Jep, tullut huomattua tiestön kunto ja vittu paskaahan se on Eilen padasjoelta hämeenlinnaan ajaessa meinas pää hypätä scanian kattoon varmaan 10 kertaa matkan aikana, tuntuu nuo montut kivasti teräsjousitetussa kuorma autossa Omalla autolla ottanut pohja kiinni monesti, mitään ei tehdä asialle, muutakuin laitetaan routavaurioita merkit, helpoin tapahan se on korjata ongelma
ei ole terveellistä jousitukselle... täälläpäin oli tiellä 70cm pitkä katkennut rekan lehtijousen pätkä. tietysti se kimposi eturenkaasta auton alle ja puhkaisi vaihdelaatikon pohjan ja repi pohjamuovit palasiksi takana tulevan auton renkaaseen osui myös ja siitä pamahti vasemman puolen sivuairbagit...
Viime kesänä Turku uusi asfaltin Hirvensalosta Kakskertaan (Noin 15km) ja nyt aivan hirvessä kunnossa, Hirvee Nps meiniki päällä kun saa poikittain vetää tolla maasturilla noissa töyssyissä mitkä on tullut.
Toivottavasti käy niinkuin on käynyt melkein joka vuosi eli jää sulaa maan sisältä ja maa tiivistyy jälleen joka saa töyssyt melkein katoamaan.
Toivottavasti käy niinkuin on käynyt melkein joka vuosi eli jää sulaa maan sisältä ja maa tiivistyy jälleen joka saa töyssyt melkein katoamaan.
Kyllä siihen töyssykohtaan tuntuu lähes aina jäävän sellainen notko, jonka yli on aika ikävä ajaa, vaikka se ei olisikaan niin terävä ja auton alusta ei siitä itseensä ottaisi. Loppukeväästä ne hieman helpottavat, mutta nyt parin viime talven jäljiltä on jo sellaisia paikkoja, että auton pohja raapii kiinni roudan sulettuakin.
Vaikka ei minulla tuo femma olekaan hurjan matala niin saa forssan seudulla ja erityisesti latovainion teillä ajella kakkosella hissukseen körötellen. Kiva kiihdyttää just siihen rajoituksen sallimaan 80 ja kas syvä painauma tiessä, hiljennys kävelyvauhtiin. Taas kiihdytys rajoituksen sallimaan ja taas jarrutus. Mahdotonta on ajaa hiljaksiin koko ajan kun tulee kaiken maailman kadetit ja maasturit miljoonaa ohi aiheuttaen toinen toistaan vaarallisempia tilanteita. Toivotaan kesän parantavan tilannetta... :think
Itse vedin vanteen aivan soikeaksi routakuoppaan. Korvauksen meinaan siitä hakea, koska sellainen mahdollisuus on.
Toisaalta asian ymmärtää: moni vertaa suomen teitä esimerkiksi Saksaan. Kun aletaan miettiä mikä määrä meillä on ollut lunta ja pakkasta parina viime talvena ja vastapainona hellekesä, ei tiet voi pysyä sileinä aina. Myöskin syksyisin tiet ovat melko hyvässä kunnossa.
Kehitysidea voisi olla routavaurioiden korjaamisen nopeuteen?
Saattaa tähän asiaan muutosta nyt tullakin, kun vähän erikoiselta tuo vaalitulos näyttää
Onko sulla muuten tietoa että miten paljon autoilijoilta kupataan rahaa verojen muodossa, kaikkeen muuhun paitsi tienhoitoon? Nuo autoon liittyvät verotkin makselisi paljon paremmin mielin jos koko raha korvamerkittäisiin tiestöön ja autoiluun yleensäkkin, enkä nyt tarkoita tällä että ostettaisiin maahan muuttajille uudempia mersuja..
Autovero tuottaa vuodessa jotain 100miljoonaa€
Polttoainevero on halvemmilla hinnoilla tuottanut noin 7miljardia€(nyt varmaan lähemmäs 9mrd€)
Ajoneuvoveron tuotto lienee vajaat 200miljoonaa€
Ja tiehallinnon määrärahoiksi budjetoitu 500miljoonaa€
Sisältäen kunnossapidon, uusien teiden rakentamisen ja perusparantamiset....
Tekis mieli kaivaa kehäkolmosta myöden erilleen se pieni alue Suomesta... Siinä sitten voivat ihmetellä kun ei ruokaa, sähköä eikä muutakaan tule riistetyltä alueelta...että olisko voinu antaa ees sen 500miljoonaa lisää tiehallinnolle että sais pidettyä tiet kunnossa...
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Comment