Originally posted by K-3
View Post
Bmw X1 (e84)
Collapse
X
-
Mulla on vajaan vuoden ollut tämmöinen reilu 200tkm ajettu 23d ja verrattuna edelliseen vm. -05 e91 330xda niin huolettomampi on ollut. E91 oli laakereiden, termareiden yms vaihtoa ja mutamia sähkövikoja(mm. takaluukulle menevä johtosarja). Tuo E91 oli samoilla kilometreillä. Neliveto toimii tässä nykyisessä paremmin, e91 oli taipuvaisempi puskemaan(saattoi tieten johtua painavammasta motista). Ainut ylimääräinen remontti oli, kun piti vaihtaa kampiakselin värinänvaimennin, muuten ei mitään. Tuo ilmeni kun konehuoneesta alkoi kuulumaan omituista vikinää. Ajoltaankin mielestäni parempi, menee kuin juna kelissä kuin kelissä. Lisäksi ripeämmän tuntuinen kuin tuo 330, vaikka paperilla pitäisi olla toisin päin. Tuuhan koeajolle kun vissiin Oulussa asustelet
E84 X1 xDrive 23da -10
-ex-E91 330xda -05
-
Itse ajelin 2010-2012 takavetoisella X1:llä. 0km-30tkm välillä ei ollut mitään BMW:stä johtuvia murheita, ainoastaan Suomessa uutena asennettu Webasto sen verran vastusti että kerran tyhjensi akun, ja Weban käynnistysnappi kuskin jalkatilassa reistaili. Näiden lisäksi ko.matkalla vain säädettiin käsijarrua kerran samassa yhteydessä kun tuulilasi vaihdettiin kiveniskusta tulleen halkeaman vuoksi.
Kaikenkaikkiaan ihan mukava peli. Sporttijakkarathan on samat kuin E91:ssä, eli ne oli hyvät. Tavaratilaa olisi saanut olla reilummin mutta kyllähän tuollakin pärjäsi. Jostain syystä itseä alkoi ekan vuoden jälkeen syljettämään peräpään sämpylämäinen muotoilu. Yleensähän se silmä ajan myötä tottuu mutta nyt kävi toisin päin.
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
Comment