Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lumien poisto auton päältä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16403
    • Leppävirta

    #16
    Toinen auto tosiaan katoksessa kotona +sisätilan lämmitin. Ei tarvii paljon yleensä harjailla.

    Jos on toinen auto kuten nyt talvella käytössä. Niin pakostakin joutuu harjaa käyttämään. Mutta tulee paljon käytettyä erillisen lämpimän tallin etuja autoja sulatellessa yms..
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3625
      • Yka

      #17
      Kyllähän nuo tulee omasta autosta yleensä harjalla putsattua joka paikasta, paitsi jos auto on likainen.

      Aina ne harjan naarmut pois saa myllytettyä, talven jälkeen tulee joka tapauksessa kaikenlaista pientä maalipintaan.
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11182
        • Oulu

        #18
        Onneksi rinkelikeulassa on sen verran karu maalaus, että kärsii vaikka teräsharjalla raapia puhtaaksi

        Mut sillon kun vielä ajoin kolikutosella talvella, niin harjasin vain enimmät lumet päältä pois ettei harja turhaan naarmuta maalipintaa. Kyllä ne loput suli pidemmällä matkalla pois, ellei sitten ollut monta kymmentä astetta pakkasta.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Esca
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1662
          • Pirkkala

          #19
          Maalipinnalla oleva lumi saa jäädä maalipinnalle. Lasiin käytän BMW:n omaa jäänpoistoainetta eli en skrapaa.

          Jos auto on kokonaan paksun lumikerroksen alla pyyhin ylimääräiset lumet pois mutta jätän sen verran lunta ettei harja koske maalipintaan. Lasit samalla kaavalla ja lopuksi tuolla jäänpoistoaineella.

          Ei ainakaan keväällä näy pyörrejälkiä tai naarmuja lasissa.

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            #20
            harjalla puhdistan vain kaikki mikä oin pakko,lähinnä vain lasit ja jos lunta tulee paljon harjaan vain suurimman kerroksen pois koskematta maalipinnalle
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • kiljubuu
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 385
              • turku

              #21
              Yöt hallissa mutta jos nyt pihalla sattuu olemaan kun lunta satanut niin tuleehan sitä harjalla huitaistua suurimmat myös katolta ja konepelliltä ettei tartte ihan lumivuoren kanssa liikkua

              Comment

              • Mikso
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 171
                • Härmä

                #22
                Ohimennen vähä lasia pyyhkäästä että näkee eteensä...

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  #23
                  Lasit lähinnä ja suurimmat muualta, välttäen peltipinnan hieromista.

                  Edellisen auton kanssa oli tapana putsailla tarkasti lumet pois jossain kaupan hallissa ja sen kyllä näki pinnasta.

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Raapalla lähtee kaikki ikkunat ja pellit.

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      #25
                      Ikkunat tulee putsattua ja mikäli lunta paljon katolla ja konepellillä pyyhkäsee varovasti suurimmat pois. Eipä ne siinä mitään haittaa tee, turha sitä peltiä on sieltä raapia esiin väkisin. Pesuhommissa viikoittain kuitenkin sulaa.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • jappi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 206

                        #26
                        Katuharjalla useimmiten putsaan jos on paljon lunta, muuten ihan vaan lumiharjalla.

                        Comment

                        • Jyle
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 1847
                          • Espoo

                          #27
                          Auto seisoo hallissa ja tulee ajettua vain pakkassäällä.. Suolassa uitan jos pakko...
                          Jos nyt lunta auton päälle sattuu pääsemään, ni varovasti enimmät pois..
                          Bmw f11 530d -14 m-sport
                          Bmw e39 M5 -00
                          VW T-1 "Adolf" -71
                          Ex. Bmw e39 540i
                          Bmw e60 525i -04
                          Ex.Bmw e34 525i -92
                          Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #28
                            Harjalla enimmät peltien päältä, klasit kravataan. Kivaa ajaa jonkun maalipinnanvarjelijakyyrä perässä kun katolta lähtee grönlannin kokosia jäävuoria irti jossain moottoritiellä
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • mixxis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2009
                              • 1877
                              • Jyväskylä / Uurainen

                              #29
                              Originally posted by nut View Post
                              Kivaa ajaa jonkun maalipinnanvarjelijakyyrä perässä kun katolta lähtee grönlannin kokosia jäävuoria irti jossain moottoritiellä
                              no se. Suurin osa niistä lumenheittäjistä taitaa kuitenki olla vaan huolimattomia/kiireisiä...

                              jos mulla olis kyseinen maalipinta josta siis löytyisi naarmuja vain suurennuslasilla, ja haluisin pitää sen semmosena, se auto varmaan olis seisonnassa talven yli...

                              tulee harjattua kyllä lasit, raapata ei ole tarvinnut piiiiitkään aikaan. Ja kyllä se konepeitto ja kattokin harjalla vetäistään tarpeen vaatiessa... ei TIETENKÄÄN hierota sitä jos on kuraa paskaa lumen alla
                              ___________________________________
                              __________________________________________________
                              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                              [ Focus stw ]
                              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                              Comment

                              • JP
                                BTCF Hallitus
                                • Oct 2004
                                • 5171
                                • On the Road

                                #30
                                Talvisin ajellaan laitteilla mitkä ei pienestä säikähdä. Viime talvena kun E60.ä sääli niin halli ja viikottainen pesu pelasti kummasti. jossain jos ulkosalla seiso niin lasit korkeintaan puhtaaksi ja halliin sulamaan.
                                E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                                -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                                -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                                ///Pumppu Pojat Racing Team

                                / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                                Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                                Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                                huollot. yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎