En vielä itse, mutta olimme reilu kuukausi sitten käymässä Münchenissä, jossa kaveri osti auton (116i vm 2008) yhdestä Turkkilaisen tms pitämästä autokaupasta. Autossa ei ollut mitään näkyvää vikaa, kaikki paperit ok (ml Niederlassung:n paperi, että oli korjattu oikeasta takakulmasta). Koska renkaat oli aika loppu, menimme saman tein yhteen rengasliikkeeseen, jossa tutkailin joutessani autoa nosturilla. Mitään hälyyttävää ei näkynyt ja kaikki tukivarret oli tehtaan jäljiltä. Eli korjaus oli, kuten kirjoitettu, vain peltiin.
Auto on kuulemma toiminut moitteetta.
Ostin uusimpani pari viikkoa sitten, ja piipahdin muutamassa liikkeessä, jossa kauppaa pitivät "tummaihoiset". Se, että jäi kaupat tekemättä, johtui ihan omista kriteereistä. Autoissa ei ollut sanomista, paitsi yhdessä. No, ylipäätään n 3 v vanhoissa ekalta omistajalta, nyt ei kauhean paljon voi vikaa odottaakaan.
Ainakin itselle tuli hyvä herätys. Tunnustan, että aina aikaisemmin ohitin ilmoitukset suoraan, missä yhteyshenkilöksi oli mainittu Ahmed tms.
Linkin autosta: voi olla hyväkin peli. Jopa kilsat voi pitää paikkansa (tuollaisella bensaautomaattirohmulla ei Saku paljon ajele). Väri/väriyhdistelmähän on ihan kamala (tämä siis ei minun mielipide, vaan markkinoiden). Se pudottaa hintaa selvästi. Auto on ollut melko vanhoilla, joka sekin pitänee paikkansa = nuoriso ei suostu tuon näköisillä ajamaan
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
En vielä itse, mutta olimme reilu kuukausi sitten käymässä Münchenissä, jossa kaveri osti auton (116i vm 2008) yhdestä Turkkilaisen tms pitämästä autokaupasta. Autossa ei ollut mitään näkyvää vikaa, kaikki paperit ok (ml Niederlassung:n paperi, että oli korjattu oikeasta takakulmasta). Koska renkaat oli aika loppu, menimme saman tein yhteen rengasliikkeeseen, jossa tutkailin joutessani autoa nosturilla. Mitään hälyyttävää ei näkynyt ja kaikki tukivarret oli tehtaan jäljiltä. Eli korjaus oli, kuten kirjoitettu, vain peltiin.
Auto on kuulemma toiminut moitteetta.
Ostin uusimpani pari viikkoa sitten, ja piipahdin muutamassa liikkeessä, jossa kauppaa pitivät "tummaihoiset". Se, että jäi kaupat tekemättä, johtui ihan omista kriteereistä. Autoissa ei ollut sanomista, paitsi yhdessä. No, ylipäätään n 3 v vanhoissa ekalta omistajalta, nyt ei kauhean paljon voi vikaa odottaakaan.
Ainakin itselle tuli hyvä herätys. Tunnustan, että aina aikaisemmin ohitin ilmoitukset suoraan, missä yhteyshenkilöksi oli mainittu Ahmed tms.
Linkin autosta: voi olla hyväkin peli. Jopa kilsat voi pitää paikkansa (tuollaisella bensaautomaattirohmulla ei Saku paljon ajele). Väri/väriyhdistelmähän on ihan kamala (tämä siis ei minun mielipide, vaan markkinoiden). Se pudottaa hintaa selvästi. Auto on ollut melko vanhoilla, joka sekin pitänee paikkansa = nuoriso ei suostu tuon näköisillä ajamaan
No tuttu kehoitti vaan varomaan niitä, aina kuulemma tulee jotain hämminkiä auton ostossa niiden kanssa.
Ja tuo väri taas sopii meikäläisen makuun ja sisustan värikin ihan jees, ja ikää ei vielä meikäläisellä ole kuuttakymmentäkään. Harmaa nahkasisusta aiheuttaa oksennusrefleksin.
EDIT: mitä nuo HU ja AU meinaa noissa ilmotuksissa? Jotain katsastusta kait..
Ja tuo väri taas sopii meikäläisen makuun ja sisustan värikin ihan jees, ja ikää ei vielä meikäläisellä ole kuuttakymmentäkään.
EDIT: mitä nuo HU ja AU meinaa noissa ilmotuksissa? Jotain katsastusta kait..
Itse olen vasta 53, joten kuulun siis nuarisoon ja minulle ei tuollainen väriyhdistelmä istu
HU on katsastus ja AU on pakokaasutesti. Tuossa siis voimassa elokuu 2011 loppuun. Tuosta ei pihi myyjä pidä = auto pitää saada myytyä tuota ennen ettei joudu muutamaa kymppiä pulittamaan katsastuksesta
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Mietityttää tuo tullin arpoma verotusarvo tuollaiselle autolle. Tullin taulukosta kun ei näe mitään autojen varusteista, ne nyt kai kuitenkin vaikuttaa aika paljon verotusarvoon.
Mietityttää tuo tullin arpoma verotusarvo tuollaiselle autolle. Tullin taulukosta kun ei näe mitään autojen varusteista, ne nyt kai kuitenkin vaikuttaa aika paljon verotusarvoon.
Käytetyissä yli 2v vanhoissa ei vaikuta mitenkään.
Tosin tuon hintaluokan auto voisi olla helpompi hakea ruotsista, ei sielläkään nuo perustouringit maksa enää mahdottomia. Ja apuakin löytyy jos tarvitset, laita vaikka privaa
No tuttu kehoitti vaan varomaan niitä, aina kuulemma tulee jotain hämminkiä auton ostossa niiden kanssa.
Ja tuo väri taas sopii meikäläisen makuun ja sisustan värikin ihan jees, ja ikää ei vielä meikäläisellä ole kuuttakymmentäkään. Harmaa nahkasisusta aiheuttaa oksennusrefleksin.
EDIT: mitä nuo HU ja AU meinaa noissa ilmotuksissa? Jotain katsastusta kait..
vai tuttu kehoitti varomaan jos et ihan tuoretta autoa ole ostamassa, niin joudut väkisin tekemään kauppaa ulkomaalaisten kanssa saksassa. varmaan 90% vanhempien auton kaupasta on turkkilaisten yms. hallussa.
vai tuttu kehoitti varomaan jos et ihan tuoretta autoa ole ostamassa, niin joudut väkisin tekemään kauppaa ulkomaalaisten kanssa saksassa. varmaan 90% vanhempien auton kaupasta on turkkilaisten yms. hallussa.
No tuota vähän itsekin ajattelin, en vielä tarkentanut hänelle minkä ikäistä ja hintaista autoa olen hakemassa.
Tosin tuon hintaluokan auto voisi olla helpompi hakea ruotsista, ei sielläkään nuo perustouringit maksa enää mahdottomia. Ja apuakin löytyy jos tarvitset, laita vaikka privaa
Ruotsi on yksi vaihtoehto, Saksa kiinnostaisi maana muutenkin pienenä autolomana. Ruotsissa vissiin se hyvä puoli, että ei tarvitse mitään byrokratiaa ja rekisteröintejä jos saisi kaupat tehtyä satamassa.
Miten on lentolippujen hinnat jos samana päivänä ostaa lentokentältä? Vai tuleeko halvemmaksi varata muutamaa päivää ennen netistä?
Ja jos jollain on linkkiä johonkin tietosivulle mitä Saksan päässä joutuu maksamaan vakuutuksista, rekisteröinneistä ja kilvistä. Ja kummat kilvet, keltaiset vai punaiset ja saiko niillä ajaa nykyään Suomessa. Tää ois halpa
Ruotsissa vissiin se hyvä puoli, että ei tarvitse mitään byrokratiaa ja rekisteröintejä jos saisi kaupat tehtyä satamassa.
Ja jos jollain on linkkiä johonkin tietosivulle mitä Saksan päässä joutuu maksamaan vakuutuksista, rekisteröinneistä ja kilvistä. Ja kummat kilvet, keltaiset vai punaiset ja saiko niillä ajaa nykyään Suomessa.
Mitä byrokratiaa? Myyjä (siis, jos liike) kyllä ne hoitaa. Kilvet (keltapää) vakuutuksineen maksaa melko tarkkaan satasen. jos liike ne hommaa, ottavat muutaman kympin päälle vaivanpalkkaa.
Jos aiot viettää Saksassa pidemmän ajan > 5 päivää, joudut hankkimaan punapäät, jotka maksaa n 200 euroa. Ne on hieman isompi jumppa, mutta liike ne kyllä (vastentahtoisesti) hommaa. Kun nykyään pitää noissa punapäissä maksaa se kuukauden käyttömaksu (n 30 - 50 eur), se aiheuttaa visiitin verovirastoon ja Sparbankkiin. Älä nyt noista ota stressiä
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Ruotsi on yksi vaihtoehto, Saksa kiinnostaisi maana muutenkin pienenä autolomana. Ruotsissa vissiin se hyvä puoli, että ei tarvitse mitään byrokratiaa ja rekisteröintejä jos saisi kaupat tehtyä satamassa.
Miten on lentolippujen hinnat jos samana päivänä ostaa lentokentältä? Vai tuleeko halvemmaksi varata muutamaa päivää ennen netistä?
Ja jos jollain on linkkiä johonkin tietosivulle mitä Saksan päässä joutuu maksamaan vakuutuksista, rekisteröinneistä ja kilvistä. Ja kummat kilvet, keltaiset vai punaiset ja saiko niillä ajaa nykyään Suomessa. Tää ois halpa
Keltapäisillä saa virallisesti ajaa vain Saksassa. Käytännössä kuitenkin myös Suomessa. Ja niihin myydään myös Green Cardia mutta siltikään ne kilvet ei ole voimassa kuin Saksassa.
Keltapäiset 5 pv kilvet maksaa sen ~satasen sis. liikennevakuutuksen.
Eli helpointa ajaa noilla kilvillä satamana ja tulla laivalla auton kanssa pois.
Ja sanotaas noi kuriositeettina että mitä lähempänä lähtöä lennon varaaminen tapahtuu, sitä kalliimpaa se yleensä on.
Päivän varoajalla joutuu jo maksamaan n. 300-400 euroa. Viikon varoajalla n. puolet.
Ja kulut tekee sitten n. tonnin minimissään ellei sikahalvalla pääse. Helposti tekee puolitoistakin tonnia.
Keltapäisillä saa virallisesti ajaa vain Saksassa. Käytännössä kuitenkin myös Suomessa. Ja niihin myydään myös Green Cardia mutta siltikään ne kilvet ei ole voimassa kuin Saksassa.
Keltapäiset 5 pv kilvet maksaa sen ~satasen sis. liikennevakuutuksen.
Eli helpointa ajaa noilla kilvillä satamana ja tulla laivalla auton kanssa pois.
Ja sanotaas noi kuriositeettina että mitä lähempänä lähtöä lennon varaaminen tapahtuu, sitä kalliimpaa se yleensä on.
Päivän varoajalla joutuu jo maksamaan n. 300-400 euroa. Viikon varoajalla n. puolet.
Ja kulut tekee sitten n. tonnin minimissään ellei sikahalvalla pääse. Helposti tekee puolitoistakin tonnia.
Juu tuon verran itsekin laskeskelin että reissuun menee. Ja halvimmat lennot muistaakseni Müncheniin oli kahdelta jotain reilu 200, mutta tosiaan viikkoa ennen piti olla liikkeellä.
Juu tuon verran itsekin laskeskelin että reissuun menee. Ja halvimmat lennot muistaakseni Müncheniin oli kahdelta jotain reilu 200, mutta tosiaan viikkoa ennen piti olla liikkeellä.
jos kaikki vaan on kunnossa, niin ei paha. aika turha vaan useita päiviä/ jopa viikkoja ennen lähtöä haaveilla. hyvät ja halvat menee äkkiä. helpoimmalla pääset kun laitat saksassa jonkun asian osaavan asialle. ei maksa älyttömiä ja hoitavat kaikki valmiiksi, ellei sitten ole aikaa ja halua itse välttämättä hoitaa. siinä tapauksessa kannattaa ottaa useita vaihtoehtoja muutamaa päivää ennen lähtöä ja lähteä reissuun mielummin alkuviikosta, että kerkiää löytää auton ennen perjantaita.
Comment