Announcement

Collapse
No announcement yet.

Copartilta bongailtu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    Tankki on myös tyhjennetty.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • jukkakuk
      Newbiemmer
      • Jan 2021
      • 1
      • kankaanpää

      Onko tämän historiasta kellään tarkempaa tietoa? https://www.copart.fi/lot/50086783 ei näy huoltokirjaa lukevan niin jos tätä kautta saisi selville edellisen omistajan ja auton historiasta tietoa.

      Comment

      • RoniV
        BTCF Member
        • Apr 2017
        • 199
        • Finland

        Montakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässä Taitaa olla 3 tai 4 kerta.

        - E90 M3 LCI -09
        - E39 530dA Individual M sport
        +2 Muuta

        ex:
        - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
        - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
        - E39 528iA | Oxford Green
        - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
        - E32 735iA -91
        - E46 325Ci -02| Topasblau

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Luulis nyt jossain kohtaa olevan järkevää lyödä peli poikki ja pistää osiksi. Ei kuulosta kauhean järkevältä tai turvalliselta toiminnalta
          Verojakin ihan merkittävästi perässä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • *Kaide
            Moderator
            • Nov 2002
            • 3234
            • HELLsinki

            Originally posted by RoniV View Post
            Montakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässä Taitaa olla 3 tai 4 kerta.

            https://www.copart.fi/lot/50090344
            Mikä juttu tämä lisävero on?

            Originally posted by Copart
            AJONEUVOLLA AIKAISEMPIA VAURIOPOISTOJA 2018 HUOMIOITA TUOTTEESTA: Ajoneuvolla on avoimena lisävero Trafilla, joka jatkaa koron kerryttämistä siihen päivään saakka kunnes ajoneuvo rekisteröidään uudelleen Suomessa tai kunnes vero on maksettu. Veron suurus 11.2.2021 ollut 3317,20€. Päiväkohtaisen koron suuruus ei ole tiedossa. Vaikka ajoneuvo vietäisi ulkomaille ja rekisteröitäisiin takaisin Suomeen useamman vuoden kuluttua, kasvaa lisävero korkoa koko tämän ajan. Ostajan vastuulla on kertoa tämä tieto mahdolliselle seuraavalle omistajalle, mikäli ei itse maksa avointa veroa.
            E9, E21, E46/5, G01

            Comment

            • Zeni
              BTCF Member
              • Jul 2020
              • 332
              • Savo

              Oisko ajeltu liikenteestä poistettuna, ja jääty kiinni. Jos ei mistään mitään välitä, niin ajo jatkuu entiseen malliin, ja vero kertyy:



              Yllättävän sopivasti tuo kolari sattunut juuri hetkeä ennen leiman loppumista.
              Last edited by Zeni; 19-02-2021, 14:39.

              Comment

              • Kusilaitu
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 704
                • Seinäjoki

                Originally posted by RoniV View Post
                Montakohan kertaa tää on käyny avk/copartilla pyörähtämässä Taitaa olla 3 tai 4 kerta.

                https://www.copart.fi/lot/50090344
                Tämähän oli jollakin ählämillä ja meni sen jälkeen ilkivallan takia lunariin.
                Sisusta ja jokainen paneeli oli hakattu kirveellä täyteen reikiä.
                Kyljet oli jo valmiiksi täynnä pakkelia ennen sitäkin.
                Auto on muistaakseni italian malli, mutta huoltokirja on ranskalainen tai päinvastoin
                Sanoisin, että kannattaa laittaa osiksi ja päästää auto kärsimyksistä.

                Kuvia autosta:
                Last edited by Kusilaitu; 20-02-2021, 18:03.
                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                Comment

                • RoniV
                  BTCF Member
                  • Apr 2017
                  • 199
                  • Finland

                  Originally posted by Kusilaitu View Post
                  Tämähän oli jollakin ählämillä ja meni sen jälkeen ilkivallan takia lunariin.
                  Sisusta ja jokainen paneeli oli hakattu kirveellä täyteen reikiä.
                  Kyljet oli jo valmiiksi täynnä pakkelia ennen sitäkin.
                  Auto on muistaakseni italian malli, mutta huoltokirja on ranskalainen tai päinvastoin
                  Sanoisin, että kannattaa laittaa osiksi ja päästää auto kärsimyksistä.

                  Kuvia autosta:
                  https://rsmedia.kuvat.fi/kuvat/2018/BMW+M6/
                  Juu tätä pääs kattelemaan läheltä kun oli vauriokorjauksessa firmassa missä tuttu töissä, että mitä tälle oli tehty . Autokin on alunperin ollu harmaa ja kyljissä oli varmaan sentin kerros kittiä jo sillon. Lyönnit oli taktikoitu just niihin paikkoihin/kohtiin mitä ei voi oikasta vaan pitää uusia koko paneeli.
                  - E90 M3 LCI -09
                  - E39 530dA Individual M sport
                  +2 Muuta

                  ex:
                  - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
                  - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
                  - E39 528iA | Oxford Green
                  - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
                  - E32 735iA -91
                  - E46 325Ci -02| Topasblau

                  Comment

                  • Arppa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1049
                    • Lumbriver

                    Onko kukaan myynyt autoaan Copartille??
                    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                    -Raahe Connection-
                    -Team Kärppä- limited edition

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Nyt näyttäisi tulevan markkinoille kyseenalaisesti kunnostettuja sähkö tai hybridiautoja jotka lunastettuja tai lunastusta odottaneita.

                      Autoihin ei ole tehty mitään turvallisuustarkastuksia korkeajänniteakustoon tai järjestelmäkomponentteihin.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Nyt näyttäisi tulevan markkinoille kyseenalaisesti kunnostettuja sähkö tai hybridiautoja jotka lunastettuja tai lunastusta odottaneita.

                        Autoihin ei ole tehty mitään turvallisuustarkastuksia korkeajänniteakustoon tai järjestelmäkomponentteihin.
                        Missä näitä on siis ? ei copartilla tullu silmiin moista.

                        Eikös korkeajännäakun tarkistus ole käytännössä pakko, jos on ollut tarpeeksi iso pysähtyvyys -- eikös siis järjestelmä itse huolehdi korkeajännitekontaktorien aukaisusta jos törmäys tunnistetaan, ja avaamiseen vaaditaan se EOS:lla generoitava koodi?
                        En siis tuolta osin itse osaa keksiä mitään kyseenalaista menettelyä, jos tuo akusto EOS testerin läpi käy.

                        toim.huom. ehkä en tiedä tarpeeksi paljon kun näin uskallan kirjoittaa, mutta näin olen itse tätä asiaa opiskellut/tehnyt johtopäätöksiä :think

                        ainiin, yleisesti kyllä nyt pikkaisen purnaan copart-toimintaa.. aikoinaan (2014) kun vaimolle hain avk:lta samasta fyysisestä osoitteesta missä copart on, tuon jetan (oli 15tkm ajettu, puolivuotta vanha) niin silloin siellä sai pyöriä rauhassa ja katsella kentältä autoja - oli myös henkilökuntaakin vastailemassa kysymyksiin sekä tarkkailemassa ettei kukaan pölli mitään niistä romuista.
                        Nyt tossa heti perään 5-6v myöhemmin (oli aika ennen koronaa, ei voi sitä käyttää tekosyynä) koitin mennä katsomaan yhtä mönkkäriä sinne.. eihän sinne saakeli päässykkään enää katselemaan niitä miten sattuu, olisi pitänyt varata erikseen aika.

                        Nyppi, erityisesti kun vielä tiskillä ollut herrahenkilö minulle, potentiaaliselle asiakkaalle, purnasti että kun on henkilöstömäärä tiputettu aivan naurettavan alas. Vei jotenkin makua toiminnasta.
                        Last edited by repsa; 04-03-2021, 09:56.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          Originally posted by Arppa View Post
                          Onko kukaan myynyt autoaan Copartille??
                          Tuskin, mutta vakuutusyhtiölle varmasti monikin, josta päätyvät Copartille.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by repsa View Post

                            Eikös korkeajännäakun tarkistus ole käytännössä pakko, jos on ollut tarpeeksi iso pysähtyvyys -- eikös siis järjestelmä itse huolehdi korkeajännitekontaktorien aukaisusta jos törmäys tunnistetaan, ja avaamiseen vaaditaan se EOS:lla generoitava koodi?
                            En siis tuolta osin itse osaa keksiä mitään kyseenalaista menettelyä, jos tuo akusto EOS testerin läpi käy.
                            .
                            Korkeajänniteakku menee lukkoon (kontaktorit pysyvästi auki) kyllä kolarissa, mutta se riippuu kolarin laadusta.

                            Olen nähnyt esimerkiksi auton jossa ei ole tapahtunut kontaktorien hätä-avausta, mutta akkukotelo on halki, naarmuilla, reikiä, kylmä-aineputkistot rikki ym.

                            Eli auto on / saa taas korkeajännitepuolen osalta nippuun jos auton eristysvastus valvonta ei puutu peliin vielä.

                            Se mitä jatkossa voi tapahtua auton käyttäjälle tai huoltohenkilöstölle mahdollisen läpilyönnin vuoksi nostaa ihokarvat ainakin minulla.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Korkeajänniteakku menee lukkoon (kontaktorit pysyvästi auki) kyllä kolarissa, mutta se riippuu kolarin laadusta.
                              Voiko tällaisen auton siis vielä korjata laillisesti tieliikennekäyttöön?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by Laku View Post
                                Voiko tällaisen auton siis vielä korjata laillisesti tieliikennekäyttöön?
                                Voi. Jos akku ja muut komponentit tarkastetaan BMW:n protkollan mukaisesti tarkoitukseen suunnitelluilla testilaitteilla.

                                Lyhennettynä tarkastetaan onko järjestelmä turvallinen koskea, jos on akku avataan ja testataan ja uusitaan mahdollisesti rikkoontuneet osat. Kuten akun sisäinen safetybox vähintään joka ottaa hätäerotuksen tapahtuessa nokkiinsa.

                                Toki muitakin korkeajännite komponentteja voi mekaanisesti tuhoutua kolarissa, ne luonnollisesti myös uusitaan.

                                Lopuksi protokollan mukainen järjestelmän loppu turvallisuus/toimivuustesti ja baanalle.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎