. Ei sekään mekaanisesti heikko ole. 94-> myös 850ci on saanut uudempaa m73 5.4 konetta.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #7
              E32 750 on sama moottori kuin E31 850 1990-1994. 5,0 litrainen V12 M70B50
              E38 750 on sama mooottori kuin E31 850 1995--->. 5,4 litrainen V12 M73B54

              Eipä taida Suomessa olla noita 5,4 litraisella M73 moottorilla varustettuja 850 malleja montaa kappaletta.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Joo m73 850ci sais kyllä olla täällä enemmän ja mielellään mun pihassa.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  #9
                  Tästä kyseisestä yksilöstä voipi kysellä nimimerkiltä NCmotorsport, hänellä tuo oli jonkun aikaa menopelinä. Muistaakseni hakkasi ainakin joitain tonneja erinäisiin ohjausbokseihin ja tuolla madalluksella sai edestä vaihtaa alustan osia kuukausittain
                  Mutta hienossa kunnossa oli seiska ainakin sillon kun täällä suunnalla vielä pyöri...
                  Tuossa hänen tekemä topikki autosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=96949
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • JJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 73
                    • Riihimäki

                    #10
                    Eipä näissä autoissa ole sen enempää vikoja kuin muissakaan bemareissa, riippuu aika paljon siitäkin kuinka edelliset omistajat on pitänyt huolta...
                    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

                    Comment

                    • Wiherpiipero
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 90

                      #11
                      Jeba jeba.

                      Kuinka usein tällainen yksilö jakopään remontteja vaatii, millainen toteuttaa, onnistuuko kotikonstein ja kustantaako suurin piirtein millaisia summia?

                      Mikä on korkeus säätöventtiili =)

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Wiherpiipero View Post
                        Kuinka usein tällainen yksilö jakopään remontteja vaatii, millainen toteuttaa, onnistuuko kotikonstein ja kustantaako suurin piirtein millaisia summia?
                        Ei vaadi lainkaan, jakopää on ketjulla. Sitten kun alkaa ääntämään tai jotain muuta epämääräistä ilmenee, on syytä vaihtaa esim. ketjunkiristäjä.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Wiherpiipero
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 90

                          #13
                          Osaako kukaan sanoa tai antaa edes vinkkiä..
                          Missähän kilometreissä alkaa tuo V12 olemaan jo siinä hapessa että kuluvia osaia saa alkaa vaihtelemaan jo moottoriinkin, ei pelkästään korin kannattimia, iskareita, jarruja ym ym. Näyttäävät ainakin nettiauton puolella nuita 300 ajettuja hukkaavan kovin mielllään pois käsistä.

                          Comment

                          • Epäuskollinen autoilija
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 365
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Wiherpiipero View Post
                            Osaako kukaan sanoa tai antaa edes vinkkiä..
                            Missähän kilometreissä alkaa tuo V12 olemaan jo siinä hapessa että kuluvia osaia saa alkaa vaihtelemaan jo moottoriinkin, ei pelkästään korin kannattimia, iskareita, jarruja ym ym. Näyttäävät ainakin nettiauton puolella nuita 300 ajettuja hukkaavan kovin mielllään pois käsistä.
                            Ruotsissa yks kaveri rakenteli AC cobra replikaa tommosella bemarin 5.0 padalla. Tuolla koneella oli vissiin ajettu jo melkein 400 tuhatta ja avattaessa se näytti täysin virheettömältä. Eli uskoisin, että ennen loppuu kori, ku tuo kone mekaanisesti. Jos pitäs veikata, niin 600-700 tuhatta rullailee. :think
                            Maserati 4200 Coupe GT
                            Ford focus 1.6i
                            ex:
                            BMW 320d E90 -05
                            Porsche boxster 986 2.5 -98
                            VW Golf 1.6 -90
                            BMW 850i -91
                            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                            BMW 316i E36 -91
                            Nissan Sunny 1.3 -87
                            Ford Scorpio 2.0i

                            Comment

                            • ttw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1016
                              • Vantaa

                              #15
                              Eipä se peruspata mikään huono oo, köyhät haukkuu.

                              Mutta ko. vehkeessä on tupla-motronic (1 moottorinohjaus kummallekin sylinteriryhmälle) joka tarkoittaa
                              sitä että kaikkea rikkoutuvaa on se 2x enemmän.

                              Ja se konehuone on oikeasti ahdas.

                              Mutta eipä itsellä ainakaan ole huonoa sanottavaa.

                              Kestää paremmin kun huoltaa hyvin, tiedossa on yksi 680tkm ajettu yksilö avaamattomalla koneella.
                              Last edited by ttw; 02-06-2009, 20:52.
                              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎