Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voihan viddu..tuli kuorma-auto keulaan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    Voihan viddu..tuli kuorma-auto keulaan..

    joo eli tosiaan aamulla edessä ajava kuormurikuski pysäytti yhtäkkiä risteyksen jälkeen ja lähti samantien peruuttamaan toiseen liittymään enkä ihan kerennyt alta pois sillä seurauksella että äijä peruutti malmikasansa bemun keulaan..vittu että syletti. Sanoin äijälle että peruutit sitten mun keulaan ja johon vastasi että niin

    Näkyvät vahingot oli ainakin hajonneet umpiot, maski ja nokkapelti kurtussa.
    Myös flekti tuntuu hankaavan vähän johonkin koska rintapelti antoi periksi ja syyläri siirtyi vähän..mitähän muuta tuolta on voinut mennä?

    Nestettä ei kussut mistään paitsi varmaan ilmastoinnit mehut tuli lauhduttimesta pihalle.
    Laakkosella ukko sanoi että pari tonnia vähintään kustannukset, vakuutusyhtiöhän tuon maksaa jolleivat yritä lunastukseen pistää.
    Toivottavasti eivät rupeä mitään 3 tonnia tarjoamaan muuten tulee riitä
    Onko kokemuksia tapiolan maksamista lunastushinnoista vanhoille bemuille?
    Auto siis tuo sigun.
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Vähän tuo lunastukselta haisee. Eivätkä maksa yli 4t, miksi maksasikaan, sehän auton arvo on.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      Originally posted by jsa014 View Post
      Vähän tuo lunastukselta haisee. Eivätkä maksa yli 4t, miksi maksasikaan, sehän auton arvo on.
      ei montaa alle 4ke 540:sta ole nettiautossakaan, ainakaan kovin raposaa yksilöä..
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Anselmo H
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 942
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by MTV View Post
        Sanoin äijälle että peruutit sitten mun keulaan ja johon vastasi että niin
        Kun vahinko on sattunut, niin mitäpä sitä muutakaan tarinoimaan.

        Semmoinen tuossa on lunastushommassa on, että ainakin jokunen vuosi sitten asiaa käsitelleen hepun kanssa neuvottelemalla hintaa sai ylöspäin. Eli jos on joitain oikeita perusteita lunastushinnan nostolle, niin ei kannata tyytyä siihen ekaan ehdotukseen. Vakuutusyhtiön etujahan ne jätkät siellä ajaa, eikä varmasti tarjoa liikaa rahaa mistään kinneristä. Miksipä tarjoasivat, sillä 9/10 "asiakkaasta" varmaankin tyytyy pontevasti esitettyyn näkemykseen korvauksen määrästä.
        F11 523iA Touring
        E93 325i cabrio
        E81 116i
        Triumph Daytona 955i

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #5
          vakuutusyhtiö ei yleensä paljon paina arvoa esim. aluille, popeille jne. joten ne kannattaa sopia jätettäväksi itselleen.

          Nimim. purkamolla nähnyt mm. yhden näyttelyauton, jossa oli äärimmäisen kalliit hifi asennukset. Autohan seisoi katto irti leikattuna vesisateessa muiden romujen joukossa...
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Jos mahdollista purkaa auto itse, niin ottaa kohtuullisen korvauksen ja pitää auton ite. Sitte purku ja osat myyntiin.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • soldia
              Banned
              • Feb 2006
              • 725
              • Planet X

              #7
              Vakuutus-yhtiöt on yrityksiä jotka pyrkivät tekemään voittoa. Ja kun ovat vielä ns. pörssi-yhtiöitä niin voittoa pitää tehdä mahdollisimman paljon, jotta sijoittajien odotukset täyttyy.

              Mutta siinä he eroavat normaalista yritys-toiminnasta että tulos perustuu laskettuihin todennäköisyyksiin mahdollisista korvauksista suhteessa vakuutusmaksuihin. Eli yritystoiminnan kannattavuuden yksi tärkeimpiä tekijöitä on vakuutuksista maksettavat korvaukset. Matematiikkaa...

              Vakuutus-yhtiöiden toiminta ei perustu hyväntekeväisyyteen. Pelastusarmeija yrittää tehdä sitä...

              Eli tee kaikkesi jotta saat maximi korvauksen. Isosta potista otat osuuden. Ja yleensä vielä omista jo maksetuista vakuutusmaksuista.

              Comment

              • Bemu500
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2992
                • INvaLA

                #8
                Originally posted by okko View Post
                Jos mahdollista purkaa auto itse, niin ottaa kohtuullisen korvauksen ja pitää auton ite. Sitte purku ja osat myyntiin.
                Itellä oli e34 518i:n kanssa tossa reipas vuosi sitte Tapiolan kans lunastus homma menossa ja niiden antamat vaihtoehdot 400tkm ajetulle pommille joka oli suht mätä olivat: Joko reilu 300e:n korvaus + auton ruho tai 2000e ja auto jää heille. Tarvinneeko miettiä kumman otin? :think Tuosta 2000e:stä tuota ei saanut ylöspäin vaikka kävin aika saatanan monta puhelua tarkastajan kanssa ja ois pitänyt ns. riitauttaa tilanne jotta olisi voinut saada enemmän euroja tosta. Mutta itse pidin tota korvausta erittäin hyvänä

                Kyllähänä ne alkuun kokeilee ns. kepillä jäätä mutta ei muutakuin on vaan kovana niin kyllä sieltä jonkin verran irtoaa ylimääräistä Kyllä siinä vaiheessa kun aletaan puhuun yhtiön vaihdosta jne. alkaa niitä senttejä tulemaan Etenkin jos on kaikki vakuutukset samassa yhtiössä.
                -Official member of BTCF-Sauna team-


                e91 325i -06

                Comment

                • MTV
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 337
                  • JKL

                  #9
                  Originally posted by Bemu500 View Post
                  Itellä oli e34 518i:n kanssa tossa reipas vuosi sitte Tapiolan kans lunastus homma menossa ja niiden antamat vaihtoehdot 400tkm ajetulle pommille joka oli suht mätä olivat: Joko reilu 300e:n korvaus + auton ruho tai 2000e ja auto jää heille. Tarvinneeko miettiä kumman otin? :think Tuosta 2000e:stä tuota ei saanut ylöspäin vaikka kävin aika saatanan monta puhelua tarkastajan kanssa ja ois pitänyt ns. riitauttaa tilanne jotta olisi voinut saada enemmän euroja tosta. Mutta itse pidin tota korvausta erittäin hyvänä

                  Kyllähänä ne alkuun kokeilee ns. kepillä jäätä mutta ei muutakuin on vaan kovana niin kyllä sieltä jonkin verran irtoaa ylimääräistä Kyllä siinä vaiheessa kun aletaan puhuun yhtiön vaihdosta jne. alkaa niitä senttejä tulemaan Etenkin jos on kaikki vakuutukset samassa yhtiössä.
                  Tuosta omasta sen verran että ei ole todellakaan mikään ruostekasa ja aikuisten oikeasti ajettu 230tk ja hyvät varusteet (aut.ilmast, luistonesto & sporttinahkaa yms). Minkähän verran antavat arvoa noille vakuutusyhtiöissä?

                  En kyllä mihinkään 3-4 tonniin todellakaan mukisematta suostu mutta katsotaan nyt mitä sanovat korjauksesta.
                  Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                  E34 540iA -93

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #10
                    Eikös tuollaisen korjaa illassa, joten korjausrahat yhtiöltä niin molemmat on tyytyväisiä.

                    Comment

                    • Tomba87
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 4029
                      • Imatra

                      #11
                      Ainakin if:ltä sain muutama vuosi oikein hyvän korvauksen lunastukseen menneestä e36 318is:stä. Mutta tapiolastahan tässä taisi olla kyse.


                      Originally posted by jsa014 View Post
                      Vähän tuo lunastukselta haisee. Eivätkä maksa yli 4t, miksi maksasikaan, sehän auton arvo on.
                      Luukku auki ja risut kyytiin

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        Muutama Opel ja yksi BMW lunastettuna, IFin kanssa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Ensimmäisestä tarjouksesta se normi-500€ lunastustarjous nousi, mutta sen jälkeen ei ollut enää mitään tilaa. Nettiauto nakutti, eli vuosimalli, ajomäärä ja varusteet. Huomattavasti enemmän ajettuja ei tarvitse hyväksyä referenssiksi.

                        Rikastumaan ei kyllä päässyt mutta tarkoituksenahan oli, että tilalle saadaan kohtuuvaivalla samanlainen kulkine.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          #13
                          Originally posted by Vilikki View Post
                          ei montaa alle 4ke 540:sta ole nettiautossakaan, ainakaan kovin raposaa yksilöä..
                          No ei niin, kun omistajat kuvittelevat autonsa 6000 arvoiseksi.
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            #14
                            Originally posted by jsa014 View Post
                            No ei niin, kun omistajat kuvittelevat autonsa 6000 arvoiseksi.
                            Sinäkö sen hinnan sitten määräät?
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              Sinäkö sen hinnan sitten määräät?
                              En, markkinat sen tekee.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎