Announcement

Collapse
No announcement yet.

MB s211 280/320cdi vs. E61 525/530d. Apua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • (Welmu)
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 84
    • Suomi

    MB s211 280/320cdi vs. E61 525/530d. Apua.

    Sietämätön vaikeus päättää kumman laittaa bemarin vai mersun, ikinä en ole mersua omistanut, mutta hieman ruennut houkuttelemaan kyseinen auto, kun katsoo yleisesti nettiautoa niin mersuilla ajettu enemmän ku bemareilla johtuuko siitä että ovat koko ajan korjaamolla e61:set?
    Kuullut niin paljo paskaa e61:stä että ei tiedä mitä uskoa, E61 vaan paljon hienompi m-sporttina kun mersu.

    Mersuissakin tiedän olevan ilmajousissa ongelmia lähinnä pussit repeilee ja e61:ssä taasen tasonsäätö kompura ja jotain takaluukku ongelmia oon kuullu että olisi. Mutta miten on tuo tekniikka puoli e61:ssä.
    e39 530d:n omistaneena pidin kyllä moottorista mutta mutta suuttimia meni, turbo ja kun myin pois niin seuraavalla omistajalla laatikko paukahti.
    Mersuista en ole kuullut että olisi suutin ongelmia tai muita tekniikka ongelmia?
    Onko 525d luotettavampi kun 530d? onko kulutuksessa mitään eroa? Mitä eroa yleensä 525D ja 530d:ssä?

    Kiitos ja anteeks
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Uudemmissa 525d malleissa on sama 3.0 kone kuin 530d ja eroa vaan suuttimissa, turbossa jne. Taitaa olla samoin MB 280 vs 320cdi. Ja suuttimia menee kylää myös mersuista ja ei ne muutenkaan ihan viattomia ole.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • -JiiTee-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 52
      • Kymi

      #3
      Jos mersua kattelet ni osta facelifti mikä tuli 2007. Muutama tuhat osaa on päivitetty tai uudistettu kokonaan sekä surullisen kuuluisat SBC jarrut on jätetty unholaan. 280/320 on sitten ihan sama kolmelitranen v6, ohjelma on vaan erilainen, airmatic alusta mukava ajella mut syvältä kaivetaan taskunpohjia jos jotakin pamahtaa.
      Itselleni jos ton hintaluokan autoa oisin hommaamassa ni ostasin 220 avantgarden faceliftinä, tarpeeksi liikkuu vakionakin 170 hepalla ja kulutus kohtuu pieni noinkin isoon autoon, mutta nää on näitä persaukisen horinoita.
      Käy ajelemassa eri vaihtoehtoja ja valitse mieleisin niin saat luotettavan kaverin moneksi vuodeksi eteenpäin.

      Comment

      • (Welmu)
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 84
        • Suomi

        #4
        Tuossa yksi olisi tiedossa 220 facelifti, täytyy käydä viikonloppuna kokeileen. Dieselin kulutus ois ainakin pienempi kun 6 koneisissa. Kyselin tuosta 220:n lastutuksesta yhdeltä kurulta, mutta totesi että hyvä jos 10hv saa lisää koska markkinoilta ei löydy kunnon kaapelia näiden ohjelmointiin. Tahtoo olla nuo e61 LCI:t vain aika kalliita vielä..

        Comment

        • K70
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 503
          • Vantaa

          #5
          Itsellä oli aiemmin W211 270cdi vuodelta -02. Auto oli aivan ekoja 211-koppaisia, valmistenumeroltaan tehtaan työntekijän/autoliikkeen esittelyauto.
          Sikahyvä auto. Ja en oikein ymmärrä, mikä noissa jarruissa on niin surullisen kuuluisaa?
          Tuo entinen kinneri on nykyisin duunikaverilla. Siinä meni tuo jarruyksikkö vaihtoon...auto Veholle ja vaihtoivat uuteen, ilman kuluja!
          Ei taitais onnistua Laakkosella?

          Kyllä olen nykyiseenkin autoon tyytyväinen, mutta saas nähä, kumpaan suuntaan vaaka kallistuu seuraavan koslan kanssa.
          Mersun MobiloLife ei ole vaakakupissa vähäisin tekijä, kun valintoja teen. Tuo on tietty asia, joka ei toisille merkitse tuon taivaallista.
          S212, E350CDI, -11

          Comment

          • (Welmu)
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 84
            • Suomi

            #6
            Originally posted by K70 View Post
            Mersun MobiloLife ei ole vaakakupissa vähäisin tekijä, kun valintoja teen. Tuo on tietty asia, joka ei toisille merkitse tuon taivaallista.
            Mikä on tämä mobilolife?

            Comment

            • K70
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 503
              • Vantaa

              #7
              Lue Mersun sivuilta.
              Edellyttää merkkihuollon käyttöä.
              S212, E350CDI, -11

              Comment

              • -JiiTee-
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 52
                • Kymi

                #8
                Originally posted by (Welmu) View Post
                Tuossa yksi olisi tiedossa 220 facelifti, täytyy käydä viikonloppuna kokeileen. Dieselin kulutus ois ainakin pienempi kun 6 koneisissa. Kyselin tuosta 220:n lastutuksesta yhdeltä kurulta, mutta totesi että hyvä jos 10hv saa lisää koska markkinoilta ei löydy kunnon kaapelia näiden ohjelmointiin. Tahtoo olla nuo e61 LCI:t vain aika kalliita vielä..

                Kysyppäs nimimerkiltä tuikku noista ohjelmoinneista lisää, aika guru on niissä jutuissa. Kyllä sieltä kutitellaan paljon enemmän kuin 10hv.
                Samalla nimellä kirjottelee myös mersufoorumille.

                SBC jarruista vielä niin huolettomiahan ne on jos on mobilolife autossa, mutta jos ei ja jarruyksikkö kaipaa vaihtoa niin kallis hankkia... Vai mitenkäs muuten on tuo juttu tänäpäivänä? Tehdas on kyllä korvannu noita yksiköitä takuuseen ilman mutinoita muutamia vuosia sitten mut korvaakos vielä tänä päivänä? :think

                Alkupään automaateissa meni Valeon syyläreitä vaihtoon glykolin vuotamisen takia sekä usein joutui tekemään vaihdelaatikko remppaa samalla, mutta nuo viat varmaan suurimmaksi osaksi korjattu sen ikäisiin automaatteihin.

                Comment

                • (Welmu)
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 84
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by -JiiTee- View Post
                  Kysyppäs nimimerkiltä tuikku noista ohjelmoinneista lisää, aika guru on niissä jutuissa. Kyllä sieltä kutitellaan paljon enemmän kuin 10hv.
                  Samalla nimellä kirjottelee myös mersufoorumille.
                  .
                  Juurikin tuikulta siitä kyselin Hän tuumas että ei oikein onnistu.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7494
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Vieläkö sulla on max. 15 budjetti?
                    Ei sillä kyllä saa minkään näköistä E6x:stä...


                    Mulla oli 2006 E280CDIA 7G-tronic ja lastutin sen ~260 hp.
                    Sen jälkeen tuli E61 530dTA -06 ja ei Mersuja ole sen jälkeen kateltu.
                    Mersu vei kokoajan n. 8 litraa satasella, saman verran kuin 535dTA -05:n jonka myöhemmin hommasin.
                    Kulkupuolessa se kuitenkin jäi.

                    Laatikon toiminnasta kyllä tykkäsin,
                    mutta alusta oli vehkeestä, tosin kyseessä oli Classic -malli.
                    Ja ohjaus on kyllä ihan syvältä vaikka olikin muuttuvalla ohjaustehostuksella.
                    Last edited by MajorDrake; 22-07-2011, 17:11.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • (Welmu)
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 84
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Vieläkö sulla on max. 15 budjetti?
                      Ei ole ei Se oli tax free pelille se budjetti.. Mutta kun sekin tax free kuume vähän meni ohi kun pitäs tuo nykynen auto laittaa vaihdossa.

                      Comment

                      • -JiiTee-
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 52
                        • Kymi

                        #12
                        Originally posted by (Welmu) View Post
                        Juurikin tuikulta siitä kyselin Hän tuumas että ei oikein onnistu.
                        Jaa, uskottavahan se sitten on.
                        Tiedä sitten minkämoisia nuo voimaa.comin ohjelmat on mut lupailevatten 204hp/455nm 220:seen

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Ne on semmosia, että hetken voi olla vähän lisää lyöntiä, mutta kone sopeuttaa itsensä vakiotilaan aika pian. Saattaa olla muitakin puutkoksia ohjelmissa, mutta jos tuikku sanoi, ettei lyöntiä saa enempää, se pitää varmasti paikkansa. Ei oo vielä purettu boksin kaikkia saloja auki, niin, että pääsis sitä voimaa sieltä kaivelemaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎