memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

Originally posted by Micce///M View Post
    Mutta yksi asia todella ihmetyttää, btcf-tarra konepellissä? Oli auto kun auto, tarra mikä hyvänsä.
    Ihmettelet BTCF-tarraa BTCF:n foorumeilla? Kuinkakohan monelta tuo tarra löytyy?
    Itselle tuo tarra on jotenkin "luottamusta herättävä", tietääpähän, että auto on ollut harrastajalla, tai edes wnb-sellaisella.
    Tai edes yleisestikkin paremmalla pidolla, poikkeuksia tosin löytyy kun tarpeeksi kaivaa.
    Mielipiteitähän on yhtä monta kuin persreikiäkin...

Originally posted by Juhis View Post
    PS. Itse kyllä olen yleensä menossa ostamaan sitä autoa, enkä haaveile vaan netissä ilmoituksien perään ja arvostele niiden laatua tms.. :think Vaikka ilmoitus olisi kuinka surkea, auto voi silti olla hyvä. Ja aika monesti on tullut nähtyä, että viimeisen päälle ilmoituksissa auto voi olla viimeisen päälle pommi..
    Mutta menet kuitenkin katsomaan ensimmäisenä sitä "parempaa" ilmoitusta paikanpäälle? Tossahan on jo mahdollisuus
    myydä auto hillittömän ostokuumeen omaavalle immeiselle
    Jos netissä se ensivaikutelma kuvilla pitää antaa, niin miksi kaupata paskaa timanttien sijasta?
    KIA Optima PHEV

Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

Comment

• Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Hitto mitä settiä AnttiR, ensin kysytään mielipiteitä, ja sitten kun rakentavaa kritiikkiä/parannusehdotuksia annetaan niin vedetään herneenpalko perseen kautta nenään asti. Ja jos sulla on sama asenne mahd. ostajillekin niin ei tarvi ihmetellä jossei auto mene kaupaksi

PS. Möin isokoneista bensa-kolmeysiä pari vuotta sitten, ja olihan sekin kahdeksan viikkoa myynnissä ilman että kukaan kiinnostui. Eka soittaja tuli sitten katsomaan ja osti pois.
      Last edited by Supra^; 04-09-2011, 23:17.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• lao
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 278
        • Tampere

Kun lukee tämän topicin viestejä, ei todellakaan enää ihmetytä, miksi nykysuomessa auton myynti on todellakin sietämättömän vaikeata.

PS. Itse kyllä olen yleensä menossa ostamaan sitä autoa, enkä haaveile vaan netissä ilmoituksien perään ja arvostele niiden laatua.. :think:
        Kaikki etsii sitä kokenutta neitsyttä... ja pilkkahintaan. +10ke autojen myynti ei ole todellakaan helppoa yksityisenä.

Liikkeestä rahiksella, niin sama auto kelpaa, puutteet/viat eivät haittaa ja hintakin tuntuu olen sopiva, kun omasta vaihdokista tarjottiin hyvin. Todellisuudessa myyntiautossa oli tarpeeksi löylyä hinnassa, mutta ostajalle tulee hyvä mieli ja voi kehua naapurille, kuinka hyvät kaupat teki vanhan auton kanssa.

Comment

• Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

Originally posted by Pinxi View Post
          Ihmettelet BTCF-tarraa BTCF:n foorumeilla? Kuinkakohan monelta tuo tarra löytyy?
          Itselle tuo tarra on jotenkin "luottamusta herättävä", tietääpähän, että auto on ollut harrastajalla, tai edes wnb-sellaisella.
          Tai edes yleisestikkin paremmalla pidolla, poikkeuksia tosin löytyy kun tarpeeksi kaivaa.
          Mielipiteitähän on yhtä monta kuin persreikiäkin...

Ihmettelen tarraa KONEPELLISSÄ, mielestäni täysin eriasia kuin esimerkiksi sivulasi.

Omaani autoonikin voisin liimata lasiin BTCF-tarran, mutta en ikäpäivänä mihinkään konepellin kulmaan.

Ja nimenomaan, mielipiteitä mielipiteitä..

E: Ja vielä sen verran aiheeseen, vaikka en nyt olekkaan e39:n hintakehitystä juuri seuraillut tarkemmin. Mutta jos itse olisin ostamassa e39, niin minimi kriteereinä olisi nahkat, m-sport, aut.ilmastointi ja navi ja kaikki muut varusteet tulisivat kaupanpäälle vaikuttamatta ostopäätökseen. Jonka määräisi taas yleiskunto, kilometrit, mahdollinen huoltokirja ja ennen kaikkea auton siisteys.

Vaikka auto olisi kuinka "tavallinen" ja merkiltään tai malliltaan juurikin se auto mikä on tehty pelkästään ajettavaksi paikasta toiseen, niin ensimmäinen huomionkohde omalla kohdallani on juurikin se siisteys ja yleisvaikutelma autosta. Kyllä sen oikeasti näkee onko auto vaan pikaisesti pesty isoimmat paskat pois ja lattiamatot imuroitu ennen ostajan tuloa, vai onko autosta pidetty todella huolta.

Ovien välit pesty tietysti uutena viimeksi, konepellin ja lokasuojan välit täynnä lehtiä ja neulasia. Takaluukussa kuskattu ydinjätettä ilman mitään suojaa.

Jos penkinvälit on täynnä paskaa, kolikoita, sipsiä. Penkin alla 5cm kerros pölyä ja jätettä, tuhkakuppi juuri tyhjennetty ja unohdettu samalla pestä puhtaaksi niin kyllä se jotain kertoo.

No mutta hei, onhan se hyvä että öljyt on muistettu vaihtaa sentäs kerran vuodessa. Muulla niin väliä olekkaan. Onhan auto jo 10v vanha, eihän sellainen enään hyvässä kunnossa voi millään olla.
          Last edited by Micce///M; 04-09-2011, 23:41.

Comment

• AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

Originally posted by r.w. View Post
            Eikö emäntä anna vai mistä hiertää, ota nyt hyvä mies se palko pois sieraimesta, jahka sinussa miestä yhtään on.

En ole missään vaiheessa esittänyt minkäänlaisia spekulaatioita sun autosi kunnosta tai ylläpidosta, olen vain kertonut minkälaisen kuvan se helposti nykyisessä asussaan yhdessä nykyisen myynti-ilmoituksen kanssa antaa.
            Nyt sitten kuitenkin heittelet täällä spekulaatiota siitä kuinka usein emäntä antaa, ihan mun kirjoitusten perusteella. JepJep!
            Tuli kyllä kiihdyttyä mutta jotenki noi sun parannusehdotukset kuullosti naurettavalta, jopa siinä määrin että tiedustelin jo tutulta autokauppiaalta että onko se oikeesti noin tarkkaa, hän nauroi.....

Tosiaan kysyin täällä neuvoa ja sainkin asiallisia vastauksia. Mutta että jos bmw:n myynti on tuollaisista asioista kiinni niin sitten se on, en olisi voinut ikinä kuvitellakkaan. Ja nyt siinä pitäisi ilmeisesti jo olla sport nahat, iso navi yms? Jos itse menen ostamaan autoa ja siinä on jotain tuollaista pientä kosmeettista mikä ei omaan silmään sovi niin ajattelen kyllä suoraan että se on helppo ja halpa muutos ja ei haittaa mitään.

Ja kuten sanoin, sisältä ei kuvia ollut sen takia että sitä ei ollut siivottu kunnolla.
            Täällä jo näköjään eräät tietää miten hyvin tuota autoa on pesty ja puunattu sen perusteella että sanoin että se ei aina ole puhdas.... Tai sitten tuo ilmoitus antaa sen kuvan. Ei voi mitään. Mutta ihan tiedoksenne(lähinnä micce///m kun tuollaista heitteli) että ovivälit on pesty yleensä aina kun autokin, moottoritila pesty vähintään pari kertaa vuoteen, peräkontissa ei ole kuljetettu ydinjätettä, sillon kun se sisusta on pesty niin se on pesty höyrypesurilla, myllytetty jos tarvetta ja vahattu keväällä ja syksyllä. Onko se sitä huonoa auton pitoa? Anteeksi jos kerroin sen että auto on joskus ollut likainen, se on ollu mulle vaan käyttöauto. Ja kerrotko vielä mikä kohta ilmoituksessa nyt antoi ymmärtää että tuo on ollut huonolla pidolla?
            Ja näköjään täällä tiedetään jo sekin mitä autoon huollettiin viikonloppuna....

Ihan suoraan sanottuna, inhoan sellaisia sairaaanloisen tarkkoja ihmisiä, kuten juuri niitä jotka tulee katsomaan 10 vuotta vanhaa 300tkm ajettua autoa ja se pitäisi olla kuin uusi. Ei se vaan yleensä ole. Omasta mielestäni tuo autoni on siisti ikäisekseen ja siihen nähden että se on jo reilusti ajettu. Mutta kun niitä käsityksiä siitä siististä on niin erilaisia. Sen takia en sitä uskalla kehuakkaan tuossa koska sain aika reilusti haukkuja ja vittuiluja sen takia että siinä on tosiaan pieni vekki lokasuojassa ja sisusta ei ollut enää uudenveroinen(sillon oli ratissa kulumaa, ja etupenkkien takaa repsotti ne säilytyspussit e. ja taka mukitelineistä toinen oli rikki).
            Last edited by AnttiR; 05-09-2011, 14:05.
            E61 535d -04

Comment

• Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

Originally posted by AnttiR View Post
              Ihan suoraan sanottuna, inhoan sellaisia sairaaanloisen tarkkoja ihmisiä, kuten juuri niitä jotka tulee katsomaan 10 vuotta vanhaa 300tkm ajettua autoa ja se pitäisi olla kuin uusi.
              Originally posted by AnttiR
              Ja ei, kuten mainitsin aiemminkin en odota että kukaan maksaa tuota hintaa tuosta.
              Ei sen pidä olla uusi, mutta se voi olla kyllä suht virheetönkin, ei ole mitään sääntöä joka sanoo ettei autoa voisi pitää ehjänä/hyvänä myös vähän vanhempana. Jos itsekin pidät sitä jossain määrin rähjääntyneenä ja ainakin ylihintaisena, niin eikö yhtälö ole aika heikko myynnin kannalta? Siihen päälle vielä vittuilut niin avot

En minä ainakaan mene ostamaan kymppitonnin lauluautoa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19180
                • -

Originally posted by Pinxi View Post
                Mutta menet kuitenkin katsomaan ensimmäisenä sitä "parempaa" ilmoitusta paikanpäälle? Tossahan on jo mahdollisuus
                myydä auto hillittömän ostokuumeen omaavalle immeiselle
                Jos netissä se ensivaikutelma kuvilla pitää antaa, niin miksi kaupata paskaa timanttien sijasta?
                Itse en anna myynti-ilmoituksen kuville ja tekstille juurikaan painoarvoa juuri aiemmin selittämäni asian vuoksi. Olen nähnyt niin monta kertaa, että huonon ilmoituksen takana voi olla asiallinen auto, mutta myyjä ei välttämättä osaa tai ole kiinnostunut ottamaan kovin hyviä kuvia. Ja ehkä ilmoitustekstien tekemisestä ei ole erityisen paljon kokemusta.

Sitten taas on tullut nähtyä aivan liian monesti, että ilmoituksessa autoa kehutaan maasta taivaaseen ja kuvat on kuin ammattikuvaajan ottamia - ja monesti näin onkin. Auto onkin paikan päällä aivan hirveä pommi joka suhteessa. Kuvassa kun paskankin auton saa näyttämään helmeltä.

Tietysti on myös sellaisia tapauksia, joissa hyvän ilmoituksen takana on hyvä auto, mutta läheskään aina ilmoitus ja todellisuus eivät kohtaa millään tavalla! Yhteenvetona totean siis, että ainakaan minun tapauksessani hyvät kuvat yms eivät ole millään muotoa edellytys sille, etten voisi kiinnostua myynnissä olevasta autosta. Totta kai hyvä ilmoitus on plussaa, mutta raja se jossain menee, mikä on riittävä taso ja missä kohdin homma ampuu yli.
                All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• AnttiR
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 819
                  • Jyväskylä

Originally posted by Cell View Post
                  Ei sen pidä olla uusi, mutta se voi olla kyllä suht virheetönkin, ei ole mitään sääntöä joka sanoo ettei autoa voisi pitää ehjänä/hyvänä myös vähän vanhempana. Jos itsekin pidät sitä jossain määrin rähjääntyneenä ja ainakin ylihintaisena, niin eikö yhtälö ole aika heikko myynnin kannalta? Siihen päälle vielä vittuilut niin avot

En minä ainakaan mene ostamaan kymppitonnin lauluautoa.
                  Mutta eikös tuossa ilmoituksessani juurikin mainita että ei ole uudenveroinen! En sano että se olisi rähjääntynyt yms. Mutta on siinä tosiaan mm. ratti kulunut ja kuskin penkin toppaus antanut periksi. Mun mielestä ihan normaalia kulumista mutta joidenkin ostajien mielestä ihan anteeksiantamaton vika, siksi kirjoitin tuon tekstin loppuun. Senkin voi näköjään käsittää monella tapaa.
                  Ylihintaisena en kyllä pidä sitä, tarkoitin että hinnassa on tinkimisen varaa en siis odota saavani siitä 10k€.
                  Todellakin erikoista miten ihmiset voi käsittää eri tavalla puheet. Jos sanon että en odota saavani pyyntihintaa niin se on silloin=ylihintainen? Mun mielestä normaalia että käteisostaja saa autokaupassa alennusta.
                  E61 535d -04

Comment

• bimmerE34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 6208
                    • Gotham

En mä kyllä näe tässä myynti-ilmoituksessa mitään niin pahaa vikaa, ettei sen takia voisi mennä kaupaksi. :think
                    Minun mielestä ainakin rehellisyyteen perustuva ilmoitus millä karsitaan uuden etsijät pois, ja tällaisen haluava joka tajuaa ettei tuolla rahalla uutta saa, osaa loukea jo ilmoituksesta että nyt olisi tässä yksilö tarjolla joka vastaa tarpeita.

Tosiostaja soittaa..

///Pumppu Pojat Racing Team
                    Metaline sport #40

Comment

• ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5169
                      • Joensuu

Originally posted by bimmerE34 View Post
                      Tosiostaja soittaa..
                      Alkaa olla aika kulunut fraasi. Kyllä jos oikeesti haluaa nykypäivänä romunsa kaupaksi nettiautossa, tai täällä, niin pitää jaksaa naputtaa mailia / privaa ihan "puoltosissaan". Erityisesti vielä tuolla purkuautot / varaosapuolella.

Tokihan se "tosiostajakin soittaa" viimeistään sitten, kun on sovitaan aikataulut sopivaksi. Mut kyllä myyjän pitää olla nöyrä ja jaksaa sitä mailiakin laittaa + vastailla niihin tyhmiinkin kysymyksiin. Tai toki mikään pakko ole ja voihan siihen laittaa et soita apina, mutta tämä apina ei ainakaan silloin soita, tai jos soitan niin pitää olla todella mielenkiintoinen (halpa).
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

Comment

• Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

Ja kuten sanoin, sisältä ei kuvia ollut sen takia että sitä ei ollut siivottu kunnolla.
                        Täällä jo näköjään eräät tietää miten hyvin tuota autoa on pesty ja puunattu sen perusteella että sanoin että se ei aina ole puhdas.... Tai sitten tuo ilmoitus antaa sen kuvan. Ei voi mitään. Mutta ihan tiedoksenne(lähinnä micce///m kun tuollaista heitteli) että ovivälit on pesty yleensä aina kun autokin, moottoritila pesty vähintään pari kertaa vuoteen, peräkontissa ei ole kuljetettu ydinjätettä, sillon kun se sisusta on pesty niin se on pesty höyrypesurilla, myllytetty jos tarvetta ja vahattu keväällä ja syksyllä. Onko se sitä huonoa auton pitoa? Anteeksi jos kerroin sen että auto on joskus ollut likainen, se on ollu mulle vaan käyttöauto. Ja kerrotko vielä mikä kohta ilmoituksessa nyt antoi ymmärtää että tuo on ollut huonolla pidolla?

Kerrotko vielä missä kohtaa väitin autosi olevan siinä ja siinä kunnossa? Missä kerroin että autoasi on pidetty huonosti?

Kunhan annoin ensimerkin mitä itse katson aina ensimmäisenä, ja varmasti todella moni muukin ostaja. Ja ikävä kyllä puheistasi sai aivan toisenlaisen kuvan auton pidosta ja kuinka se on vaan käyttöauto. Sen takia otin kantani asiaa kohtaan esille, missään silti en maininnut autoasi koska en siitä mitään tiedä.

Ihan suoraan sanottuna, inhoan sellaisia sairaaanloisen tarkkoja ihmisiä, kuten juuri niitä jotka tulee katsomaan 10 vuotta vanhaa 300tkm ajettua autoa ja se pitäisi olla kuin uusi. Ei se vaan yleensä ole. Omasta mielestäni tuo autoni on siisti ikäisekseen ja siihen nähden että se on jo reilusti ajettu. Mutta kun niitä käsityksiä siitä siististä on niin erilaisia. Sen takia en sitä uskalla kehuakkaan tuossa koska sain aika reilusti haukkuja ja vittuiluja sen takia että siinä on tosiaan pieni vekki lokasuojassa ja sisusta ei ollut enää uudenveroinen(sillon oli ratissa kulumaa, ja etupenkkien takaa repsotti ne säilytyspussit e. ja taka mukitelineistä toinen oli rikki).
                        Minä taas suoraan sanottuna inhoan välinpitämättömiä ihmisiä, eli ihmisiä mitkä vaan ajaa autolla unohtaen kaiken muun. Arvostaa omaa autoonsa pelkästään "työkaluna" siirtyessä paikasta toiseen, ei välitä onko vuoden vanhassa autossa kyljet lommoilla ja kaikki paskana. Kunhan vaan liikkuu eteenpäin. Sitten sama välinpitämättömyys heijastuu myös vieraiden ihmisten esineisiin, ei osata arvostaa pätkääkään kun omassa pääkopassa on olettamus että vastapuolikin ajattelee yhtä idioottimaisesti. Parkkipaikalla tökitään ovia toisten oviin ja kylkiin, ei minkäänlaista lappua ja välttämättä edes huomata moista temppua kun on vaan kiire päästä hakemaan se tarjouksessa oleva kahvipaketti.

Mä olen nähnyt montakin 300tkm ajettua 10v, jopa 20v vanhaa normaalissa käytössä ollutta autoa. Jota voin luonnehtia "huippukuntoiseksi", ottaen huomioon tietysti normaalin kulumisen. Ja näitä näkee melkein päivittäin vanhoilla papoilla, omistettu uudesta asti ja kauempaa katsottuna on kuin uusi. Ja arvaa vaan onko kyseiset vanhemmat mieshenkilöt myllyttänyt maalipintaa kerran vuodessa? Vahannut kuukauden välein? Tuskin.

E: Lisäsitkin pari kuvaa jo sisustasta, hyvä homma.
                        Last edited by Micce///M; 05-09-2011, 16:50.

Comment

• Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19180
                          • -

Originally posted by bimmerE34 View Post
                          Minun mielestä ainakin rehellisyyteen perustuva ilmoitus millä karsitaan uuden etsijät pois, ja tällaisen haluava joka tajuaa ettei tuolla rahalla uutta saa, osaa loukea jo ilmoituksesta että nyt olisi tässä yksilö tarjolla joka vastaa tarpeita.
                          Juurikin näin. Nimenomaan tämä puoli oli mielestäni tässä keskustelun aiheena olevassa ilmoituksessa hyvin hallinnassa!
                          All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

E: Lisäsitkin pari kuvaa jo sisustasta, hyvä homma.
                            Kuvassa näkyvä rekvisiitta taitaa karkoittaa tosiostajat: kuulosuojaimet luo mielikuvan meluisasta/kolisevasta autosta ja termospulloakin tarvitaan koska auto jättää niin usein tielle.
                            E39 528iA

Comment

• AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

Kerrotko vielä missä kohtaa väitin autosi olevan siinä ja siinä kunnossa? Missä kerroin että autoasi on pidetty huonosti?

Ovien välit pesty tietysti uutena viimeksi, konepellin ja lokasuojan välit täynnä lehtiä ja neulasia. Takaluukussa kuskattu ydinjätettä ilman mitään suojaa.

Jos penkinvälit on täynnä paskaa, kolikoita, sipsiä. Penkin alla 5cm kerros pölyä ja jätettä, tuhkakuppi juuri tyhjennetty ja unohdettu samalla pestä puhtaaksi niin kyllä se jotain kertoo.

No mutta hei, onhan se hyvä että öljyt on muistettu vaihtaa sentäs kerran vuodessa. Muulla niin väliä olekkaan. Onhan auto jo 10v vanha, eihän sellainen enään hyvässä kunnossa voi millään olla.
                              Siinäpä se vastaus aikalailla on, rivien välistäkö ei ole minkaanlaista vittuilua havaittavissa?

Minä taas suoraan sanottuna inhoan välinpitämättömiä ihmisiä, eli ihmisiä mitkä vaan ajaa autolla unohtaen kaiken muun. Arvostaa omaa autoonsa pelkästään "työkaluna" siirtyessä paikasta toiseen, ei välitä onko vuoden vanhassa autossa kyljet lommoilla ja kaikki paskana. Kunhan vaan liikkuu eteenpäin. Sitten sama välinpitämättömyys heijastuu myös vieraiden ihmisten esineisiin, ei osata arvostaa pätkääkään kun omassa pääkopassa on olettamus että vastapuolikin ajattelee yhtä idioottimaisesti. Parkkipaikalla tökitään ovia toisten oviin ja kylkiin, ei minkäänlaista lappua ja välttämättä edes huomata moista temppua kun on vaan kiire päästä hakemaan se tarjouksessa oleva kahvipaketti.
                              Mun mielestä ihan sama miten kukin kohtelee omaa autoaan. Mulle juurikin tuo auto on todella ollut työkalu millä ajan työajot ja kuljetan tarvittaessa työkaluja yms. Mutta se ero tohon on siinä että pyrin kyllä pitämään myös huolta autosta parhaani mukaan. Enkä kolhi muiden autoja ja vittuunnun kyllä jos näen että joku niin tekee, ihan varmasti jätän sitten sen lapun jos kolhija ei niin tee. Itse en kyllä marketin parkkipaikalla auton tai käytöksen perusteella pysty sanomaan onko joku menossa hakemaan juuri sitä tarjouskahvia vai ei, hienoa jos sinä pystyt.

Pyrin kyllä pitämään omista laitteista huolta. Mutta kun ei vaan ole mahdollisuutta aina päästä niitä puunamaan kun itsellä olisi aikaa. Ja sitten kun pääsisi niin ei enää jaksa tai riitä se kiinnostus. Mulla on elämässä tärkeämpiäkin asioita kun puunata sairaanloisen tarkasti autoa.

Mä olen nähnyt montakin 300tkm ajettua 10v, jopa 20v vanhaa normaalissa käytössä ollutta autoa. Jota voin luonnehtia "huippukuntoiseksi", ottaen huomioon tietysti normaalin kulumisen. Ja näitä näkee melkein päivittäin vanhoilla papoilla, omistettu uudesta asti ja kauempaa katsottuna on kuin uusi. Ja arvaa vaan onko kyseiset vanhemmat mieshenkilöt myllyttänyt maalipintaa kerran vuodessa? Vahannut kuukauden välein? Tuskin
                              Tässähän se ero tuli, en katsos ole vielä mikään vanha pappa. Enkä myöskään aja autollani kuten vanha pappa tai kohtele sitä muutenkaan samalla tavalla, ja nyt pidän verrokkina omia isovanhempia. Meillä mm. pappa ei halua käydä autollaan mökillä talvella kun pelkää että nastat irtoaa renkaista. Ei vielä tässä vaiheessa ihan noin paljon auton hoito kiinnosta.

Ja en itseasiassa edes tiedä miten tämä liittyy asiaan? Olen myynti-ilmoitukseenkin heti alussa laittanut ettei autoni ole uudenveroinen tai siistein yksilö. Täällä se sitten sen perusteella ilmeisesti tuomittiin miinaksi jolle ei ole tehty muuta kuin ajettu?
                              Last edited by AnttiR; 05-09-2011, 17:15.
                              E61 535d -04

Comment

• Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

Siinäpä se vastaus aikalailla on, rivien välistäkö ei ole minkaanlaista vittuilua havaittavissa?
                                Vittuilua..? Lähinnä esimerkkiä minkälaisen kuvan puheistasi helposti saa.

Tässähän se ero tuli, en katsos ole vielä mikään vanha pappa. Enkä myöskään aja autollani kuten vanha pappa tai kohtele sitä muutenkaan samalla tavalla, ja nyt pidän verrokkina omia isovanhempia. Meillä mm. pappa ei halua käydä autollaan mökillä talvella kun pelkää että nastat irtoaa renkaista. Ei vielä tässä vaiheessa ihan noin paljon auton hoito kiinnosta.

....jolle ei ole tehty muuta kuin ajettu?
                                Eli siis pitää olla iältäänkin jo vanha pappa, että voi pitää autostaan huolta ja pitää siinä kunnossa kuin se olisi museoauto? Se nyt ei kovin montaa tuntia viikossa vaadi, että joka paikka on puhdas ja siisti. Sekä huollot ajallaan.

Ja mielestäni sinä annoit ymmärtää, että autolla on lähinnä vaan ajettu. Olen ohittanut ilmeisesti kyseisen viestin kokonaan, missä autosi on miinaksi tuomittu.

Mutta mitäpä tässä sen kummemmin kinastelemaan, jokaisella on omat mielipiteet eri asioista ja näin saa ollakkin. Sinäkin kysyit mielipidettä, mutta et ilmeisesti sitten halunnutkaan sitä. Onnea auton myyntiin.

Comment

Working...
                                X