Eihän tota tarvi edes miettiä. Toyota.
Mistä löydät paremman hinta/luotettavuus-suhteen? Kahden tonnin käyttöautossa tämä on mielestäni (lähes) ainoa järkevä kriteeri.
Lisätään tähän mukaan Nissan.
Toyotassa joutuu (ihan oikeasti) maksamaan jo hieman siitä "statuksesta".
Itsellä on ollut Corollaa, Sunnya ja Almeraa tuollaisena "jokapaikanhöylänä" ja täytyy kyllä sanoa, ettei voi kuin ihmetellä, kuinka lujia nuo Japsit on.
Samalla rahalla kun ostaa esim. Corollan, saa pari vuotta uudemman Sunnyn/Almeran. Toyotassa on kuitenkin vielä remmikone, siinä missä Nissanilla on huolettomampi ketju.
Samanikäiset Golfit, Plösöt, "piinatut rellut" sun muut voi unohtaa. Japsi jyrää.
Täysin eri juttu on se kenen pää kestää sellasessa muovikupissa istua.
Jos käyttöautoa ollaan hakemassa parin tonnin hintaluokassa, niin ainakin mulla kestää pää paljon enemmän istua tuollaisessa LUOTETTAVASSA muovikipossa, kuin jossain "räjähtämispisteessä" olevassa BMW:ssä.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Puolison puolella oli jossain välissä noita Nissan-kippoja. Nämä mallit ovat nyt tuossa mainitussa 2000 euron hintaluokassa, tuolloin olivat paljon uudempia. Silloiseen ikään ja km-määrään nähden eivät olleet toimintavarmoja, kuten japoneesista olisi voinut odottaa. Ongelma oli minusta se, että jonkun osan kämähtäessä ei korvaavaa osaa löytynyt kovin edullisesti. Nyt arkiajot hoituu W124-Dieselillä.
Jos Japanilaista meinaat katsoa, niin kannattaa varmistaa "onko ruostesuojaukset ja suojamaalit kunnossa?". Ennen ostoa kannattaa käyttää myös autotohtorilla niin vältyt ikäviltä yllätyksiltä.
Mutta itse valitsisin kyllä bemun sijasta joko Audin tai VW:n. Meinaan vaan sitä, että noiden koreissa on hyvät sinkitykset ehkäisemässä nopeaa ruostumista. Ja tekniikaltaan ovat kyllä luotettavia. Mutta minusta ei kannata ostaa Ranskalaisia, Fordia, Opelia, Ladaa äläkä myöskään Fiatia. Ellei sitten kyseessä ole sitten melko uudehko ajopeli.
Jos puhutaan alle 2000€ autosta, niin tuskinpa tuo autotohtori on kovin olennainen osa ostoprosessia
Mutta itse asiaan,
Sunnyssä (14-koppanen) on ketjukone ja suhteellisen pomminvarma kone. Olen itse tuollaisen ajanut 220tkm->350tkm eikä tarvinut pahemmin remonttia tehdä. Jarruletkut siitä meni, sekä jarrujen osia piti uusia ja esim. laturi tuona aikana. Kulutusosiahan nuo nyt periaatteessa, mutta kyllä tuota piti pienellä budjetilla monta vuotta.
Ja tosiaan Toyotassa maksaa status, vaikka niissäkin pomminvarmaa tekniikkaa on. Vähän tuntuu tietysti karulta ajaa tuollaista BMW:n/Audin jälkeen, mutta nuo täyttävät käyttöauton kriteerin (paikasta a, paikkaan b) ihan mallikkaasti, tuohon rahaan.
Hyviä vaihtoehtoja tullut kieltämättä Golf, corolla ja nissani saattaapi olla kärkisialla. Täytyy nyt tutkiskella kun aikaa jostain löytyy.
Täysin eri juttu on se kenen pää kestää sellasessa muovikupissa istua.
Veikkaampa että ei haittaa nariseeko muovi, kuuluuko renkaiden melu sisälle tai onko ohjaus tunnoton saatikka alusta paska. Hyvältähän auto kun auto tuntuu, jos ei käytännössä tiedä juurikaan paremmasta :think
Kokoluokalla ei tosiaan väliä, mutta mitä pienempi niin sitä parempi. Ja täten helpompi seilata tai parkkeerata apinakehällä.
Polo! Itselläni on nyt vähän aikaa ollut tuo sigun polo ja on kaikilta ominaisuuksiltaan tyydyttävä eli ei hyvä eikä huono. Autolla on ajettu jo 480 tkm. ja missään se ei tunnu. (kop kop..)
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
T3 kommentti oli täyttä asiaa. On ihan uskomatonta kuinka ne tuolla jappaaniin maalla tekeevät kestäviä autoja. Tuolla E carinalla mikä itsellä on, niin uskomattoman hyvä kyyti, varmasti vie ja on jopa hiljainen.
Mutta jos päädyt toyotaan, ota tämä kommentti oikeasti vakavasti.
Tämän korinen corolla ja vertailuna tällainen carina
Laita hieman enemmän rahaa ja osta carina. JÄRKYTTÄVÄN iso ero samanmerkkisten ja hyvin samannäköisten autojen välillä. Carina on oikeasti hiljainen ja miellyttävä ajaa tuon corollan rinnalla. Tämä perustuu kokemukseen, carinalla ajettu 385000km ja corollalla 160000km.
Eli corollan hyväksi oli kilometritkin. Korvatulppia tuollaisessa saa pitää maantiellä, mutta carina on jopa mukavan hiljainen. Jämäkkä ja hyvin BMWn tyylinen ajettavuudessa.
Carinasta askel eteenpäin on Camry. Ja tämänkorinen camry on aivan uskomattoman kestävä auto.. Ei ikä-kuuna päivänä ole BMW tai mercedes (pl. 200d) valmistanut näin luotettavaa kippoa.
Sitä päivää odottaen kun BMW valmistaa yhtä kestävän auton mitä toyota, yhtä tehokkaan mitä ferrarit, yhtä taloudellisen mitä honda ja yhtä ruostevapaan mitä delorean dmc 12.
Toki, siihen loppuisi autojen markkinointi kun auto kestää isältä pojalle.
Jos noita teholukemia katselee, niin nuo perus vapari-VW:t ovat suhteellisen matalaviritteisiä. Luulisi siis moottorien kestävän tappiin asti kunhan vaan on huollot tehty. Disclaimer: Postausta ei pidä tulkita VAG-fanittamiseksi. Alitehoisuus ei ole kiva juttu.
mulla olis sulle 2kpl tollasia käyttiksiä joista molemmat on hyviä ja halpoja varaosiltaan, ensimmäinen on vw golf 3 korinen 1.4cl, vr6 ratti korinväriset puskurit sun muuta pikku hilpettä,vr6 etulippa, auto on väriltään punanen ja on siinä leksus ja alkuperäiset valot itse en osaa sanoa kummat on paremman näköset, mutta ei tummennoksia koska se menee jo liian teini meiningiksi, ja uutta osaa on kaikki jarrut rumpuineen päivineen,palat,jarrusylinterit,etusatulat,pyöränl aakerit eli kaikki kaikkiin nurkkiin ja autonhan myyn vuoden leimalla eli leimaan sen ensi viikon kuluessa...
sitten toinen vw polo 1.9ekoD väriltään sekin punainen, sisältä siisti, puskuria on modattu vw golf 4 gti lookiin, vapaavirtaussuodin, yms pikku hilpettä, 4.5l satasella ja dieselvero 350nurkil vuodes yhdistetty eli halpaa menoa ja hyvin se tolla liikkuu kun autokin painaa 1000kg, 23.8.09 leimattu ja pyörän laakerista tuli huomautus mutta kiristin sen jo
ota privalla yhteyttä jos kiinnostaa käyttis. polosta on kuva ja golffista ens viikolla kun leimaan sen ja saan noi uudet vanteet kiinni, hink hink on vielä reunoissa kiillottamista.
molempiin tarjolla 16" alut, tai sitten alkuperäset vanteet, saa itse valita kyllä vaggilaiseten osaa on tullu haalittua kovana fanina aikoinaan, ja vieläkin...
MB W124 ja dieselillä. Kestää, kestää, kestää ja kestää.
jos ehjäkorisen saa nii ei ole tuota parempaa autoa olemassa,on ison auton mukavuus,takaveto ja melko ketterä kun pyörät kääntyy melkein ympäri ja osat halpoja
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
jos ehjäkorisen saa nii ei ole tuota parempaa autoa olemassa,on ison auton mukavuus,takaveto ja melko ketterä kun pyörät kääntyy melkein ympäri ja osat halpoja
Tuli töissä tollanen pariviikkoa takaperin vastaan kun säädin pyöränkulmat siihen, oli vaivaiset 960tkm ajettu, eikä kulumajälkiä lähes missään
Comment