memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2509
    • Länsirannikko

    Originally posted by awwwshit View Post
    Mitähän helkuttia mahtaa olla omassa autossa vialla kun ei tahdo mennä kaupaks? Ei pitäisi olla ainakaan omasta mielestä hinnasta kiinni enää jos vertaa muihin nettiautossa oleviin m5 autoihin.. Ei vaa oo tilaa eikä varaa säilyttää autoa tyhjänpanttila pihalla/tallilla ni pitää päästä eroon..
    Sanokaahan mielipiteenne missä mättää :/

    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4051515
    Sisusta on karmea (eli ihan hieno, muttei alkuperäinen). Lisäksi kone on 3.6l. Itse katsoisin myös ehdottomasti touringia, mikäli M5 olisi kiikarissa.

    Riittävän alhaisella hinnalla mikä tahansa menee kaupaksi, mutta se tuskin on tässä tapauksessa mielekäs tie. Näissä harraste-/keräilyauto-ostoksissa pitää vaan yleensä kaikkien kriteerien natsata kohdalleen astetta paremmin kuin perus perheautossa.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • bayern
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1109
      • Tuusula

      Kannetaas nyt omakin tuomittavaksi, kun joutuu ihmettelemään ettei edes mitään vaihtotarjouksia ole paljoa tullut. Pari virtuaalirenkaanpotkijaa kyselly teknisiä asioita, mutta ei paljon muuta...mikä siis vialla?
      Kyllä mielellään ottaisin jotain järkevää vaihdossakin, muttei tunnu tarjoajia olevan?
      http://www.nettiauto.com/bmw/545/3898601
      EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        Originally posted by bayern View Post
        Kannetaas nyt omakin tuomittavaksi, kun joutuu ihmettelemään ettei edes mitään vaihtotarjouksia ole paljoa tullut. Pari virtuaalirenkaanpotkijaa kyselly teknisiä asioita, mutta ei paljon muuta...mikä siis vialla?
        Kyllä mielellään ottaisin jotain järkevää vaihdossakin, muttei tunnu tarjoajia olevan?
        http://www.nettiauto.com/bmw/545/3898601

        Eikös sulla ollut aluksi yli 40 tuo pyynti? Joka tuommoista etsii on luultavasti perillä myös ulkomaiden hintatasosta... Ja 545i ostajat on muutenkin harvassa :think:
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • bayern
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1109
          • Tuusula

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Eikös sulla ollut aluksi yli 40 tuo pyynti? Joka tuommoista etsii on luultavasti perillä myös ulkomaiden hintatasosta... Ja 545i ostajat on muutenkin harvassa :think:
          Ei ollu, tosta 37500 lähdin ja tiedän että ostajat on varmasti ulkomaan hintatasosta tietoisia. Lueskelin vaan myynti-ilmoa tehdessä vanhoja tapauksia, enkä nyt nikkiä muista, mutta tältä foorumilta jonkun aikaisemmin myynnissä ollutta. Siinä oli realistinen hintataso siltä ajalta, jonkun tonnin alle liikeiden hintojen ja näytti ensimmäiset kysyjät vaan tiedustelevan mitä vikaa siinä on. Kyllä mäkin tosta olisin valmis tinkimään alaspäin, jos tarjouksia satelis
          Nyt vaan yritän löytää sen tason ettei näytä siltä että on vikaa, mutta toisaalta ettei mene pitkäksi...kai se ajan kanssa löytyy.
          Veikkaisin että tällä hetkellä ulkomailta näillä varusteilla hinta olis 16-19k€ ja siihen ehkä reilu 10k€ veroja ja matkat yms kulut päälle, eli vähän yli 30k€ voi olla tässä kohtaa se vertailukelpoinen hintataso.
          EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800




            Paljonko tyrkkään hinnaksi? Onko 6k€ ihan liikaa? Nettiauton skaalaa vähän vaikea kattoa kun siellä on niin laidasta laitaan hinnat, tuo ei mikään paska ole vaikka vähän olemattomat varusteet on.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7578
              • Kotona

              Originally posted by jukkae View Post
              http://www.nettiauto.com/bmw/528/4044728


              Paljonko tyrkkään hinnaksi? Onko 6k€ ihan liikaa?
              Kyllä se sopiva hinta sieltä 5000-6000e välistä löytynee...
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
              -

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                Originally posted by bayern View Post
                Ei ollu, tosta 37500 lähdin ja tiedän että ostajat on varmasti ulkomaan hintatasosta tietoisia. Lueskelin vaan myynti-ilmoa tehdessä vanhoja tapauksia, enkä nyt nikkiä muista, mutta tältä foorumilta jonkun aikaisemmin myynnissä ollutta. Siinä oli realistinen hintataso siltä ajalta, jonkun tonnin alle liikeiden hintojen ja näytti ensimmäiset kysyjät vaan tiedustelevan mitä vikaa siinä on. Kyllä mäkin tosta olisin valmis tinkimään alaspäin, jos tarjouksia satelis
                Nyt vaan yritän löytää sen tason ettei näytä siltä että on vikaa, mutta toisaalta ettei mene pitkäksi...kai se ajan kanssa löytyy.
                Veikkaisin että tällä hetkellä ulkomailta näillä varusteilla hinta olis 16-19k€ ja siihen ehkä reilu 10k€ veroja ja matkat yms kulut päälle, eli vähän yli 30k€ voi olla tässä kohtaa se vertailukelpoinen hintataso.

                No tuota tosiaan tarkoitin. Jos reiluun 30 saa ulkomailta valita sopivan niin noin reilusti kalliimpaa en itse edes vaivautuisi kysymään. Eli kerralla sinne tuontiauto + 2k tinkivaraa niin luulisi jotain kiinnostusta olevan. 32900 tms pyynniksi? Siis jos tarkoitus myydä eikä ottaa jotain ylihintaista romua vaihdossa.

                Edit. Viime kesänä kun e60 545 katselin niin noin 30k olisi tuonut ruotsista mieleisen. Silloin ei ihan ollut budjettia niin ostin suomesta 530i m-sportin sopivaan hintaan. Eli tuomalla ei olisi säästänyt mitään.
                Last edited by _nixu_; 17-06-2011, 21:30.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Mitä ihmettä mahd. ostaja tekee saksan rekisteriotteella? Muutenkin, miksi ihmeessä tarvitsee skannata huoltokirja sivu sivulta sekä antaa saksan myyjäliikkeen tiedot soittotiedusteluita varten? Ja pitää puhelimessa yrittää todistaa ettei myyjä ollut turkkilainen. Ei siinä, voinhan ne antaa jos toinen on ostoaikeissa, mutta itse kävisin vaan katsomassa auton ja tsekkaisin huoltokirjat ym. paikan päällä. Ja samalla sitten puhelimessa pitäisi ilmeisesti saada jo monta tonnia pois hinnasta...

                  kyseessä siis tuo oma jolle ei ole käyttöä kun kortti läks.


                  EDIT: Saksan hintoja kun katsoo kyseisen mallin osalta, kriteerinä m-sport, löytyy pari jotka voi saada n. samaan hintaan tuotuna ja verotettuna, mutta selkeästi huonommilla varusteilla ovat. Loput selvästi kalliimpia, tosin vähemmän ajettujakin.
                  Last edited by Supra^; 18-06-2011, 15:54.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • juha77
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 749
                    • Vaasa

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Mitä ihmettä mahd. ostaja tekee saksan rekisteriotteella? Muutenkin, miksi ihmeessä tarvitsee skannata huoltokirja sivu sivulta sekä antaa saksan myyjäliikkeen tiedot soittotiedusteluita varten? Ja pitää puhelimessa yrittää todistaa ettei myyjä ollut turkkilainen. Ei siinä, voinhan ne antaa jos toinen on ostoaikeissa, mutta itse kävisin vaan katsomassa auton ja tsekkaisin huoltokirjat ym. paikan päällä. Ja samalla sitten puhelimessa pitäisi ilmeisesti saada jo monta tonnia pois hinnasta...

                    kyseessä siis tuo oma jolle ei ole käyttöä kun kortti läks.


                    EDIT: Saksan hintoja kun katsoo kyseisen mallin osalta, kriteerinä m-sport, löytyy pari jotka voi saada n. samaan hintaan tuotuna ja verotettuna, mutta selkeästi huonommilla varusteilla ovat. Loput selvästi kalliimpia, tosin vähemmän ajettujakin.
                    Jos itse olisin tuon hintaista uudehkoa ja isokoneista tuontiautoa ostamassa yksityiseltä, niin kyllä itsekin haluaisin nähdä kaikki em. paperit. Jospa ostaja on jostain kauempaa ja haluaa siksi tehdä taustatyön (tutustua papereihin ja huolto/omistushistoriaan) ennen kuin tulee autoa katsomaan. On sitten ehkä helpompi tehdä ostopäätös paikanpäällä kun paperit käyty läpi etukäteen. Toiset vaan on tarkempia noiden asioiden suhteen. Mutta saattaahan se tosiaan ärsyttää kun puhelimessa autoa näkemättä tingataan ja epäillään kun itse tietää kaiken olevan kunnossa hintaa myöden.
                    e90 330ia
                    E36 328i touring
                    Ex:
                    e46 330i touring facelift
                    e46 318ci facelift
                    e36 320i cab M-Sport
                    e36 325i coupe
                    e30 318i

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Mitä ihmettä mahd. ostaja tekee saksan rekisteriotteella? Muutenkin, miksi ihmeessä tarvitsee skannata huoltokirja sivu sivulta sekä antaa saksan myyjäliikkeen tiedot soittotiedusteluita varten? Ja pitää puhelimessa yrittää todistaa ettei myyjä ollut turkkilainen. Ei siinä, voinhan ne antaa jos toinen on ostoaikeissa, mutta itse kävisin vaan katsomassa auton ja tsekkaisin huoltokirjat ym. paikan päällä. Ja samalla sitten puhelimessa pitäisi ilmeisesti saada jo monta tonnia pois hinnasta...

                      kyseessä siis tuo oma jolle ei ole käyttöä kun kortti läks.


                      EDIT: Saksan hintoja kun katsoo kyseisen mallin osalta, kriteerinä m-sport, löytyy pari jotka voi saada n. samaan hintaan tuotuna ja verotettuna, mutta selkeästi huonommilla varusteilla ovat. Loput selvästi kalliimpia, tosin vähemmän ajettujakin.
                      Annas kun arvaan että vaihdossa tarjotaan myös e90 320 vaaleen sinistä? Samanlainen kyselyripuli oli omassakin, että olisi päivän säästä lähtien kaikki pitänyt olla kameralla, lokikirjassa ja kiveen kirjoitettuna.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        No se Saksan rekisteriote on kyllä ainakin itselle tärkeä asia. Näkee edelliset omistajat. Tottakai se "hukataan" jos sitä ei kehtaa näyttää. Jos taas otteessa ei oo mitään kummaa, niin miksi sitä ei skannaisi ja näyttäisi. Aika äkkiä selviää onko auto ollut niitä mobilen halvimpia, jotka on ostettu Ökälänin häkkipihasta. Ne hyvin varustellut ja hyvät yksilöt kun ei oo halpoja saksassakaan.

                        Sitten on vielä se juttu, että Saksassahan asuu aika helvetisti ulkomaalaisia. Kyllä sinne ihan rehellistä ulkomaalaistakin sekaan mahtuu. Siinä mielessä voi olla vähän "suomettunutta" ajattelua, että rekisteriotteessa ei saisi olla kuin Wolfgangin tai Jürgenin nimi. Oman mesen ostijn "turkkilaiselta". Ukko piti Leasing firmaa Hannoverissa. Auto tosin ei ollut vanha liisari.

                        Jopka ostaja on aina ostamassa sitä M-sportia, jossa pitää olla iso navi, ja kaikki höystöt. Sitten jos joku lämmitettävä ratti sattuu puuttumaan, tarttis heti tingata näkemättä 2ke. Seuraavaksi kerrotaan, että sieltä ja täältä saa vaikka mitä melkein ilmaisin, että miksi tää sun auto maksaa näin paljon. Siihen ei voi todeta muuta, kuin sen että miksi sitten soitit, jos on sulle liian kallis. Mee hakeen se 40tkm ajettu M-sport halvalla ja myy se sitten mulle.
                        Last edited by Juppe; 18-06-2011, 18:29.

                        Comment

                        • tonit
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 281
                          • Helsinki

                          Siitä Saksan briefistä ei kylläkään näe mistä auto on ostettu. Ei noilla mällätyillä/ruuvatuilla pommeilla useinkaan ole turkkilaiset ajelleet vaan turkkilainen jobbari on ostanyt ne paljon ajettuna/kolaroituna, ruuvannut/korjannut ja laittanut myyntiin. Briefin viimeisenä omistajana näkyy se viimeinen auton kilvettänyt henkilö. Kauppakirja onkin sitten eri asia.

                          Itse en mielelläni faksaile/mailaile kopioita autoni rekisteriotteista kenellekään. Paikan päällä näytän toki auton historian ostajalle. Joskus joku nettiauton huijarikyseliä pyyteli kopiota autoni rekisteriotteesta muka omistusoikeuden tarkistamiseen. Mitähän silläkin kopiolla oli tarkoitus tehdä?

                          Comment

                          • ELa
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 42
                            • Porvoo

                            Onko tuo minun pyynti tuosta avosta paljonkin pielessä. Kyselyitä tulee mutta ei ole ollut oikein tosi ostajaa.

                            BMW E36 325i -94 Cabriolet

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Mitä ihmettä mahd. ostaja tekee saksan rekisteriotteella? Muutenkin, miksi ihmeessä tarvitsee skannata huoltokirja sivu sivulta sekä antaa saksan myyjäliikkeen tiedot soittotiedusteluita varten? Ja pitää puhelimessa yrittää todistaa ettei myyjä ollut turkkilainen. Ei siinä, voinhan ne antaa jos toinen on ostoaikeissa, mutta itse kävisin vaan katsomassa auton ja tsekkaisin huoltokirjat ym. paikan päällä. Ja samalla sitten puhelimessa pitäisi ilmeisesti saada jo monta tonnia pois hinnasta...
                              Kyllähän niitä hulluja joka lähtöön riittää.

                              Saksalaisella otteella on maksimissaan 2 omistajaa näkyvissä,
                              ja mahdollisen edellisen otteen tunnusnumero. Sitä edellistä otetta ei kyllä 95% tapauksista ole saatavilla.

                              Ja oikeasti sen otteen arvo on liki nolla. Siitä näkee kyllä edellisen Saksassa rekisterissä olleen nimen, osoitteen ja iän, sekä sen, milloin auto on poistettu rekisteristä (1-osasta).

                              Se vaan tuppaa olemaan niin että nuorison autot pidetään isän nimissä jotta vakuutukset saadaan halvemmalla (vissiin vähäinen ikä vaikuttaa korottavasti)...

                              Kauppakirja ei kyllä kuulu millään tavalla seuraavalla ostajalle jos auto on jo Suomen kilvissä. Absurdia edes vaatia sellaista...

                              Ja ettäkö turkkilaiselta?
                              Joka tuollaista kysyy, ei kyllä ole Saksassa koskaan käynyt autokauppaa.
                              Merkittävä osa myyjistä (pl. merkkiliikkeet) on jotan ulkomaalaistaustaista tai ainakin osa myyjistä on. Mulle on sama onko myyjänä vaikka miespuolinen oranssi lesbo, yhtä vähän luotan siihen merkkiliikkeen myyjään kuin mihinkään turkkilaiseen. Auton kunnon pitää vastata kilometrejä, huoltokirjan olla uskottava, ja huoltotiedot pitää tarkistaa mahdollisuuksien mukaan. Vanhemmissa se vaan on liki mahdotonta. Edelliselle omistajalle voi kyllä soittaa mitta ei ketjua pääse kovin helposti 1-2 omistajaa pidemmälle.
                              Last edited by MajorDrake; 18-06-2011, 23:39.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by bayern View Post
                                Kannetaas nyt omakin tuomittavaksi, kun joutuu ihmettelemään ettei edes mitään vaihtotarjouksia ole paljoa tullut. Pari virtuaalirenkaanpotkijaa kyselly teknisiä asioita, mutta ei paljon muuta...mikä siis vialla?
                                Kyllä mielellään ottaisin jotain järkevää vaihdossakin, muttei tunnu tarjoajia olevan?
                                http://www.nettiauto.com/bmw/545/3898601
                                Hinta. Minun hinta-arvio tuosta on kyllä 30 ke pintaan.
                                Kyse on kuitenkin marginaalimallista.

                                Se että mitä auton tuominen Saksasta maksaa, ei ole varsinainen mittatikku sille mitä autosta Suomessa saa, ei suuntaan tai toiseen. Noita ei kovin helposti tuoda kovien verojen takia maahan, vaan tyydytään siihen kutoskoneiseen.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X