Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valitsetko ennemmin kolarihistorialla olevan auton vai tekniikan/korinvaihto auton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16309
    • Leppävirta

    Valitsetko ennemmin kolarihistorialla olevan auton vai tekniikan/korinvaihto auton?

    Yksinkertaista: Valitsetko ennemmin kolarihistorialla olevan korjatun auton vai tekniikan/korinvaihto pelin? Tietysti yksi vaihtoehto on että ei missään nimessä että pitää olla alkuperäinen eikä minkäänlaista kolarointi historiaa ja joillekin asia voi olla ihan yhden tekevää.

    Syy topikille: Katsellut vähän sitä ja tätä harrastepeliä ja monesta ikäänkuin mielenkiintoa herättävästä ajoneuvosta putkahtaa esiin jotain sellaista mitä ei välttämättä kerrota myyjän toimesta ilmoituksessa. Ja sitten on itse joutunut miettimään että onko järkeä ryhtyä moisiin kapistuksiin. Tietysti autoja on monenlaisia ja joissain ei juuri ole merkitystä jos on motti vaihdettu mutta tämä onkin suunnattu ikäänkuin "harraste" autoille joita katsellaan pilke silmäkulmassa että tuosta kun minä laitan itselleni tuollaisen niin on pojat ja tytöt ihmeissään. Sitten selviääkin että "haahaa sulla on mällipeli" tai "tuo oli vuonna nakki ja peruna ihan eri moottorilla".

    Kyse siis ehkä hieman "arvokkaammista" harraste ajoneuvoista ja sellaisista joita nyt ei ihan joka päivä vastaan kulje eli ei ns. normi käyttöautoista ole kyse.

    Perustele valintasi.
    77
    Kolarihistorian omaava korjattu auto
    0%
    18
    Tekniikan/korinvaihto auto
    0%
    10
    Ei missään nimessä kumpaakaan
    0%
    24
    Ei mitään merkitystä, iha sama.
    0%
    25
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10494
    • Saaressa

    #2
    Paha vastata.. Koska mun valintaan vaikuttaisi auton ikä ja hintaluokka..
    Jos olisin ostamassa tonnin 318i e30 olisi ihan sama. Mutta 30000e E30 M3:ssa asia luonnollisesti olisi todella tärkeä..

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16309
      • Leppävirta

      #3
      Originally posted by duuk View Post
      Paha vastata.. Koska mun valintaan vaikuttaisi auton ikä ja hintaluokka..
      Jos olisin ostamassa tonnin 318i e30 olisi ihan sama. Mutta 30000e E30 M3:ssa asia luonnollisesti olisi todella tärkeä..
      Editoin tuossa vielä aloitus postia..
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        kolaroiduissa aikalailla sama mulle jos työ on tehty kunnolla ja asiasta rehellisesti mainitaan:think sitten vituttaa jos ei puhuta mitään ja/tai asia selviää vasta jälkeenpäin.. tietysti olettaen että olisin ostamassa käytettyä autoa.. eriasia jos uutta tai parikymppiä ajettua hakisin.. sillon ehdoton ei kolarihistorialle

        kittipommit vituttaa myös jos on "ruosteeton" eli korjattu kitillä tms. ihan tarkoituksella myyntimielessä

        toisaalta automaalari kun olen, niin olen kyllä monesti harkinnut ostavani vielä jonkun avk/svk pelin ja korjaavaani sen myyntiä ajatellen.. mutta kyllä minä asiasta mainitsisin siltikin, jos en myynti-ilmotuksessa jo, niin viimeistään puhelimessa:think

        tekniikanvaihtoja karttaisin jos en tuntisi ko. auton historiaa ja tekniikan vaihdon tekijää:think
        tässähän pätee sama eli työn pitää olla tehty kunnolla, eikä päällepäin saa näkyä jälkiä (lue= johtohelvettiä konehuoneessa tai jalkotiloissa) tekniikanvaihdosta.

        edit: topic on turha jos tällä haet "hieman arvokkaimmasta/harraste ajoneuvoista", onko väliä kolaroinnilla jne jne.. kaikki kuitenkin vastaa että pitää olla täysin alkuperäinen ja kolaroimaton
        Last edited by dumppi; 20-09-2011, 17:50.
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #5
          Jos puhutaan halvasta autosta, niin ei isoa merkitystä, joskin siinäkin soisi olla homma toteutettu kunnolla, oli kyse sitten motin vaihdosta tai kolarikorjauksesta. Vähänkin kalliimpi auto ja kyllä yleensä tulee kartettua kaikkia sellaisia autoja, mihin on tekniikka vaihdettu tai erityisesti jos se on mällätty. Jälkimmäinen on kuitenkin yleensä paljon vaikeampi toteuttaa onnistuneesti, yleensä mällätyissä autoissa esim. kori nitisee, paneelit eivät kohtaa kunnolla, toleranssit vaihtelevat, jne. Lisäksi myydessä yleensä kärsii nahoissaan jonkun verran, jos myy tekniikanvaihtopeliä, tai mällivehjettä.

          Comment

          • janne_
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 411
            • Oulu

            #6
            jos asiasta on mainittu, ettei tule ns. yllätyksenä ja työ on asiallisesti tehty niin ihan sama. tietenki jos auto käynyt ihan rusinana niin pistäisi ehkä vähän miettimään, mut pikku kolhut hyvin korjattuna ei omia yöunia ainakaan veisi :think
            Nyt mennään:

            bmw e46 330i cabrio
            bmw e46 330d
            ex
            bmw e36 328 coupe
            bmw e30 327 cabrio
            bmw e36 316

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16309
              • Leppävirta

              #7
              Olen ainakin sen omaksunut että sitä mälli/tv peliä on näköjään todella vaikea myydä. Siis ei omasta kokemuksesta vaan kun näkyy noita laitteita roikkuvan niin pitkään myynnissä. Esim. nämä parit nettiauton E34 M5:t, yksi on mällipeli ja pitkään ollut myynnissä mutta kuitenkin vaikuttaisi asiallisesti korjatulta ja olevan muuten suurinpiirtein kunnossa. Hinta on alapäässä lajitovereihin verraten ja ei tee kauppaansa. Sitten on samassa hintaluokassa oleva tv. peli ja no.. Sen nyt huomaa muutenkin että jotain räppäilty. Mutta ei mitään mainintaa ettei ole orkkis. Mitenhän kauan sitä myydään. Tainnut vasta ilmestyäkin.

              Entäs sitten jos esimerkkinä vaikka M3 (E30) siihen vaihdetaan moottori vaikkapa vastaavaan kuin alkuperäinen niin tuskin kai haittaa myyntiä erityisemmin... Vai? Tai muutenkin jos muuhunkin autoon vaihdettu samanlainen kone kuin mitä se on ollut niin ei taida niin olla nöpönuukaa. Ja tietty jos vaihtaja ei siitä kerro mitään niin kukaan ei tiedä.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • eri-ernesti
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 241
                • Hämeenlinna / Mikkeli

                #8
                Sehän on aivan eri asia onko auto uudehko käyttis vai vanha harrastepeli, muuttaa tilanteen aivan täysin. Jos auto on tuoreempi ni ei noista pääse ikinä eroon jos on moottoreita vaiheltu tai 2 kilpinen. Ellei sitte ilmatteeks anna ja pari tonnia remonttirahaa mukaan.
                VOOORT
                K7 gsx-r 1000 rata

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16309
                  • Leppävirta

                  #9
                  Originally posted by eri-ernesti View Post
                  Sehän on aivan eri asia onko auto uudehko käyttis vai vanha harrastepeli, muuttaa tilanteen aivan täysin. Jos auto on tuoreempi ni ei noista pääse ikinä eroon jos on moottoreita vaiheltu tai 2 kilpinen. Ellei sitte ilmatteeks anna ja pari tonnia remonttirahaa mukaan.
                  Eka postissa mainittu se että kyse ns. harraste ajoneuvosta.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Termi kolaripeli on hiukan tulkinnanvarainen kysymys...mikä tekee autosta kolaripelin..se että mummo parkkiksella on peruuttanut puskurin kulmaan ja puskuri on vaihdettu uuteen vai se että joku on nykässyt jurrissa auton lepikkoon..ensimmäisestä jää yleensä auton historiaan jälki mutta jälkimmäisestä ei välttämättä jää. Molemmat voi siitä huolimatta olla joko täydellisesti korjattu tai sitten ihan päin helvettiä. Itse valitsisin ehkä mieluummin selkeällä kolarihistorialla olevan kuin epämääräisen tekniikanvaihtopelin.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5510
                      • Vaasa

                      #11
                      Aivan tapaus kohtaista.

                      Kaikkia on omistuksessa ollut. Jotku vähän huonompia kuin toiset mutta kaikkien kanssa pärjää.
                      sigpic

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎