Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Ferrari, Porsche, Audi, MB, Jaguar... jatkanko?
    Anteeksi korjaan aiemman tekstini muotoon: Jos auton merkki olisi ollut VW, Skoda, Toyota, KIA yms, niin sitä ei olisi mainittu lehtijutussa, jos sellainen olisi ylipäätään edes julkaistu.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Raimo Miettinen
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 320

      Originally posted by Juhis View Post
      Anteeksi korjaan aiemman tekstini muotoon: Jos auton merkki olisi ollut VW, Skoda, Toyota, KIA yms, niin sitä ei olisi mainittu lehtijutussa, jos sellainen olisi ylipäätään edes julkaistu.
      Hyvä, olemme samaa mieltä! Lehtijuttu saattaisi tulla, mutta eipä noissa kyllä automerkkejä erikseen korostettaisi.
      BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Originally posted by Raimo Miettinen View Post
        Hyvä, olemme samaa mieltä! Lehtijuttu saattaisi tulla, mutta eipä noissa kyllä automerkkejä erikseen korostettaisi.
        Juurikin näin! Mutta ei näistä lehtijutuista kannata BMW:n omistajana masentua. Elämä jatkuu entiseen malliin.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          Originally posted by PatarautaE34 View Post
          Ja ammattikuski se vaan paahtaa reikä päässä,mittarit ja putket punaisina ylinopeudella 60 tonnin kuormalla 80-rajoituksella!!! Kympin ylityksestä ei mitään ajallista hyötyä, palmuöljyä palaa tolkuttomasti ja kalusto muutoinkin lujilla rääkkäyksestä. Eikä tuollainen pysähdy kovin heti 80 nopeudesta, puhumattakaan jostain 90 vauhdista puskurit kiinni hipoen.
          hmm siitä kympin ylityksest on silloin helvetisti hyötyä ku on oikeasti kiire...
          siinä on iso ero tuleeko viimeiseen purkupaikkaa ku firma johon vie tavaraa on viellä 5min.auki tai se että paikka on menny pari minuuttia sitten kiinni!

          sä taidat olla tuosta tekstistä päätellen sellainen tyypillinen mulkku joka ohittaa rekan ja jää sitten jarruttelemaan eteen:think
          me tehdään töitä tuolla tien päällä,enkä mäkään tuu sulta viemää kynää kädestä ku istut jossai toimistorottana
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3562
            • Nla

            Originally posted by Juhis View Post
            Juurikin näin! Mutta ei näistä lehtijutuista kannata BMW:n omistajana masentua. Elämä jatkuu entiseen malliin.

            Aamen ainoa muutos foorumilla saa lukea joka topikissa kun joku kaahasi ja rekisteröityneitä jäseniä tulee tavallista enemmän lisää, mutta katoavat jonnekin parin päivän sisällä
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • ana80
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 150
              • Lohja

              Originally posted by Juhis View Post
              Niitä tilanteita tulee ihan samalla tavalla Saksassa, että hitaampaa ajavat siirtyvät vasemmanpuoliselle kaistalle suoraan kovempaa ajavan eteen täysin katsomatta. Vikahan on totta kai siinä, joka ei ymmärrä katsoa taustapeiliin ja varmistaa myös ns. kuollutta kulmaa ennen kaistan vaihtamista. Lujempaa ajavan on kuitenkin koko ajan pidettävä huolta siitä, että voi tarvittaessa jarruttaa hitaamman tullessa eteen. Onnettomuudet eivät tule kello kaulassa ja niitä sattuu joka tapauksessa, oli nopeusrajoitukset nykyiset, alemmat tai korkeammat. Suuremmat nopeusrajoitukset eivät kuitenkaan mielestäni mitenkään edellytä sitä, että kaikkien olisi pakko ajaa nykyisiä nopeuksia lujempaa. Korkeammat sallitut nopeudet ainoastaan mahdollistavat sen, että hyvissä olosuhteissa ja muun liikenteen määrän ollessa kohtuullinen on mahdollista ajaa tarvittaessa suurempia nopeuksia ja matka taittuu tällöin joutuisammin.
              Siinä vaan on vinha ero jos sulla on 100km/h enemmän nopeutta vs. 20km/h.
              Itse pidän kyllä saksan liikennekulttuurista ja mielelläni ajelen reippaampaa nopeutta, mutta uutisotsikon tapauksella tuskin oli joutuisa matkan taittaminen ensisijaisena päämääränä. Toki uutisointi on nykyään sensaatiohakuista ja uskon että ko tapauksessa asiasta tietävät eivät hymyilemättä voi niitä otsikoita lukea, mutta hyvin on saatu tyhjästä mediaan asti tietoa vaikka kerran oli "tyhjä tie".

              Comment

              • Ziggis
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 454
                • Melbourne (Mellilä)

                Originally posted by PatarautaE34 View Post
                Ja ammattikuski se vaan paahtaa reikä päässä,mittarit ja putket punaisina ylinopeudella 60 tonnin kuormalla 80-rajoituksella!!! Kympin ylityksestä ei mitään ajallista hyötyä, palmuöljyä palaa tolkuttomasti ja kalusto muutoinkin lujilla rääkkäyksestä. Eikä tuollainen pysähdy kovin heti 80 nopeudesta, puhumattakaan jostain 90 vauhdista puskurit kiinni hipoen.
                pakko viel todeta tähän että ku mulla on bemari ja lisäks ajan viel rekkaa,nii aika nopeasti tuli tuo yleistäminen...
                ammattirikollinen

                eikä meillä oo koskaan 60 tonnia kuormaa... kokonaispaino saattaa kyllä olla sitä luokkaa
                Ex. e39 540i -97
                Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                Ex. e36 325iA -92
                Ex. e34 540iA -94
                Ex. e30 325 2.7 eta -86
                Ex. e34 540iA -93 touring
                Ex. e32 730i -89

                Tällä mennään

                Comment

                • m.ä.
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 60
                  • Espoo

                  Pakko itsekin osallistua hieman tähän keskusteluun.

                  Asioilla on lähes aina kaksi puolta, niin myös tässäkin.

                  Suhteellisen rauhallinen moottoritie lauantai-iltana hyvällä kelillä ei ole kovin paha paikka ajella pientä ylinopeutta jos verrataan esimerkiksi taajama-alueeseen. Joten se nyt "positiivisena" puolena tässä asiassa.

                  Mutta pitäähän se ymmärtää, että jos isohko letka ajelee hieman kovempaa motarilla, sanotaan +140km/h, herättää se huomiota. Ja kun kyseessä on vielä BMW-merkkisiä autoja, on hyvinkin oletettavaa, että se kiinnostaa sekä kanssa-autoilijoita että virkavaltaa. Ja uskoisinpa, että moni bemaristi tietää, että ko. merkkiset autot saattavat tosiaan olla enemmän silmätikkuina, kuin esim. Hyundait. Niin miksi sitten pitää ruveta leikkimään tuollaisessa mukavaksi tarkoitetussa miitissä? On kaikkien etu, että letka ajaa rajoitusten mukaisesti ja porukka pysyy kasassa. Vai onko kerholaisten mielestä ajomiittien tarkoitus se, että vauhdit kohoavat sellaiseksi, että letka katkeilee ja rauhallisempia kuskeja hirvittää? Kyllä omasta mielestäni hienoimpia ajoja ovat sellaiset, joissa iso porukka pysyy mukavasti kasassa, eikä tarvitse jännittää, että kortti lähtee seuraavassa risteyksessä. Saati, että sattuisi jotain henkilövahinkoja.

                  Joten jos joku haluaa kokeilla autonsa suorituskykyä, miksi se pitää tehdä tuollaisessa letkassa? Ja jos se yksi haluaa pelleillä, niin antaa sen mennä omaa matkaansa. Tässä tapauksessa (ainakin lehtitietojen perusteella) suurempaa ylinopeutta ajaneita oli kuitenkin ilmeisesti enemmän kuin yksi. Joten ei hirveästi tuon tiedon perusteella jää epäselväksi, etteikö ajatuksena ole ollut näyttää porukalla, kuinka autot liikkuvat.

                  En halua ketään tässä tuomita, varsinkaan lehtitietojen perusteella, mutta miettikäähän nyt jokainen kohdallanne tällaisia tapahtumia. Turha myöskään ketään puolustella. Mielestäni tästä on hyvä ottaa pienesti opiksi ja keskittyä tuleviin miitteihin sekä nauttia niistä lain sallimissa nopeuksissa, ja niin, että muitakin hymyilyttää kuin vain bemaristeja!

                  Mukavaa kesää!

                  -Miko
                  "Strong people don't put people down, they lift them up"

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by Spiddu View Post
                    hoho oikeasti tätä itkua... joka vitun päivähän tuolla liikenteessä näkee jonkun joka ajaa reilua ylinopeutta, joskus kyseessä on se 50v ukon volvo, joskus fintoys logoilla varustettu corolla. Miksi keltainen media ei näistä uutisoi? no niin johan se tiedetään BMW se punainen vaate ihmisille.
                    Nyt pää pois persiistä.

                    Suomessa on lukemattomia autokerhoja, joiden lukemattomat jäsenet ajavat tehokkailla autoillaan ylinopeutta. Tasan yksi näistä autokerhoista päätyy otsikoihin. Minkään muun kuin peilin osoittaminen on tässä kohtaa pelkkää todellisuuden pakoilua. BTCF:n julkisuuskuva alkaa kilpailla surkeudellaan jo liivijengien kanssa. Jokainen tietää kuinka vähäpätöinen rike on ylinopeus muuttoritiellä (pl. tieliikennelaki), jokaisen tulisi tietää myös miltä näyttää kun pitkästä autoletkasta yksikin kaahaa ja jokaisen aikuisen ymmärtää mitä siitä tullaan lehdessä kirjoittamaan. Jos ei ymmärrä niin paskamyrsky on vähintäänkin ansaittu.

                    Lisäksi BMW ei ole punainen vaate, se on halutuin työsuhdeauto, markkinoiden vihreintä premiumia ja myyntitilastojen kärkeä luokassaan. Brändi ei ole koskaan voinut yhtä hyvin, etenkään Suomessa. Mitään BMW-kateutta/-vihaa on aivan turha syyttää.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla ne todisteet, millä perusteella väitätte, että jostain miittiletkasta olisi poimittu tämä ylinopeus. Kovasti sieltä kotikoneen äärestä haukutaan kyllä kaikki kanssaharrastajat jonkun lehtijutun perusteella, mutta mahtaakohan tapahtumien todellisesta kulusta olla mitään käsitystä? :think Taitaa olla vaan ennakkoasenteet monilla jo sellaiset, että odotetaan oikein, että päästään kritisoimaan muiden harrastajien tekemisiä!
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Ziggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 454
                        • Melbourne (Mellilä)

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla ne todisteet, millä perusteella väitätte, että jostain miittiletkasta olisi poimittu tämä ylinopeus. Kovasti sieltä kotikoneen äärestä haukutaan kyllä kaikki kanssaharrastajat jonkun lehtijutun perusteella, mutta mahtaakohan tapahtumien todellisesta kulusta olla mitään käsitystä? :think Taitaa olla vaan ennakkoasenteet monilla jo sellaiset, että odotetaan oikein, että päästään kritisoimaan muiden harrastajien tekemisiä!
                        nii ja siinä hesalaises lehtijutus lukee kyllä yhdestä suuremmasta ylinopeudest....
                        alko eräässäkin miitissä joku fiksu yariskuski yrittää saada kilvanajoa aikaiseksi bemarien kanssa...
                        tiedä sitten mitä tuolla on ollu....
                        Ex. e39 540i -97
                        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                        Ex. e36 325iA -92
                        Ex. e34 540iA -94
                        Ex. e30 325 2.7 eta -86
                        Ex. e34 540iA -93 touring
                        Ex. e32 730i -89

                        Tällä mennään

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla ne todisteet, millä perusteella väitätte, että jostain miittiletkasta olisi poimittu tämä ylinopeus. Kovasti sieltä kotikoneen äärestä haukutaan kyllä kaikki kanssaharrastajat jonkun lehtijutun perusteella, mutta mahtaakohan tapahtumien todellisesta kulusta olla mitään käsitystä? :think Taitaa olla vaan ennakkoasenteet monilla jo sellaiset, että odotetaan oikein, että päästään kritisoimaan muiden harrastajien tekemisiä!
                          Olet oikeassa. Pyydän kyllä hartaasti anteeksi heti kun muuta osoitetaan.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla ne todisteet, millä perusteella väitätte, että jostain miittiletkasta olisi poimittu tämä ylinopeus. Kovasti sieltä kotikoneen äärestä haukutaan kyllä kaikki kanssaharrastajat jonkun lehtijutun perusteella, mutta mahtaakohan tapahtumien todellisesta kulusta olla mitään käsitystä? :think Taitaa olla vaan ennakkoasenteet monilla jo sellaiset, että odotetaan oikein, että päästään kritisoimaan muiden harrastajien tekemisiä!
                            Mä en lähtis kanssaharrastajia haukkumaan ollenkaan, tuollaista tapahtuu ja sattuu, ja itse kukin varmaan syyllistyy tuollaiseen joskus. Paskaa säkää että joku kyyrä soitti ja sivarit otti talteen. Lehdistö tottakai tekee mahdollisimman kauhean kuuloiset lööpit että saa kaikki rahat pois.

                            MUTTA, jos nyt takerrutaan tähän yhteen ainoaan asiaan että oliko jostain miittiletkasta niin kyllä mustakin vähän siltä tuntuu, kunnes toisin todistetaan. Se että onko sillä mitään seksuaalista merkitystä mulle on ihan eri asia
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Ziggis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 454
                              • Melbourne (Mellilä)

                              Hmm tämäkin sopii hyvin aiheeseen....

                              Ex. e39 540i -97
                              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                              Ex. e36 325iA -92
                              Ex. e34 540iA -94
                              Ex. e30 325 2.7 eta -86
                              Ex. e34 540iA -93 touring
                              Ex. e32 730i -89

                              Tällä mennään

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                En ota kantaa mistä porukasta eilisessä artikkelissa on kyse, jokainen voi olemassa olevalla tiedolla vetää omat johtopäätöksensä. Keltaisen lehdistön uutisointi on retostelevaa ja se on sen tyyli. Yhtä mieltä olen siitä, että ylinopeudesta on tässä maassa riikkeenä tehty liian suuri asia, joka vie saman verran palstatilaa lehdistä kuin raiskaukset ja huumetuomiot.

                                Tämän päiväisissä foorumikeskusteluissa esiin tuotu yhteys prätkäjengeihin oli tietenkin tarkoitettu vitsiksi, mutta totuuden siemen sielläkin on ja kahdessa suhteessa. Suuri osa ihmisistä leimaa kaikki prätkäjengit jollain tavalla rikollisiksi, kiitos muutaman ryhmittymän. Kuitenkin suurin osa liivipäällä ajavista motoresteista on ihan puhtoisia ja "rauhaa rakastavia". Ero prätkäjengeihin tulee siinä, että esim. helvetin enkeleillä on sääntö, että liivit päällä ei sikailla. Vaikka tuosta eilisestäkin porukasta suurin osa olisi ajanut rajoitusten mukaan tai "kohtuullisella" ylinopeudella, leimaa yksi (tai muutama) koko porukan. Se onko leimaaminen oikeutettua on toinen tarina, mutta jokaisen tulisi muistaa, että kun porukassa liikutaan, edustetaan porukkaa kokonaisuutena.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎