Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekaa autoa metsästämässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by D`Artagnan View Post
    Petrolhead puhuu täyttä asiaa. Harvalla taitaa olla todellista käsitystä kuinka paljon noihin vanhoihin huippupeleihin saa rahaa kulumaan vaikka kuinka pystyisikin tekemään huoltohommia itse.

    Kannattaisi ehkä katsoa joku luotettavalla tekniikalla ja kohtalaisen ruosteettomalla korilla oleva 300 sarjalainen. Kyllä siihenkin saa rahaa menemään jo ihan perus huoltojen, bensan ja vakuutuksien sekä verojen muodossa.


    todellakin. ekaksi autoksi kannattaa katsella vaikka jotain E36 316i/318i uudemmalla ketjukoneella, ennenkö jotain zippinetto 325i/535i pommia.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #17
      Oma ehdotus ekaksi autoksi ja "harrasteautoksi" on E36 korin coupe 318iS..

      Sen verran kyllä siitä joutuu sanomaan että liikennevakuutus ja kaskovakuutus on jo kolmatta tuhatta Euroa vuodessa!

      Varsinkin alle 25vuotiaalla on tommonen isomoottorisen Bemarin vakuutus kallis.

      Tietysti jos haluaa heti alkaa harrastamaan niin E30 320i suomiauto ja kemppi niin harrastusta riittää kyllästymiseen asti.. vielä jos jostain löytää jonkun mukavasti tuunatun TV pommiräpellyksen

      Eli etsi mahdollisimman orkkiskuntoinen peli jonka myy joku vanhempi mies/naishenkilö/harrastaja ja sitten siitä alat maustamaan tulevaisuudessa.

      Tämmöinen "räpeltämätön" yksilö kun on useimmiten paremmassa kunnossa kun samanikäinen lintattu ja tuunailtu yksilö..

      Ennemmin siis 400tkm ajettu räpeltämätön siistikorinen johon on vaihdettu niitä puslia ja niveliä kun Tunik teron rakentama 150tkm ajettu just maalattu madallettu koliseva ja rämisevä miina..

      Harvoin kulkee halpa ja hyvä samassa paketissa.. samoin teho ja taloudellisuus..
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Itse etsisin hyvän e36:n m42, m43 tai m52 koneella.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #19
          Mäpä oon erilainen nuori ja ehdotan E36 325. Alkaa saada ilmastoitujakin halvalla, mutta vaikea löytää hyvä pommien keskeltä. Tehot riittävät (ehkä liikaakin ensiautoksi), osia löytyy roskiksista ja ihan kiva ajaakkin.

          Miinuksena vakuutusten hinnat, varsinkin jos 0-boonuksilla otat kaskon. Aiemmin ehdotettu 318iS vois olla fiksu, itse en ole semmoista tosin koskaan ajanu.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            #20
            Originally posted by promille View Post
            no johan menee toukka pelkällä ajatukella... Oma coupe kun hörppää about 8l maantiellä

            *edit II quote lisätty.
            OT: kannattaa lukea vikakoodit/livedata, mulla menee 528 maantiellä kans 7 pintaan kepeästi. Viallinen maf nosti mulla kulutusta tuonne 8 pintaan.

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              #21
              Originally posted by promille View Post
              no johan menee toukka pelkällä ajatukella... Oma coupe kun hörppää about 8l maantiellä

              *edit II quote lisätty.
              paljon riippuu tietty ajotavasta. ite olen päässyt pienimillään 6.9l/100km. rajotusten mukaan ja 98:a tankissa. tietty helteillä vetää enemmän ku joutuu ilmastointia pitää päällä.ja tuo 95:n lisää kans muutaman desin kulutusta. ja ite oon näitä lukemia seurannu tosta ajotietokoneesta eli enpäs ole sitten ihan varma et mitenkä luotettava tuo on. joka tapauksessa on mielestäni tehoihin nähden aika pieni ruokainen

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #22
                Unohda nuo teinikopalliset 3-sarjalaiset, eikös niitä näytä olevan jokainen kaupunki jo valmiiksi täynnä?

                Osta e30 318is, etsit ruosteettoman ja muutenkin räpeltämättömän vehkeen. Kunnostat sen huolella kauttaaltaan, ilman mitään virityksiä.

                Niitäkin saa välillä 2000-3000e budjetilla ihan kohtalaisen kuntoisia, ja arvo ei varmasti tipu kun pidät sen hyvässä iskussa ja ruosteettomana.

                Käy toki kokeilemassa tuota e36 teinikoppaakin, huomaat kyllä mistä tulee sanonta "muovi". Varsinkin juuri coupena.

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  #23
                  Tämä on hurja ja fiktiivinen ehdotus, mutta lainaa pankista ja e30 M3. Ei varmasti mene rahat hukkaan ja jos kunnostaa niin sehän on kuin laittaisi rahaa pankkiin, eli sijoitus!
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    #24
                    Originally posted by Osku View Post
                    Oma ehdotus ekaksi autoksi ja "harrasteautoksi" on E36 korin coupe 318iS..

                    Sen verran kyllä siitä joutuu sanomaan että liikennevakuutus ja kaskovakuutus on jo kolmatta tuhatta Euroa vuodessa!

                    Varsinkin alle 25vuotiaalla on tommonen isomoottorisen Bemarin vakuutus kallis.

                    Tietysti jos haluaa heti alkaa harrastamaan niin E30 320i suomiauto ja kemppi niin harrastusta riittää kyllästymiseen asti.. vielä jos jostain löytää jonkun mukavasti tuunatun TV pommiräpellyksen

                    Eli etsi mahdollisimman orkkiskuntoinen peli jonka myy joku vanhempi mies/naishenkilö/harrastaja ja sitten siitä alat maustamaan tulevaisuudessa.

                    Tämmöinen "räpeltämätön" yksilö kun on useimmiten paremmassa kunnossa kun samanikäinen lintattu ja tuunailtu yksilö..

                    Ennemmin siis 400tkm ajettu räpeltämätön siistikorinen johon on vaihdettu niitä puslia ja niveliä kun Tunik teron rakentama 150tkm ajettu just maalattu madallettu koliseva ja rämisevä miina..

                    Harvoin kulkee halpa ja hyvä samassa paketissa.. samoin teho ja taloudellisuus..
                    juuri näin. kannattaa ees käydä kokeilemassa meilläkin saattaa lähiaikoina tuo emännän käytössä oleva is coupé tulla myyntiin:think on orkkis korkeudessa ja ei oo sen kummempia räpelletty/tuunattu.. takana ne yhdet puslat powerflexiä ja etulyhdyissä vaan laminäxät ja takavalot tummat muuten orkkis..
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      #25
                      Originally posted by Tomppa80 View Post
                      Tämä on hurja ja fiktiivinen ehdotus, mutta lainaa pankista ja e30 M3. Ei varmasti mene rahat hukkaan ja jos kunnostaa niin sehän on kuin laittaisi rahaa pankkiin, eli sijoitus!
                      ensiautoksi ja vieläpä käyttöautoksi ja eipä ihan heti tulis mieleen laittaa ~20k€ autoon millä ei raski vesisateella tai talvella ajaa varsinkaan jos opiskelisin vielä

                      edit: ja jos puhutaan vielä suht järkevistä käyttökustannuksista niin tuo nyt viimeistään menee mielestäni yli mahollisuuksien opiskelijalla..
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • Tomppa80
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2088
                        • Raahe

                        #26
                        Originally posted by dumppi View Post
                        ensiautoksi ja vieläpä käyttöautoksi ja eipä ihan heti tulis mieleen laittaa ~20k€ autoon millä ei raski vesisateella tai talvella ajaa varsinkaan jos opiskelisin vielä

                        edit: ja jos puhutaan vielä suht järkevistä käyttökustannuksista niin tuo nyt viimeistään menee mielestäni yli mahollisuuksien opiskelijalla..
                        Juu, menihän tuo lörinäksi, mutta leikittelin ajatuksella
                        Mercedes Benz E -07
                        BMW 523i -96
                        Volvo v70t5 -99
                        Harley Davidson Electra Glide -00
                        Solifer SM -75

                        Comment

                        • Zaleva
                          Newbiemmer
                          • Mar 2009
                          • 21
                          • Vantaa

                          #27
                          Paljon hyviä pointteja taas tullut ilmi! Vakuutusasioista sen verran, että koska luultavasti auto pistetään ensin äitini nimiin, saan vakuutukset huomattavasti halvemmalla jo pelkästään keskittäjän edun ansiosta.
                          Nyt tosin rahatilanne kertoo karua tarinaansa: Itse autoon tuskin on varaa käyttää juurikaan yli 2500 euroa, joten ainakin näillänäkymin kunnolliset 318iS:sät, 540, 750, 323, 328 sekä suurinosa 325:tosista ovat budjetin ulkopuolella, eli jäljelle jää suurinpiirtein vain E30/E36 316/318/320, E34 518/520/525/535 ja E32 730/735. Näistä olen kuullut sen verran että 518 4-pyttyinen moottori on jo suorastaan alimitoitettu tuolle korille, joten sen hommaaminen on suorastaan sulaa hulluutta, kaasarikoneista ei kannata hommata jo suuremman kulutuksensa puolesta ja että 7-sarjalaisten korjaus tuppaa yleensä olemaan huomattavasti 3- ja 5-sarjalaisia kalliimpaa (kuullostaahan se toki loogiseltakin, kyseessä on kuitenkin edustusluokan pirssi), pitääkö paikkansa?:think
                          Last edited by Zaleva; 24-06-2011, 22:48.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14454
                            • Oulu

                            #28
                            Kyllä se on helpoin tehdä itse päätös minkä ostaa. Ainakin jos tältä foorumilta kyselee, niin ei mene ku sekaisin vaihtoehdoista.

                            En ole koskaan kyllä itse kysellyt mikä sopisi minulle, vaan olen ostanut sen minkä olen halunnut.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              #29
                              Originally posted by Zaleva View Post
                              Paljon hyviä pointteja taas tullut ilmi! Vakuutusasioista sen verran, että koska luultavasti auto pistetään ensin äitini nimiin, saan vakuutukset huomattavasti halvemmalla jo pelkästään keskittäjän edun ansiosta.
                              Nyt tosin rahatilanne kertoo karua tarinaansa: Itse autoon tuskin on varaa käyttää juurikaan yli 2500 euroa, joten ainakin näillänäkymin kunnolliset 318iS:sät, 540, 750, 323, 328 sekä suurinosa 325:tosista ovat budjetin ulkopuolella, eli jäljelle jää suurinpiirtein vain E30/E36 316/318/320, E34 518/520/525/535 ja E32 730/735. Näistä olen kuullut sen verran että 518 4-pyttyinen moottori on jo suorastaan alimitoitettu tuolle korille, joten sen hommaaminen on suorastaan sulaa hulluutta, kaasarikoneista ei kannata hommata jo suuremman kulutuksensa puolesta ja että 7-sarjalaisten korjaus tuppaa yleensä olemaan huomattavasti 3- ja 5-sarjalaisia kalliimpaa (kuullostaahan se toki loogiseltakin, kyseessä on kuitenkin edustusluokan pirssi), pitääkö paikkansa?:think
                              Itse ottaisin jonkun M50 koneella olevan e34 525i:n, itselläkin oli moinen ekana autona. Tehoa ihan soppelisti tuohon koppaan ja kun vähän etsii niin saa ihan mukavilla varusteilla. Kilometrejähän noissa tuppaa olemaan aika reippaasti, joten alustan kunto kannattaa syynätä ainakin huolella ettei hulahda heti touhutonnia pusliin ja tukivarsiin. Ruoste myös vaivana.

                              Originally posted by dumppi View Post
                              ensiautoksi ja vieläpä käyttöautoksi ja eipä ihan heti tulis mieleen laittaa ~20k€ autoon millä ei raski vesisateella tai talvella ajaa varsinkaan jos opiskelisin vielä
                              Totaalisen OT mutta sääli on sairautta, käsittääkseni tuokin saippualaatikko on ajettavaksi tarkotettu joten ei muuta kun nastat alle jos siltä tuntuu ja halajaa talvella ajella
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎