Hyppää silmään kun penkit on vedetty uusiksi mutta esim ovipahvit on vielä perusharmaat. Olis verhoiluttanut koko sisustan sitten kerralla uusiksi :think
Totta, mutta tollompi voisi ajatella, että väritehosteet kuuluu vain jakkaroihin. Olet aivan oikeassa, mutta vaatii bimmeristin tuon älyämiseen
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Totta, mutta tollompi voisi ajatella, että väritehosteet kuuluu vain jakkaroihin. Olet aivan oikeassa, mutta vaatii bimmeristin tuon älyämiseen
No itse skippaisin koko auton tuon perusteella, mutta eipä tämä minulle ole tulossakaan
Niin ja ei taida olla alkuperäinen M-Sport, vai saiko M-sporttia muka jo 2/99?
Originally posted by zim,zimmer-my beamerView Post
Auto on vuosimallia -99 ja ajettu 124tkm!
Mulla tulee max 15tkm vuodessa, mittarilukema tosin hiukan enemmän. On tuo mahdollinen mittarilukema, mutta äärimmäisen vaikea selvittää onko siitä ruuvattu esim. 20tkm pois. Yksi keino on tarkastella missä kohtaa on vaihdettu vesipumppu, jarrut, iskarit jne. Ne kuluu kutakuinkin tietyllä km määrällä, mutta variassia on sen verran että tarkkaa lukua ei saa. Esim. vesipumppu 110-130tkm (?).
Kyseessä on tuo linkin auto ja ei tuossa sisustassa mitään vikaa ole! Muutenkin auto hyvässä kunnossa ja oli hyvä ajaa.
Mutta kun kerrankin yrittää tehdä hiukan fiksumman ratkaisua ja hankkia auton, joka oikeasti on hyvässä kunnossa ja vähän ajettu niin haluaisi olla asiasta varma (varsinkin tollaisia summia maksettaessa)!! Ollut 4 vanhempaa ja enemmän ajettua bemua ja kaiken maailman murheita joilta haluaisin nytten välttyä!
Olen kyllä kääntymässä tuon kyseisin auton kannalle...
Tuo jälkikäteen uusiksi verhoiltu nahkasisusta saattaa tulevaisuudessa hidastaa auton myyntiä. Kilometrit voi pitää paikkansa ja saa ne luettua läppärillä ja oikealla softalla. Mutta kaikkihan saa muutettua jos tietää mitä tekee.
Eli jos on luotettava huoltohistoria ja kunto täsmää niin ei muuta kuin kaupoille.
IKE tallentaa 5 mittarilukemaa muistiin. Ainakin omalla scannerilla (BMW Scannerilla 1.3.6) saa ne mittarilukemaa näkyviin. Mittarilukema laitetaan talteen aina kun auton tietokone resetoidaan tai akku on kytketty irti. Kyllähän noi viisi tallennustakin saa väärennettyä softalla, mutta se vaatii jo vähän enemmän tietämystä. Toki voi myös resetoida tietokoneen monta kertaa peräkkäin, mutta jos sellasen huomaa niin kannattaa ainakin kysyä mitä huoltoja autoon on tehty.
Omassa meni Navin näyttö rikki ja olivat huollossa resetoineet tuon uuden näytön asennuksen yhteydessä tietokoneen monta kertaa...
BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Originally posted by zim,zimmer-my beamerView Post
Kyseessä on tuo linkin auto ja ei tuossa sisustassa mitään vikaa ole!
Pidä nyt se mielessä kuitenkin että jos autoa myyt joskus niin ostajia se karsii. Itse en ostaisi tuollaista ellei auto ole vähintään 1500e alihintainen.
Ja onhan toi melkoisen kallis.
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 54*BMW
Melko suolainen hintapyynti 90 luvun vitos sarjasta.:think
Kilometrejähän kukaan ei voi todistaa oikeaksi vaikka olisi mitkä testerit ja laitteet päätelmät jne. Ne on vain uskon asioita
Yhtä hyvin tuolla on voitu ajaa yli 200000km mistään se ei välttämättä näy päälle päin.
Penkit verhoiltu, valot vaihdettu, saattaa olla maalattu sieltä täältä, vaihdekepin nuppia ym pientä uusittu, ja ajettu pääsääntöisesti vielä päällystettyjä teitä niin se vaan menee.
Mutta mielestäni vaikuttaa ainakin kuvien perusteella ihan siistille pirssille.
Hinnasta vain pitäisi tinkiä useampi tonni....
Jostain joskus luin, että nämä tallentaa kilometrilukeman ainakin mittaristoon, avaimeen, valomoduuliin, moottoriohjaukseen, abs-yksikköön ja oliko vielä jonnekkin muualle? Ja jos esim. yhdessäkään yksikössä on eri matkalukema kuin muissa, syttyy mittaristoon täppä kilometriluvun kohdalle (jos tätä ei ole siis sammutettu jollain konstilla). Ja tuosta valomoduulista, siitä ei voi tosiaan vähentää kilometrejä, ainoastaan lisätä. Jos vähentää haluaa, pitää ostaa uusi moduuli joka merkkiliikkeessä voidaan ohjelmoida oikeille kilometreille ja se sarjanumerokin(?) täsmäämään muun auton kanssa.
Puhunkohan nyt aivan puutaheinää, mutta jotain tälläistä muistelisin :think tietävämmät saa korjata...
Jaa-a, enpä ole kyllä ihan varma tuosta mittariston "näppylästä". Itseltä tsekattiin ex-autosta mittariston, avaimen ja valomodulin kilsat. Kaikki olivat erit , mutta kaikki toki 5km sisällä toisistaan
Ja ei mitään täplää kyllä siellä tripin vieressä näkynyt
Jaa-a, enpä ole kyllä ihan varma tuosta mittariston "näppylästä". Itseltä tsekattiin ex-autosta mittariston, avaimen ja valomodulin kilsat. Kaikki olivat erit , mutta kaikki toki 5km sisällä toisistaan
Ja ei mitään täplää kyllä siellä tripin vieressä näkynyt
Ihan normaalia, että ovat esim. 5 km sisällä toisistaan.
Tallentuvat jonkinlaisina sykleinä, esim. 5 tai johonkin yksikköön olikohan 50 km välein.
Eli mittariston lukema ei kopioidu 100 metrin välein muihin laitteisiin.
Onhan tuo hinta kyllä aika posketon 10-vuotta vanhasta autosta. Mitä noihin kilometreihin tulee, tietääkö joku tallentuuko BMW huolloissa nykyään kilsat BMW:n keskusjärjestelmään?
Mersulla ainakin joka huollon yhteydessä kilsat siirtyy valmistajan tietojärjestelmään talteen. Jos kilometrejä vaihdellaan erotuksen näkee tuosta.
Mittarinpuolittajia tosin on, jotka puolittaa jokaisen ajetun kilometrin. Niistä ei voi jäädä kiinni mitenkään. Ja huoltokirjakin näyttää virheettömältä MUTTA autolla onkin ajettu todellisuudessa 2x enemmän. Varsinkin liisareissa suosittua ja kannattavaa.
Kyllähän tuo sisustan vaihto epäillyttää noissa km lukemissa mutta, mutta hinta on kyllä uskalias..
Eiköhän yleisesti ottaen auton kuntoa ja km lukeman paikaansa pitävyyttä voi tutkia sisustan kunnosta, kuskinpuolen ulko-ovenkahvasta,oven saranoista ja ovien toimivuudesta, tuulilasista, poljinpinnoista.
Luultavasti koe-ajo kertoo myös jotain, konehuoneen puolelta näkee myös paljon,huomiota voisi kiinnittää kumiosiin,letkuihin, ilmastoinnin lauhdutin, syyläri, liat,mahd öljyvuodot.
Huomioitavaa myös se että saksassa yleensä ajellaan paremmilla teillä kuin suomessa ja siellä ei suolata tietääkseni, ja tuo huoltohistoria kertoo myös jotain, jos esim: kytkin vaihdettu niin vosi päätellä että teinit rässiny kytkin levyn lopuille yms , yms
Comment