Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e60 vs mb eemeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuoppala
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 332

    Bmw e60 vs mb eemeli

    Eli harkinnassa auton vaihto ja noi olisi vaihtoehdot.
    kummankin täytyy olla farkku, automaatti, bemun 525d tai 530d mersun 270cdi 280cdi tai 320cdi ja mersun täytyy olla avantgarde.

    millaisia kokemuksia? hyviä ja huonojapuolia..
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    #2
    Mersusta tällä foorumilla varmaan harvemmalla kokemusta mutta tästä topikista löytyy tietoa ja searchilla lisää..

    Ei muutakun lueskelemaan..


    Ja tuo farmarimalli on sitten e61 ei e60 joka on sedan..

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      #3
      Itsellä ei ainakaan ole pahaa sanottavaa E-mersusta. Tarkemmin W210, -02, 220CDI, farmari. Tavaratila on varmaan suurimpia mitä farmareista löytyy. Uudempi malli W211 03 ->, on tavaratilaltaan vähän pienempi, sillä sitä on pyöristelty. Myös olen kuullut että olisi enemmän sähköongelmia ollut. :think Tuolla w210 mallilla on 220tkm - 370tkm väli mennyt todella vähillä huolloilla. Lähinnä pari korkeapaineruiskun osaa joutunut vaihtamaan, sekä normaalia huoltoa (jouset/iskarit, jarrut jne..) Kulutus on ollut keskimäärin ~6.3l/100km, matka-ajossa sitten alle 5l/100km. Perus osat ovat halvempia kuin bemariin.

      Kai se on että järjellä oikea on mersu ja tunteella bmw.
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #4
        Kumpaakaan en ole omistanut, mutta useita koeajanut. Näitten ajojen perusteella kallistuisin ehdottomasti e61:seen jo pelkästään ajettavuuden vuoksi. Tämä siis jos vertaa w211 tai w212 malleihin. Ei yllä samalle tasolle sitten millään!

        Tämä kommentti on kirjoitettu ilman BMW laseja
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Reilun satkun olen ajanut E61 korimallilla, joista n.90 tkm 530da:lla ja 25tkm 535d:llä

          Molemmat olleet hyviä pelejä ja viriponteliaa bemussa on sitten enempi kun tähdessä jos sillä on merkitystä

          Tuohon 530d vaihdoin pakosarjan (tämä meni liikkeen piikkiin) ,startin ,tasonsäädön kompuran ,termostaattia,hehkut ja jarrupalat,alustaan ei tarvinnut laittaa mitään ja se oli kaikin puolin timmi edelleen vaikka lähes 250 tkm oli lasissa kun lähti vaihtoon.
          Uusi omistaja soitti ennen kuin osti ko auton ja ei voinut muuta kuin kehua sitä

          Tyyppivikoja noissa 530D:ssä on

          Hehkut
          Pakosarja
          Termarit (kulutustavaraa)
          Startti
          Tasonsäädön kompura
          Takaluukun johtosarja
          Antenni vahvistin (hainevä katolla)
          DPF (partikkelifiltteri ,tukkeutuu jossain 200 tkm korvilla osaksi viallisten termareiden vuoksi)

          Varmaan molemmat autot on hyviä aja molemmat ja valitse mieleinen.
          Itse suosin noita isompi koneisia niin ei tarvi olla tien tukkona
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Bimer
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 359
            • Hkää

            #6
            W211 mesestä sen verran että jos on ~2005 tai vanhempi (sähköjarruilla varustettu, SBC) niin kannattaa tarkistella huoltohistoriasta onko SBC-yksikköä vaihdettu. Jos ei ole niin kannattaa jättää kyseinen yksilö väliin varsinkin jos ei löydy aukotonta merkkihuoltohistoriaa. Ja Airmatic alustaa välttäisin myös..
            Talvella: Ford Sierra iS
            Kesällä: E92 335d

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #7
              Molemmista on kokemusta, mulla on ollut E280T CDI -06,
              ja Bemareita 530/535 useampia farkkuina.

              Ja viimeksi toissa viikolla Saksasta ajelin E280TCDIA:n Suomeen.

              Molemmissa on omat hyvät puolensa,
              Mersut on kestävempiä ja Avantgarde -alustalla kohtuu hyviä ajaakin,
              perusalustaan ei kannattane sotkeentua.
              Mersut vaan vie polttoainetta, V6 CDI n. 8 litraa sataselle automaattina,
              samanikäinen 530DTA n. 7.

              Mersussa on isommat tilat, huonompi ohjaus,
              mukavampi kyyti matkustaessa (mm. tien halkeamat ei tunnu tai äännä juuri lainkaan). Bemarissa dynaamisempi ajotuntuma, enemmän minun makuuni.
              Äänimaailmaltaan ovat aika lähellä toisiaan...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Mersut on toimiessaan parempia kun BMW:t ja pitävät arvonsa paremmin. Vehon & "valtuutettujen" huollot aika kalliita, tyyliä vaihteiston öljynvaihto +600e (wtf??). W211:ssa on hyvät ja huonot puolensa. Mulla on ollu 07 stw ja 06 sedan, joista jälkimmäinen tosin vaan valitettavan lyhyen aikaa. Stw:ssa tahtoi erittäin kylmällä laskea ilmajouset tyhjiksi, muuten se oli ihan passelihko. Toki se ei ollut entinen taksi vaan iha uutena veholta haettu ettei silleen pysty käytetystä sanoo. Madallettuna ja erikoisvanteilla, mun mielestä w211 on ihan hyvännäköinen kippo. Varsinkin amg-puskureilla.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Mersussa on ainakin pehmeämpi kyyti, mutta sitäkautta se on sitten hieman pappamaisempi ajaakkin. Vaikea sanoa mitään toisten mieltymyksistä, kannattaa käydä molemmat kokeilemassa. Niistä sähköhydraulisista jarruista ei kannata välittää, jos auto on tosiaan 7 vuotta vanha niin eiköhän ns. lastenviat ole jo korjattu jos sellaisia on tulossa. Ja voi se uusi vaihdettukin osa hajota. Eikös osassa tapauksissa ainakin veho ole tullut tuon jarruyksikön vaihdon kannalta jonkinverran vastaan hinnassa?

                  Voisin antaa hyvän vinkin, älä osta kumpaakaan karvahattumallina niin olet varmasti tyytyväinen hankintaan kumman sitten ikinä valitsitkaan.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #10
                    Originally posted by herrakani View Post
                    Mersut on toimiessaan parempia kun BMW:t ja pitävät arvonsa paremmin.
                    No tuo on jo minusta aika hurjasti todettu Ei taida olla noin mustavalkoista...

                    Originally posted by joko View Post
                    Mersussa on ainakin pehmeämpi kyyti, mutta sitäkautta se on sitten hieman pappamaisempi ajaakkin.
                    Voisin antaa hyvän vinkin, älä osta kumpaakaan karvahattumallina niin olet varmasti tyytyväinen hankintaan kumman sitten ikinä valitsitkaan.
                    Noihin mielipiteisiin voin yhtyä. Tosin kyllä Mersu on jotenkin muuttunut aivan uusissa malleissa, esim. nykyinen S-mersu on huomattavasti pintakovempi jousitukseltaan kuin edeltävä malli ja minusta on jotenkin haettu sporttisempaa fiilistä. Perus mersun palauttamaton ohjaus on kuitenkin tallella eikä mersu kerro yhtä paljon mitä tiessä tapahtuu. Toisaalta on huomattavasti vähemmän herkkä urille tai reagoimaan huonoon tien pintaan tai alustan väljyyteen. Minusta BMW:n äänimaailma on parempi, äänet kabiinissa ovat huomattavasti vähemmän häiritseviä ja ovat yhtä natinamattomia.

                    Summa summarum mielipiteeni on että on hyvin vaikeaa verrata esim. 5-sarjaa ja E-sarjaa keskenään, ovat melko erilaisia :think Eiku koeajamaan

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by joni_wt View Post
                      Kumpaakaan en ole omistanut, mutta useita koeajanut. Näitten ajojen perusteella kallistuisin ehdottomasti e61:seen jo pelkästään ajettavuuden vuoksi. Tämä siis jos vertaa w211 tai w212 malleihin. Ei yllä samalle tasolle sitten millään!

                      Tämä kommentti on kirjoitettu ilman BMW laseja
                      Erityisesti talvella nimenomaan juuri näin!

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #12
                        Voin olla tässä väärässäkin, mutta eikös BMW 5- ja 7-sarjalaiset ole lähes yhdenmukaista tekniikkaa, kun taas mersun E-sarja on teknisesti hyvinkin kaukana S-sarjasta. Eli bemarin 5-sarja on alustaltaan ta toteutukseltaan edistyksellisempi kuin E-sarja, kun taas mersun S-sarja on enemmän high-end kuin BMW:n 7-sarja.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • Juza
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 275
                          • Washington D.C.

                          #13
                          Originally posted by Bimer View Post
                          W211 mesestä sen verran että jos on ~2005 tai vanhempi (sähköjarruilla varustettu, SBC) niin kannattaa tarkistella huoltohistoriasta onko SBC-yksikköä vaihdettu. Jos ei ole niin kannattaa jättää kyseinen yksilö väliin varsinkin jos ei löydy aukotonta merkkihuoltohistoriaa. Ja Airmatic alustaa välttäisin myös..
                          SBC yksikkö menee kyllä takuuseen vaikka ei olisi aukotonta merkkihuoltohistoriaa. Itellä oli 2010 Saksasta tuotu E320 Cdi Avantgarde -03, jolla oli ajettu n. 300 tkm ja mittarinlukema 160 tkm. Vehon koneelta ei löytynyt täyttä historiaa (pari huoltoa jäänyt välistä), silti SBC meni takuisiin.
                          Ko. autossa oli Airmatic, ja sen uusiminen on tosiaan aivan järkyttävän hintaista! Etutolppia saa vähän järkevämpään hintaan täältä: http://www.arnottindustries.com/part...18_pid127.html
                          2024 X7 xDrive40i M Sport
                          2011 E93 335i M Sport
                          1998 E39 528i
                          2003 Boxster

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Originally posted by joko View Post
                            Voisin antaa hyvän vinkin, älä osta kumpaakaan karvahattumallina niin olet varmasti tyytyväinen hankintaan kumman sitten ikinä valitsitkaan.
                            Hiton hyvä neuvo.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Bimer View Post
                              W211 mesestä sen verran että jos on ~2005 tai vanhempi (sähköjarruilla varustettu, SBC) niin kannattaa tarkistella huoltohistoriasta onko SBC-yksikköä vaihdettu. Jos ei ole niin kannattaa jättää kyseinen yksilö väliin varsinkin jos ei löydy aukotonta merkkihuoltohistoriaa. Ja Airmatic alustaa välttäisin myös..
                              Jarrut muuttuu vasta faceliftiin joka on 2007 mallia, tullut myyntiin joskus keseääl 2006...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎