memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7178
    • Forssa

    Ilmastointi kyllä oli ja se toimi niin kuin piti. Ei ollut vakkaria, eikä nahkoja.
    Nuo kolme asiaa tuntuu olevan nykypäivänä "välttämättömät".
    Hintaahan sillä oli keväällä aivan liikaa. Kesäkuussa tiputettiin samalle tasolle kuin 50tkm enemmän ajetut. Lopulta hinta vilati neljäsä tonnissa. Sitten alkoi tulla vaihtoehdotuksia polkupyörään ja näin muihin perus mummon vanhoihin kalsareihin. No auto saatiin hukattua lopulta liikkeeseen.

    Huomannut että itsekin turhan kriittinen ostaja. Tosin lopulliset ostokset ovat thän mennessä olleet ei niin järkeviä.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by |foder| View Post
      Kaver möi bemuaan keväästä saakka. Autohan oli e39 523i. Aivan orkkis, eikä mitään vikoja tai puutteita. Kaikin puolin hyvä ajaa ja ryhdissään. Mittariin oli kelattu 250tkm. Myyntiä vaikeutti varmaan tuo nuhainen kone.
      Autoa ei sitten saatu myytyä niin meni eilen tampereelle liikkeeseen vaihdossa.
      Joskus vaan on vaikea myydä hyvää sopuhintaan.
      Eipä tuo omakaan 530i tourinki kelvannut kenelläkään 10,5k€ hintaan, joka ei pitäisi olla 200tkm ajetusta perusvarustellusta ja asiallisen kuntoisesta paha hinta. Ehkä se on tuo nuhainen kone tässäkin tapauksessa.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        Originally posted by 174000 View Post
        Eipä tuo omakaan 530i tourinki kelvannut kenelläkään 10,5k€ hintaan, joka ei pitäisi olla 200tkm ajetusta perusvarustellusta ja asiallisen kuntoisesta paha hinta. Ehkä se on tuo nuhainen kone tässäkin tapauksessa.
        M-Puskurit kiinni ja korjaat samalla sen konepellin.
        Sitten voitkin laittaa hinnaksi 14k€

        Kai se oli sitten jo jonkun mielestä epäilyttävän halpa jos kerran 528i:stä saa maksaa melkein 13k :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • TKGL
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 260
          • Tampere

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Ihan hyvän hinnan olet tosiaan saanut, onnittelut siitä

          Alle 13k olisi tuonut vaikka 530i m-sportin Ruotsista mutta itse en jaksanut lähteä hakemaan niin ostin tuon 540ia m-sportin(luultavasti liian kalliilla mutta oli jo pikkaisen kiire). Toivotaan että yhtä fiksuja ostajia on keväällä liikkeellä niin saa vielä omansa pois tuosta
          Itse maksoin 1.5 vutta sitten omasta erittäin hyvin varustellusta 530iA Individual M-Sport touringista Ruotsista tuotuna veroineen noin 22000 euroa Vuosimalli -03 ja autolla silloin ajettu 89000 km.

          Katunu en ole päiväkään, vaikka oli varmaan maailman kallein 530 e39

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            Originally posted by jumbo View Post
            Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan... Ja ilmoituksessasi oli mielestäni parikin epäkohtaa mitkö foorumin projekti vai oliko showroom topikista kävi ilmi. Muistaakseni ilmoituksessa kehuttiin auton hyvää historiaa ym. mutta aika nipun osia jouduit siihen uusimaan, liekkö jäänyt sitten aiemmilta tarkoilta omistajilta huomaamatta. "Hyvästä hyvä hinta" ja ei herneitä, sekä pahoittelut jos puhun väärästä autosta ja myyjästä kun en puhelimella jaksa alkaa penkomaan vanhoja ilmoituksia ja foorumia sen enempää.

            Edit. Edellinen kommentointi siis ainoastaan siksi että takerruin tuohon hyvästä hyvä hinta kommenttiin.
            tuo minulle eteen yksikin 100tkm ajettu täysin orkkiskuntoinen e39 tai e46, lyön vetoa että jokaikisestä täytyisi maalta konepeitto ja puskuri, vaihtaa etutukivarsia/puslia, uudet umpionlasit ja tuulilasi että olisi niiltä osin minua tyydyttävässä kunnossa. Tähän vielä vanoksen tiivisteet, talvimallin separaatori... Tietty riippuu kuinka pedantti ihminen on, jotain kiveniskemät ja hiekkapuhalletut lasit ei häiritse, mutta itse en jaksa sellaisia katsoa. Lisäksi ajoin ko. autolla reilussa vuodessa 40tkm joten jotain kuluvaa osaa aina menee.

            Mutta on se kumma että tämäkin palsta on täynnä asiantuntijoita jotka pystyvät kertomaan auton täydellisen arvon ja kunnon kuvien ja lyhyen tekstinpätkän perusteella jos itse ei osata välttämättä todellisuudessa edes polttimoa vaihtaa. (enkä tarkoita sinua kun en sinusta tiedä yhtään mitään) Itse olen autoni parissa aika paljon puuhastellut joten enköhän tiedä aika paljon paremmin autoni kunnon kuin anonyymit nettikirjoittelijat.

            Plaaplaaplaa....
            Ja todella älykäs komentti

            Pakko vain miettiä että noinko kovasti harmittaa etten myynyt sulle ilmaiseksi niitä oem M5-munuaisia
            Last edited by Driver22; 20-10-2010, 20:11.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2098
              • *

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Ihan hyvän hinnan olet tosiaan saanut, onnittelut siitä

              Alle 13k olisi tuonut vaikka 530i m-sportin Ruotsista mutta itse en jaksanut lähteä hakemaan niin ostin tuon 540ia m-sportin(luultavasti liian kalliilla mutta oli jo pikkaisen kiire). Toivotaan että yhtä fiksuja ostajia on keväällä liikkeellä niin saa vielä omansa pois tuosta

              Kiitos mutta ei näissä edelleenkään olla voittoa tekemässä. Varmaan huomasitkin että nykyään euron suhteessa kruunuun heikko verrattuna vuoden takaiseen, tai varsinkin parin vuoden taakse. Eli tälläisten kympin autojen tuonti ei yhtäkkiä välttämättä ole sen edullisempaa kuin kuin hankkiminen Suomesta. Lisäksi hyvät autot on ruotsissakin edelleen hyvissä hinnoissa esim. 330ci m-sport prefacelifteistä pyydetään vielä kovia summia ja veroineen hinta voi nousta yllättävän lähelle 20k€.

              Ja edelleenkään mielestäni e39 johon laitettu m-sport puskurit ei ole m-sport eikä tule vaikka vaihtaisi kaikki mahdolliset hilppeet. Ei tule replica vanteista bbs:siä vaihtamalla keskilogon aitoon

              Ja jos jäljemmissä viesteissä viittaat siihen että auton ostanut henkilö oli jotenkin tyhmä niin ei voi kuin ihmetellä. Autolla kun oli myynti-iltana jonossa kolme muuta ostaja ehdokasta

              Originally posted by TKGL View Post
              Itse maksoin 1.5 vutta sitten omasta erittäin hyvin varustellusta 530iA Individual M-Sport touringista Ruotsista tuotuna veroineen noin 22000 euroa Vuosimalli -03 ja autolla silloin ajettu 89000 km.

              Katunu en ole päiväkään, vaikka oli varmaan maailman kallein 530 e39
              Itsekkään en tajua sitä että täytyy lähteä ulkomailta asti hakemaan se halvin pommi mitä paikallisesta nettiautosta löytyy. Jos vain varaa on, itse pyrin myös vastaisuudessa hankkimaan vähän ajettuja ja hyvinvarusteltuja yksilöitä. Käyttöpaskat sitten erikseen
              Last edited by Driver22; 20-10-2010, 20:14.
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                Originally posted by Driver22 View Post
                Kiitos mutta ei näissä edelleenkään olla voittoa tekemässä. Varmaan huomasitkin että nykyään euron suhteessa kruunuun heikko verrattuna vuoden takaiseen, tai varsinkin parin vuoden taakse. Eli tälläisten kympin autojen tuonti ei yhtäkkiä välttämättä ole sen edullisempaa kuin kuin hankkiminen Suomesta. Lisäksi hyvät autot on ruotsissakin edelleen hyvissä hinnoissa esim. 330ci m-sport prefacelifteistä pyydetään vielä kovia summia ja veroineen hinta voi nousta yllättävän lähelle 20k€.

                Ja edelleenkään mielestäni e39 johon laitettu m-sport puskurit ei ole m-sport eikä tule vaikka vaihtaisi kaikki mahdolliset hilppeet. Ei tule replica vanteista bbs:siä vaihtamalla keskilogon aitoon

                Ja jos jäljemmissä viesteissä viittaat siihen että auton ostanut henkilö oli jotenkin tyhmä niin ei voi kuin ihmetellä. Autolla kun oli myynti-iltana jonossa kolme muuta ostaja ehdokasta
                Kurssi on toki mennyt huonompaan suuntaan mutta silti facelift on varmasti monen mielestä houkuttelevampi vaihtoehto. Hinta oli todella ok ja varmasti on ollut kuntokin. Suoraan ei tietenkään autoja voi nettitietojen perusteella vertailla kun E39:llä alkaa olla jo ikää ja käyttäjiä on niin monenlaisia.

                Enkä tarkoittanut että ostaja olisi ollut tyhmä. Toivottavasti vaan omallekin löytyy asiallinen ostaja joka arvostaa M-Sport varustelua ja hyvin huollettua yksilöä. Luultavasti tätäkin tulee ns. ylihuollettua ja varmasti ei saa omiaan takaisin enään :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7178
                  • Forssa

                  Unohtui vielä mainita että sitä kaverin e39 523i ei käynyt edes kukaan katsomassa.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Tamme
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 307
                    • Tampere-Turku

                    Pistetääs taas myyntii ja entistä halvemmalla. Halvin E46 facelift coupe nettiautossa, edes 318 Ci:tä saa tuohon hintaan.

                    BMW 320Ci
                    BMW E92 325d
                    Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

                    Comment

                    • Mikaeli
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 109
                      • Vaasa

                      Originally posted by Mikaeli View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/523/3548733

                      Liian vähän hintaa :think? Liian paljon hintaa :think?
                      7 Päivässähän tuo meni tasan pyyntihinnalla. Nyt perjantaina uudempaa ja tehokkaampaa hakemaan jossa vielä enemmän varusteita. Renault tulossa tilalle

                      Ko

                      Comment

                      • Dillinger
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 511
                        • Lappeenranta/Kotka

                        On se nyt kumma kun ei ala menemään, pitäis hinta kuitenkin olla kohdallaan. http://www.nettiauto.com/bmw/535/3550769
                        sigpic

                        Jetta Mk2 -89

                        ex.E34 535i -89

                        ex.E34 525i -88

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Driver22 View Post
                          tuo minulle eteen yksikin 100tkm ajettu täysin orkkiskuntoinen e39 tai e46, lyön vetoa että jokaikisestä täytyisi maalta konepeitto ja puskuri, vaihtaa etutukivarsia/puslia, uudet umpionlasit ja tuulilasi että olisi niiltä osin minua tyydyttävässä kunnossa. Tähän vielä vanoksen tiivisteet, talvimallin separaatori... Tietty riippuu kuinka pedantti ihminen on, jotain kiveniskemät ja hiekkapuhalletut lasit ei häiritse, mutta itse en jaksa sellaisia katsoa. Lisäksi ajoin ko. autolla reilussa vuodessa 40tkm joten jotain kuluvaa osaa aina menee.


                          Pakko vain miettiä että noinko kovasti harmittaa etten myynyt sulle ilmaiseksi niitä oem M5-munuaisia
                          Ensimmäiseen osioon kommentoin ainoastaan että kuulostaa 100tkm ajettuun autoon jo aika mittavilta kunnostuksilta.

                          Ja noista munuaisista, en ole kyllä keneltäkään yrittänyt Koskaan ostaa munuaisia. Yhteenkään autoon.
                          M550d

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            tuo minulle eteen yksikin 100tkm ajettu täysin orkkiskuntoinen e39 tai e46, lyön vetoa että jokaikisestä täytyisi maalta konepeitto ja puskuri, vaihtaa etutukivarsia/puslia, uudet umpionlasit ja tuulilasi että olisi niiltä osin minua tyydyttävässä kunnossa. Tähän vielä vanoksen tiivisteet, talvimallin separaatori... Tietty riippuu kuinka pedantti ihminen on, jotain kiveniskemät ja hiekkapuhalletut lasit ei häiritse, mutta itse en jaksa sellaisia katsoa. Lisäksi ajoin ko. autolla reilussa vuodessa 40tkm joten jotain kuluvaa osaa aina menee.
                            Ohho..Nyt tulee aikas paksua tuubaa..Oikeasti 100tkm ajettu E39 on kyllä kunnoltaan vielä kuin uusi, ellei entinen omistaja aivan possu ole ollut ja ajanut autolla kynnöspellolla.
                            Kolmeysin alkup. nivelet kestää sen 270-300tkm varsin helpostikkin, koiranluita tosin joutuu vaihtamaan hiukan tieheämmin. Eikä sillä, ihan on tullut itsekkin monesta +300tkm ajetusta E39:stä alkuperäisiä etupään niveliä vaihdettua.
                            Originally posted by jumbo View Post
                            Ensimmäiseen osioon kommentoin ainoastaan että kuulostaa 100tkm ajettuun autoon jo aika mittavilta kunnostuksilta.
                            Ja näin.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Janzki View Post
                              Ja näin.
                              Ja jos vielä jatketaan, niin olihan siellä projektitopikin mukaan muutakin laitettavaa. Ja mielestäni autosta ei tehdä "helmeä" se joko on tai ei ole, esimerkkinä tapaus Kuuki.
                              M550d

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2098
                                • *

                                Originally posted by Janzki View Post
                                Ohho..Nyt tulee aikas paksua tuubaa..Oikeasti 100tkm ajettu E39 on kyllä kunnoltaan vielä kuin uusi, ellei entinen omistaja aivan possu ole ollut ja ajanut autolla kynnöspellolla.
                                Kolmeysin alkup. nivelet kestää sen 270-300tkm varsin helpostikkin, koiranluita tosin joutuu vaihtamaan hiukan tieheämmin. Eikä sillä, ihan on tullut itsekkin monesta +300tkm ajetusta E39:stä alkuperäisiä etupään niveliä vaihdettua.

                                Ja näin.
                                Ja väitän että itse puhut täyttä tuubaa voi olla että tukivarsien nivelet kestää pitempään kuin 100tkm, mutta puslat takuulla ei. Ja varmasti jos ei ole maalattu niin löytyy aina kiveniskemiä jne. maalipinnasta varsinkin puskurista ja konepellistä. Ei nämä mitään jeesuksen rakentamia vehkeitä ole. 100tkm ajettu 10v vanha auto on minun näkökulmasta jo vanha laite ja takuulla sanomista aina löytyy. Esim. onhan se tiedossa että orkkis vesipumpun ikä on n.150tkm ja vanoksen tiivisteiden ehkä 40tkm. Imupuolelta saa uusia haitariputketkin väliajoin sillä ne hapertuvat kuuman ja kylmän vaikutuksesta ja ajan myötä muutenkin.

                                Melkoinen asiantuntija saa olla jos osaa yhden nivelen perusteella määritellä auton kilometrimäärän? Tällöin täydellinen dokumentointi (huollot, korjaukset), alkuperäinen huoltokirja, moduulien tarkistus, muiden alustan osien kunto, sisustan kunto jne. jne. ovat täysin turhia asioita, riittää kun katsoo että onko yksi nivel kunnossa??

                                Toki näissä on aina laittamista. Helmeksi en ole autoa koskaan väittänyt enkä uudenveroiseksi. Sanon että auto oli perustaltaan hyvä, mutta yksityiskohtia piti laittaa uusiksi ja hioa. Ja myytäessä auto oli takuulla hyvässä kunnossa. Edellinen omistaja myi auton rahapulassa, oli investoinut valoihin jne, kun olisi ehkä kannattanut keskittyä tärkeämpiinkin juttuihin. Kuitenkin raha ja osaaminenkin oli tullut vastaan joten sain sovittua kaupat sopivasti kun en itse pelkää palavia merkkivaloja ja pientä remonttia.

                                Ja vielä viimeiseksi, vaikka en näe tarvetta selitellä mitään kenellekkään: kaiken saa käyttämällä rikki. Itsellä etupäässä ilmeni kolinaa loppukeväästä, kun jouduin ajamaan töihin maailman pahinta perunapeltoa jonkun aikaa. Tietä joka oli leveydeltään 1,3 autonmittaa, asvaltoitu vuonna 1975 - ja koko matka sellaista monttua ja jäätä jossa isoa "rypylää", tätä väliä kun ajoin muutaman viikon niin alkoi se kolina. Puslat oli loppu niinkuin arvata saattoi, mutta koska poikittaistukivarren nivelessä oli pieni alkava välys niin vaihdoin kaikki tukivarret kerralla, eipähän tarvi miettiä. Samaisella tiellä myös sisälokasuojat meni rikki ajaessa 15-25cm sohjossa aivan loppukeväästä. Olisihan ne vanhat vielä menneet mutta jo ajomelun takia vaihdoin uusiin. PDC-anturat tuli vaihdettua ilmeisesti turhaan kun vika oli muualla, abs-boksi nyt näissä on tyyppivika 9/98 jälkeen valmistetuissa. Keula meni uudelleen maalaukseen kun ajoin poron päälle, takapuskin koska onnistuin naarmuttamaan sen vetokoukun asennuksen yhetyeydessä. Konepelti ja puskin olisi mennyt kuitenkin maalaukseen kesällä. Osa remonteista siis tarpeellisia juttuja tehdä kaikkiin näihin ja osa omia kämmejä/olosuhteiden pakosta aiheutuneita.

                                Voin kyllä heittää sulle selityksen ihan jokaiselle vaihdetulle osalle jos haluat? En nyt näe tässä selittämisessä muuta pointtia kuin että jotkut pitää autojaan tarkemmin kuin toiset. Itse olen nähnyt jos jonkilaisia laitteita uusista autoista näyttelytasoisiin laitteisiin ja itsekin omistanut jokusen vanhan vessan, niin jotain vertailupohjaa löytyy.
                                Last edited by Driver22; 21-10-2010, 00:12.
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X