Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 535i 2008:n tuominen jenkeistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tokoskel
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 6
    • Suomi

    BMW 535i 2008:n tuominen jenkeistä

    Olisi ajatus tuoda 535i vm. 2008 jenkeistä muuttoautona. Tuota mallia ei oo ollu Euroopassa myynnissä tietääkseni, vai onko? Ainakin wikipedian mukaan tuo on pelkästään jenkkimalli.

    Mitä vaaditaan että sen saa kilpiin Suomessa? Voiko tulla ongelmia jonkun päästötodistuksen tjsp. kanssa?

    Miten yleensä jenkkispekseillä olevan auton tuominen Suomeen, mitä muutoksia pitää tehdä? Onko hankalia/kalliita käytännössä tuohon malliin?
  • Jarse
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 96

    #2
    Originally posted by tokoskel View Post
    Olisi ajatus tuoda 535i vm. 2008 jenkeistä muuttoautona. Tuota mallia ei oo ollu Euroopassa myynnissä tietääkseni, vai onko? Ainakin wikipedian mukaan tuo on pelkästään jenkkimalli.

    Mitä vaaditaan että sen saa kilpiin Suomessa? Voiko tulla ongelmia jonkun päästötodistuksen tjsp. kanssa?

    Miten yleensä jenkkispekseillä olevan auton tuominen Suomeen, mitä muutoksia pitää tehdä? Onko hankalia/kalliita käytännössä tuohon malliin?
    Jos on muuttoauto niin ei pitäis olla liian vaikeaa.
    Takasumari ja sivuvilkut pitää asentaa jos niitä ei ole, muuten valot käyvät sellaisenaan. Päästöt tuskin ovat ongelma, sama kone 335i:ssä.
    X5 4.6is -02
    sigpic
    #530dA Touring -00
    #525iA -91

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1493
      • Ilvola

      #3
      Vaatimukset



      EU:ssa valmistettu auto voi olla mitattu myös EU-säännöin ja muutososat saatavissa -> kyselyä BMW:lle.

      Muuttoautolta (mukana tuotavalta) ei vaadita samoja, joitain kuitenkin eli yhteys AKE:een.
      Last edited by tsbmw; 31-07-2010, 10:20.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Miltzu
        BTCF Member
        • May 2008
        • 2476
        • Finland

        #4
        Originally posted by tokoskel View Post
        Miten yleensä jenkkispekseillä olevan auton tuominen Suomeen, mitä muutoksia pitää tehdä? Onko hankalia/kalliita käytännössä tuohon malliin?
        Mä toin -07 335i:n muuttoautona keväällä 2009. Takasumaria varten piti vaihtaa USA-valokytkin euromalliin, maksoi jotain reilun 100 euron luokkaa plus asennus merkkiliikkeessä mutta kannattaa ehdottomasti teettää jenkeissä ennen kun tuot sen Suomeen, tulee halvemmaks. Itsekin sen kyllä tiesin mutta olin liian laiska

        Toinen muutos jonka jouduin tekemään oli etuvalojen oranssit "kulmat" jotka jenkeissä palaa aina kun ajovalot päällä, mutta Suomessa toimii vaan vilkkuina. En nyt osaa sanoa onko sun vitosessa samanlaisia. Tähän tehtiin johdotukset yhden foorumilaisen kanssa kaksin ja viimeistely merkkiliikkeessä.

        Yhteensä meni muutostöihin rahaa n. 350 euroa. Ei turhan paha Muuttoauton kanssa pääsee melko vähällä, katsastuskin oli ihan läpihuutojuttu.

        EDIT: Lisätään nyt vielä että noita ei ole tietenkään mikään PAKKO asennuttaa liikkeessä, iteltä vaan loppui tilat, mielenkiinto (ja osaaminen...) kesken eikä jaksanut säätää. Ei mitään pahoja siis tehdä itse.
        Last edited by Miltzu; 31-07-2010, 12:31.

        Comment

        • tokoskel
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 6
          • Suomi

          #5
          Ok, kiitoksia tiedoista! Nyt sitten vain valkkaamaan sopiva

          Noissa on ilmeisesti ollu ongelmia bensapumpun kanssa (HPFP), jonka takuuta on jatkettu 10 vuoteen (ainakin jenkeissä). Pitääpä selvittää onko se takuu voimassa sitten Suomessakin...

          Varmaan sama HPFP ongelma 335i:ssä?

          Comment

          • tokoskel
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 6
            • Suomi

            #6
            Valokytkimen vaihto

            Elikkä jenkkimallissa on valokytkin tuommonen:


            Vaihdetaan se tuommoseen:


            Onkohan ihan plug and pray? Pitikö 335:ssa käydä liikkeessä ohjelmoimassa että sen sai aktivoitua?

            Comment

            • Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

              #7
              Mulla liike vaihtoi sen kytkimen niin en osaa sanoa tähän hätään... Joka tapauksessa aika pikkuhomma.

              HPFP -ongelma on joo myös 335:ssä mutta mulla ei ole kyllä mitään issueita ollut ja auto ehti sen reilun 1,5 vuotta olla ajossa ennen kun meni vuoden alussa seisontaan mun Australian komennuksen takia. Ei mulla tosin oo kilometrejäkään kun joku 35k.

              Newyorkkilaisella kaverilla, joka sai autonsa pari viikkoa mun jälkeen kesällä -08 meni viime viikolla neljäs pumppu vaihtoon... Sillä on tosin lastutettu se auto ja ajaa vähän aggressiivisemmin kuin minä (mailejakin kertynyt tuplat), en tiedä sit vaikuttaako se? :think

              Comment

              • Jarse
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 96

                #8
                Originally posted by tokoskel;2087703 begin_of_the_skype_highlighting**************20877 03******end_of_the_skype_highlighting
                Elikkä jenkkimallissa on valokytkin tuommonen:


                Vaihdetaan se tuommoseen:


                Onkohan ihan plug and pray? Pitikö 335:ssa käydä liikkeessä ohjelmoimassa että sen sai aktivoitua?
                Mulle muistaakseni sanottiin ettei onnistu kytkimen vaihto X5:een joten laitettiin oma kytkin takasumarille. En muista enää miksei onnistunut.
                Mutta joo muisti palailee pätkittäin, oranssit nurkkavalot piti ottaa pois toiminnasta, tehdä niistä vaan vilkut ja lisätä parkit eteen.
                X5 4.6is -02
                sigpic
                #530dA Touring -00
                #525iA -91

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎