Announcement

Collapse
No announcement yet.

2011 x3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #31
    Tulipa käytyä kokeilemassa X3 20dA ja huomiot:

    Hyvä auto ajaa ja riittävän laadukkaan oloinen. Koeajoauton sporttipenkit olivat liian pienet; istuinosa tuntui telaketjulta ja selkänojan sivutuet oli liian lähekkäin, eli munuaisia ahdisti. Comfortteja ei ainakaan vielä saa, joten kauppa jäi hautomaan.

    Toinen ahdistava tosiasia on, että jos nyt tilaa, niin pääsee toukokuun tuotantoon... Kuka nyt niin kauan jaksaa odottaa, kun en yleensä jaksa allakaan olevalla autolla niin kauaa :-)

    Mutta. Jos syyskuun tuotannosta ensi vuonna löytyy comfortit, niin taitaapi mennä tilaukseen. M-Sportin jälkeen sohjossa oli kyllä unelma kyntää tuolla.

    Eli kaiken kaikkiaan hyvinkin positiivinen yllätys. Toki siihen pitää ruksata ainakin Pro-Hifit, Pro-Navi, sähköinen takaluukku ja muuta pientä tarpeellista, mutta semmostahan se on joka mallin kohdalla.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #32
      Originally posted by haba View Post
      Kyllä tosiaan diesel sopii hyvin X3. 2.0d jakso ihan mukavasti mennä mitä koeajoin, näillä keleillä aika herkku auto. Ens syksynä pitäisi tulla 4.0d malli, 312hp ja +600nm, sillä liikahtaa jo kivasti
      Juu, tuo tehokkain kolmelitrainen yhdistettynä M pakettiin voisi kyllä korvata tuon minun nykyisen X3:sen. (Tosin en varmaan malta odottaa niin kauan, täytyy ensin ottaa joku muu versio kuutosesta).
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #33
        Originally posted by touring39 View Post
        Tulipa käytyä kokeilemassa X3 20dA ja huomiot:

        Hyvä auto ajaa ja riittävän laadukkaan oloinen. Koeajoauton sporttipenkit olivat liian pienet; istuinosa tuntui telaketjulta ja selkänojan sivutuet oli liian lähekkäin, eli munuaisia ahdisti. Comfortteja ei ainakaan vielä saa, joten kauppa jäi hautomaan.

        Toinen ahdistava tosiasia on, että jos nyt tilaa, niin pääsee toukokuun tuotantoon... Kuka nyt niin kauan jaksaa odottaa, kun en yleensä jaksa allakaan olevalla autolla niin kauaa :-)

        Mutta. Jos syyskuun tuotannosta ensi vuonna löytyy comfortit, niin taitaapi mennä tilaukseen. M-Sportin jälkeen sohjossa oli kyllä unelma kyntää tuolla.

        Eli kaiken kaikkiaan hyvinkin positiivinen yllätys. Toki siihen pitää ruksata ainakin Pro-Hifit, Pro-Navi, sähköinen takaluukku ja muuta pientä tarpeellista, mutta semmostahan se on joka mallin kohdalla.
        Eikös noissa selkänojien sivutuet liiku sähköllä? Meidän rouvan ykkösessäkin niitä voi säätää napista.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1485

          #34
          Omassa esittely-yksilössä oli mustat nahkajakkarat (perus) valkoisin tikkauksin. Oli aika maukkaan näköinen, mutta tuleekohan tikkaukset myös sport-jakkaroihin?

          Ja tämä on pakko saada, mikäli F3x ei ole erityisen onnistunut
          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #35
            Originally posted by Convertible View Post
            Eikös noissa selkänojien sivutuet liiku sähköllä? Meidän rouvan ykkösessäkin niitä voi säätää napista.
            Mää koitin nuohota noita jakkaroita, mutta en löytänyt yhtään sähköpainiketta. Olisko ollu sitten jossain muualla, vaikkapa keskikonsolissa??? Meni sitten kyllä ihan ohi.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #36
              Originally posted by JNIJNI View Post
              Omassa esittely-yksilössä oli mustat nahkajakkarat (perus) valkoisin tikkauksin. Oli aika maukkaan näköinen, mutta tuleekohan tikkaukset myös sport-jakkaroihin?

              Ja tämä on pakko saada, mikäli F3x ei ole erityisen onnistunut
              Juu, noi eriväriset tikkaukset on ollut saatavana jo vanhoissa X3 nahoissa, on kai vaan X3 juttu.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #37
                Originally posted by touring39 View Post
                Mää koitin nuohota noita jakkaroita, mutta en löytänyt yhtään sähköpainiketta. Olisko ollu sitten jossain muualla, vaikkapa keskikonsolissa??? Meni sitten kyllä ihan ohi.
                Juu, ei niistä koskaan tiedä. Meilläkin on manuaalipenkit, mutta se sivu bolsteri säätö on sähköinen.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Vesku1
                  Photographer
                  • Jun 2005
                  • 1401
                  • Haukipudas

                  #38
                  Originally posted by Masatus View Post
                  Pitääkö paikkansa että tässä uudessa X3:ssa astuu estot peliin kun nopeus ylittää tietyn rajan, siis vaikka ne on napista otettu pois päältä, luistonestot yms?
                  Itse koeajaessani tein saman huomion. Namiskasta ekat estot pois, ja kun aikansa piti pohjassa nappia niin taulu täyteen varoitusvaloja vaarallisuudesta kun ei mitään ajoapuja käytössä, ja kun nopeus kasvoi tarpeeksi, kaikki palautui automaattisesti takaisin. Ei vaikutusta, kulkiko auto suoraan vai kylki edellä, mutta estot kyllä automaattisesti liittyi peliin jossain kohtaa. En aivan saanut selvää oliko se 60 vai 70 km/h.
                  Transitissa se on 70 km/h.

                  Originally posted by haba View Post
                  Kyllä tosiaan diesel sopii hyvin X3. 2.0d jakso ihan mukavasti mennä mitä koeajoin, näillä keleillä aika herkku auto. Ens syksynä pitäisi tulla 4.0d malli, 312hp ja +600nm, sillä liikahtaa jo kivasti
                  Puhutaankohan nyt enää samasta automallista? Ei tuo uuskoppanen X3 kyllä tuolla parilitrasella diisselillä mihinkään mene. Ei mittään tee. Laatikkoki tuntu toimivan jotenki nihkeästi. Mitä näitä uudempia automaatteja ajanut niin ihmetytti suuresti, miten laatikko takkusi niin paljon, mietti ja välillä jopa töksäytteli. (Siis verrattuna muihin vastaaviin uusiin autoihin - ei sentään mitään 80-luvun mersun automaatin töksäytteluä.) Kaasuun vastaavuuskin tuntui olevan jossakin 70-luvulla Esim strateginen kohta liikenneympyrästä kun halusi tuutata ulos "urheilullisesti" niin kerkesi jo toiselle puolen kylää kun veto alkoi. Ja ihan sama oliko luistoneston ja ajonvakautukset päällä vai poissa, tai no toisella puolen kylää ne oli päällä joka tapauksessa kun auto itse näkyi haluavan siitäkin päättää, koska luistonestot kytketään päälle.

                  Pitävällä alustalla se kyllä valoista loikkasi aivan mukavasti, 0-30 km/h.

                  Ei herättänyt ostotuntemuksia.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7450
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Vesku1 View Post
                    ... estot kyllä automaattisesti liittyi peliin jossain kohtaa. En aivan saanut selvää oliko se 60 vai 70 km/h.
                    Nyt kyllä alkaa kuulostaa liian pahalta, minä kun luulin että tämmöistä holhoamista löytyy vain niistä merkeistä joita en muutenkaan halua ostaa.

                    Originally posted by Vesku1 View Post
                    Kaasuun vastaavuuskin tuntui olevan jossakin 70-luvulla Esim strateginen kohta liikenneympyrästä kun halusi tuutata ulos "urheilullisesti" niin kerkesi jo toiselle puolen kylää kun veto alkoi.
                    Tätähän mäkin olen monista ajamistani uusista dieseleistä moittinut, mutta toiset kuskit taas ei tunnu tuota pitävän minkäänlaisena ongelmana. Uusinta BMW:n 135kW 2-litraista en ole kyllä kokeillut, ja edellinen 130kW versio automaattina ei kuitenkaan ollut ollenkaan pahimmasta päästä jos muihin merkkeihin vertaa.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • -juzzi-
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 527
                      • Klaukkala

                      #40
                      Missä vauhdissa menee estot päälle? Ei ainakaan niissä noin 10 autossa joilla olen ajanut niin noin 100km/h vauhdissa ole mitään estoja päälle mennyt jos ne on kaikki pois ottanut.
                      530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                      https://www.instagram.com/juzzi1984/

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by -juzzi-;2245344 begin_of_the_skype_highlighting**************22453 44******end_of_the_skype_highlighting
                        Missä vauhdissa menee estot päälle? Ei ainakaan niissä noin 10 autossa joilla olen ajanut niin noin 100km/h vauhdissa ole mitään estoja päälle mennyt jos ne on kaikki pois ottanut.
                        Voipi olla, että noissa uusissa ne saa säädettyä päälle navista tms.
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • -juzzi-
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 527
                          • Klaukkala

                          #42
                          Navista luiston estot päälle?

                          Selvittelin vähän kun ajoin yhdellä tuossa viime viikolla niin ei mene kyllä luiston estot itsestään päälle. Ainoastaa silloin jos laittaa cruisen päälle niin laittaa auto estot päälle. Ja sehän on nelivetoisissa benareissa ollut muissakin että Jos luistonesto pois niin ei voi cruisea käyttää.
                          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                          https://www.instagram.com/juzzi1984/

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎