Originally posted by Sigfried
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw X1 (e84)
Collapse
X
-
Tosiaan en nyt tiedä sitten onko tämä taksikäytössä se järkevin auto tuon Superbin jälkeen, mutta kun aina ei pysty järjellä ajattelemaan, ja saapahan järjestettyä taas puheenaiheita kollegojen kahvipöytäkeskusteluihin
Tilaa nyt välttävästi jää minun taaksenikin kun penkki aika edessä ja miehellä mittaa kaikki 172 cm. Jos ite ei jaksa lähteä liikkeelle (kyllä tämä varmaan työmotivaatiota vähän taas kohottaa), niin silloin ajelee 160 cm pitkä tytteli, vois mahtua jo neljäkin kyytiin.
Elikäs Tammikuussa sitten ajellaan tämmöttiillä kampella:
X1 sDrive20d
- Vermilionrot
- Business paketti (tulikohan tässä xenonit, vakkari, sporttiratti napeilla ja olikoha jotai viel)
- Sporttijakkarat eteen
- Median verhoilu (vermilion red)
- Mallimerkinnän poisto
- Säilytystilapaketti
- Kojelaudan koristelistat kiiltävä musta
- PDC taakse
- Sadetunnistin
- Ulko - ja sisävalopaketti
- HiFi-kaiutinjärjestelmä
Eli jotain peruskauraa lähinnä, lisävarusteet ei nostanu hintaa kuin reilun 3 tonnia, eli aika karvalakkina vielä tulee. Toki olivat halvempia kuin esim olisivatt E91 tai E60 otettuna olleet.
Comment
-
-
Nyt kun X1 on jo parin vuoden ikäinen malli, onko näistä omistajilla minkälaisia käytännön kokemuksia? Kuinka X1 on kestänyt kilometrejä? Tuntuuko vielä hyvältä peliltä? Oletteko raaskineet ajaa huonommilla teillä? Miten nämä ovat kulkeneet auraamattomilla teillä?
X1 kuumetta potevana,
t tommi
Comment
-
-
No niin, tuossa ylläolevassa pelissä on nyt 109000 km mittarissa (liekö suomen eniten ajettu X1?).
Minä itse ainakin olen autosta tykännyt. Takavetoisella on tainnut 2 kertaa tarvita tänä talvena hieman työntöapua mutta kun kelillä kuin kelillä ollaan ajeltu niin kai aika hyvin on pärjätty. Sisätiloiltaan auto on ihan riittänyt taksikäytössäkin "maaseudulla", bonuksena kuitenkin vielä että on sen verran kompakti leveydeltään että mahtuu helpohkosti talliini, vitosta on turha koittaa edes.
Mulla on pitkässä juoksussa ajotietokoneen mukaan ollut keskikulutus siinä 5.7 litran luokkaa. Kuski tuossa ajeli Mänttä-Turku-Mänttä lenkin ajotietokoneen mukaan 4.2 litran keskikulutuksella, ei kai paha?
Pientä probleemaa on tuonut tampereen autokeskuksen huolto kun tarvittavia osia ei ole aina heti ollut hyllyssä (Voiko tällä muka olla näin paljo ajettu, ei me olla osattu varautua...). Ainakin polttoainesuodattimen ja pyyhkijänsulkien kanssa kävi näin.
Kesällä jossain 60 tkm kohdalla vaihdettiin jotain koiranluita jo eteen, tiedä miten sitten kuski on loman aikana rymistellyt kun ennen lomaa ei kolahdellut, mutta sen jälkeen kyllä... Ja nyt 103 tkm kohdalla vaihdettiin toinen takapyörän laakeri. Muuten vielä ollut ongelmatonta menoa, mitä nyt radion näyttö välillä jumittaa, mutta tuo ei ole itseä haitannut.
Comment
-
-
Originally posted by EDF7X40 View PostNyt kun X1 on jo parin vuoden ikäinen malli, onko näistä omistajilla minkälaisia käytännön kokemuksia? Kuinka X1 on kestänyt kilometrejä? Tuntuuko vielä hyvältä peliltä? Oletteko raaskineet ajaa huonommilla teillä? Miten nämä ovat kulkeneet auraamattomilla teillä?
X1 kuumetta potevana,
t tommi
Comment
-
-
Originally posted by K-3 View PostNäillä samoilla sanoilla, kuulisin mielelläni kommentteja X1 omistajilta miten on auto pelannut ja onko yllättäviä huoltoja tullut matkanvarrella? Harmillisen vähänlaisesti juttua X1:sistä tällä foorumilla.
Varsin tunnoton tuo on kelivaihteluille, ei loskat ja auraamattomuudet haitanneet viime talvena kertaakaan. Myös E90 oli Xdrive, mutta M-sport alusta vs X1 maavara antaa talvella kyllä huolettomuutta matkantekoon. Ei ota pohja enää kiinni aurausvalleissa yms tilanteissa
Jos noita kahta (yksilöä) vertaa niin minusta E90 oli parempi. Hiljaisempi ja mukavampi ajaa. Mutta toki varusteluissa on aika isoja eroa ja molemmissa silti omia hyviä puoliaan.
Mitään vikoja ei ole ollut tässä 30 000km aikana.
Comment
-
Comment