Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanhahkoa autoa hankkimassa Saksasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussipoika
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 31
    • Tampere

    Vanhahkoa autoa hankkimassa Saksasta

    Tarvitsisin toisen auton perheeseen vanhan 520i -93 seuraksi. Ongelma on siinä, että rahaa tähän projektiin meinaan käyttää vaan noin 5000e. Toinen ongelma on siinä, että haluaisin ajella "laatu autolla", mistä lie sellaisen saanut päähäni. Kolmas ongelma on siinä, että perheeseen kuuluu nappuloita ja turvaistuimia ja lastenrattaita, joten autossa saisi olla tilaa eikä farmariudesta olisi haittaa. Tiedän, että joku coralla olisi ehkä järkeväpi valinta mutta kun mutta..

    Saksalaisia bimmereitä ja mesejä olen haaveillut noin 3ke hintaluokassa, jolloin verojen + muiden maksujen kanssa olisi hinta tulla budjetin raameissa. Ehkäpä 500 sarja olisi järkevin e39 kopalla ja kilometrejä tulee vuodessa varmaan 30 000, joten dieselit houkuttaísi. Miten olisi 735

    Olisiko arvon raadilla mielipiteitä ja suosituksia tähän tilanteeseen sen parisataa sivuisen e39 ketjun lisäksi?
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9040
    • Iisalmi

    #2
    Tuo on aika hankala hintaluokka ostaa bemarin diisseliä. 530d olis hyvä, mutta vähän budjetin yläkanttiin. 525tds on sitten vanhahtavaa tekniikkaa, 525d tuli vasta 2000? joten niillä hinnat alkaen samat kuin 530d. Jos E39 pitää olla niin sitten 523i tai 528i tosin noitakin saa jo Suomesta kohtuuhintaan.

    Mitenkäs se 735 tähän asiaan liittyy
    E39 ja E91

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6920
      • N/A

      #3
      Pakko heti kommentoida jarrutuksena tuohon e39 asiaan. Käytiin Spatsille ettimässä E39 touringia Saksasta aiemmin kesällä ja me kävimme 10 yksilöä läpi ennenkuin löytyi suhteellisen järkevä. Tosin piti aika paljon nostaa budjettia. Varsinkin tuo 3-4 tonnin hintaluokka niin kyllä oli melkoisia rytöjä.. voihan sieltä toki tehdä "löydön" mutta noissa halvemmissa oli järestään sellasia vikoja ja moni auto oli ihan kunnolla ruosteessa, varsinkin takakontit.
      Niin, ja vielä lisäyksenä että me ei katsottu edes mitään "mobilen talvimpia" vaan pääasiallisesti autot näytti kuvissa ihan fiksuilta mutta paikanpäällä se totuus valkeni. Voin vaan kuvitella jos sieltä olisi pistänyt ensimmäisen kiinnostavan kuvien perusteella tilaten. :
      Last edited by Antti O; 02-09-2010, 12:19.

      Comment

      • Jussipoika
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 31
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Antti O View Post
        Pakko heti kommentoida jarrutuksena tuohon e39 asiaan. Käytiin Spatsille ettimässä E39 touringia Saksasta aiemmin kesällä ja me kävimme 10 yksilöä läpi ennenkuin löytyi suhteellisen järkevä. Tosin piti aika paljon nostaa budjettia. Varsinkin tuo 3-4 tonnin hintaluokka niin kyllä oli melkoisia rytöjä.. voihan sieltä toki tehdä "löydön" mutta noissa halvemmissa oli järestään sellasia vikoja ja moni auto oli ihan kunnolla ruosteessa, varsinkin takakontit.
        Niin, ja vielä lisäyksenä että me ei katsottu edes mitään "mobilen talvimpia" vaan pääasiallisesti autot näytti kuvissa ihan fiksuilta mutta paikanpäällä se totuus valkeni. Voin vaan kuvitella jos sieltä olisi pistänyt ensimmäisen kiinnostavan kuvien perusteella tilaten. :
        Tätä minä juuri pelkään.. Perhana kun löytys vastaavan kuntonen kulkupeli, kun tuo oma e34 on mutta "kivempi". Romuhan se jonkun mielestä varmasti on mutta toivon sillä vielä olevan kilometrejä edessä.. No entäs jos ostan e34sen muutamalla satasella? Perkele ostan kohta corsan..
        Last edited by Jussipoika; 02-09-2010, 14:26.

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2148
          • L a h t i

          #5
          En itse oikein usko että on kannattavaa lähteä hakemaan tai tuottaa ton hintaluokan autoa saksasta asti. Vanhoista autoista ei edes kuvan perusteella voi oikein tulkita missä kunnossa ne on. Joten todennäköisesti joudut kiertelemään aika ahkerasti siellä, joten melkeimpä joudut auton vuokraamaan ja tietysti majoittumaan jossain.. Meinaan jos autolla meinaat ajaa sieltä pois niin siinä on aika kova homma, eikä lauttakaan halpavaihtoehto ole.. Jos ulkomailta meinaat hakea niin katselehan ruotsin tai viron tarjontaa. Se käy aika paljon näppärämmin..

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            #7
            Noin edullista en edes ajattelisi Saksasta ellei auto tulisi tutusta paikasta tai olisi olisi jo etukäteen varmasti hyvä yksilö, koska matkakuluista muodostuu niin iso osa kustannuksia. Sen sijaan Ruotsista tuollaisen saattaisi löytääkin. Tämän lisäksi Ruotsalaisissa autoissa on usein talvivarusteet jo valmiiksi, joka on tämän hintaluokan autossa huomattava etu.
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #8
              En henkilökohtaisesti ole tuonut yhtään autoa saksasta, mutta elän siinä uskossa, että tuon hintaista autoa ei kannatta tuoda varsinkaan, jos se pitää tehdä jonkun firman kautta jolloin puhutaan jo samantien noin 1000€:n lisäkulusta, joka on kolmentonnin miinasta paljon. Sitten ehkä jo saattais jotain vitsiä ollakin, jos ottaa halvat piletit ryanilla tj. sinne ja ottaa lomamatkan kannalta. Toinen kysymys sitten on se, että paskoja tässä maassa on jo riittämiin eli niitä ei kannata tuoda, joten saako tuohon budjettiin jotain sellaista mitä kannattaisi tuoda?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                #9
                Originally posted by Tuoppo View Post
                ...tai olisi olisi jo etukäteen varmasti hyvä yksilö, koska matkakuluista muodostuu niin iso osa kustannuksia.
                Hmmm..... lentolippu saksaa 100-150€, lautta lippu mies+auto Travemundestä about 250€ + tietty auton väliaikainen rekisteröinti+ polttoaineet lautalle.

                Ei siinä ihan älyttömästi hintaeroa ruotsiin jää, satanen-kaksi, kun nuo lauttaliput tuppaa olemaan suomi-ruotsiväliläkin kohtuullisen hinnakkaita.
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • Komu
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 1037
                  • Nurmijärvi

                  #10
                  Itse ostin hintaluokkasi e38 730 1995. On tilaa, ja laatuauton tuntua. En tiedä sitten miten rattaat takakonttiin mahtuu, luulisin että mahtuu. Auto siis suomesta yksityiseltä, katsastettuna.
                  Eli seiskat myös katsomislistalle. Yksilöthän ne sitten ratkaisee sen oston.
                  E70 X5 40d + F31 330d
                  Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                  Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                  Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3813
                    • Nokia

                    #11
                    Originally posted by Taky View Post
                    Hmmm..... lentolippu saksaa 100-150€, lautta lippu mies+auto Travemundestä about 250€ + tietty auton väliaikainen rekisteröinti+ polttoaineet lautalle.

                    Ei siinä ihan älyttömästi hintaeroa ruotsiin jää, satanen-kaksi, kun nuo lauttaliput tuppaa olemaan suomi-ruotsiväliläkin kohtuullisen hinnakkaita.
                    Jollain siellä Saksassa tarvii liikkua, ja mitä todennäköisimmin viettää yö jossain, ja tosiaan se n. 100e 5pv kilpiin, ei sieltä ihan 350e tuontikuluilla pääse..

                    Threadin aloittajalle: ostaisin sen auton ihan Suomesta tuolla budjetilla.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Tuoppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 558
                      • Joensuu

                      #12
                      Originally posted by Taky View Post
                      Hmmm..... lentolippu saksaa 100-150€, lautta lippu mies+auto Travemundestä about 250€ + tietty auton väliaikainen rekisteröinti+ polttoaineet lautalle.

                      Ei siinä ihan älyttömästi hintaeroa ruotsiin jää, satanen-kaksi, kun nuo lauttaliput tuppaa olemaan suomi-ruotsiväliläkin kohtuullisen hinnakkaita.
                      Tästähän on monta kertaa ennemmin tainnut olla vääntöä, mutta harvoin se ensimmäinen auto on se ostettava yksilö ja Saksassa välimatkat venyvät tosi helposti. Jos ei satu sukulaisia tai tuttuja asumaan saksassa, joiden autoa ja majoitusta voit hyödyntää niin helposti budjetti venyy. Rahassa tällaista reissua on minusta vaikea perustella, mutta jos matkailu ja kokemukset kiinnostaa niin ehdottomasti kannattaa lähteä.

                      Tosiaan Suomi-autoa suosittelen minäkin, sillä on se vaan niin paljon helpompaa pienellä budjetilla. Suomesta ostaessa kaikki rahat saa laittaa autoon eikä sivukuluihin. Huonolla tuurilla tuontiauton katsastus/tullauskin voi tulla maksamaan useita satoja ylimääräista, kun suomi-autossa kulu on tiedossa.
                      Last edited by Tuoppo; 02-09-2010, 21:24.
                      G30 530e xDrive iPerformance -20
                      E70 X5 xDrive40d -10

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        #13
                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Toinen kysymys sitten on se, että paskoja tässä maassa on jo riittämiin eli niitä ei kannata tuoda, joten saako tuohon budjettiin jotain sellaista mitä kannattaisi tuoda?
                        alkuvuodesta harkitsin vakavasti 420tkm ajetun ex-polizei vankkurin (E39 530dat) ostoa sangen edullisen hankintahinnan vuoksi, mutta tuolloin verottajan käsitys sen markkina-arvosta romutti muutoin kiinnostavan yhtälön.

                        Vähemmän ylläpitokuluriskiä saapi kun ostaa bensan, manuaalina.
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • ErPe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 63
                          • Hämeenlinna

                          #14
                          Originally posted by Taky View Post
                          Hmmm..... lentolippu saksaa 100-150€, lautta lippu mies+auto Travemundestä about 250€ + tietty auton väliaikainen rekisteröinti+ polttoaineet lautalle.

                          Ei siinä ihan älyttömästi hintaeroa ruotsiin jää, satanen-kaksi, kun nuo lauttaliput tuppaa olemaan suomi-ruotsiväliläkin kohtuullisen hinnakkaita.

                          Elokuun alkuviikolla tuli haettua Fuldasta 1-sarjalainen.
                          Lentäen Hahniin ja autolla Ruottin läpi takas.
                          Vaikka kuinka low budjetilla laskisi, niin saa karkeasti laskea sen likemmäs 1000€ kuluihin. Toki tuli matkalla myös lomailtua, mutta ne kulut on erikseen.
                          Pikkukuluihin menee yllättävän paljon rahaa. Jos auton katsastus ei ole voimassa menee sinne taas muutama kymppi, punapäisiin siirtokilpiin pitää maksaa saksan vero, löpöä palaa, jossain pitää nukkua yms..
                          Suurimmat kustannukset kuitenkin revitään ihan kotomaassa. Katsastusasema veloittaa raakasti rekisteröintikatsastuksesta. (pelkkä rekisteröintikats. 203€, ei sis vuosikatsastusta) Kannattaa kysellä hintoja.
                          Taas muutama kymppi kilpiin, yms..
                          Eli lopussa "muutaman kympin" maksut onkin jo useita satasia.
                          Henkilökohtaisena mielipiteenä kuitenkin: Kannattaa hakea, mikäli kiikarissa on uudempi kärry. Vanhemmassa hyöty vähäinen, mikäli ei halua elämysmatkailla.
                          www.rallysport.suntuubi.com

                          Comment

                          • Taky
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 562
                            • Ola

                            #15
                            Originally posted by ErPe View Post
                            Elokuun alkuviikolla tuli haettua Fuldasta 1-sarjalainen.
                            Lentäen Hahniin ja autolla Ruottin läpi takas.
                            Hampurista elokuun alkupäivinä.

                            Originally posted by ErPe View Post
                            Vaikka kuinka low budjetilla laskisi, niin saa karkeasti laskea sen likemmäs 1000€ kuluihin.
                            Lento HKI-Riika-Hampuri, 140,-
                            Taksi myyjälle lentokentältä 40,-
                            Keltaisiin rekisteröinti 112,-
                            Ajo Travemundeen, 10L bensaa, 15,-
                            Laivalippu autolla+kuskille 222,-
                            Yhteensä 529,-
                            Näin oltiin HKI:ssä

                            Rahtina olisi auton saanut 650,- Hampurista HKI:hin, mutta sitten oliis jäänyt "tuliasten" hyöty saavuttamatta, about 150,-

                            Originally posted by ErPe View Post
                            Suurimmat kustannukset kuitenkin revitään ihan kotomaassa.
                            Ne tulee ruotsista haussakin.
                            Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                            Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎