Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi rs4 / a8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 856
    • Pohojammaa

    Audi rs4 / a8

    Vaikka ei bemariklubille kuulukkaan, mutta tuntuu että täällä on kaikenlaisia osaajia niin kysytääs tällästä.

    Elikkä kokemuksia kaipailisin rs4 b5(2001-2006?) ja audi a8 4.2 d3 bensa(2003-2006).
    Lähinnä vikatiheys, käytännön kulutus ja huoltojen hinnoista kokemuksia kaipailisin. Autothan ovat aika erillaisia, mutta silti hieman kiinnostavat.

    Pelimerkit ei just nyt riitä 335i niin pitää koittaa jotain muuta kivaa hankkia.
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    Kaipaamasi löytyy tuolta>

    Comment

    • kiljubuu
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 385
      • turku

      #3
      Originally posted by timppa811 View Post
      Vaikka ei bemariklubille kuulukkaan, mutta tuntuu että täällä on kaikenlaisia osaajia niin kysytääs tällästä.

      Elikkä kokemuksia kaipailisin rs4 b5(2001-2006?) ja audi a8 4.2 d3 bensa(2003-2006).
      Lähinnä vikatiheys, käytännön kulutus ja huoltojen hinnoista kokemuksia kaipailisin. Autothan ovat aika erillaisia, mutta silti hieman kiinnostavat.

      Pelimerkit ei just nyt riitä 335i niin pitää koittaa jotain muuta kivaa hankkia.
      No kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että jos nyt olisi jompi kumpi valintana niin kyllä unohtaisin A8 saman tien. Ensinnäkin ajettavuus on RS4 ssa paljon parempi. A8 erittäin tunnoton eikä omasta mielestä silti läheskään yhtä mukava kun noin ison auton pitäisi olla esim jos vertaa vaikkapa 7-sarjaan. Jos haluaa A8 tyylisen auton niin seiska on silloin parempi vaihtoehto ellei neliveto oo välttämättömyys. 745i hinnat pyörivät samoissa lukemissa näiden kahden kanssa. Myöskin tuommonen 4.2 bensa ei liiku mihinkään(omalla lastutetulla dieselillä kiihtyi aika lailla tasoihin kaverin 4.2sen kanssa) ja syö kyllä kiitettävästi ainetta. RS4 nen ei ainakaan enempää vie, kulkupuolen ollessa ihan eri luokkaa.
      Last edited by kiljubuu; 08-11-2011, 23:23.

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 856
        • Pohojammaa

        #4
        Originally posted by kiljubuu View Post
        No kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että jos nyt olisi jompi kumpi valintana niin kyllä unohtaisin A8 saman tien. Ensinnäkin ajettavuus on RS4 ssa paljon parempi. A8 erittäin tunnoton eikä omasta mielestä silti läheskään yhtä mukava kun noin ison auton pitäisi olla esim jos vertaa vaikkapa 7-sarjaan. Jos haluaa A8 tyylisen auton niin seiska on silloin parempi vaihtoehto ellei neliveto oo välttämättömyys. 745i hinnat pyörivät samoissa lukemissa näiden kahden kanssa. Myöskin tuommonen 4.2 bensa ei liiku mihinkään(omalla lastutetulla dieselillä kiihtyi aika lailla tasoihin kaverin 4.2sen kanssa) ja syö kyllä kiitettävästi ainetta. RS4 nen ei ainakaan enempää vie, kulkupuolen ollessa ihan eri luokkaa.
        Noniin, juuri tällaisia käytännön kokemuksia kaipasinkin. Voipi olla että A8 on hieman "laiva" omaan makuun. Tällähetkellä työmatkat hoituu e34 touringilla ja "parempana" autona rakenneltu evo mitsu - ois joskus kiva käydä 100km kauempanakin kotoa =)

        Jos jollain on rs4:sta kokemuksia niin kirjoitelkaa ihmeessä. Itse en ole tainnu koskaan edes nähdä livenä..

        Comment

        • beemers
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 5136
          • Oulu

          #5
          Originally posted by timppa811 View Post
          Noniin, juuri tällaisia käytännön kokemuksia kaipasinkin. Voipi olla että A8 on hieman "laiva" omaan makuun. Tällähetkellä työmatkat hoituu e34 touringilla ja "parempana" autona rakenneltu evo mitsu - ois joskus kiva käydä 100km kauempanakin kotoa =)

          Jos jollain on rs4:sta kokemuksia niin kirjoitelkaa ihmeessä. Itse en ole tainnu koskaan edes nähdä livenä..
          Hyvin vähäisiä kokemuksia on kun kaverilla oli rs4 -02. Autoa oli viritelty lievästi coolerilla ja ohjelmalla. Iha hemmetin hyvä kyyti ja todella ripeä kapistus. Korjaus kustannuksethan noissa on samaa luokka kuin esim. motorsportti bemarin huoltaminen mutta siitä ei taida olla kiinni tämä asia sinulla. Perushuollot on ok tehdä kuten jakopää ja öljynvaihdot yms. Mutta sitten jos isompaa aikoo esim turboja vaihella nii isot pojat on sanonu että helpompi käyttää koko kone irti ku alkaa välistä ähräämään. Alustahan noissa on normi wag kamaa eli tukivarsia menee kuin tulitikkuja mut jos raaskii tilata vaikka ebayn kautta koko tukivarsisatsin nii sillä pääsee jo pitkälle.

          E36Ticompact -95 HELLROT
          -: orava : connection-

          EX:E30///M3 replica Tic
          EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

          Comment

          • |RealDeal|
            Banned
            • Sep 2011
            • 99
            • Tallinna & Pohjois-savo/Middle of nowhere

            #6
            RS4 enemmin kuin A8, mutta jos paljon tulloo maantie ajua niin sitten ottaisin enemmin A8. Molemmat on hyviä autoja mutta samalla rahalla saa kyllä muutakin kivaa kuin audi

            Comment

            • Sieben
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 304
              • EU

              #7
              Moikka! Mulla oli RS4 B5 -02 joskus vuonna 2005. Puolitoista vuotta se minulla oli ja ajelin noin 70tkm sen kanssa.

              Se oli viritetty Tunetec nimisessä firmassa: http://www.tunetec.de/de/galerie/1__...fahrzeuge.html

              Se on tuo musta RS4 kun selaa tuosta hieman alaspäin. Sinne laitettiin kaikkea mukavaa, oli isot Porschen jarrut edessä Tehoja oli noin 440hv. Kulutus oli aika kova, ja tankki oli pieni, vain 60ltr. Ja sillä pääsi noin 350km Ei sopinut enää mun käyttöön.

              Minulla ei ollut kertaakaan mitään ongelmia sen kanssa, kerran vaihdatin jakopäänremmin Hampurin Audilla. Maksoi silloin öljyjen kanssa noin 700€. Ei mennyt mitään tukivarsia eikä mitään muutakaan tuona aikana. Auto on tähän mennessä upein mitä on ollut, vaikka vauhtia oli 250km/h niin kun painoi kaasua, niin se ampaisi vielä kiihtymään.. Juhiksellakin on hieman kokemusta tästä, kun ajeltiin takaisin BMW Syndikaateista

              Möin sen auton Helsinkiin ja tämä uusi omistaja viritti auto eteenpäin, ilmeisesti johonkin 600hv paikkeille. Ei hänelläkään ollut mitään suurempaa vikaa tässä autossa. Huollossa kun se oli LMS:llä Mietoisissa, niin olivat sanoneet erikoisen kuivaksi konehuoneesta, kuulemma ei ollut mitään öljyvuotoja, mikä on tyypillistä näoissa koneissa... Tiedä sitten?

              Auto taitaa olla nykyään Turussa, liikku milestäni kilvissä RSR-4. Saman auton voi bongata Kilvet.com sivustolta.

              Tuli nyt hieman historiikkia enemmän kuin käytäntöä..
              Last edited by Sieben; 09-11-2011, 09:31.
              E46 320d M-Sport -06

              Comment

              • Fuula
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 450

                #8
                Kirjoittelenpa vähän kokemuksia tuosta RS4 pikkuveljestä eli S4. Auto oli maukas vehje ajella ja kulkua riitti (348hv/525nm) tehoilla mukavasti. Alustaan saa hommattua järeämpää kilkettä,niin ei tarvitse koko ajan olla vaihtamassa tukivarsia,yms. Konehuone on tosi ahdas ja kuten aiemmin mainittu, niin jos turboja,yms vaihdetaan on helpointa irroittaa koko kone, sillä siellä ei ole yhtään liikaa tilaa puuhailla. Auto oli minulla varsin luotettava koko 2 vuoden ajan mitä omistin kyseisen vehkeen. Monet pelottelee kalliilla huolloilla ja osilla, mutta se on hinta mikä on maksettava mukavista kyydeistä eikä ne nyt niin kauhean kalliita ole vaan rahallahan niistäkin selviää

                Comment

                • timppa811
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 856
                  • Pohojammaa

                  #9
                  Tulihan täältä tietoa mukavasti niinkuin arvelinkin. Yleensäkkin parempi autoista kysellä ei-merkkifoorumilta, niin merkkilasit eivät vaikuta.

                  S4 b5 on tuplaten halvempi ja kyllä sellanenkin ihan näppärä peli on(315hv/500nm) on tullut testailtua. RS4 on leveämmät lokasuojat ja koneessa hieman vahvemmat rojut. Käsittääkseni noin 500hv tasolle pääsee vielä suht järkevillä kustannuksilla.

                  e46 m3 olisi muuten potentiaalinen vaihtoehto, mutta vapaastihengittävä "pieni" kone ei mielestäni anna riittävää käytännön suorituskykyä. Radalla m3 tietysti menisi hienosti, toisin kuin rs4 ei ehkä niinkään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎