Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wuoma
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 519
    • Espoo

    #16
    Originally posted by wta View Post
    Onnistuuko skannaaminen tms.?
    Skanneria ei ikävä kyllä löydy, enkä mielellään noita lehtien spinejä riko litistämällä.
    Sullahan ei pitkä matka Helsinki-Espoo-välillä ole tulla noukkimaan
    M6 E63

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      #17
      Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
      Käsittääkseni tuo vika ei ilmene 6-satasissa. Oli ainoastaan ongelmana ensimmäisissä E65/E66-korisissa v8seissa.
      Onko tästä jossain ihan varmaa tietoa? Ei tarvisi tuotakaan miettiä sitten..

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #18
        Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
        Käsittääkseni tuo vika ei ilmene 6-satasissa. Oli ainoastaan ongelmana ensimmäisissä E65/E66-korisissa v8seissa.
        Tämä kiinnostaisi. Meinaan, että eikös noissa kuitenkin ole samat N62-koneet. Toisaalta mitä katsoin bmwfans.infosta niin näyttäisi, että ensimmäiset 7-sarjalaiset E65 on tehty jo vuonna 2000 kun taas näitä on alettu tekemään vasta vuonna 2002. Oisko se nyt päivitetty noihin 2002 koneisiin.

        Comment

        • wta
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 641
          • ------

          #19
          Originally posted by wuoma View Post
          Skanneria ei ikävä kyllä löydy, enkä mielellään noita lehtien spinejä riko litistämällä.
          Sullahan ei pitkä matka Helsinki-Espoo-välillä ole tulla noukkimaan
          Myin jo oman auton pois ja uuden hankkimisesta on tullut entistä ajankohtaisempi joten nyt kiinnostais tuo artikkeli jo ihan kunnolla. Tosin autoa ei enää ole käytössä joten noukkiminen on hankalampaa. Onnistuisko ihan digikameralla kuvaaminen...?

          Kyllähän sitä nuo julkisetkin liikkuu sinne Espooseen päin mutta on se kulkeminen niillä kuitenkin yhtä helvettiä.

          Comment

          • bayern
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1109
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by wta View Post
            Tämä kiinnostaisi. Meinaan, että eikös noissa kuitenkin ole samat N62-koneet. Toisaalta mitä katsoin bmwfans.infosta niin näyttäisi, että ensimmäiset 7-sarjalaiset E65 on tehty jo vuonna 2000 kun taas näitä on alettu tekemään vasta vuonna 2002. Oisko se nyt päivitetty noihin 2002 koneisiin.
            Mulla oli itsellä 545i samalla koneella ja tätä asiaa tuli autoa hankkiessa tutkittua hyvin syvällisesti. Se vuoto kyllä koskee kaikkia N62b44 koneita, jotka on tuotettu ennen 09/2003. Sitä uudemmisa kyseinen ongelma on korjattu.
            EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


            Comment

            • burtsi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 67
              • Espoo

              #22
              Nostelen vanhaa keskustelua, koska itseäni on ruvennut polttelemaan E63:n hankinta. Sellainen on ollut unelmissa mallin esittelystä lähtien ja nyt kun niiden hinnat ovat tulleet alle 40 keuron, alkaisi toteutus periaatteessa olla mahdollista.

              Kyseessä olisi 2004 mallinen 645i, ajettu 100 tkm, täydellä huoltokirjalla oleva siisti yksilö. Muutama kysymys hiipii mieleen:
              - mitä pitäisi erityisesti tutkia, jotta suurimmat miinat voisi välttää?
              - tyyppiviat tai todennäköiset kalliit remontit?
              - pystyykö vaihdelaatikon kunnon tsekkaamaan, oireileeko jotenkin jos ongelmaa?
              - ylläpitokuluista yleensä, onko normi palkansaajalla edellytyksiä ylläpitää tällaista laitosta ilman konkurssia...? Kulutus on iso, tiedetään ja vakuutukset maksaa. Entäpä huollot ja varaosat, onko hinnat E60 tasoa vai tuplat vai enemmän?
              - onko unelmani 6-sarjalaisesta käyttöautona jo lähtökohtaisesti pähkähullu?

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #23
                Originally posted by burtsi View Post
                Nostelen vanhaa keskustelua, koska itseäni on ruvennut polttelemaan E63:n hankinta. Sellainen on ollut unelmissa mallin esittelystä lähtien ja nyt kun niiden hinnat ovat tulleet alle 40 keuron, alkaisi toteutus periaatteessa olla mahdollista.

                Kyseessä olisi 2004 mallinen 645i, ajettu 100 tkm, täydellä huoltokirjalla oleva siisti yksilö. Muutama kysymys hiipii mieleen:
                - mitä pitäisi erityisesti tutkia, jotta suurimmat miinat voisi välttää?
                - tyyppiviat tai todennäköiset kalliit remontit?
                - pystyykö vaihdelaatikon kunnon tsekkaamaan, oireileeko jotenkin jos ongelmaa?
                - ylläpitokuluista yleensä, onko normi palkansaajalla edellytyksiä ylläpitää tällaista laitosta ilman konkurssia...? Kulutus on iso, tiedetään ja vakuutukset maksaa. Entäpä huollot ja varaosat, onko hinnat E60 tasoa vai tuplat vai enemmän?
                - onko unelmani 6-sarjalaisesta käyttöautona jo lähtökohtaisesti pähkähullu?
                Pyrin vastaamaan jotakin nopeasti päästäni:
                samat vikakohdat kuin E60. Alusta ei kolise, varusteet toimii niinkuin pitääkin jne. jne. (en keksi mitään erikoista erillistä kohtaa?) kai nuissa v8:eissa on ollut jokin jäähdytinletku/putki lohkon sisällä joka voi feilata ja on kallis rempata.
                vakuutukset mulla halvemmat kuin tuossa e61... osat pääosin saman hintaisia. kulutus tietenkin on kovahko esim. kaupungissa mutta matka-ajossa ei paha, suorastaan suhteessa pieni kulutus.
                ei ole pähkähullu idea

                lisäystä: kysy jos jotakin tiettyä tulee mieleen niin on helpompi vastata... muistelisin myös että mulla on jokin bmwcar numero jossa oli E63/4 osto-opas jonka voisi taas muistin virkistämiseksi selata läpi...
                Last edited by tuumas; 04-04-2012, 00:17. Reason: lisäys

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11694
                  • Kouvola

                  #24
                  Minkälaiset takatilat noissa 6-sarjalaisissa coupeissa on? Mahtuuko sinne kyytiin vai onko ne tyyliin samanlaiset, kuin 8-sarjalaisissa, että etupenkin selkänoja on takapenkissä suunnilleen kiinni?

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #25
                    Originally posted by Esko View Post
                    Minkälaiset takatilat noissa 6-sarjalaisissa coupeissa on? Mahtuuko sinne kyytiin vai onko ne tyyliin samanlaiset, kuin 8-sarjalaisissa, että etupenkin selkänoja on takapenkissä suunnilleen kiinni?
                    Melko samanlaiset, kyllä siellä kuitenkin mahtuu istumaan ja penkit on mukavat. Ongelma on että katto tulee vastaan jos olet n. 180 cm tai pidempi... eli esim. 170cm nainen istuu kyllä ihan hyvin takana ellei ole todella pitkää kuskia. Varpaille tulee myös ahdasta jos penkit on aivan alhaalla.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11694
                      • Kouvola

                      #26
                      Originally posted by tuumas View Post
                      Melko samanlaiset, kyllä siellä kuitenkin mahtuu istumaan ja penkit on mukavat. Ongelma on että katto tulee vastaan jos olet n. 180 cm tai pidempi... eli esim. 170cm nainen istuu kyllä ihan hyvin takana ellei ole todella pitkää kuskia. Varpaille tulee myös ahdasta jos penkit on aivan alhaalla.
                      Eli käytännössä kahden hengen auto. Porukoille mietittiin uutta autoa, kun "linnut" on jo lentäneet pesästä eikä välttämättä tarvisi enää mitään tilavaa perheautoa. Onko 6-sarjalaisessa bemarin coupe-mallien tapaan vakiona kippaavat takapenkit?

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        #27
                        Originally posted by Esko View Post
                        Eli käytännössä kahden hengen auto. Porukoille mietittiin uutta autoa, kun "linnut" on jo lentäneet pesästä eikä välttämättä tarvisi enää mitään tilavaa perheautoa. Onko 6-sarjalaisessa bemarin coupe-mallien tapaan vakiona kippaavat takapenkit?
                        Kahdelle on erittäin hyvä, edessähän on tilaa ruhtinaallisesti. Ei ole kippaavia penkkejä ainakaan vakiona. Takapaksi on myös melko iso, 2 kpl isoja matkalaukkuja menee hyvin + muuta roinaa. E60 sedaniin verrattuna kontin muoto on hieman matalampi mutta syvempi (ehkä myös hieman leveämpi?).

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #28
                          Originally posted by van cleef View Post
                          Hieman hakoteillä topikista, mutta tällaisen kelpuuttaisin itsellekin.

                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=2

                          Meleko kauan ollu myynnissä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11694
                            • Kouvola

                            #29
                            Originally posted by tuumas View Post
                            Kahdelle on erittäin hyvä, edessähän on tilaa ruhtinaallisesti. Ei ole kippaavia penkkejä ainakaan vakiona. Takapaksi on myös melko iso, 2 kpl isoja matkalaukkuja menee hyvin + muuta roinaa. E60 sedaniin verrattuna kontin muoto on hieman matalampi mutta syvempi (ehkä myös hieman leveämpi?).
                            Kiitos näistä tiedoista. Noita 6-sarjalaisia kun ei ihan joka nurkalla pyöri, niin ei ole mahdollisuutta käydä tutkimassa edes tuollaisia perusasioita. Muutenkin noiden valikoima maailmallakin on aika nihkeä ettei pääse valkkaamaan mieleistä väriä mieleisillä kilometreillä ja varusteilla tosta vaan.

                            Comment

                            • burtsi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 67
                              • Espoo

                              #30
                              Originally posted by tuumas View Post
                              Pyrin vastaamaan jotakin nopeasti päästäni:
                              samat vikakohdat kuin E60. Alusta ei kolise, varusteet toimii niinkuin pitääkin jne. jne. (en keksi mitään erikoista erillistä kohtaa?) kai nuissa v8:eissa on ollut jokin jäähdytinletku/putki lohkon sisällä joka voi feilata ja on kallis rempata.
                              vakuutukset mulla halvemmat kuin tuossa e61... osat pääosin saman hintaisia. kulutus tietenkin on kovahko esim. kaupungissa mutta matka-ajossa ei paha, suorastaan suhteessa pieni kulutus.
                              ei ole pähkähullu idea

                              lisäystä: kysy jos jotakin tiettyä tulee mieleen niin on helpompi vastata... muistelisin myös että mulla on jokin bmwcar numero jossa oli E63/4 osto-opas jonka voisi taas muistin virkistämiseksi selata läpi...
                              Kiitos kommenteistasi. Onko jotain käsitystä siitä, miten yleinen tuo jäähdytinputki-ongelma on N62 moottoreissa ja mikä sen aiheuttaa? Luin jostain kauhutarinaa 6-8 tonnin korjauskuluista kyseisen vian osalta, mikä omalle kohdalle osuessaan ei kyllä kauheasti naurattaisi. Tuotakaan vikaa ei ilmeisesti pysty havaitsemaan purkamatta konetta?

                              Nettiautosta osui silmiin myös tämä yksilö:



                              Onko kukaan käynyt tsekkaamassa tai muuten tietäisi laitteesta jotain?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎