Mikä vittu sitten on tämä ryhmäpoikkeuslaki?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uuden auton osto saksasta?
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View Post
nullzwei heh. Luin uudestaan , ymmärsinköhän nyt postauksesti oikein ?
nimim: merkkiliikkeessä töissä
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMiten toimii takuut, jos ostaa uuden auton saksasta? Kyseessä ei ole BMW, mutta toiselta merkiltä sellainen malli mitä ei tuo suomen maahantuoja.
niin täällä korjataan kuntoon mikäli on kyse takuu ikäisestä autosta, ja sama toistepäin.
Toki AINA ennen kuin ruvetaan korjaamaan ulkomaalaista autoa takuun puitteissa kannattaa tarkistaa alustanumerolla,
että kyseinen auto on "normaali" takuukriteerit täyttävä auto eikä esim mikään esisarjalainen tms erikoistapaus.
Toki jos tarkoittamasi autolla ei ole esim ollenkaan maahantuojaa niin mihinkäs sen sitten takuukorjaukseen viet? :think
Tarkoitatko nyt sellaista asiaa että automerkillä on maahantuoja Suomessa mutta kyseistä malliversiota ei tuoda suomeen? vai? kerroppa tarkemmin.
Comment
-
-
Haettiin kaverin kanssa hänelle aikoinaan (joskus 2005) vuoden ikäinen vito saksasta. vikojen ilmetessä mersuliike ei ollut kovin halukas tekemään mitään takuuseen,mut oli niiden sitte pakko kuiteski korjata ison rahan vikoja -takuuseen ... myöhemmin vaihdettiin myös helmat ja luukut ruostetakuuseen vaikka vaikeeta meinas olla. (Tosin peltityön "laatu" muistutti enemmän turkkilaisten pajalta tullutta viellä toisen yrityksen jälkeenkin...)
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Posthttp://www.talouselama.fi/uutiset/au...skisti/a569716
Takuun ehtona ei saa olla merkkihuollon käyttö, on kyse sitten valmistajan tai maahantuojan myöntämästä takuusta. Kuluttajat tuntevat kuitenkin asian huonosti. Moni luulee yhä, että takuu raukeaa, jos antaa muun kuin merkkihuollon kajota autoon.
Tässä tapauksessa asiakkaalla kuitenkin on näyttövelvollisuus, että KAIKKI työt on suoritettu jotka huollossa pitää tehdä. Pelkkä nyrkkipajan tms pajan leima huoltokirjassa pelkästään ei riitä.
Mikä sitten riittää?
-Asiallinen kuitti tehdystä huollosta josta selviää tehdyt työt (esim huoltokortti jossa rastitettu tehdyt työt) sekä tarvittavat osat joiden tulee olla alkuperäisiä ja oikeita osia. Kuitissa pitää olla myöskin nähtävillä päivänmäärä, ajetut kilometrit, auton tiedot ym vastaava.
Nämä kun on hanskassa ja tallessa niin takuu on ja pysyy, vaikka huollattaisikin muualla kuin merkkiliikkeessä
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNousi vaan kysysmys että onko maahantuojan puuttuessa merkkikorjaamoitakaan maassa ?Originally posted by bemu2000 View Postmutta toiselta merkiltä sellainen malli mitä ei tuo suomen maahantuojaVW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVain SUOMI-autoon saa takuun, joka on voimassa Suomessa. Ulkomaisen takuun voimassaolo lakkaa silloin kun auto myydään vietäväksi toiseen maahan. Takuu tarkoittaa sitä että auto pitää huoltaa ja myös korjauttaa auton myyneessä liikkeessä. Jos onnistut viemään tuontiauton suomiautokauppaan takuuhuoltoon niin joudut itse maksamaan huollon ja perimään takuun alaisen huollon kustannukset tehtaalta.
Edellä joitakin satutarinoita joita EI kannata uskoa.
Uuden ajoneuvon verotuskriteerit eivät ole Suomessa helposti saavutettavissa. Vrt arvonlisävero- ja autoverolaki.Originally posted by nullzwei View Posthttp://www.talouselama.fi/uutiset/au...skisti/a569716
Takuun ehtona ei saa olla merkkihuollon käyttö, on kyse sitten valmistajan tai maahantuojan myöntämästä takuusta. Kuluttajat tuntevat kuitenkin asian huonosti. Moni luulee yhä, että takuu raukeaa, jos antaa muun kuin merkkihuollon kajota autoon.
Mitä sä nyt tarkoitat takuulla?
Yritätkö sanoa, että esim. BMW:n tehdastakuu ei Suomessa päde, jos autoa ei ole tuotu virallisen maahantuojan toimesta maahan ja myyty eteenpäin. Puhutko sä nyt tehtaan takuusta vaiko maahantuojan taikka myyjän antamasta takuusta?
Yleensä jos esittää jonkin väitteen (varsinkin jos joku on esittänyt toisenlaisen väitteen), on sitä hyvä tukea joillakin perusteilla. Perusteeksi ei kelpaa se, että kirjoittaa saman väitteensä isommilla kirjaimilla.
Comment
-
-
Originally posted by wta View PostTuota noin, mitä sä nyt selität?
Mitä sä nyt tarkoitat takuulla?
Yritätkö sanoa, että esim. BMW:n tehdastakuu ei Suomessa päde, jos autoa ei ole tuotu virallisen maahantuojan toimesta maahan ja myyty eteenpäin. Puhutko sä nyt tehtaan takuusta vaiko maahantuojan taikka myyjän antamasta takuusta?
Yleensä jos esittää jonkin väitteen (varsinkin jos joku on esittänyt toisenlaisen väitteen), on sitä hyvä tukea joillakin perusteilla. Perusteeksi ei kelpaa se, että kirjoittaa saman väitteensä isommilla kirjaimilla.
Vain SUOMI-autoon saa takuun, joka on voimassa Suomessa. Ulkomaisen takuun voimassaolo lakkaa silloin kun auto myydään vietäväksi toiseen maahan. Takuu tarkoittaa sitä että auto pitää huoltaa ja myös korjauttaa auton myyneessä liikkeessä. Jos onnistut viemään tuontiauton suomiautokauppaan takuuhuoltoon niin joudut itse maksamaan huollon ja perimään takuun alaisen huollon kustannukset tehtaalta.
Edellä joitakin satutarinoita joita EI kannata uskoa.
Uuden ajoneuvon verotuskriteerit eivät ole Suomessa helposti saavutettavissa. Vrt arvonlisävero- ja autoverolaki.
Tuon suurennetun,lihavoidun ja alleviivatun osan nullzwein postauksesta kun luet uudelleen niin ymmärrät mitä nullzwei ajoi asiassa takaa.
Comment
-
-
no johan tuli tappelukyseessä siis ihan volkkari, mutta noita cross malleja ei jostain syystä tuoda suomeen. Soitinkin jo maahantuojalle, niin kyllä se takuu kuulemma toimii suomessa. 12 viikon toimitusaika on vaan liian pitkä, niin joutuu varmaan ottaa jonkun valmiina olevan karvalakki mallin.
Last edited by bemu2000; 03-11-2011, 02:23.
Comment
-
-
Niin kyllähän tuo tehdastakuu toimii vaikka auto ei ole tullut virallisen maahantuojan kautta ja vaikka autoa huoltaisi muualla kuin merkkiliikkeessä. Sen sijaan takuuajan jälkeen tuleviin vikoihin ei maahantuoja ota todennäköisesti mitään vastuuta ns. goodwill takuuna.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by heksu View PostOriginally Posted by nullzwei
Vain SUOMI-autoon saa takuun, joka on voimassa Suomessa. Ulkomaisen takuun voimassaolo lakkaa silloin kun auto myydään vietäväksi toiseen maahan. Takuu tarkoittaa sitä että auto pitää huoltaa ja myös korjauttaa auton myyneessä liikkeessä. Jos onnistut viemään tuontiauton suomiautokauppaan takuuhuoltoon niin joudut itse maksamaan huollon ja perimään takuun alaisen huollon kustannukset tehtaalta.
Edellä joitakin satutarinoita joita EI kannata uskoa.
Uuden ajoneuvon verotuskriteerit eivät ole Suomessa helposti saavutettavissa. Vrt arvonlisävero- ja autoverolaki.
Tuon suurennetun,lihavoidun ja alleviivatun osan nullzwein postauksesta kun luet uudelleen niin ymmärrät mitä nullzwei ajoi asiassa takaa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postno johan tuli tappelukyseessä siis ihan volkkari, mutta noita cross malleja ei jostain syystä tuoda suomeen. Soitinkin jo maahantuojalle, niin kyllä se takuu kuulemma toimii suomessa. 12 viikon toimitusaika on vaan liian pitkä, niin joutuu varmaan ottaa jonkun valmiina olevan karvalakki mallin.
Cross-malleja katselin kaverillekin jonkin aikaa sitten. Hän haki pienempää nelivetoa ja Polon crossareista tein alustavaa kyselyä. Sitten ostajan intressit muuttuivat ja homma jäi.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostJos tässä joku joutuu tappelemaan niin se on tod.näk. bemu2000 joka yrittää jos yrittää verottaa autonsa uutena Suomeen. Suosittelen ajoneuvon pakkaamista jo ennen kuljetusta Suomeen hermeettisesti. Muista että ostamassasi ajoneuvossa ei saa olla edes siirtokilpiä (ei minkään maan) ennen ENSIrekisteröintiä Suomeen.
Cross-malleja katselin kaverillekin jonkin aikaa sitten. Hän haki pienempää nelivetoa ja Polon crossareista tein alustavaa kyselyä. Sitten ostajan intressit muuttuivat ja homma jäi.
Tämä siis ottamatta kantaa takuukeskusteluun. Omakohtaista kokemusta takuuasiasta on se, että jos tehdastakuu on voimassa, niin se on voimassa.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostNäinhän se menee omastakin mielestä. Jos auto on päivänkin rekisterissä ulkomailla, niin uutena verottaminen ei onnistu. Se taas ei välttämättä ole verotuksen kannalta huono asia.... Joka tapauksessa kannattaa verottaa ennen maaliskuun loppua tulevaa veromuutosta.
Tämä siis ottamatta kantaa takuukeskusteluun. Omakohtaista kokemusta takuuasiasta on se, että jos tehdastakuu on voimassa, niin se on voimassa.
Mutta ite kyllä kävisin täräyttämässä 6tkm mittariin ja verottaisin käytettynä autona sen maahan.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
Comment