Originally posted by DropIt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt
Collapse
X
-
-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
-
-
Originally posted by 174000 View PostEniten nykymaailmanmenossa ihmetyttää juuri tuon pienen kulutuksen ihannointi. Pitää olla mahdollisimman uusi auto (kallis) ja sitten siihen otetaan kaikista pienin tarjolla oleva kone. Sitten retostellaan, kun menee vaan viis ja kuus litraa satasella ja kyllä on kun laittais rahaa pankkiin. Ei ummarra.
Yllä oleva ihmistyyppi kauhistelee juuri vanhemman bensakoneisen bmw:n kulutusta tai sellaisen omistamisen järkevyyttä.
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEniten nykymaailmanmenossa ihmetyttää juuri tuon pienen kulutuksen ihannointi. Pitää olla mahdollisimman uusi auto (kallis) ja sitten siihen otetaan kaikista pienin tarjolla oleva kone. Sitten retostellaan, kun menee vaan viis ja kuus litraa satasella ja kyllä on kun laittais rahaa pankkiin. Ei ummarra.
Yllä oleva ihmistyyppi kauhistelee juuri vanhemman bensakoneisen bmw:n kulutusta tai sellaisen omistamisen järkevyyttä.
Comment
-
-
Comment
-
-
Itse heitän tankkiin 98/V-Poweria,kumpaa nyt sattuu saamaan ja ihan sama mitä se kulutusmittari näyttää!Bensaa saa hanasta,tankki täyteen ja menoksi.
Auton ostamisessa Suomessa ei nyt mitään järkeä olekkaan...on se sitten BMW,Audi,MB,VW...jne jne...Last edited by b mutteri kasa; 20-11-2010, 23:20.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostNiinpä...tälläkin foorumilla porukka ajelee 70-80 k€ autoilla,sitten nillitetään jos se nyt vie 7-8 l/100km sen 6,2 l/100km sijaan...mutta noi taitaakin olla dieseljannujen runkkailun aiheita.
Itse heitän tankkiin 98/V-Poweria,kumpaa nyt sattuu saamaan ja ihan sama mitä se kulutusmittari näyttää!Bensaa saa hanasta,tankki täyteen ja menoksi.
Auton ostamisessa Suomessa ei nyt mitään järkeä olekkaan...on se sitten BMW,Audi,MB,VW...jne jne...
Sitten vielä se, että miten se oikeesti normaalissa vanhassa bensakoneessa käyttäytyy.. esim. tiivisteet.. tankkaan ite ainakii 98:a enne ku saan kunnon faktaa..
IMO, enkä tiiä liittykö aiheesee mut tulipaha sanottua
Comment
-
-
Mielenkiintoisia mielipiteitä täällä. Itse en ole juuri mitään kettuilua keneltäkään kuullut, ainakaan mitään vakavaa sellaista. Ainahan sitä vinoilua kuulee jopa omalta isältäni, mutta se on huumoriksi tarkoitettukin. Jos joku tosissaan alkaisi vittuilemaan autoni merkistä, niin siitä vaan. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Tulipa mieleen tuosta eri autojen vertailusta sellainenkin seikka, että huvittaa oikein kun joku käy ostamassa autoliikkeestä vaikkapa uuden Toyotan ja tottakai sillä pienimmällä koneella jne. Sitten itse haen Saksasta jonkun käytetyn Bemarin tai Audin, niin jumankauta kun ollaan kateellisia. Eniten ihmetyttää tällaisissa ihmisissä se, että miksi olla kateellinen, kun hänellä itsellään olisi varmasti ollut varaa samanlaiseen autoon. Sillä 30 k€ Toyotalla olisi takuulla saanut esim. hyväkuntoisen E39 M5:n tai M-Sport E38:n hyvillä varusteilla ja vähillä kilometreillä. Bensarahaakin olisi todennäköisesti jäänyt runsaasti yli.
Itse en ole myöskään välittänyt koskaan mistään alle kaksilitraisista autoista. Kyllä sitä tehoa täytyy sieltä konepellin alta löytyä ainakin jonkun verran. Suomessa kun tuo liikenne on mitä on, niin onhan se mukava ohittaa, kun ei tarvitse viettää siellä vastaantulevien kaistalla puolta päivää. Polttoaineenkulutus ei ole minulle ensisijaisen tärkeätä, joskin kyllä silläkin rajansa on. Pitkät duunimatkat myös tuppaavat priorisoimaan tarpeita ja bensan hinta myös. Esim. -08, kun bensan hinta huitoi jossain lähempänä 1,7 euroa, oli jo hieman rajoitettava kulkemista silloisella Bemarilla ja ajettava esim. duunimatkat vähemmän kuluttavalla Nissanilla.
Kommentoidakseni vielä tuosta Bemaristien oletetusta maineesta, voin kyllä hyvin ymmärtää joidenkin ennakkoluuloja Bemareista siltä osin, että nykyään se on melkeinpä entisajan teinicorolla. Harva se päivä tuolla liikenteessä menee joku ns. tuning e36, bensalenkkari kuskina ja vailla minkäänlaisia ajotaitoja, mutta näyttämisen tarve on suuri. Viimeksi edellisenä talvena tuli todistettua, kun yksi tällainen "muottiin" sopiva Bemarikuski päätti risteyksessä vetää perän rinnalle, tuloksin, että päätyi toisen auton keulaan kylki edellä. Siitä jotkut sitten vetävät johtopäätöksen, että Bemarikuskit ovat idiootteja, vaikka suurin osa heistä on aivan normaaleja ihmisiä, aivan kuten kaikki muutkin.
Comment
-
-
Kyllähän tuota vittuilua tulee suunnasta jos toisesta, mutta mukava on antaa samalla takasin. Ja kun noita miinoja on niin monta ja emännän kanssa yhteensä se 11 autoa joista valtaosa sattuu olemaan bemareita, niin voi sanoa rehellisesti että onhan sitä laivassakin pelastusveneitä, joten siksi monta bemariakin. Aina joku rikki, niin ompahan varalle yksi romu.
Tiedä sitten mitä naapurit ajattelevat, kun juuri ostin OK talon ja piha aivan täynnä bemareita + 2010 vuoden ford. Uskallan väittää, että tuo fordi ei kyllä kenessäkään herätä minkäänlaista ihmetystä, mutta se että rivissä seisoo useampi bemari, niin varmasti kyllä jakaa mielipiteitä.
Niin.. Ja omphana tuota hyvin moni kritisoinut bemaria aina ja kun joillain omistamillani bemareilla ovat olleet kuskina, niin kohta onkin merkki vaihtunut bemariin ja tyytyväisenä myhäilty.. "No en minä tämmöstä muuten mutta löyty nyt edullisesti".
Ja mitä polttoaineeseen tulee.. Ainut mikä itseäni henkilökohtaisesti vituttaa on se, että kauhea jeesustelu on siitä, että miksi tankkaan AINA 98 oktaanista bemariin kun se on kuulemma niin vitusti kalliimpaa kun se 95 oktaaninen korollabensa. Hinnanero on olematon ja kulutus pienempi, joten halvemmaksihan se tulee..
Ja kulutuskeskustelut naurattaa aina.. Autohan EI saa viedä yli 8l edes kaupungissa. Aina on mukava todeta, että alle 11l on turha haaveilla edes maantiellä, niin jo taas puhutaan "en ikinä ostas bemaria"... Ottaahan se tuo 1.6l bensa focuskin minulla 8l maantiellä.....
Yhteenvetona voisi vain sanoa suoraaan; Leppoisaa ajanviihdetta ja hyviä kahvipöytä keskusteluja saa aikaan kun omistaa BMW-merkkisen henkilöauton
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEniten nykymaailmanmenossa ihmetyttää juuri tuon pienen kulutuksen ihannointi. Pitää olla mahdollisimman uusi auto (kallis) ja sitten siihen otetaan kaikista pienin tarjolla oleva kone. Sitten retostellaan, kun menee vaan viis ja kuus litraa satasella ja kyllä on kun laittais rahaa pankkiin.Originally posted by bimmerE34 View PostAutohan EI saa viedä yli 8l edes kaupungissa. Aina on mukava todeta, että alle 11l on turha haaveilla edes maantiellä, niin jo taas puhutaan "en ikinä ostas bemaria"... Ottaahan se tuo 1.6l bensa focuskin minulla 8l maantiellä.....
Pikkubroidilla on A3 2.0 TDI ja se jaksaa retostella alle 5 litran kulutuksella. Who cares, bensaa saa huoltsikalta
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Postjoku käy ostamassa autoliikkeestä vaikkapa uuden Toyotan ja tottakai sillä pienimmällä koneella jne. Sitten itse haen Saksasta jonkun käytetyn Bemarin tai Audin, niin jumankauta kun ollaan kateellisia. Eniten ihmetyttää tällaisissa ihmisissä se, että miksi olla kateellinen, kun hänellä itsellään olisi varmasti ollut varaa samanlaiseen autoon.
Eli Tossan-mieskin haluaisi elää vaarallisesti ja hakea saksanmaalta tuontipommin, mutta vaimo ei anna lupaa tai päätöksentekoon & riskinottoon tarvittavat (henkiset) kivekset ovat jo surkastuneet :think
Sellaisiakin kuluttajia on sankoin joukoin, jotka eivät uskalla ostaa muita kuin TM-testivoittajahyödykkeitä ja ajaa vain takuunalaisilla autoilla. Mitä kukin nyt tarvitsee pystyäkseen nukkumaan yönsä
Comment
-
-
Originally posted by Miltzu View PostJostain syystä ihmiset on suorastaan pettyneitä kun ne tulee naureskellen kyselemään että "taitaa viedä aika paljon bensaa toi sun auto" ja vastaan että maantiellä pääsee alle 8 litran kun nätisti ajaa. Riippuen tietysti kysyjästä saatan käyttää toisenkin ääripään esimerkkiä, että kaupungiajossa keskikulutus on joskus yli 17 litraa...
Pikkubroidilla on A3 2.0 TDI ja se jaksaa retostella alle 5 litran kulutuksella. Who cares, bensaa saa huoltsikalta
Nuo ketkä bemareita haukkuu niin tuskin ne kateellisia on. Ne vaa tykkää haukkua kun me otetaan kaikki niin tosissaa Netissäkin noitten trollien vaan kannattais antaa olla..Last edited by smpovers; 21-11-2010, 09:56.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt
Tästäkään asiasta ei ole vielä riittävän montaa topikkia eri alueilla? Muistelisin että asia on vatvottu vuonna 2004 , 2005 ja 2006 foorumilla
Itse asiaan , mulle on aivan sama. En välitä siitä välittääkö muut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostItsekin olen huomannut, että jotkut selvästi kuvittelevat e46:sen olevan huomattavsti arvokkaampi ja tuoreempi auto kuin se on. Joiltain olen kuullut, että miten sinulla on varaa tälläiseen lähes uuteen bemariin. Yleensä olen vastannut, että en pidä 12vuotta vanhaa autoa enää uutena. Sen jälkeen kysyjä yleensä menee hieman hämilleen ja ihmettelee, että ei toi voi millään olla niin vanha auto.
Tämä kyllä kertoo myös, että e46 on todella onnistunut muotoilultaan. Ajattomasti muotoiltu.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostYhteenvetona voisi vain sanoa suoraaan; Leppoisaa ajanviihdetta ja hyviä kahvipöytä keskusteluja saa aikaan kun omistaa BMW-merkkisen henkilöauton
Kyllä tämä on aivan totta.
Kun työmaan pihaan ajoin E34 520iA:lla tai 525:sella ensimmäinen maininta oli että tollanen juppiauto, että miksei joku tavallinen auto ennemmin. Toihan on ihan hirveen kallis auto ajaa ja ostaa
sitte tullu tätä perus että Toihan vie hirveesti bensaa, ainakin 20l sataselle sanoin siihen sitten että mun seka-ajossa menee sellasta 9l siihekkii "ihan hirveitä lukemia, mun kia vie vaan 5l tjsp"
Kotona mulle vittuilee noista kaikki kun ei ole hyvä japanilainen käyttöauto joka kuluttaa vähän ja todella mukava.
Ainoastaan olemattomat kiinalaisille mitoitetut sisätilat eivät mulle riitä..
Vittuilua kuulee päivittäin ja lähes kaikilta kun olen kusipää juppi kun en käytä tuulipukua aja corollalla ja syö kaalisoppaa...
Comment
-
-
Lähipiirissä on henkilö, joka poikkeuksetta pyrkii heti osoittamaan kaikki huonot asiat autoistani.
Viimeisintä hankintaa katsoessaan tuli taas kaikki legendat suodatettuna tähän nykyiseen autooni sopivina.
"dieseli on niiiiiin laiska"
"mahtaa olla kallis vaihteistoremontti, kun on automaatti"
"ai webasto, mukava varmaan vaihtaa akkua kuukauden välein talvella"
"mitä siinä muka säästää, jos polttoaine on halvempaa, kun se vero on niin iso?"
"mihin vittuun sinä muka farmaria tarvitset?"
Ja kaikki muut ilmastoinnin tarpettomuudet/toimimattomuudet ja varosien kalleudet.
No pitää seuraavasta tilistä ostaa samanlainen carina2 kuin toverilla, jospa sillä sitten helpottaisi.
Varsinaista vittuilua en ole pitkiin aikoihin kohdannut, mutta tuommoista vinkumista, että oletpa nyt tyhmän ostoksen mennyt tekemään olen saanut aikalailla kaikista BMW merkkisistä autoistani kuulla.
Ja parastahan siinä nyt on, että lähes poikkeuksetta kyseessä ovat olleet parin tonnin pommit, niin ei luulisi keneenkään takamusta kutittavan.Olli.
Comment
-
Comment