Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 5.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #16
    Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
    Ruotsissa yks kaveri rakenteli AC cobra replikaa tommosella bemarin 5.0 padalla. Tuolla koneella oli vissiin ajettu jo melkein 400 tuhatta ja avattaessa se näytti täysin virheettömältä. Eli uskoisin, että ennen loppuu kori, ku tuo kone mekaanisesti. Jos pitäs veikata, niin 600-700 tuhatta rullailee. :think
    Varmasti. Itse väittäisin, että suuri osa Suomenkin ~300tkm ajetuista ovat todellisilta kilometreiltään jotain ihan muuta, seiskojen kanssa ei ole mitenkään epätavallista, että sellainen ~200tkm tulee mittariin jo ihan muutamassa vuodessa auton valmistuksesta. M73 on edeltäjäänsä nähden hyvin samanlainen, mutta kuitenkin lähes kaikilta osin hieman paranneltu moottori. M73:n yläkerrasta löytyy jo rullakeinutkin, joten siltä osin voisi povata vielä huomattavasti pidempää kestoa kuin M70-koneessa. Alakerta on vanhemmassakin jotakuinkin ydintuhon kestävä. Noita erinäisistä syistä johtuvia polttoaine- ja sytkäpuolen ongelmia tietysti esiintyy ihan varmasti iäkkäässä koneessa, eikä se laatikkokaan ikuinen ole. Aidosti hyvin pidetyn auton koneessa ei iän kuuluisi näkyä vielä silloin 300tkm jälkeenkään. Oon sitä mieltä, että M70 ja M73 ovat molemmat mekaanisesti lähes ikuisia, eikä niitä riko mikään muu kuin käyttäjä(t) itse.
    Last edited by r.w.; 02-06-2009, 21:16.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Moottorit ovat varmasti perusrakenteeltaan niin kestäviä että miljoona kilometriä ei olisi edes mikään varsinainen saavutus.
      Sähköpuolen osista hyvänäkin puolena voidan pitää sitä että kaikkia on tuplat -> aina pääsee kotiin.
      Se miksi näissä moottorivikojakin on johtunee mm...
      -huoltojen laiminlyönti/huolimattomuus. Ezsimerkkinä vaihdetaan vain 10 tulppaa kun muut ovat muka hankalasti. Olen nähnyt mm. tulpan josta on kärki pudoinnut jo sylinteriin...
      -jäähdytysjärjestlmän viat. Vesipumppumppu, vuodot, -> kone pääsee ylikuumenemaan. Aika tavanomaisia, joten luotettavuuden vuoksi kaikki kannattaa tarkistaa ja pienetkin vuodot korjaa heti.
      -Jakopään laahaimet rikkoutuvat -> löysä ketju. Kuulee kyllä äänestä...
      Jakopään kun huoltaa ja öljypumpun ketjun kireyden tarkistaa niiin ajaa huoletta sen puolesta ainakin 200tkm.
      Motronicit eivät oikeastaan koskaan mene itsestään rikki, rikkoutunut puola voi joskus rikkoa moottorinohjausyksikön.
      Anturi/pa pumppu yms vikoja on saman verran kuin muissakin bemareissa, eli AJOMÄÄRÄÄN NÄHDEN HARVAKSELTAAN.
      Last edited by WSE1; 03-06-2009, 21:32.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎