Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huollosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cchki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 71

    Huollosta

    Mulla on E91 farkku ja viimeisin huolto 02/2010, sen jälkeen autolla ajettu n. 10tkm. Olisiko syytä ainakin öljyt vaihtaa tässä vaiheessa? Vai vaatiiko ihan normaali I/II huollon? Autolla on ajettu 105tkm.

    Onko kukaan tilannut osia Saksasta noihin huoltoihin, tuleeko säästöä?

    Ainiin, viimeksi autoon laitettiin longlife öljyt, joilla kai pitäisi pystyä ajamaan se 30tkm. Eikös näissä E90/E91 ole huoltoväli muutenkin 30tkm?
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by cchki View Post
    Mulla on E91 farkku ja viimeisin huolto 02/2010, sen jälkeen autolla ajettu n. 10tkm. Olisiko syytä ainakin öljyt vaihtaa tässä vaiheessa? Vai vaatiiko ihan normaali I/II huollon? Autolla on ajettu 105tkm.

    Onko kukaan tilannut osia Saksasta noihin huoltoihin, tuleeko säästöä?

    Ainiin, viimeksi autoon laitettiin longlife öljyt, joilla kai pitäisi pystyä ajamaan se 30tkm. Eikös näissä E90/E91 ole huoltoväli muutenkin 30tkm?
    kyllähän saksasta halvemmalla saa huolto-osat, ainakin mitä itse tullut katseltua

    muihin en valitettavasti osaa sanoa vastausta, mutta jos noin kauan aikaa on viime huollosta nii ei se varmaan pahaa tee huoltaa vaikka kilometrejä ei ole kertynyt paljoa :think
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3813
      • Nokia

      #3
      E91:ssä ei ole I/II huoltoa, vaan huolto-ohjelma on erilainen verrattuna E46 yms vanhempiin laitteisiin. Eikä mitään kiinteää huoltoväliä ole.

      Öljyhuollot n. 30tkm (tai 2v, vaikkei ajaisi yhtään km) välein, ja auton iästä riippuen joko joka 2. tai 3. öljyhuollossa lisätöitä (polttoaineesta ja auton iästä riippuen sytytystulpat, ilmansuodatin, polttoainesuodatin). Jarrunesteen vaihto 2v välein, vehicle check 60tkm välein, jarrupalat tarpeen mukaan, vanhoissa dieseleissä hiukkassuodatinkin on huoltokohteena. Mikrosuodatin vaihdetaan auton iän mukaan joko omana huoltokohteenaan, tai sitten jokaisessa öljyhuollossa.

      Selkeää, eikö!
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

      ex. 53*BMW

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Tomi T View Post
        E91:ssä ei ole I/II huoltoa, vaan huolto-ohjelma on erilainen verrattuna E46 yms vanhempiin laitteisiin. Eikä mitään kiinteää huoltoväliä ole.

        Öljyhuollot n. 30tkm (tai 2v, vaikkei ajaisi yhtään km) välein, ja auton iästä riippuen joko joka 2. tai 3. öljyhuollossa lisätöitä (polttoaineesta ja auton iästä riippuen sytytystulpat, ilmansuodatin, polttoainesuodatin). Jarrunesteen vaihto 2v välein, vehicle check 60tkm välein, jarrupalat tarpeen mukaan, vanhoissa dieseleissä hiukkassuodatinkin on huoltokohteena. Mikrosuodatin vaihdetaan auton iän mukaan joko omana huoltokohteenaan, tai sitten jokaisessa öljyhuollossa.

        Selkeää, eikö!
        jaa se on noin helpoksi tehty noissa uudemmissa
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Miltzu
          BTCF Member
          • May 2008
          • 2476
          • Finland

          #5
          Originally posted by Tomi T View Post
          vehicle check 60tkm välein
          Tuo menee kilometrien lisäksi (?) myös kalenterin mukaan, mulla syttyi vehicle check -merkkivalo kun oli alle 40 tkm mittarissa ja perusteena oli "08/2011" eli joku laskuri siellä mittasi auton ikää, olisko sit tasan 4 vuotta valmistuksesta.

          Sinänsä en oo noista itse huolehtinut vaan luottanut siihen että kyllä sinne syttyy valot siinä kohtaa kun auto on sitä mieltä että sitä pitää huoltaa

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3813
            • Nokia

            #6
            Originally posted by Miltzu View Post
            Tuo menee kilometrien lisäksi (?) myös kalenterin mukaan, mulla syttyi vehicle check -merkkivalo kun oli alle 40 tkm mittarissa ja perusteena oli "08/2011" eli joku laskuri siellä mittasi auton ikää, olisko sit tasan 4 vuotta valmistuksesta.

            Sinänsä en oo noista itse huolehtinut vaan luottanut siihen että kyllä sinne syttyy valot siinä kohtaa kun auto on sitä mieltä että sitä pitää huoltaa
            Juu tuo taisi unohtua.. Eli 4 vuotta taitaapi olla vehicle checkille aikamääre.
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

            ex. 53*BMW

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎