Tankki on myös tyhjennetty.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Copartilta bongailtu
Collapse
X
-
Onko tämän historiasta kellään tarkempaa tietoa? https://www.copart.fi/lot/50086783 ei näy huoltokirjaa lukevan niin jos tätä kautta saisi selville edellisen omistajan ja auton historiasta tietoa.
Comment
-
-
Montakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässäTaitaa olla 3 tai 4 kerta.
- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
-
Originally posted by RoniV View PostMontakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässäTaitaa olla 3 tai 4 kerta.
https://www.copart.fi/lot/50090344
Originally posted by CopartAJONEUVOLLA AIKAISEMPIA VAURIOPOISTOJA 2018 HUOMIOITA TUOTTEESTA: Ajoneuvolla on avoimena lisävero Trafilla, joka jatkaa koron kerryttämistä siihen päivään saakka kunnes ajoneuvo rekisteröidään uudelleen Suomessa tai kunnes vero on maksettu. Veron suurus 11.2.2021 ollut 3317,20€. Päiväkohtaisen koron suuruus ei ole tiedossa. Vaikka ajoneuvo vietäisi ulkomaille ja rekisteröitäisiin takaisin Suomeen useamman vuoden kuluttua, kasvaa lisävero korkoa koko tämän ajan. Ostajan vastuulla on kertoa tämä tieto mahdolliselle seuraavalle omistajalle, mikäli ei itse maksa avointa veroa.E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Oisko ajeltu liikenteestä poistettuna, ja jääty kiinni. Jos ei mistään mitään välitä, niin ajo jatkuu entiseen malliin, ja vero kertyy:
Yllättävän sopivasti tuo kolari sattunut juuri hetkeä ennen leiman loppumista.Last edited by Zeni; 19-02-2021, 14:39.
Comment
-
-
Originally posted by RoniV View PostMontakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässäTaitaa olla 3 tai 4 kerta.
https://www.copart.fi/lot/50090344
Sisusta ja jokainen paneeli oli hakattu kirveellä täyteen reikiä.
Kyljet oli jo valmiiksi täynnä pakkelia ennen sitäkin.
Auto on muistaakseni italian malli, mutta huoltokirja on ranskalainen tai päinvastoin
Sanoisin, että kannattaa laittaa osiksi ja päästää auto kärsimyksistä.
Kuvia autosta:
Last edited by Kusilaitu; 20-02-2021, 18:03.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostTämähän oli jollakin ählämillä ja meni sen jälkeen ilkivallan takia lunariin.
Sisusta ja jokainen paneeli oli hakattu kirveellä täyteen reikiä.
Kyljet oli jo valmiiksi täynnä pakkelia ennen sitäkin.
Auto on muistaakseni italian malli, mutta huoltokirja on ranskalainen tai päinvastoin
Sanoisin, että kannattaa laittaa osiksi ja päästää auto kärsimyksistä.
Kuvia autosta:
https://rsmedia.kuvat.fi/kuvat/2018/BMW+M6/. Autokin on alunperin ollu harmaa ja kyljissä oli varmaan sentin kerros kittiä jo sillon. Lyönnit oli taktikoitu just niihin paikkoihin/kohtiin mitä ei voi oikasta vaan pitää uusia koko paneeli.
- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
-
Nyt näyttäisi tulevan markkinoille kyseenalaisesti kunnostettuja sähkö tai hybridiautoja jotka lunastettuja tai lunastusta odottaneita.
Autoihin ei ole tehty mitään turvallisuustarkastuksia korkeajänniteakustoon tai järjestelmäkomponentteihin.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNyt näyttäisi tulevan markkinoille kyseenalaisesti kunnostettuja sähkö tai hybridiautoja jotka lunastettuja tai lunastusta odottaneita.
Autoihin ei ole tehty mitään turvallisuustarkastuksia korkeajänniteakustoon tai järjestelmäkomponentteihin.
Eikös korkeajännäakun tarkistus ole käytännössä pakko, jos on ollut tarpeeksi iso pysähtyvyys -- eikös siis järjestelmä itse huolehdi korkeajännitekontaktorien aukaisusta jos törmäys tunnistetaan, ja avaamiseen vaaditaan se EOS:lla generoitava koodi?
En siis tuolta osin itse osaa keksiä mitään kyseenalaista menettelyä, jos tuo akusto EOS testerin läpi käy.
toim.huom. ehkä en tiedä tarpeeksi paljon kun näin uskallan kirjoittaa, mutta näin olen itse tätä asiaa opiskellut/tehnyt johtopäätöksiä :think
ainiin, yleisesti kyllä nyt pikkaisen purnaan copart-toimintaa.. aikoinaan (2014) kun vaimolle hain avk:lta samasta fyysisestä osoitteesta missä copart on, tuon jetan (oli 15tkm ajettu, puolivuotta vanha) niin silloin siellä sai pyöriä rauhassa ja katsella kentältä autoja - oli myös henkilökuntaakin vastailemassa kysymyksiin sekä tarkkailemassa ettei kukaan pölli mitään niistä romuista.
Nyt tossa heti perään 5-6v myöhemmin (oli aika ennen koronaa, ei voi sitä käyttää tekosyynä) koitin mennä katsomaan yhtä mönkkäriä sinne.. eihän sinne saakeli päässykkään enää katselemaan niitä miten sattuu, olisi pitänyt varata erikseen aika.
Nyppi, erityisesti kun vielä tiskillä ollut herrahenkilö minulle, potentiaaliselle asiakkaalle, purnasti että kun on henkilöstömäärä tiputettu aivan naurettavan alas. Vei jotenkin makua toiminnasta.Last edited by repsa; 04-03-2021, 09:56.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostOnko kukaan myynyt autoaan Copartille??Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post
Eikös korkeajännäakun tarkistus ole käytännössä pakko, jos on ollut tarpeeksi iso pysähtyvyys -- eikös siis järjestelmä itse huolehdi korkeajännitekontaktorien aukaisusta jos törmäys tunnistetaan, ja avaamiseen vaaditaan se EOS:lla generoitava koodi?
En siis tuolta osin itse osaa keksiä mitään kyseenalaista menettelyä, jos tuo akusto EOS testerin läpi käy.
.
Olen nähnyt esimerkiksi auton jossa ei ole tapahtunut kontaktorien hätä-avausta, mutta akkukotelo on halki, naarmuilla, reikiä, kylmä-aineputkistot rikki ym.
Eli auto on / saa taas korkeajännitepuolen osalta nippuun jos auton eristysvastus valvonta ei puutu peliin vielä.
Se mitä jatkossa voi tapahtua auton käyttäjälle tai huoltohenkilöstölle mahdollisen läpilyönnin vuoksi nostaa ihokarvat ainakin minulla.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKorkeajänniteakku menee lukkoon (kontaktorit pysyvästi auki) kyllä kolarissa, mutta se riippuu kolarin laadusta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostVoiko tällaisen auton siis vielä korjata laillisesti tieliikennekäyttöön?
Lyhennettynä tarkastetaan onko järjestelmä turvallinen koskea, jos on akku avataan ja testataan ja uusitaan mahdollisesti rikkoontuneet osat. Kuten akun sisäinen safetybox vähintään joka ottaa hätäerotuksen tapahtuessa nokkiinsa.
Toki muitakin korkeajännite komponentteja voi mekaanisesti tuhoutua kolarissa, ne luonnollisesti myös uusitaan.
Lopuksi protokollan mukainen järjestelmän loppu turvallisuus/toimivuustesti ja baanalle.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment