Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä tehdä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • semmottii
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 10

    Mitä tehdä?

    Kysynpä nyt täältä mielipiteitä että mitä tehdä. Elikkäs auto e46 320d (n200 000km ajettu) hajosi tammi-helmikuussa öljynsuodattimen tukkeutumisen johdosta jolloin särkyi turbo, kansi ym ym ym. noh viat korjattiin ja auto takaisin ajoon, melkeimpä heti korjaamolta saannin jälkeen auto rupesi syömään jäähdytinnesteitä aivan tuhottomasti ja vein auton takaisin samalle korjaamolle missä kansiremonttikin suoritettiin, noh vaihtoivat autoon paisarin, tutkivat kannen ettei vuoda ym ym. auto takaisin ajoon ja sama vika vain jatkui, jälleen kerran auto takaisin kyseiselle korjaamolle ja tälläkertaa tutkivat kannen uudestaan eikä vieläkään mitään vikaa, löivät jotain kannen paikkausainetta sinne ja auto takaisin ajoon. noh nyt kolmannella kerralla auto taas kerran saman vian takia korjaamolle takaisin ja eivätkä löytäneet vikaa kannesta vieläkään, noh korjaamo suoritti koeajoa autolle ja vika ilmestyi uudestaan, tutkivat kannen vielä kerran ja nyt sitten löytyi kaksi halkeamaa kannesta, jonka johdosta kantta ei voi enää korjata ja pitäisi uusi kansi vaihtaa. korjaamo nosti hanskat pystyyn kun tähän asti ovat tehneet takuuseen korjaukset, mutta nyt pitäisi sitten asiakkaan elikkäs minun piikkiin uusi kansi hankkia. kysymys kuuluu, että kannattaako vaan kiltisti alistua kalliiseen kohtalooni vai kannattaako vielä neuvotella korjaamon kanssa vai kysäistä kuluttajavirastosta apuja tilanteeseen????
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8230
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by semmottii View Post
    Kysynpä nyt täältä mielipiteitä että mitä tehdä. Elikkäs auto e46 320d (n200 000km ajettu) hajosi tammi-helmikuussa öljynsuodattimen tukkeutumisen johdosta jolloin särkyi turbo, kansi ym ym ym. noh viat korjattiin ja auto takaisin ajoon, melkeimpä heti korjaamolta saannin jälkeen auto rupesi syömään jäähdytinnesteitä aivan tuhottomasti ja vein auton takaisin samalle korjaamolle missä kansiremonttikin suoritettiin, noh vaihtoivat autoon paisarin, tutkivat kannen ettei vuoda ym ym. auto takaisin ajoon ja sama vika vain jatkui, jälleen kerran auto takaisin kyseiselle korjaamolle ja tälläkertaa tutkivat kannen uudestaan eikä vieläkään mitään vikaa, löivät jotain kannen paikkausainetta sinne ja auto takaisin ajoon. noh nyt kolmannella kerralla auto taas kerran saman vian takia korjaamolle takaisin ja eivätkä löytäneet vikaa kannesta vieläkään, noh korjaamo suoritti koeajoa autolle ja vika ilmestyi uudestaan, tutkivat kannen vielä kerran ja nyt sitten löytyi kaksi halkeamaa kannesta, jonka johdosta kantta ei voi enää korjata ja pitäisi uusi kansi vaihtaa. korjaamo nosti hanskat pystyyn kun tähän asti ovat tehneet takuuseen korjaukset, mutta nyt pitäisi sitten asiakkaan elikkäs minun piikkiin uusi kansi hankkia. kysymys kuuluu, että kannattaako vaan kiltisti alistua kalliiseen kohtalooni vai kannattaako vielä neuvotella korjaamon kanssa vai kysäistä kuluttajavirastosta apuja tilanteeseen????
    mun mielestä kannen hinta kuuluu sinulle mutta asennus pitäis mennä takuutyönä. toki vika olisi pitänyt havaita jo ekalla kertaa. sinänsä erikoista että löivät nippuun vaikkeivat vikaa löytäneet :think "nyrkkipaja"?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • semmottii
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 10

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      mun mielestä kannen hinta kuuluu sinulle mutta asennus pitäis mennä takuutyönä. toki vika olisi pitänyt havaita jo ekalla kertaa. sinänsä erikoista että löivät nippuun vaikkeivat vikaa löytäneet :think "nyrkkipaja"?
      tuota ratkaisua itekkin oon mietiskellyt, ihmetystä on kyllä herättänyt suuresti että miten ei oo koneistamo missä ovat kantta tutkituttaneet ei ole aikaisemmin huomannut koko vikaa. auto on ollut tässä viimeisen 3kk aikana enemmän korjaamolla kuin itselläni ajossa että ajan puitteissa kyllä tuollainen vika olisi pitäny huomata aikasemmin. keskimäärin 2-3viikkoa kerrallaan ollut korjaamolla kerrallaan.

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Oletko varma että ovat ylipäänsä käyttäneet kantta muualla kuin korjaamon pesukoneessa jos se on ollut silmämääräisesti ehjä?
        Mitä siitä kannesta on heidän mukaansa korjattu ensimmäisellä kerralla?
        Jos siinä on ollut oikeasti vikaa ja sitä on asiantuntevalla moottorikoneistamolla tutkittu niin voisi kyllä olettaa olevan myös koeponnistettu jolloinka halkeamat olisivat tulleet ilmi :think
        Last edited by Jube; 27-05-2011, 00:57.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • semmottii
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 10

          #5
          Originally posted by Jube View Post
          Oletko varma että ovat ylipäänsä käyttäneet kantta muualla kuin korjaamon pesukoneessa jos se on ollut silmämääräisesti ehjä?
          Mitä siitä kannesta on heidän mukaansa korjattu ensimmäisellä kerralla?
          Jos siinä on ollut oikeasti vikaa ja sitä on asiantuntevalla moottorikoneistamolla tutkittu niin voisi kyllä olettaa olevan myös koeponnistettu jolloinka halkeamat olisivat tulleet ilmi :think
          Ensimmäisellä kerralla kun korjasivat kannen niin silloin kansi oikaistiin. sen jälkeen ovat joka kerta kyllä väittäneet että on käynyt kansipajalla koeponnistuksissa kansi mutta mistäs minä sen varmaksi voin tietää, uskottava on kun korjaamo kysyttäessä sanoo että näin on tehty. kyllä on pistänyt tämä kyseinen asia ihmetyttämään kun itsellä on alusta asti ollut sellainen käry asiasta ja kun kaikki oireet autossa esim nesteen vaahtoutuminen viittasi siihen että kannessa vika olisi.

          Comment

          • masitaly
            BTCF Member
            • Apr 2004
            • 410
            • Kiu

            #6
            Originally posted by semmottii View Post
            Ensimmäisellä kerralla kun korjasivat kannen niin silloin kansi oikaistiin. sen jälkeen ovat joka kerta kyllä väittäneet että on käynyt kansipajalla koeponnistuksissa kansi mutta mistäs minä sen varmaksi voin tietää, uskottava on kun korjaamo kysyttäessä sanoo että näin on tehty. kyllä on pistänyt tämä kyseinen asia ihmetyttämään kun itsellä on alusta asti ollut sellainen käry asiasta ja kun kaikki oireet autossa esim nesteen vaahtoutuminen viittasi siihen että kannessa vika olisi.
            No mikäs sen on sitten lohkassu, jos se on kerta joka kerta koeponnistuksessa käyny, ja aina vaan sama vika, joka osottautuu halenneeseen kanteen..!!??!! Miusta kyllä nyt on jotaki jääny huomaamatta kansipajala, jos kerta rempan jälkeen on koko ajan tehny tuota sammaa! Mieki oon sitä mieltä, et kansi kuuluu sinulle, ja työt näille muille ehverteille.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎