Renkaita ei onneksi vielä ehtinyt ostamaan. Taidan ajaa nuo loppuun ja keväällä "premium" vaihtoon.
Myönnän että ottaa päähän kun työnsin käteni tähän. Odottelen uuttaa A3:sta ensi vuodeksi.
Onneksi auto on sen verran uusi että ei ole tuota viallista ketjunkiristintä. Merkkihuollosta kyllä varoitteli että puolia menee liukuhihnalla tässäkin vuosimallissa.
Ei muuta talviturkki mukaan autoon, jos jättää tienreunaan.
Täysin toimiva e90 318iA tuli vaihdettua helmikuussa Audi A4 turpo-nelivetoon. Tässä puolen vuoden kokemukset:
Syö jäähdytinnestettä
Sammuili pari kuukautta putkeen kesken ajon; joku venakopan tuuletusventtiili jumitti. Tyyppivika, joka tulee toistumaan
Paikaltaan ei voi lähteä ilman whiplash-ilmiötä: kone ja laatikko ei toimi lainkaan yhteen
Vaimon käytössä keskikulutus 11-12 l/100km vs Penarin 8
Kesällä ei tullut reissulla lainkaan ilmaa kajuuttaan. Nyt on ruvennut oireilemaan taas, eli ei tuu lämmintä. Ei edes vaikka täyttää tota hupenevaa jäähdytinnestettäkin.
Karsea käyntiääni. Diesel-seiska käy nätimmin kajuutasta kuunnellen
n. 2 viikkoa kaupan jälkeen e91 x-drive on ollut hakusessa...
Audi on 2005 mallia ja mittarissa 125 tkm
On kyllä tasan viimeinen non-BMW meidän talossa. Että pitikin.
Bemari ei sovi kaikille. Jos ei tykkää niin ei tykkää :think. Sellaisia ihmisiä varten on olemassa muunmerkkisiä autoja. Tässä nyt vaan haiskahtaa että on ostettu sika säkissä. Markkinoiden halvin Bemari pienimmällä mahdollisella koneella ja sitten oletetaan että se on joku M3.
-Kulutus on seka ajossa normaali. Maantiellä mennään vähemmällä. Pikkasen tehokkaammalla moottorilla mentäis vielä vähemmällä.
-Milloin viimeksi vaihdettu öljyt? Normaalia kulutusta huonoilla tai vanhoilla öljyillä.
-Kuka ostaa runflat talvirenkaita?
-Hidas vaihteisto. Hei...Auto on siis 116i :think.
-Paremmin varusteltujakin on tarjolla. Vakiona melko askeettinen.
-Vakio mankka ei ole tosiaan mikään paras mahdollinen. Vaatis hifipaketin rastittamisen.
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Täytyy tosiaan vaihtaa ennen tulevaa kesää, ei tuolla kehtaa golfkentälle mennä.
Kytkinliike liian pitkä ja poljintilaa nihkeästi. Vääntöä löytyy vasta yli 4000 rpm. Kyllä täytyy joku ihmemies olla että pääsee luvattuun 5,8 keskikulutukseen.
Takalasiin ei saa pesuvettä.
Audi A3:ssa riitti kun lisäsi pesunestettä, muuten ei tarvinnut konepeltiä aukaista. Öljyä ei vienyt sitten yhtään.
BTW, koeajoin tuollaisen A3:n, ja on muuten aivan helvetin äänekäs tommonen A3, matkustajilla pitää olla peltorit että ei hajoa nuppi rengasmelujen takia. Se vetelee urissa aivan järjettömästi, jalkatilaa ei ole takana eikä edessä, takaluukku on aivan vitsi (sinne ei mahdu tuplarattaat mitenkään, päinvastoin kuin seiskaan), lasit huurtuu kun eivät ole tuplalasit, krooninen tehon puute vaivaa verrattuna bemarin palkittuun 12-sylinteriseen, edes takalasilla ei ole sähköverhoa puhumattakaan jalopuisista tarjottimista tahi sähkökäyttöisistä takaistuimista. Ja JOS erehdyt laittamaan mitään painavampaa takaluukkuun niin takajouset on pohjassa koska siinä ei ole automaattista tasonsäätöä.
En ottaisi tuommoista olympia-ifaa edes työsuhdeautoksi, taidanpa jatkaa ajamista tuolla vanhalla seiskalla niin kehtaa mennä AVK:lle potkimaan kolariautojen renkaita...
Comment