Tulipa taas todettua miksi merkkihuolloista maksetaan enemmän.
Reilu vuosi sitten ilmoittelin foorumilla kun tehot hävisivät autosta alle 3000kierroksen. Autossa oli vielä takuuta joten näin parhaaksi viedä sen merkkikorjaamolle helsinkiin yhden tunnetun suoran kupeeseen. Pieninä vinkkeinä olin saanut foorumilta tietoa että ongelma olisi joko niinsanotussa dumbissa tai alipaineletkuissa. No pienen tutkiskelun jälkeen todettiin että tosiaan vika olisi pikkuturbossa ja luultavasti alipaine letkuissa. Näin (ensimmäinen) kerta varattiin aika toiselle käynnille. Seuraavalla viikolla palasin huoltoon (Toinen kerta)ja (samalla Pyysin josko imusarjan läpät voisi tarkistaa kun imusarja otetaan irti) autosta vaihdettiin alipaine letkut. Sain auton päivän odottelun jälkeen (imusarjan läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa eikä tässä uudemmassa moottorissa ole ongelmia läppien kanssa koska ovat vahvemmat)ja totesin heti lähdettyäni että auto ei toimi vieläkään. Varattiin uusi käynti. Tässä välissä ihmettelin kun moottorin kylkeen oli ilmestyn öljyä. (Kolmannella) kerralla auto seisoi taas päivän ja todettiin että vika olisi niin sanotussa dumbissa. Samalla todettiin että imusarjaa irrottaessa oli valunut öljyä koneen kylkeen ja vuotoja ei tällä hetkellä ole. Varattiin aika seuraavalle käynnille. Neljännellä kerralla vaihdettiin sitten se niin sanottu dumppi. Hain auton taas päivän odottelun jälkeen ja totesin heti että auto ei toimi vieläkään. Marmoritiskillä kerrottiin että uusi osa ei välttämättä ole tottunut vielä autoon ja kannattaa ajaa kymmeniä kilometrejä ennen seuraavia johtopäätöksiä. Tästä suivaantuneena soitin autoni myyjälle espooseen. Kerroin tilanteen ja sovittiin että nyt bemari menisi huoltoon kunnes varmasti toimii ja minä saisin sijaisauton. Seuraavalla viikolla sitten bemari meni taas samaan merkkiliikkeeseen ja sieltä luvatttiin loppuviikkoon mennessä auto kuntoon(tiistai). Odottelin perjantaihin ja soitin liikkeeseen. Autolle ei ollut tehty mitään. Seuraavana tiistaina soitin taas. Ei ollut tehty mitään. Olin aika kiukkuinen ja ilmaisin mielipiteeni. Keskiviikko aamupäivällä sain puhelun että auto on kunnossa. Yritin puhelimessa kysyä että mikä autossa oli. En saanut selvää vastausta. No menin sitten paikan päälle ja siellä todettiin että oli jäänyt(unohtunut)Toisella kertaa vaihtamatta yksi alipaineletku joka oli juuri se rikkinäinen. Loistavaa tarkkuutta merkkiliikkeessä. Olin jo tästä toiminnasta erittäin katkera.
Nyt sitten reilu vuosi myöhemmin päätin muiden suostuttelusta että otan imusarjan läpät pois kaverin Toyota merkkiliikkeessä ja vaihdetaan samalla hehkut. Sain sitten puhelun että öljyä on vuotanut jonkin aikaa imusarjan välistä koska yksi imusarjan kiinnike pultti oli puuttunut kokonaan ja tiivisteitä ei ollut vaihdettu viimekerralla kun imusarja oli irroitettu. Samalla sain myös tiedon että imusarjan läpistä oli jo palasia irtoillut että hyvään aikaan otettiin pois. Se niistä vahvemmista hyväkuntoisista läpistä :-D.
Tarinan opetuksena totesin että merkkiliikkeet pk-seudulla palvelevat minua jatkossa vain varaosa tiskinä.
Reilu vuosi sitten ilmoittelin foorumilla kun tehot hävisivät autosta alle 3000kierroksen. Autossa oli vielä takuuta joten näin parhaaksi viedä sen merkkikorjaamolle helsinkiin yhden tunnetun suoran kupeeseen. Pieninä vinkkeinä olin saanut foorumilta tietoa että ongelma olisi joko niinsanotussa dumbissa tai alipaineletkuissa. No pienen tutkiskelun jälkeen todettiin että tosiaan vika olisi pikkuturbossa ja luultavasti alipaine letkuissa. Näin (ensimmäinen) kerta varattiin aika toiselle käynnille. Seuraavalla viikolla palasin huoltoon (Toinen kerta)ja (samalla Pyysin josko imusarjan läpät voisi tarkistaa kun imusarja otetaan irti) autosta vaihdettiin alipaine letkut. Sain auton päivän odottelun jälkeen (imusarjan läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa eikä tässä uudemmassa moottorissa ole ongelmia läppien kanssa koska ovat vahvemmat)ja totesin heti lähdettyäni että auto ei toimi vieläkään. Varattiin uusi käynti. Tässä välissä ihmettelin kun moottorin kylkeen oli ilmestyn öljyä. (Kolmannella) kerralla auto seisoi taas päivän ja todettiin että vika olisi niin sanotussa dumbissa. Samalla todettiin että imusarjaa irrottaessa oli valunut öljyä koneen kylkeen ja vuotoja ei tällä hetkellä ole. Varattiin aika seuraavalle käynnille. Neljännellä kerralla vaihdettiin sitten se niin sanottu dumppi. Hain auton taas päivän odottelun jälkeen ja totesin heti että auto ei toimi vieläkään. Marmoritiskillä kerrottiin että uusi osa ei välttämättä ole tottunut vielä autoon ja kannattaa ajaa kymmeniä kilometrejä ennen seuraavia johtopäätöksiä. Tästä suivaantuneena soitin autoni myyjälle espooseen. Kerroin tilanteen ja sovittiin että nyt bemari menisi huoltoon kunnes varmasti toimii ja minä saisin sijaisauton. Seuraavalla viikolla sitten bemari meni taas samaan merkkiliikkeeseen ja sieltä luvatttiin loppuviikkoon mennessä auto kuntoon(tiistai). Odottelin perjantaihin ja soitin liikkeeseen. Autolle ei ollut tehty mitään. Seuraavana tiistaina soitin taas. Ei ollut tehty mitään. Olin aika kiukkuinen ja ilmaisin mielipiteeni. Keskiviikko aamupäivällä sain puhelun että auto on kunnossa. Yritin puhelimessa kysyä että mikä autossa oli. En saanut selvää vastausta. No menin sitten paikan päälle ja siellä todettiin että oli jäänyt(unohtunut)Toisella kertaa vaihtamatta yksi alipaineletku joka oli juuri se rikkinäinen. Loistavaa tarkkuutta merkkiliikkeessä. Olin jo tästä toiminnasta erittäin katkera.
Nyt sitten reilu vuosi myöhemmin päätin muiden suostuttelusta että otan imusarjan läpät pois kaverin Toyota merkkiliikkeessä ja vaihdetaan samalla hehkut. Sain sitten puhelun että öljyä on vuotanut jonkin aikaa imusarjan välistä koska yksi imusarjan kiinnike pultti oli puuttunut kokonaan ja tiivisteitä ei ollut vaihdettu viimekerralla kun imusarja oli irroitettu. Samalla sain myös tiedon että imusarjan läpistä oli jo palasia irtoillut että hyvään aikaan otettiin pois. Se niistä vahvemmista hyväkuntoisista läpistä :-D.
Tarinan opetuksena totesin että merkkiliikkeet pk-seudulla palvelevat minua jatkossa vain varaosa tiskinä.
Comment