memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2509
    • Länsirannikko

Originally posted by AnttiR View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/530/4159509

Tuotakin olen nyt kuukauden verran nettiautossa pitänyt. Tasan yksi ihminen siitä on soittanut ja saattaa tulla katsomaan.
    Ihan älyttömiä vaihtotarjouksia ja käteistarjouksia nettiautoon kyllä tulee.
    Hinnassa on kyllä neuvotteluvaraa käteisostajalle mutta en jaksa uskoa että kukaan joka tuolla tarjoilee niin on edes nähnyt tuollaista summaa rahaa.
    Ihan aluksi kuvat jossain, missä ei näy kuminpolttorantuja asfaltissa. Mustien munuaisten tilalle orggis-kromit ja membertarra kuikkaan tuosta konepellistä. Kalvotkin voinet myynninedistämistarkoituksessa repiä pois joku ilta, niin ostaja säästyy siltäkin murheelta. Mitä sumareille on tapahtunut?

Aika vahvat ammattikouluvibat meinaan, eikä se ole myydessä hyvä asia.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• Skunkki^
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 688
      • Espoo

Onko se oikeasti niin, että tällainen väliinputoajamalli ei ketään kiinnosta?

Silloin kun hintaa oli aivan liikaa mallia "saa olla tyhmä jos maksaa", tuli kaikenlaisia vaihtotarjouksia ehdotuksia sähköpostiin,
      mutta nyt kun hinta on ainakin omasta mielestä kohdillaan, ei ketään kiinnosta?
      KIA Optima PHEV

Exät:
      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

Comment

• AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

Originally posted by r.w. View Post
        Ihan aluksi kuvat jossain, missä ei näy kuminpolttorantuja asfaltissa. Mustien munuaisten tilalle orggis-kromit ja membertarra kuikkaan tuosta konepellistä. Kalvotkin voinet myynninedistämistarkoituksessa repiä pois joku ilta, niin ostaja säästyy siltäkin murheelta. Mitä sumareille on tapahtunut?

Aika vahvat ammattikouluvibat meinaan, eikä se ole myydessä hyvä asia.
        No voi paska, ei ihme että ei mene kaupaksi
        Ihan tosissaanko meinaat että se menee kaupaksi noilla muutoksilla?
        Ja sumareista toinen oli halki ja molemmat ihan kiveniskemillä joten ne elvytettiin nyt pikapikaa noin, en aio ostaa uusia enää tuohon autoon.
        Ja orkkis munuaisista on kiinnikkeet rikki, laitanko vaikka possulla ne kiinni niin lähtee ne ammattikouluvibat?
        Ainii mut vittu, määhän oon käyny ammattikoulun

Originally posted by pmtk View Post
        Laita ihmeessä lisää sisäkuvia ja heitä muutama ulkokuva pois.

Vaihtotarjouksia riittää aina, eikä niistä kannata välittää. Ei tarvitse, kun yhden ostajan.
        Näin täytyy tehdä, pitäis vaan kuvia varten siivota auto mutta aina on ollu parempaa tekemistä
        Last edited by AnttiR; 04-09-2011, 01:12.
        E61 535d -04

Comment

• bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

Näin täytyy tehdä, pitäis vaan kuvia varten siivota auto mutta aina on ollu parempaa tekemistä

tolla asenteella ei kannata ihmetellä, jos ei ole kysyntää. hyvät kuvat on tärkein asia autoa myydessä. ulkokuvissa on puolet liikaa. sisältä useampi kuva ja vaikka puunaa konehuoneen viimesenpäälle ja ottaa siitäkin kuvan.

niin ja toikaan ei herätä luottamusta, että käsijarru pitää vetää ihan tappiin asti

vielä sen verran, että auton haukkuminen kyllä häätää muutkin kuin priiman etsijät.

ei ehkä ihan paras myyntiteksti, vaikka pientä sanomista oliskin.

"Ei kuitenkaan ole uusi auto tai lähellekkään uudenveroinen. Joten jos etsit priimakuntoista kannattaa unohtaa tämä. Mutta jos etsit näyttävän näköistä autoa jolla pääsee pienellä kulutuksellla ja nopeasti siirtymään niin se on tässä."
          Last edited by bemu2000; 04-09-2011, 01:47.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2509
            • Länsirannikko

No voi paska, ei ihme että ei mene kaupaksi
            Ihan tosissaanko meinaat että se menee kaupaksi noilla muutoksilla?
            Ja sumareista toinen oli halki ja molemmat ihan kiveniskemillä joten ne elvytettiin nyt pikapikaa noin, en aio ostaa uusia enää tuohon autoon.
            Ja orkkis munuaisista on kiinnikkeet rikki, laitanko vaikka possulla ne kiinni niin lähtee ne ammattikouluvibat?
            Ainii mut vittu, määhän oon käyny ammattikoulun
            No voi luoja. Älä kysy jollet halua tietää. Henk. koht. nuo ovat sellaisia asioita, joita en ostaessa tahdo autossa nähdä, eikä kyllä tahdo moni muukaan.

Mulla on ollut tapana korjata auto jos siinä on jotain rikki, ehjiä osia saa kaupasta. Muuta en osaa sanoa.

Comment

• Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

Mulla on ollut tapana korjata auto jos siinä on jotain rikki, ehjiä osia saa kaupasta. Muuta en osaa sanoa.
              Samoin, mutta on tullut törmättyä useampaan sellaiseen ostajaan joka sanoo jo autoa ostaessa että jos on joku vika autossa, se saa olla, ei korjata. Ja tämän päälle mainitsee että ajaa vaan autolla niin kauan kuin se toimii, öljyt vaihdetaan, ei muuta.

Tuo kohde mikä oli, mulle kelpaa hyvin asennetut kalvot, tuossa ne oli asteen ehkä liian tummat mutta muuten kaiketi ok.
              Elämä on pihakivestä.

Comment

• AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

Originally posted by bemu2000 View Post

vielä sen verran, että auton haukkuminen kyllä häätää muutkin kuin priiman etsijät.

ei ehkä ihan paras myyntiteksti, vaikka pientä sanomista oliskin.

"Ei kuitenkaan ole uusi auto tai lähellekkään uudenveroinen. Joten jos etsit priimakuntoista kannattaa unohtaa tämä. Mutta jos etsit näyttävän näköistä autoa jolla pääsee pienellä kulutuksellla ja nopeasti siirtymään niin se on tässä."
                Toi teksti on tuossa ihan sen takia, että kerran sain kuulla semmoset vittuilut siitä kun lokarissa oli lommo ja sisustassa käytön jälkiä ja ostaja oli joutunut tulemaan kaukaa. Semmosilta vitun pelleilta en edes halua puheluita.

No voi luoja. Älä kysy jollet halua tietää. Henk. koht. nuo ovat sellaisia asioita, joita en ostaessa tahdo autossa nähdä, eikä kyllä tahdo moni muukaan.

No voi luoja, halusin tietää mikä ilmoituksessa on mahdollisesti vikana ja tuo sun tarina oli kyllä niin pilkun nussimista että huhuh, takaatko että tuolle löytyy heti ostajia tai edes kysyjiä enemmän jos teen nuo mainitsemasi muutokset? Itse en usko.
                Ehkä ihmiset kiinnittää vähän eri asioihin huomiota myynti-ilmoitusta katsoessa, tuo sun asenne kuullostaa jo semmoselta että toivottavasti ikinä sun kaltainen ihminen ei tuu ostamaan minulta yhtään mitään. En nimittäin myy uusia autoja.
                Kerrotko minulle vielä että mitä tuosta autostani on rikki? Tarkoitatko sitä kun sumareita on elvytetty tummennus lakalla?

Täytyy todella kyllä nyt todeta että on se BMW:n myynti vaikeaa ja osa bemaristeista on todellakin näköjään pikkutarkkoja kusipäitä.
                Tähän mennessä mitä on pitänyt autoja myydä niin on riittänyt että auton pesee kuvia varten ja ei ole yhtäkään tarvinnut kaupata näin kauan kuin tätä.

Ja kun tiedän että tälläisiä kun ihmiset etsii niin moni hakee vielä niin hyväkuntoista yksilöä, jota tuo ei vaan ole. Se on käyttöauto jolla on ajettu melkein 300tkm. Ja sillä on todellakin ajettu, tehty kyllä huollot ajallaan ja korjattu jos jotain vikaa tulee. Mutta siihen se jää, ei ole mitään kiinnostusta vapaa-ajalla alkaa hieromaan jotain sisustaa puhtaaksi.

Ja jos se nyt tosiaan ja tuosta mun asenteesta ja noista myynti-ilmoituksen vioista kiinni ettei mene kaupaksi, niin täytyy työntää se sitten liikkeeseen vaihdossa.
                Last edited by AnttiR; 04-09-2011, 13:32.
                E61 535d -04

Comment

• Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19180
                  • -

En mä kyllä näe tässä myynti-ilmoituksessa mitään niin pahaa vikaa, ettei sen takia voisi mennä kaupaksi. :think
                  All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7582
                    • Kotona

Originally posted by Juhis View Post
                    En mä kyllä näe tässä myynti-ilmoituksessa mitään niin pahaa vikaa, ettei sen takia voisi mennä kaupaksi. :think
                    Niin paitsi eikö tämä humoristinen "Tästä naapurit kateelliseksi alle kymppitonnilla." ole jo vähän wanha juttu....? :think
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                    -

Comment

• Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19180
                      • -

Originally posted by Zeta View Post
                      Niin paitsi eikö tämä humoristinen "Tästä naapurit kateelliseksi alle kymppitonnilla." ole jo vähän wanha juttu....? :think
                      No ehkä tosikoille kuten sinä ? Kai nyt elämään huumoria saa ja PITÄÄ mahtua!

Ei nuo myynti-ilmoitukset ole kai tarkoitus olla mitään virheettömällä suomenkielellä tehtyjä yliopiston professorin tekemiä tuotoksia? Katso vertailukohdaksi esim. http://www.blocket.se palvelun myynti-ilmoituksia. Itku meinaa päästä, kun autoista on pääsääntöisesti vain yksi kuva ja sekin huono! Samoin ilmoitustekstin informatiivinen sisältö on täyttä roskaa.

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2509
                        • Länsirannikko

No voi luoja, halusin tietää mikä ilmoituksessa on mahdollisesti vikana ja tuo sun tarina oli kyllä niin pilkun nussimista että huhuh, takaatko että tuolle löytyy heti ostajia tai edes kysyjiä enemmän jos teen nuo mainitsemasi muutokset? Itse en usko.
                        Älä usko sitten.

Ehkä ihmiset kiinnittää vähän eri asioihin huomiota myynti-ilmoitusta katsoessa, tuo sun asenne kuullostaa jo semmoselta että toivottavasti ikinä sun kaltainen ihminen ei tuu ostamaan minulta yhtään mitään. En nimittäin myy uusia autoja.
                        Kerrotko minulle vielä että mitä tuosta autostani on rikki? Tarkoitatko sitä kun sumareita on elvytetty tummennus lakalla?
                        En minä tiedä, mutta ei nuo tummennuslakkaviritykset ja jätesäkit ikkunoissa ainakaan luottamusta herätä. Ehkä se on sun mielestä siistiä, mun mielestä ei ole - ja ihan empiirisen kokemuksen perusteella ne kielivät yleensä tietynlaisesta autonpidosta, tai lähinnä sen puutteesta. Noita 530 dieseleitä on Suomi pullollaan, jolloin pikkuasiatkin merkkaavat sen mistä yksilöstä se ostaja lähtee kauppaa hieromaan.

Täytyy todella kyllä nyt todeta että on se BMW:n myynti vaikeaa ja osa bemaristeista on todellakin näköjään pikkutarkkoja kusipäitä.
                        Tähän mennessä mitä on pitänyt autoja myydä niin on riittänyt että auton pesee kuvia varten ja ei ole yhtäkään tarvinnut kaupata näin kauan kuin tätä.
                        Luulisi sitten ottavan hatun kauniiseen käteen ja lopettavan haistattelun.

Ja kun tiedän että tälläisiä kun ihmiset etsii niin moni hakee vielä niin hyväkuntoista yksilöä, jota tuo ei vaan ole. Se on käyttöauto jolla on ajettu melkein 300tkm. Ja sillä on todellakin ajettu, tehty kyllä huollot ajallaan ja korjattu jos jotain vikaa tulee. Mutta siihen se jää, ei ole mitään kiinnostusta vapaa-ajalla alkaa hieromaan jotain sisustaa puhtaaksi.

Ja jos se nyt tosiaan ja tuosta mun asenteesta ja noista myynti-ilmoituksen vioista kiinni ettei mene kaupaksi, niin täytyy työntää se sitten liikkeeseen vaihdossa.
                        Just tuon kuvan se ilmoituskin antaa, luuletko, että kukaan maksaa tuollaista summaa 10-vuotiaasta, 300tkm työnnetystä käyttödieselistä jolla on vaan ajettu ja ajettu. Eikä lainkaan sillä, että hinnassa olisi vikaa, mutta kun valinnanvaraa on niin kyllä katse kääntyy aika helposti niihin silminnähden orggiskuntoisiin autoihin, joista on selkeästi huolehdittu. Mekaanisesti se voi olla ihan yhtä hyvä ja noilla huolloilla helposti parempikin kuin ne puunatut ja, shocking, joskus sisältäkin pestyt yksilöt, mutta sillä on aika vähän merkitystä niin kauan kuin onnistut sen yhdenkin ostajakandidaatin karkoittamaan noilla tuuninkeilla, kuvilla ja ilmoituksen sukkelalla verbaaliakrobatialla...
                        Last edited by r.w.; 04-09-2011, 16:16.

Comment

• AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

Älä usko sitten.

En minä tiedä, mutta ei nuo tummennuslakkaviritykset ja jätesäkit ikkunoissa ainakaan luottamusta herätä. Ehkä se on sun mielestä siistiä, mun mielestä ei ole - ja ihan empiirisen kokemuksen perusteella ne kielivät yleensä tietynlaisesta autonpidosta, tai lähinnä sen puutteesta. Noita 530 dieseleitä on Suomi pullollaan, jolloin pikkuasiatkin merkkaavat sen mistä yksilöstä se ostaja lähtee kauppaa hieromaan.

Just tuon kuvan se ilmoituskin antaa, luuletko, että kukaan maksaa tuollaista summaa 10-vuotiaasta, 300tkm työnnetystä käyttödieselistä jolla on vaan ajettu ja ajettu. Eikä lainkaan sillä, että hinnassa olisi vikaa, mutta kun valinnanvaraa on niin kyllä katse kääntyy aika helposti niihin silminnähden orggiskuntoisiin autoihin, joista on selkeästi huolehdittu. Mekaanisesti se voi olla ihan yhtä hyvä ja noilla huolloilla helposti parempikin kuin ne puunatut ja, shocking, joskus sisältäkin pestyt yksilöt, mutta sillä on aika vähän merkitystä niin kauan kuin onnistut sen yhdenkin ostajakandidaatin karkoittamaan noilla tuuninkeilla, kuvilla ja ilmoituksen sukkelalla verbaaliakrobatialla...
                          Meinaatko tosiaan että sillä katoaa viimeisetkin ostajaehdokkaat että sinä päättelit kuvista että tuosta ei ole pidetty huolta? Ja mikä kohta ihan tarkalleen siinä antaa niin ymmärtää? Mitä vittua sille olisi pitänyt tehdä tämän kahden vuoden aikana paremmin että se menee nyt kaupaksi nettiauton kautta paremmin? Pestä sisältä kenties useammin Mulle riittää se että sen siivoaa sitten kun se on likainen. En vain kehtaa myynti-ilmoitukseen kuvata sen näköistä sisustaa jota ei ole kunnolla puunattu koska se mielestäni kertoo huonosta pidosta herkemmin kuin se että ne kuvat puuttuu. Lupaan kyllä lisätä ne sisustakuvat heti kun se on siinä kunnossa että sieltä saa julkaisukelpoisia kuvia, ei vain ole vielä riittänyt aika ja kiinnostus.
                          Nuo "jätesäkki viritelmät" on asentanut liike joka on tuollaisia autoja myynyt useamman samanlaisilla kalvoilla. Joten en usko että ostajaehdokkaiden puute johtuu niistäkään.
                          Ei ne omaakaan silmää miellytä mutta en niitä ole pois ottanut sen takia että ne on siinä ihan käytännön syistä, varmaan kuvista(ilmeisesti tummennetuista sumareista!?) huomasitkin että autossa on myös kuljetettu koiraa, lähes päivittäin.
                          Ja ei, kuten mainitsin aiemminkin en odota että kukaan maksaa tuota hintaa tuosta. Hinnassa on mahdollisen vaihto-auton takia ilmaa. Käteisostajalla on kyllä tinkimisvaraa.

Serkulla oli samanlainen bmw myös todella kauan myynnissä, se oli facelift, siisti ja aikalailla orkkiskuntoinen. Hitto kun olisi silloin tiennyt, senkin myynti oli varmasti vaikeaa sen takia koska siinä oli samanlaiset "jätesäkki viritelmät" ja taisi olla vielä parkeissa ledit, aika pahat amisvibat siis?
                          Ja tosiaan tuo naapurit kateelliseksi alle kymppitonnilla heitto on siinä sen takia että mulla vaan on niin kateellisia kyylä naapureita ja uskon että ilmoitus on heidänkin keskuudessa huomattu

Mutta niin, en ole vaihtamassa munuaisia, sumareita tai repimään kalvoja irti myynnin edistämis tarkoituksessa. Koska tällä hetkellä auton ulkonäkö miellyttää omaa silmää(varmaan sen takia että olen tosiaan käynyt ammattikoulun...). Normaalit huollot ja korjaukset kyllä on tehty edelleen ajallaan vaikka auto onkin myynnissä, viimeksi tänään huollettu. Olis varmaan pitäny sekin aika käyttää puunaamiseen niin näkisi kuvista miten hyvin sitä on huollettu?

Ja r.w. pidät mua varmasti vittumaisena ja kusipäänä, en minäkään sinusta pidä ja se tulee varmasti näkymään puolin ja toisin jos tätä keskustelua jatketaan, parempi siis lopettaa?
                          Uskon että keskustelu täällä ei enää johda mihinkään eikä paranna mun auton myynti mahdollisuuksia.
                          Last edited by AnttiR; 04-09-2011, 21:59.
                          E61 535d -04

Comment

• r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2509
                            • Länsirannikko

asdasdasdasd
                            Eikö emäntä anna vai mistä hiertää, ota nyt hyvä mies se palko pois sieraimesta, jahka sinussa miestä yhtään on.

En ole missään vaiheessa esittänyt minkäänlaisia spekulaatioita sun autosi kunnosta tai ylläpidosta, olen vain kertonut minkälaisen kuvan se helposti nykyisessä asussaan yhdessä nykyisen myynti-ilmoituksen kanssa antaa. Sulle on jo ihan selkeät parannusehdotuksetkin annettu, eikä pelkästään tämän kusipään toimesta, mutta kun ei kelpaa.

Kannattaa varmaan kysyä neuvot jatkossa peililtä niin saa just sellaiset vastaukset kuin haluaa, eikä bemaristikusipäidenkään tarvitse turhaan tuhlata omaa aikaansa. Helvettiäkö sitä ylipäätään täällä kyselemään ja ihmettelemään kun ei kerran aika ja kiinnostus yhtään riitä. Se koira noista kuvista vielä puuttuisikin, meni sentään jotain oikein.

Comment

• Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

Herää kysymys, että minkä takia edes kysyt mielipidettä kun et selvästikkään kritiikkiä tai mielipidettä auton ilmoituksesta harrastajan näkökulmasta kestä/halua?

Samoilla linjoilla olen kyllä r.w.:n kanssa muutoksista.

Enkä suinkaan tarkoita sitä, että jos olisin kyseistä autoa etsimässä että nämä pienet muutokset vaikuttaisi varsinaiseen ostopäätökseen mikäli tuote on muuten halutun kaltainen. Mutta jos vastaava olisi ilman muutoksia myynnissä samaan hintaluokkaan (ilmoituksen mukaan vastaava, jokainen autohan on yksilö) niin en kauaa miettisi kumpaa lähtisi katsomaan.

Mutta yksi asia todella ihmetyttää, btcf-tarra konepellissä? Oli auto kun auto, tarra mikä hyvänsä.

Comment

• Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19180
                                • -

Kun lukee tämän topicin viestejä, ei todellakaan enää ihmetytä, miksi nykysuomessa auton myynti on todellakin sietämättömän vaikeata.

PS. Itse kyllä olen yleensä menossa ostamaan sitä autoa, enkä haaveile vaan netissä ilmoituksien perään ja arvostele niiden laatua tms.. :think Vaikka ilmoitus olisi kuinka surkea, auto voi silti olla hyvä. Ja aika monesti on tullut nähtyä, että viimeisen päälle ilmoituksissa auto voi olla viimeisen päälle pommi..
                                Last edited by Juhis; 04-09-2011, 23:06.

Comment

Working...
                                X