Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitenkäs yleensä netin käyttö Saksassa? Ajattelin ihan 3G nettitikulla surffata niin löytyykö Saksasta samanalaisia prepaid liittymiä kuin suomestakin. Esim Saunalahdelta?
-
-
Ruotsista mullakin huonoja kokemuksia. Siellä autojaan myyvät ihan tavalliset ihiset, jotka eivät tajua niistä yhtään mitään. Ovat vaan päättäneet myydä autonsa. Jos huoltoihin on mennyt paljon rahaa = hyvin huollettu. Tosiasiassa sillä ei oo mitään tekemistä sen hetkisen kunnon kanssa. Ruostetta ruotsin autoissa on melkein enemmän kuin suomessa. Näin ainakin omalla kohdalla on käynyt. Kaikenkaikkiaan suhtaudun pikku varauksella tuohon ruotsi-korttiin. Toki olen sieltäkin ihan hyviä autoja löytänyt, mutta jos haluaa reissulleen paremman onnistumistodennäköisyyden, lähtisin saksaan.
Sitten on vielä tosiaan noi kilpiasiat. Sitä vaikeuttaa vielä entisestään ne ääliöt, jotka eivät viitsi lähettää kilpiä takaisin ruotsiin. Se tieto menee joskus akelta ruotsiin, mutta myyjä säästää vakuutusmaksuissa rahuskia, jos saa heti autonsa pois rekisteristä ja vakuutuksista. Ei oo iso vaiva änkee niitä kirjekuoreen ja lähettää, jos on niin luvannut. Jos taas ei oo luvannut, voisin veikata, että autokin on jäänyt ostamatta.
Leave a comment:
-
Grüss Gott on kyllä hauska, sitä ei kuule muualla kuin Baijerissa.Originally posted by Juhis View PostJuu siis asuuhan ympäri Saksaa maahanmuuttajia, eri EU-maista kotoisin olevia sekä toiselta puolelta Saksaa muuttaneita. Mutta jos pääset joskus keskustelemaan jonkun hieman ikääntyneemmän syntyperäisen Baijerin alueen kasvatin kanssa, niin tiedät kyllä mitä tarkoitan. Nuoremmat meidän ikäluokan kaverit puhuvat yleensä aika lailla kirjakieltä varsinkin ulkomaalaisille, mutta keski-ikäiset ja sitä vanhemmat vääntävät aika hauskaa murretta. Grüss Gott!
Mutta kysyin kerran tietä Hampurin keskustassa sveitsiläiseltä pariskunnalta. Voi tsiibus... siitä ei kyllä meinannut saada tolkkua alkuun. Vanhuksia olivat, ja vaimo näpäytti miestä, että "puhu nyt saksaa äläkä mongerra" tjsp
.
Tero
Leave a comment:
-
Juu siis asuuhan ympäri Saksaa maahanmuuttajia, eri EU-maista kotoisin olevia sekä toiselta puolelta Saksaa muuttaneita. Mutta jos pääset joskus keskustelemaan jonkun hieman ikääntyneemmän syntyperäisen Baijerin alueen kasvatin kanssa, niin tiedät kyllä mitä tarkoitan. Nuoremmat meidän ikäluokan kaverit puhuvat yleensä aika lailla kirjakieltä varsinkin ulkomaalaisille, mutta keski-ikäiset ja sitä vanhemmat vääntävät aika hauskaa murretta. Grüss Gott!Originally posted by teropa View PostEtenkin nuo murre-erot on hassuja, mutta itse olen Etelä-Saksasta saanut havainnon, että ymmärrän sitäkin kuitenkin aina paljon paremmin kuin mamu-sakujen mongerrusta
. Itse asiassa edellinen auto, jonka itselleni tuolta toin, oli semmonen, että piti miettiä miten voi olla mahdollista, että myyjä puhuu niin helppoa ja selvää saksaa. Joko kielikorva on kohentunut, taikka myyjä oli vain poikkeuksellisen selkeä. Nopeasti sekin kyllä monglotti, mutta kun eivät niele joka sanan ekaa tavua niin kyllä se sitten aina suttaantuu.
Leave a comment:
Leave a comment: