Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kehukaa renkaitanne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17825
    • PKS

    #16
    Dunlop Sport 9000. Hurja pito, fiksu kompromissi urheilullisuuden ja käyttömukavuuden välille ylempään keskihintaluokkaan. Tosin ehkä hieman turhan pehmeä suurempitehoisiin autoihin. Sanoisin, että parhaimmillaan hieman kevyemmissä autoissa.

    Löytyy tällä hetkellä:
    -E30 325i Touring
    -E46 330i

    Molemmilla kiskottu rataa, ajettu normaalisti ja kaikkea siltä väliltä.

    Suosittelen.

    Seuraavaksi kokeiluun menee varmaan Toyo TR-1 tai Fulda Carat Extremo.
    Last edited by Dualfun; 16-04-2010, 12:16.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring
    ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28
    ///M535i '87 zinnoberrot
    ½ E46 316ti Compact
    ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #17
      Michelin Pilot Primacyt on tällä hetkellä alla. Ihan hyvät ovat olleet ja eivät kulu kovin nopeasti, tosin en koskaan kyllä menekään perä rinnalla, mutta normaalikäytössä erittäin hyvät. Pitävät ehkä pientä meteliä, mutta eivät vetele tms.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2303
        • Uusimaa

        #18
        Tää rupeaa kuulostamaan hiljalleen joltain viininmaistelijoiden vuosikokoukselta...
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          #19
          Originally posted by |foder| View Post
          Suosittelen vahvasti edellä mainittuja Toyo Proxes T1R. Aivan tajuton pito kuivalla, loistava pito myös märällä kelillä. Ainakaan 215/45/17 eivät olleet yhtään uraherkät, päinvastoin.
          Eivät tosin ole omassa autossa kiinni mutta eräässä takavedossa, jota pääsen ajelemaan lähes päivittäin ja tiedän kyllä mitkä renkaat ostan tulevaan kiuluun. Lämpimästi suosittelen siis...
          Jos renkaat eivät maksaisi mitään, ajaisin näillä. Todella tarkka ja hyvä ajettava, mutta kuten Hanza sanoikin niin sulaa alle...

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5417
            • Oulu

            #20
            Originally posted by tabasco View Post
            Jos renkaat eivät maksaisi mitään, ajaisin näillä. Todella tarkka ja hyvä ajettava, mutta kuten Hanza sanoikin niin sulaa alle...


            Tuun myöhemmin kertomaan omat kokemukset markkinoiden halvimmista nahkoista

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 642

              #21
              Sain privaan tarjouksen Goodyearin Eagle F1 asymmetric:stä ja kiinnostus noihin heräsi kun tutkailin ulkomaisten lehtien vertailuja. Olipa nuo Tuulilasissakin referenssirenkaina testissä mutta tuo oli vuodelta 2007. Onko jollain näistä kokemusta?

              Rengasmelua ja polttoaineen kulutusta noissa on moitittu mutta varamasti metelöivät vähemmän kun kaljuksi ajetut Contin run flatit ja bensaa saa (vielä) korvausta vastaan automaatista.

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1527
                • TaNpere

                #22
                Originally posted by FlyingFinn View Post
                Sain privaan tarjouksen Goodyearin Eagle F1 asymmetric:stä ja kiinnostus noihin heräsi kun tutkailin ulkomaisten lehtien vertailuja. Olipa nuo Tuulilasissakin referenssirenkaina testissä mutta tuo oli vuodelta 2007. Onko jollain näistä kokemusta?

                Rengasmelua ja polttoaineen kulutusta noissa on moitittu mutta varamasti metelöivät vähemmän kun kaljuksi ajetut Contin run flatit ja bensaa saa (vielä) korvausta vastaan automaatista.
                Kokemusta koossa 18" ja 19" ja maanantaina varmaan alan ajelemaan koossa 20". Voisi äkkiseltään päätellä että suosittelen Erittäin mukava rengas ajella. Pitävä ja hiljainen tämän kokoiseksi eikä liukastele vesikelillä. 500-sarjalaisesta ajokokemukset ja nyt tulee seiskaan myös.

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 642

                  #23
                  Kertokaapas nyt viisaammat noista mainituista Goodyearin asymmetric F1:sta. Kyseistä rengasta löytyy kolmena eri versiona: 94Y XL, 91Y ja 91W. Kantavuusluokka on orkkisrenkaissa 91 ja nopeusluokka W riittäisi mutta eniten kiinnostaa saavutetaanko kantavuusluokan lisäämisellä jotain etua tai harmia ja mitä tuo XL tarkoittaa? Liittynee jotenkin renkaan rakenteeseen mutta en mitään selkokielistä vastausta löytänyt Goodyearin sivuilta. Mielelläni vältän ainakin liian jäykkäsivuisia renkaita ettei tule samaa uravetelyä kuin run flateilla.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7366
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by FlyingFinn View Post
                    ... mitä tuo XL tarkoittaa?
                    Extra Load, eli suurempi kantavuus.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 642

                      #25
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Extra Load, eli suurempi kantavuus.
                      O.k. Eli tuo on periaatteessa kuitattu jo tuolla 94 merkinnällä mutta jostain syystä haluavat tätä korostaa.

                      Comment

                      • Squamish
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 260
                        • HEL

                        #26
                        GY Eagle F1 Asymmetric 225/45R17 91W. Tuollaisilla on tullut ajeltua tämä kevät, autona E46, ja uskallan suositella ainakin arkiajoon. Eivät vetele pahemmin ja märkäpito on erinomainen.

                        Päädyin 91W:n, koska ajattelin että alhaisempi kantavuusluokka = mukavampi runko ja alhaisempi nopeusluokka = alhaisempi melu.
                        Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 642

                          #27
                          Originally posted by Squamish View Post
                          GY Eagle F1 Asymmetric 225/45R17 91W. Tuollaisilla on tullut ajeltua tämä kevät, autona E46, ja uskallan suositella ainakin arkiajoon. Eivät vetele pahemmin ja märkäpito on erinomainen.

                          Päädyin 91W:n, koska ajattelin että alhaisempi kantavuusluokka = mukavampi runko ja alhaisempi nopeusluokka = alhaisempi melu.
                          No tämähän oli hyvä tieto.

                          Juuri noin itsekin asian pähkäilin. Täytyy laittaa rinkulat tilaukseen.

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 642

                            #28
                            Noniin tulipahan lopulta pyöräytettyä nuo Goodyearin asymmetricit alle ja kyllähän tuntuu kuin eri autolla ajaisi. Kaikenlainen uraherkkyys ja vetely on tipotiessään. Ohjaus on ehkä aavistuksen hitaamman oloinen mutta tämä ei haittaa tippaakaan, vähän turhan mikroautomaisen hätäinen se normiajossa joskus olikin noilla run flateilla. Sen verran on liukkaria renkaan ja vanteen välissä että perusteellisia "savuja" en ole ehtinyt vielä ottaa mutta ensivaikutelma on todella hyvä. Kyrsii kun en heivannut noita tyhjänä ajettavia jo aiemmin. Jousittamaton massakin keveni useamman kilon per pyörä joten kai tuollakin jotain merkitystä on pakko olla.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎